رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shearar
لا حظو معي اخواني...لقد رسم القناة بهذه الطريقة
ووضعت المؤشرات والتمبليت في مكانها الصحيح
فهل من حل
اقفل الالتريد و شيل الحاجات الى ضفتها من مكانها و ارجع اعملها كوبى تانى فى نفس المكان و شغل البرنامج تانى و حط التمبلت من جديد هيشتغل ان شاء الله صح
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med
فرصه اخرى ولكن شراء على زوج الباوند استرالى بهدف 20 نقطه حيث نتظر االاغلاق على الاربع ساعات فوق الدعم بالاضافه الى تشبع بيع على مؤشر الاستوكاستيك واليكم الشارت لنتابع
:hands::hands:تم الدخول:hands::hands:
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo
فرصة بيع على اليورو ين تم الدخول بها + تشبع على الاستوك ايضا
واضح اخى انك لسه ما اتقنتش طريقة استخدام المؤشر فا استاذ جمال بسيس حذر بأن من شروط الدخول لازم يكون بين الخط والخط مسافه كبيرة لاتقل عن 50 نقطة مثلا ولايقف امامه اى شىء مثل قناة او ترند او خط دعم او مقاومه وهكذا ,,, ارجوا منك ان تقرأ المشاركة الاولى فهيا فيها الشرح الوفير وربنا يوفقك ويرزقك ان شاء الله
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shearar
لا حظو معي اخواني...لقد رسم القناة بهذه الطريقة
ووضعت المؤشرات والتمبليت في مكانها الصحيح
فهل من حل
حاول اخى تتنقل بين الفريمات وان شاء الله مشكلتك تتم حلها
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med
واضح اخى انك لسه ما اتقنتش طريقة استخدام المؤشر فا استاذ جمال بسيس حذر بأن من شروط الدخول لازم يكون بين الخط والخط مسافه كبيرة لاتقل عن 50 نقطة مثلا ولايقف امامه اى شىء مثل قناة او ترند او خط دعم او مقاومه وهكذا ,,, ارجوا منك ان تقرأ المشاركة الاولى فهيا فيها الشرح الوفير وربنا يوفقك ويرزقك ان شاء الله
ما شاء الله يا ابو حميد ربنا يبارك فى علمك ورزقك
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med
واضح اخى انك لسه ما اتقنتش طريقة استخدام المؤشر فا استاذ جمال بسيس حذر بأن من شروط الدخول لازم يكون بين الخط والخط مسافه كبيرة لاتقل عن 50 نقطة مثلا ولايقف امامه اى شىء مثل قناة او ترند او خط دعم او مقاومه وهكذا ,,, ارجوا منك ان تقرأ المشاركة الاولى فهيا فيها الشرح الوفير وربنا يوفقك ويرزقك ان شاء الله
قعلا اخى انا لسه بتدرب على المؤشر على الديمو و بنزل التشارت عشان الى شايف انى غلط يصححلى زيك كدا
انا كل مرة حد بيصححلى معلومة برجع اقرا اول مشاركة تانى و باخد بالى من جزء مكنتش واخد بالى منه
اشكرك جزيلا
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الواثق فى الله
ما شاء الله يا ابو حميد ربنا يبارك فى علمك ورزقك
ده اقل شىء ممكن اقدر اقدمه حبيب قلبى وعمرى ما اقدر انسى طبعا انك من اوائل الناس اللى ساعدتنا فى البدايه :0021: وبعدين انا ضيفتك هو انت مش بتدخل على الماسنجر ولا ايه ؟؟؟
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo
قعلا اخى انا لسه بتدرب على المؤشر على الديمو و بنزل التشارت عشان الى شايف انى غلط يصححلى زيك كدا
انا كل مرة حد بيصححلى معلومة برجع اقرا اول مشاركة تانى و باخد بالى من جزء مكنتش واخد بالى منه
اشكرك جزيلا
يا اخى احنا كلنا اخوات ومتواجدين هنا لنساعد بعض ومش انت لوحدك اللى بتغلط بل كنا لكنا كده فى البدايه
تمنياتى لك بالتوفيق ان شاء الله ولو احتجت اى شىء تأكد ان مافيش حد من اعضاء الورشة هيتأخر عليك
تقبل ودى وتقديرى :eh_s(7):
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
للاسف يا ابو حميد علشان ظروف تجهيز شقة الزوجية مش بدخل كتير على الماسنجرعقبالك:0023:
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo
اقفل الالتريد و شيل الحاجات الى ضفتها من مكانها و ارجع اعملها كوبى تانى فى نفس المكان و شغل البرنامج تانى و حط التمبلت من جديد هيشتغل ان شاء الله صح
للاسف نفس المشكلة..
