رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
بسم الله شراء المجنون من 150.40 بهدف 100 نقطه والاستوب 100 نقطه توكلنا على الله
عفوا استاذ احمد كيف تم بيع المجنون اقصد على شمعه الساعه كام لاني ما لقيت شمعه جابت هذا السعر
وعلى اي منصه انت بتشتغل وارجوا ان تتحملنا شويه
وشكرا
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
ممكن يااخي ترسل الملف الاكسل
1 مرفق
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمداحمدالعواضي
عفوا استاذ احمد كيف تم بيع المجنون اقصد على شمعه الساعه كام لاني ما لقيت شمعه جابت هذا السعر
وعلى اي منصه انت بتشتغل وارجوا ان تتحملنا شويه
وشكرا
حاضر يا محمد باشا مرفق لك شارت به الشمعه بالمربع الازرق
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
حاضر يا محمد باشا مرفق لك شارت به الشمعه بالمربع الازرق
عفوا استاذي هذا شمعه البيع طيب الشمعه اللي قبلها ما جابت بياناتها انه الدخول 150:40 والهدف 100 والاستوب 100 انت كيف طلعت انه الدخول 150:40
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمداحمدالعواضي
عفوا استاذي هذا شمعه البيع طيب الشمعه اللي قبلها ما جابت بياناتها انه الدخول 150:40 والهدف 100 والاستوب 100 انت كيف طلعت انه الدخول 150:40
محمد حاجه من الاتنين يا انا مش فاهم سؤالك يا انت مش فاهم الطريقه يا اخى بعد اغلاق الشمعه الثانيه للاربع ساعات قررت الدخول شراء من 150.40 واللو الشمعه اللى دخلت عليها كان 150.05 وتم الشراء بهدف 100 نقطه يارب تكون الفكرة وصلت
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
محمد حاجه من الاتنين يا انا مش فاهم سؤالك يا انت مش فاهم الطريقه يا اخى بعد اغلاق الشمعه الثانيه للاربع ساعات قررت الدخول شراء من 150.40 واللو الشمعه اللى دخلت عليها كان 150.05 وتم الشراء بهدف 100 نقطه يارب تكون الفكرة وصلت
انا اصلا لما جبت المعادله للشمعه الثانيه جت المعادله شراء للشمعه الثالثه من 151:01
وانت قلت الدخول 150:40
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
يااخي احمد
انا حسبت وطلعلي رقم البيع ورقم الشراء
ادخل ايش بيع ولا شراء
ولا احلل الزوج لو هو عند دعم ادخل في الرقم بيع
ولو هو عند مقاومة ادخل في الرقم شراء
ياريت توضحلي
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمداحمدالعواضي
انا اصلا لما جبت المعادله للشمعه الثانيه جت المعادله شراء للشمعه الثالثه من 151:01
وانت قلت الدخول 150:40
طيب هاى الشمعه الثانيه كان 151.43 واللو 150.16 والاغلاق 150.59
هنجمع الهاى مع اللو ونقسم على 2 يعنى 151.43 + 150.16 = 59. 301 \ 2 = 150.79
طرح اللو من الاغلاق 150.59 - 150.16 = 43 نقطه
نقسم 43 / 2 = 22
نطرح الناتج الاول من الاخير 150.79 - 22 = 150.57 هذة نقطه الشراء
فدخلت من 150.40 كيف بتقول ان النقطه كانت 151.01 ممكن تفهمنى
1 مرفق
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
طيب هاى الشمعه الثانيه كان 151.43 واللو 150.16 والاغلاق 150.59
هنجمع الهاى مع اللو ونقسم على 2 يعنى 151.43 + 150.16 = 59. 301 \ 2 = 150.79
طرح اللو من الاغلاق 150.59 - 150.16 = 43 نقطه
نقسم 43 / 2 = 22
نطرح الناتج الاول من الاخير 150.79 - 22 = 150.57 هذة نقطه الشراء
فدخلت من 150.40 كيف بتقول ان النقطه كانت 151.01 ممكن تفهمنى
تعرف استاذي الخلل من وين من ملف الاكسل وجرب شوفه
واشكرك استاذنا على تحملك وسرعه استجابتك
وارجوا ارفاق ملف اكسل معتمد منك
3 مرفق
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
هذا ملف excel قمت بعمله والشرح فى المرفقات
نرجو ابداء رأيكم فية
شكرا
1 مرفق
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
هذا هو ملف الاكسل الذي صنعته
يحسب تلقائياً دون الحاجة لأي تدخل ويعطي نتيجة واحدة للبيع و واحدة للشراء
فهو يقسم تلقائياً على 3 اذا كان الرقم أكبر من 90 و على 2 اذا كان أقل من 90
قمت بتجربته على مثال سابق و أعطى نتائج صحيحة
اذا ممكن صاحب الموضوع يتأكد منه
عملت الملف يمكن حدا يستفيد منه :eh_s(7)::Emoticon1:
تحياتي للجميع
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
السلام عليكم
اخي احمد اين انت نحن في انتظارك وفي انتظار توصياتك الممتازة
ولكم جزيل الشكر
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
السلالالالالالالالالالالالالالام عليكم حبيبي احمد :ongue:
مساء الخير
شلونك وكل عام وانته بخير وعافيه
انا توني بالصدفه مريت على المنتدى
لاني من زمان ما دخلت على المنتدى والسبب انته لما طلعت وتفاجأت انك موجود :18::18:
والصراحه فرحت لما لقيتك رجعت لموضوعك :boxing::ongue::015:
ولي منك طلب لاتزعل ثاني مره :mad_argue:
وخلك على دربك ماشي لاني قمت اخربط والحمد لله اني ما دخلت على الحقيقي :hands:
لو كنت داخل على الحقيقي في الفتره اللي انت طلعت من المنتدى جان تلقي رصيدي الحين 0
المارجن كان يزورني كل فتره ويمسي على رصيد الديمو هههههه :0032:
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة al7sawi
السلالالالالالالالالالالالالالام عليكم حبيبي احمد :ongue:
مساء الخير
شلونك وكل عام وانته بخير وعافيه
انا توني بالصدفه مريت على المنتدى
لاني من زمان ما دخلت على المنتدى والسبب انته لما طلعت وتفاجأت انك موجود :18::18:
والصراحه فرحت لما لقيتك رجعت لموضوعك :boxing::ongue::015:
ولي منك طلب لاتزعل ثاني مره :mad_argue:
وخلك على دربك ماشي لاني قمت اخربط والحمد لله اني ما دخلت على الحقيقي :hands:
لو كنت داخل على الحقيقي في الفتره اللي انت طلعت من المنتدى جان تلقي رصيدي الحين 0
المارجن كان يزورني كل فتره ويمسي على رصيد الديمو هههههه :0032:
هلا والله بالناس الطيبين كل عام وانت بالف صحه وخير وينعاد عليك الشهر بالخير
ان شاء الله سنستمر بالموضوع وربك كريم
رد: (((( طريقتى الرقمية كل اربع ساعات بهدف 100 نقطه - على الازواج الشرسه ))))
حقيقه استاذ احمد انا عاوز اعرف احنا استفدنا ايه من الاستراتيجيه طالما الاتجاه مبهم
حتقول نقطه الدخول والخروج
حنقولك ما احنا ممكن ندخل من اي مكان بربح 100 وخساره 100
ارجوا التوضيح ايه الاستفاده من الاستراتيجيه يمكن اذا وضحت لنا الاستفاده نقدر نفك رموز الاتجاه
وشكرا استاذنا احمد