صفحة 392 من 490 الأولىالأولى ... 292342382386387388389390391392393394395396397398402442 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 5,866 إلى 5,880 من 7336
    الصورة الرمزية DEAF
    DEAF غير متواجد حالياً قلم متميز عن شهر مارس 2014

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صاحب هدف مشاهدة المشاركة
    السلاااااااااااااااااااااااااام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    تحياتي للجميع فردا فردا ,, سنة تقريبا وانا غايب عنكم وحشني والله كلكم
    أخوي أبو يوسف لما شفت توقيعك مش عارف أوصفلك حسيت بإيه لكن فرحت أوي عشان ده دليل إننا كنت حد كويس معاكو الحمد لله , ربنا مايشغلك بال على غالي وأنا الحمد لله كويس وكل أهلي لله الحمد والشكر وربنا يطمنا على الأخ أحمد يارب
    زي مانتو عارفين أنا من سوريا والوضع عندنا معروف للجميع والحمد لله دائما وأبدا على كل حال وبسبب الظروف طبعا كان النت في منطقتي مقطوع ومن فترة شهرين تلاتة رجع الـ gprs فقط وبمستوى ردئ ماكنتش قادر أعمل بيه حاجة لكن كنت بتابعكم على الجوال لكن ماكنتش قادر أشارك , ومن فترة قريبة فتح عندنا مقهى نت بيشتغل على النت الفضائي ودخلت محتاج حاجة قلت لازم أسلم عليكم
    ربنا يوفقكم جميعا يارب وبسألكم كلكم الدعاء لسوريا وأهلها وكل المسلمين وربنا يفرج علينا وعليكم يارب
    أستودعكم الله
    تحياتي
    هلا والله طمنتنا عليك يا غالي

أسأل الله أن يفرج عنكم الكربة وينصركم يا رب
    توقيع العضو

الصورة الرمزية DEAF

تحديث

توقيع العضو

الصورة الرمزية -m9L7
    -m9L7 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة -m9L7 مشاهدة المشاركة

تحديث
    السلام عليكم
    كان هدفنا منذ البدايه 3340 عند الفايبو 61.8% فيبو وبعد اختراقها توقعنا انه بيستهدف 3480 الا انه هبط من 3410 تقريبا وهي نسبة 138.2% من الموجه X الان اللي وضع امر بيع من 3275 او 60 تفعلت واللي باقي ماباع لم يفوته شيء سنبع اليورو من 3300 ان شاء الله والهدف 2440 وقف الخساره فوق القمه وبالتوفيق للجميع

الصورة الرمزية -m9L7

السلام عليكم
    كان هدفنا منذ البدايه 3340 عند الفايبو 61.8% فيبو وبعد اختراقها توقعنا انه بيستهدف 3480 الا انه هبط من 3410 تقريبا وهي نسبة 138.2% من الموجه X الان اللي وضع امر بيع من 3275 او 60 تفعلت واللي باقي ماباع لم يفوته شيء سنبع اليورو من 3300 ان شاء الله والهدف 2440 وقف الخساره فوق القمه وبالتوفيق للجميع
    السلام عليكم
    لم تكن الموجه الصاعده الثانيه بل كانت الرابعه الرئسيه من الاولى واحنا نبحث عن قمة الثانيه لنعزز البيع
    ونضع الاستوب فوق قمة الثانيه ان شاء الله

افتراضي رد:E U R \ U S D

السلام عليكم
    اليورو دولار على الاسبوعي
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	yoyo1.png
المشاهدات:	60
الحجـــم:	23.6 كيلوبايت
الرقم:	373714
    ولمزيد من الشرح
    https://forum.arabictrader.com/t172673.html

الصورة الرمزية -m9L7

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السنابل الخضراء مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    اليورو دولار على الاسبوعي

الاســـم:	yoyo1.png
الحجـــم:	23.6 كيلوبايت
الرقم:	373714
    ولمزيد من الشرح
    https://forum.arabictrader.com/t172673.html
    وعليكم السلام
    اهلا السنبل الخضراء
    عودا حميدا
    طب على أي اساس انت وضعت هذا السيناريو اللي كل موجاته X W

الصورة الرمزية DEAF

الســـلام عليــكم ...

