طبعا هو دة الاتجاه المتوقع ما لم نكسر 2970
لكن انا مش مقتنع بحجم الويفة c من W
صغيرة جدا يا ريس
تحياتى
Printable View
اندكس
الملف المرفق 312823
طالما انها اخترقت القمه مافيش مشكله
وعشان اهرب من المتسلقه دي ولو كانت متسلقه و كانت الموجه الصاعده سي بنتعرف عليها بنص الطرق وبنواصل معاها لاني اعتقد في هذه الحاله بيكبر الهدف والا لا
ايه رايك
الملف المرفق 312824
تحياتي
السلام عليكم انشالله بعض الاشارات اللى تظهر ان احنا بدائنا فعلن فى الاتجاة الهابط و العلم عند الله وحدة
فى تشارت الاربع ساعات بيوضح فى نهاية الهبوط عند المربع الاول هنلاحظ ظهور على الماك دى نوذج الراس و الكتفين مقلوب و بعدها اليورو ارتفع زى ماحنا شفنا و فى المربع التانى ظهور نموذج الراس و الكتفين على الماك دى و بداية الهبوط فعلن بدائت بعد ماخترقنا خط الصفر تانى ملاحظة على الموشرات نزول موشر rsi و اختراق خط 30 و وصولة فى القاع مابين 30 و 20 و نلاحظ فى الصعود اللى فات كلة احترام موشر rsi و عدم اختراقة خط 30
و دى بعض الموشرات اللى توضح ان احنا انشالله بدائنا فى الهبوط و قوليلى اية رايكم ؟؟؟؟ و اى حد عندة ملاحظة او تعليق يقولى
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جمعة مباركة على الجميع إن شاء الله بالصلاة على سيدنا رسول الله عليه الصلاة والسلام وعلى آله وأصحابه وأحبابه الكرام
يعني والله عيب إلي بيحصل
مع خبر اليونان الإيجابي أو المفروض إنه يكون إيجابي لازم نشوف ويفة تالتة حادة أكتر من صعود مبارح لكن إلي حصل العكس :doh:
الإرتداد حصل من 50% بالتمام
الملف المرفق 312876
الإرتداد ده يدلنا على حاجة :asvc:
السلام عليكم
ننتظر كسر قاع 3095 بنقطة واحدة ليتأكد تماما انها كانت فلاتة بالفعل و لم يستطع ان يتعدى نسبة 300% فيبة
فى حالة الكسر سيكون الهدف المباشر منطقة 2970
تحياتى
الملف المرفق 312895
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تفضل يا غالي هذا اخر تحليلات اليوت ويف
تسجيل يوضح الموجه الهابطه على اليورو والصاعده على الفرنك والدولار اندكس
تحليل لليورو والاندكس والفرنك.rar
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
أهلا بالعزيز بو رومي كيف حالك ياغالي
طبعا إنت بتعرف إن الإنجلش عندي فوق الصفر بشوي :0016:
بس إلي فهمته إن الترقيم بهذا الشكل :
الملف المرفق 313031
بصراحة لا تعليق لدي فالترقيم وارد وكل شيء في هذا السوق وارد لكن بالنسبة لي وعلى حسب متابعتي منذ فترة أجد ان اليورو يجب ان يقوم بتسجيل قمة جديدة فوق 3485 أو أضعف الإيمان الصعود لمستويات قريبة منها والإنقطاع هناك والله أعلى وأعلم
تحياتي ياغالي :eh_s(7):