مشاهدة نتائج الإستطلاع: رحله من 3000 الى 50000

المصوتون
73. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • هل نجعل الرحله فى نفس الموضوع

17 23.29%
  • هل تفضل فتح موضوع مستقل بالرحله

53 72.60%
  • هل ترى بان فكرة الرحله غير مجديه

2 2.74%
  • ساطلب من كل المشاركين فى الرحله تسجيل مشاركتهم للمتابعه

7 9.59%
  • هل ترى الطلب فى الخيار الرابع غير مجدى

8 10.96%
إستطلاع متعدد الإختيارات.
صفحة 404 من 423 الأولىالأولى ... 304354394398399400401402403404405406407408409410414 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 6,046 إلى 6,060 من 6338
    الصورة الرمزية a77med
    a77med غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه )))) ‏

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

دعاء دخول السوق

بسم الله، اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة".

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
    « من دخل السوق فقال: "لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة » وفي رواية: « وبنى له بيتا في الجنة »
    [ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

بدايه موفقة اخوانى واتمنى لكم باسبوع ملىء بالارباح دائما وارجوا منكم الالتزام التام باسلوب وطريقة الاستراتجية وربنا يوفقنا ويكرمنا جميعا ان شاء الله

ملحوظة: ننبه على الاخوه المتابعين معنا بأن اول توصية لليوم فى افتتاح الشمعه الثالثه وهتكون الساعه 7 صباحا بتوقيت القاهرة وده لحين استقرار ومعرفه اتجاه السوق

الصورة الرمزية جسد بلا روح
    جسد بلا روح غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a77med مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

دعاء دخول السوق

بسم الله، اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة".

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
    « من دخل السوق فقال: "لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة » وفي رواية: « وبنى له بيتا في الجنة »
    [ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

بدايه موفقة اخوانى واتمنى لكم باسبوع ملىء بالارباح دائما وارجوا منكم الالتزام التام باسلوب وطريقة الاستراتجية وربنا يوفقنا ويكرمنا جميعا ان شاء الله

ملحوظة: ننبه على الاخوه المتابعين معنا بأن اول توصية لليوم فى افتتاح الشمعه الثالثه وهتكون الساعه 7 صباحا بتوقيت القاهرة وده لحين استقرار ومعرفه اتجاه السوق

جزاك الله خير

الصورة الرمزية MAMDOH111
    MAMDOH111 غير متواجد حالياً عضو نشيط

وفقكم الله وايانا جميعا لما يحبه ويرضاه ( آمين )

الصورة الرمزية mohammed2009
    mohammed2009 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 101 مشاهدة المشاركة
    اخوي محمد الف شكر على مجهودك الكبير

وهذه النتائج التي تحصلت عليها
    زادت قناعتي ان المؤشر ممتاز للاستخدام اليدوي لان كل وقت له متغيراته التي يجب ان نراعيها
    في الدخول للصفقات

فالاخبار والافتتاحات الاسبوعيه لها التاثير الكبير على عمل المؤشر والتي لا تراعيها الاكسبيرتات او الباك تست

لذلك افضل باك تست للموشر هم لايف

هذه الاسبوعين هي من ستحدد قوه المؤشر والطريقه

تقبل تقديري
    تسلم ياغالى على ملاحظاتك
    لا حول ولا قوه الا بالله
    لا تزعل منى اخى حاسس ان فى كلامك انك فى وجه نظر مكونها من ناحيتى مش عارف انى عاوز اكسبيرت او انى عاوز ابين انى فاهم او انى عايز الشباب يعملو باك تست واخد النتيجه من غير مجهود
    على العموم اخى الكريم انا زكرت ان ده trading simulator بالعربى محاكاه التجاره مش محاكاه للاكسبيرت يعنى السوق بيتعمله ربلاى تانى بس بوقت اسرع من اللايف وكمان اخى اللى بيختلف القواعد اساسيات التجاره وملهوش اى علاقه لاباكسبيرت ولا باك تست واذا كانت الاختلاف الاخبار فعن نفسى بشوف الاخبار على فوركس فاكتورى ومتسجل اخبار السنين اللى فاتت بالوقت وكل حاجه ممكن نتعامل مع previous و forecast بس ولا ننظر للresult واذا كان اختلاف افتتاح اسبوعى او شهرى او اى حاجه فالسعر هيفتح على الشارت زى اللايف بالظبط واذا كنت عاوز ابين انى فاهم او اكون مؤثر فى اتجاه الفريق فانا كا اللى عملته انى وضعت الاقتراح وقلت لو عجب الناس احمد ينظمنا واذا كنت عاوز الشباب يعملو باكتست للمؤشر واخد النتيجه من غير مجهود فدى يبقى تفكير غلط منى لانى قلت وانا بشرح الاقتراح انه باكتست لاسلوب التجاره يعنى كل واحد هيطلع نتيجه على حسب اسلوب تجارته بس الاختلاف القواعد اللى حكمانا فى التجاره على العموم اقدم اسفى اذا كان الاقتراح ده عمل تشتيت للناس والله يعلم انى لم ازكره الا بنيه الخير
    وياريت متزعلش منى اخى بكرى اذا كان الرقمى لا ينفع معاه باكتست كلفت نفسك وعملت مؤشر مخصوص للباكتست...
    ياريت ماكون زعلت منى سامحنى وادى ياسيدى بوكيه ورد وبوكيه ورد لكل واحد من الشباب
    انا هقوم انام
    تصبحو على خير جميعا

الصورة الرمزية BRUFEN
    BRUFEN غير متواجد حالياً عضو نشيط

الله يعطيك العافيه اخوي محمد على الشرح
    بارك الله فيك

الصورة الرمزية forexdream
    forexdream غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح الخير للجميع واسبوع مبارك لكم والى مزيد من الارباح