عنجد تاعبني..حتى لما بضغط على مؤشر القناة...مابيطلع شي..على الشارت
مافي حل تاني؟
1 مرفق
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
جمعة مباركة على الجميع إن شاء الله
لدي استفسار وارجو من الاخوان المساعدة, المؤشر لا يعمل على التريد ويقوم باغلاق المنصة مع انه يعمل من دون اي مشاكل على fxdd ولقد قمت بمسح البرنامج وتنزيلة اكثر من مرة ولكن بمجرد استعمال المؤشر يغلق البرنامج. ارجو من الاخوان المساعدة ولكم جزير الشكر
و بالتوفيق للجميع إن شاء الله
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Leonardo
فرصة بيع على اليورو دولار بعد اغلاق شمعة الاربع ساعات الحالية و يعززها وجود ترند هابط على الاربع ساعات و تشبع فى الاستوك
تم الدخول صفقة بيع بعد ان تأكد الفتح تحت المستوى
بالاضافة لتقاطع تريند الاربع ساعات مع المستوى+ظهور الشمعة الانعكاسية+تشبع الستوكاست..على الاربع ساعات والهدف و خط الدعم التالي والوقف أول مقاومة على شارت الساعة
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med
اشارك معكم بفرصه بيع من وجهه نظرى وهيا على الاسترالى كندى بهدف 20 نقطة واستوب عند 0.9435 او اعلى منها بحوالى 5 نقاط والفرصه اذا كان الاغلاق تحت خط الدعم على الاربع ساعات بالاضافه الى تشبع شراء على مؤشر الاستوكاستيك واليكم الشارت لنتابع والله الموفق
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med
فرصه اخرى ولكن شراء على زوج الباوند استرالى بهدف 20 نقطه حيث نتظر االاغلاق على الاربع ساعات فوق الدعم بالاضافه الى تشبع بيع على مؤشر الاستوكاستيك واليكم الشارت لنتابع
لقد ضرب الاستوب للفرصتين
اللهم لك الحمد والشكر
1 مرفق
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
السلام عليكم
ارجوا مراجعة الشارت وافادتى هل انا فهمى للشرح صحيح ام لا
وشكرا
1 مرفق
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جمال بسيس
الباوند فرنك للمتابعـــــــــة ... انتظار اغلاق شمعة هذه اليوم ..
والدخول يكون في حال اكتمال الشروط ..
الستوب تقريبا 100 نقطة والهدف النهائي لا يقل عن 100 نقطة .. ولا تنسوا بان هذا الفريم اليومي ...
توقع ان يضرب ستوبك قبل الوصول للهدف ... لذا تقيد بادراة راس المال وبعدد العقود ولا تنسى بانه في حال ضرب الستوب فسيكون عدد العقود مضاعف .
وتصبحون على خير
بالتوفيق
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الرزاق
أخي أحمد، ما أخبار صفقت الأمس للباوند فرنك للأستاذ جمال لقد دخلت فيها معكم (في صمت)
ثم إني أحييك على هذا النشاط
يوكم مبارك بمناسبة ذكرى مولد الحبيب صلى الله عليه وسلم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abulfuf_83
يا شباب هل صفقة GDP/CHF ما زالت مفعلة
وعلى اي سعر نحدد الستوب لوز وشكرا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed2008
اخى الكريم الصفقه ضربه الاستوب
بالتوفيق للجميع
فائق احترامى و تقديرى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex dreamer
يا احمد انت كنت حاطط الاستوب علي بعد كم نقطه...المعروف اننا بنحط الاستوب لوز تحت الدعم التالي بمقدار 5 او 10 نقاط....الصفقه كانت علي اليومي....يعني الاستوب لازم يكون كبير والهدف كمان كبير.....حاول ترجع للصفقه تاني...انا بتكلم عن الباوند فرنك طبعا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمد لله حمد الشاكرين ..
ضرب ستوب الصفقة ولله الحمد .. معوضة يا شباب وخيرها بغيرها باذن الله ..
بالنسبة لمكان الستوب يا شباب .. فنحن هنا لم نضع الستوب في مكانه الصحيح وبصراحة لم ارد ان يكون الستوب كبيرا .. ولكن كان من المفرضة ان يوضع اسفل الخط التالي ب 10 نقاط .. واتوقع كذلك انه تم ضربه او افرق بنقطة الى الان ..
ودخولنا كان على الفريم اليومي .. لذا الافضل يا شباب دائما وضع الستوب في المكان الصحيح والامن بغض النظر عن عدد النقاط .. وكما هو موجود في توقيعي ...
واليوم هو الجمعة كذلك وكان هناك اخبار مهمة ...
المهم لا نريد ان نبرر ضرب ستوب الصفقة فهو وارد دائما بغض النظر اكان يوم عادي او جمعة او يوجد اخبار او لا يوجد .. او حتى لو وضع في مكانه الصحيح .. ولكنه سيكون اقل عرضة لضرب الستوب ...
وان شاء الله ان يكون الاسبوع القادم اسبوع كله ارباح باذن الله .
بالتوفيق
رد: ورشة عمل اقوى مؤشر قمم وقيعان ودعم ومقاومة في العالم
اح جمال شكرا لك انا تلميذ جديد في قسمك وتعلمت من الفيديو رغم صعوبة اللهجة لي رجاء حار عن حضرتك ان تضع لنا بعض الشاراتات على العملات الرئيسية لبعض العمليات المنتظرة حتى تساعدنا في التعلم