تحديث شارت الاسبوعي

وتحياتي
    توقيع العضو

وعليكم السلام
    اهلا السنبل الخضراء
    عودا حميدا
    طب على أي اساس انت وضعت هذا السيناريو اللي كل موجاته X W
    تسلم مصلح باشا
    طبعا اكيد كل محللين الموجي متفقين انه على الشهري الهبوط ده تصحيحي اما سيناريو المثلث او مركبه كما ارفقت اليورو دولار صحح بين 50 الى 61.8 % من الموجه الهابطه من 4950 وصعوده تصحيحي وده لوحد كفايه كتصحيح لمواصلة الهبوط وهبط من القمه 3710 هبوط قوي ممكن ان ترقمه على شارت اللاين كموجه دافعه لكن افضل ترقيمه كموجه تصحيحيه لسبب تداخل المستويات على شارت الشموع او البارات وده اللي يهمنا
    اليورو بالنسبالي كسينارو بديل وضعيف كمان يهبط الى 2400 ويصعد يكسر 3710 لانه كده هيعتبر صاعد داخل فلاته او مثلث وده هيقول ان الهبوط كمان منتهاش لان الصعود من 2040 تصحيحي ده هياخد وقت وكمان الباوند دولار صعوده من 4830 تصحيحي وامامه هبوط كبير المجال قدامه مفتوح فقط دي اسبابي والله اعلى واعلم طبعا اي سيناريو اخر وارد جدا مش معترض لكن طبعا بنفضل مع الاساسي حتى يتضح العكس من اختراق نقط تغير الترقيم اولا 3415 لانه هبوطه منها هبوط سلوكه دافع يعني مهمه يلها المقاومه 3710 على الديلي لان هبوطه منها ايضا قوي ويمكن ترقيمه دافع
    والله اعلم

الصورة الرمزية -m9L7

تسلم مصلح باشا
    طبعا اكيد كل محللين الموجي متفقين انه على الشهري الهبوط ده تصحيحي اما سيناريو المثلث او مركبه كما ارفقت اليورو دولار صحح بين 50 الى 61.8 % من الموجه الهابطه من 4950 وصعوده تصحيحي وده لوحد كفايه كتصحيح لمواصلة الهبوط وهبط من القمه 3710 هبوط قوي ممكن ان ترقمه على شارت اللاين كموجه دافعه لكن افضل ترقيمه كموجه تصحيحيه لسبب تداخل المستويات على شارت الشموع او البارات وده اللي يهمنا
    اليورو بالنسبالي كسينارو بديل وضعيف كمان يهبط الى 2400 ويصعد يكسر 3710 لانه كده هيعتبر صاعد داخل فلاته او مثلث وده هيقول ان الهبوط كمان منتهاش لان الصعود من 2040 تصحيحي ده هياخد وقت وكمان الباوند دولار صعوده من 4830 تصحيحي وامامه هبوط كبير المجال قدامه مفتوح فقط دي اسبابي والله اعلى واعلم طبعا اي سيناريو اخر وارد جدا مش معترض لكن طبعا بنفضل مع الاساسي حتى يتضح العكس من اختراق نقط تغير الترقيم اولا 3415 لانه هبوطه منها هبوط سلوكه دافع يعني مهمه يلها المقاومه 3710 على الديلي لان هبوطه منها ايضا قوي ويمكن ترقيمه دافع
    والله اعلم
    الله يسلمك اخي السنابل الخضراء

بالنسبة للصعود التصحيحي لايمكن ان يكون لوحده كفايه لمواصلة الهبوط لانه ممكن تكون الموجه الصاعده Y وبالتالي لازم تخترق القمه 4950 او تساويها على الاقل

بس انا لي سؤال هل هذه الموجه كما في الشارت المرفق قطريه خلفيه ام عندك لها تفسير آخر ؟؟؟

الاســـم:	EURUSDDaily.png
المشاهدات:	66
الحجـــم:	50.2 كيلوبايت
الرقم:	373781

تحياتي

افتراضي رد:E U R \ U S D

الله يسلمك اخي السنابل الخضراء

بالنسبة للصعود التصحيحي لايمكن ان يكون لوحده كفايه لمواصلة الهبوط لانه ممكن تكون الموجه الصاعده Y وبالتالي لازم تخترق القمه 4950 او تساويها على الاقل

بس انا لي سؤال هل هذه الموجه كما في الشارت المرفق قطريه خلفيه ام عندك لها تفسير آخر ؟؟؟

الاســـم:	EURUSDDaily.png
المشاهدات:	66
الحجـــم:	50.2 كيلوبايت
الرقم:	373781

تحياتي
    انا مش اقصد كفايه كسبب للهبوط لا مش ده قصدي اللي قصده انها تكفي كنسبة تصحيح وليس كسبب كافي للهبوط والا مكنتش ذكرت ان الهبوط من 3710 يمكن ترقيمه كدافعه على اللاين شارت او كتصحيحيه وهي ماافضله ولكن جزء من هبوط لم يكتمل