ابو تراب

الصورة الرمزية جسد بلا روح
    جسد بلا روح غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح النور أبو تراب

ليش متاخر اليوم هههههههه
    لازم تعوضنا بتوصية

اسعد الله صباحكم بكل خير

بم اننى فى العمل وليس لدى جدول التوصيات سوف اقوم بكتابتها يدويا الى ان انزل الجدول ان شاء الله

المجنون شراء من نقطه 137.58 الى 137.70 استوب 136.58 وهدف 138.80

الكبيل شراء من نقطه 1.4874 الى 1.4884 استوب 1.4774 وهدف 1.5010

اليورو ين شراء من نقطه 123.85 الى 123.75 استوب 122.75 وهدف 125.30

الصورة الرمزية 101
    101
    101 غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed2009 مشاهدة المشاركة
    تسلم ياغالى على ملاحظاتك
    لا حول ولا قوه الا بالله
    لا تزعل منى اخى حاسس ان فى كلامك انك فى وجه نظر مكونها من ناحيتى مش عارف انى عاوز اكسبيرت او انى عاوز ابين انى فاهم او انى عايز الشباب يعملو باك تست واخد النتيجه من غير مجهود
    على العموم اخى الكريم انا زكرت ان ده trading simulator بالعربى محاكاه التجاره مش محاكاه للاكسبيرت يعنى السوق بيتعمله ربلاى تانى بس بوقت اسرع من اللايف وكمان اخى اللى بيختلف القواعد اساسيات التجاره وملهوش اى علاقه لاباكسبيرت ولا باك تست واذا كانت الاختلاف الاخبار فعن نفسى بشوف الاخبار على فوركس فاكتورى ومتسجل اخبار السنين اللى فاتت بالوقت وكل حاجه ممكن نتعامل مع previous و forecast بس ولا ننظر للresult واذا كان اختلاف افتتاح اسبوعى او شهرى او اى حاجه فالسعر هيفتح على الشارت زى اللايف بالظبط واذا كنت عاوز ابين انى فاهم او اكون مؤثر فى اتجاه الفريق فانا كا اللى عملته انى وضعت الاقتراح وقلت لو عجب الناس احمد ينظمنا واذا كنت عاوز الشباب يعملو باكتست للمؤشر واخد النتيجه من غير مجهود فدى يبقى تفكير غلط منى لانى قلت وانا بشرح الاقتراح انه باكتست لاسلوب التجاره يعنى كل واحد هيطلع نتيجه على حسب اسلوب تجارته بس الاختلاف القواعد اللى حكمانا فى التجاره على العموم اقدم اسفى اذا كان الاقتراح ده عمل تشتيت للناس والله يعلم انى لم ازكره الا بنيه الخير
    وياريت متزعلش منى اخى بكرى اذا كان الرقمى لا ينفع معاه باكتست كلفت نفسك وعملت مؤشر مخصوص للباكتست...
    ياريت ماكون زعلت منى سامحنى وادى ياسيدى بوكيه ورد وبوكيه ورد لكل واحد من الشباب
    انا هقوم انام
    تصبحو على خير جميعا

كذا اتفهم ردي اخوي محمد

خذ الامور بشكل ابسط

* وانت من اهله .
    * مازعل من اخواني ابداً .
    * عملت مؤشر باك تست علشان اخوي طلب مني .
    * انا اعتذر اذا كنت جرحتك بردي او سببت لك اي احراج من اي نوع

تقبل تقديري
    اخوك

الصورة الرمزية a77med
    a77med غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

توصيات اليوم 2010/3/29

آخر تعديل بواسطة a77med ، 29-03-2010 الساعة 08:38 AM

الصورة الرمزية forexdream
    forexdream غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جسد بلا روح مشاهدة المشاركة
    صباح النور أبو تراب

ليش متاخر اليوم هههههههه
    لازم تعوضنا بتوصية
    اهلا اخي جسد بلا روح التاخير سببه تقديم الساعة عندنا بلبنان بعد ما تاقلمت معها
    بالنسبة للتوصيات اخواني ما بيقصروا ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022 مشاهدة المشاركة
    اسعد الله صباحكم بكل خير

بم اننى فى العمل وليس لدى جدول التوصيات سوف اقوم بكتابتها يدويا الى ان انزل الجدول ان شاء الله

المجنون شراء من نقطه 137.58 الى 137.70 استوب 136.58 وهدف 138.80

الكبيل شراء من نقطه 1.4874 الى 1.4884 استوب 1.4774 وهدف 1.5010

اليورو ين شراء من نقطه 123.85 الى 123.75 استوب 122.75 وهدف 125.30

تلغى العقود السابقه وذلك لانها لم تفعل وتعكس الصفقات على النحو التالى

المجنون بيع من 139.10 بهدف 100 نقطه واستوب 100 نقطه

الكبيل بيع من 1.5020 بهدف 100 نقطه واستوب 100 نقطه

اليورو ين بيع من 125.20 بهدف 100 نقطه واستوب 100 نقطه

اتفعلت صفقه المجنون والى الاهداف باذن الله

الصورة الرمزية BRUFEN
    BRUFEN غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله توكلت على الله
    وعلى بركة الله

يوم موفق بإذن الله للجميع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BRUFEN مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله توكلت على الله
    وعلى بركة الله

يوم موفق بإذن الله للجميع

هلا والله بالغالى

اول ما السعر ينزل خمسين نقطه من النقطه الدخول تقدم الاستوب على نقطه الدخول وتجعل هدفك

100 نقطه

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17