بالنسبه للموجه على الشارت نعم ممكن يتم ترقيمها دبل زجزاج كما في الشارت المرفق

الاســـم:	Snap1.png
الحجـــم:	19.8 كيلوبايت
الرقم:	373789

الصورة الرمزية DEAF

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DEAF مشاهدة المشاركة

تحديث

توقيع العضو

الصورة الرمزية -m9L7

انا مش اقصد كفايه كسبب للهبوط لا مش ده قصدي اللي قصده انها تكفي كنسبة تصحيح وليس كسبب كافي للهبوط والا مكنتش ذكرت ان الهبوط من 3710 يمكن ترقيمه كدافعه على اللاين شارت او كتصحيحيه وهي ماافضله ولكن جزء من هبوط لم يكتمل

بالنسبه للموجه على الشارت نعم ممكن يتم ترقيمها دبل زجزاج كما في الشارت المرفق

الاســـم:	Snap1.png
الحجـــم:	19.8 كيلوبايت
الرقم:	373789
    ولكن حسب ترقيمك هذا صارت C من Y من (W) سبع موجات وهذا غير مقبول لان سي يجب ان تكون خمس موجات مارأيك

ولكن حسب ترقيمك هذا صارت C من Y من (W) سبع موجات وهذا غير مقبول لان سي يجب ان تكون خمس موجات مارأيك
    الموجه C من Y من (W) بالفعل خمس موجات الموجه الثانيه من C انا شايفها فلاته وهتجدها واضحه انها فلاته في اندكس الدولار الفرق انها في اندكس الدولار فلاته منتظمه اما في اليورو فهي running flat

الصورة الرمزية -m9L7

الموجه C من Y من (W) بالفعل خمس موجات الموجه الثانيه من C انا شايفها فلاته وهتجدها واضحه انها فلاته في اندكس الدولار الفرق انها في اندكس الدولار فلاته منتظمه اما في اليورو فهي running flat
    ماعلاقة الدولار اندكس باليورو دولار من ناحية الترقيم ؟
    اما الثانيه من C مش شايفها تصلح فلاته
    اللي اريد اوصله ان هذه الموجه لاتصلح الا قطريه خلفيه
    وبالتالي اليورو لن يكسر القاع 2040 لان هذه الموجه ستكون B من Y
    ثم يصعد في الموجه C الى حوالي 1.5300 كما هو موضح في هذا الشارت والله اعلم

ماعلاقة الدولار اندكس باليورو دولار من ناحية الترقيم ؟
    اما الثانيه من C مش شايفها تصلح فلاته
    اللي اريد اوصله ان هذه الموجه لاتصلح الا قطريه خلفيه
    وبالتالي اليورو لن يكسر القاع 2040 لان هذه الموجه ستكون B من Y
    ثم يصعد في الموجه C الى حوالي 1.5300 كما هو موضح في هذا الشارت والله اعلم
    ازاي بس ماعلاقه اندكس الدولار باليورو دولار من ناحية الترقيم في وقت بيكون علاقه اليورو مع الدولار علاقه عكسيه الكوريليش بينهم بيكون شبه متطابق
    وبالنسبه للترقيم فهو يمكن ان يعتبر عامل مساعد لان الترقيم في بعض الاوقات بيكون صعب لاي زوج لوحده
    بالنسبه لسبب انك لاترقمها فلات فده ميمنعش ابدا اني ارقمها فلات طالما قواعد اليوت سليمه طبعا وبالنسبه لترقيمك فاانا ذكرت ياغالي انه هناك سيناريوهات بديله ولكن كل محلل بيفضل مع السيناريو الاساسي عنده حتى يثبت عكس ذلك السعر هو اللي بيحكم دائما فمش ينفع اقولك ترقيمي صح او ترقيمك صح ونلغي ترقيم فزي ماقولت ان لكل محلل بيكون هناك له نظره مختلفه وسيناريو اساسي
    وهنتفق في الاخر ان شاء الله مش هنختلف
    في ترقيمك ترى هبوط بموجه الى 2400 ثم صعود وده كويس جدا علشان نوصل لاتفاق وهو انك هتبيع وهتخرج عند اهدافك تمام جدا وبالنسبه ليا هخرج بجزء من العقود واترك الباقي باستوب على الدخول يعني مش هخسر حاجه اهم حاجه مخسرش مركزي كبيع بناءا على السيناريو الاساسي بالنسبه لي
    تحياتي ليك ياغالي

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17