مشاهدة نتائج الإستطلاع: رحله من 3000 الى 50000

المصوتون
73. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • هل نجعل الرحله فى نفس الموضوع

17 23.29%
  • هل تفضل فتح موضوع مستقل بالرحله

53 72.60%
  • هل ترى بان فكرة الرحله غير مجديه

2 2.74%
  • ساطلب من كل المشاركين فى الرحله تسجيل مشاركتهم للمتابعه

7 9.59%
  • هل ترى الطلب فى الخيار الرابع غير مجدى

8 10.96%
إستطلاع متعدد الإختيارات.
صفحة 403 من 423 الأولىالأولى ... 303353393397398399400401402403404405406407408409413 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 6,031 إلى 6,045 من 6338
    الصورة الرمزية cHeEtOs
    cHeEtOs غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه )))) ‏

ممكن يا شباب

اخر مؤشر بعد التعديلات عليه

ويريت توضيح اذا كان المؤشر شغال كويس الى الان ولا فيه عيوب

وتحياتى طبعا لصحاب المؤشر الاستاذ احمد

الصورة الرمزية mohammed2009
    mohammed2009 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخى بروفين تفضل اقرى الشرح وطبق على الصور اللى موجوده وان شاء الله خير الشرح اللى فوق وانا موجود وربنا يكرم ان شاء الله
    الصور بالترتيب
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.JPG‏   2.JPG‏   3.JPG‏   4.JPG‏   5.JPG‏  

6.JPG‏   7.JPG‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed2009 مشاهدة المشاركة
    هلا بالغالى انت تؤمر وتحت امر الفريق
    ولكن 6 شهور كتير بس ان شاء الله بكل ما اؤتيت من حول وقه هحاول اخلص قبل السوق ما يفتح بس ممكن تجمعلى القواعد اللى عايز تعمل عليها باك تست يعنى قواعد المتاجره ولو عايز تحدد الشهور
    يعنى الباكتست اللى فوق كان على 100 ستوب و70 تيك بروفيت ولو الشمعه قفلت على خساره والاتجاه اتغير اقفل واخش على الاتجاه الجديد ولو الاتجاه ثابت اخلينى بس دا الشغل القديم

هلا يا محمد باشا

انا اريد منك اذا امكن ترفق نتائج كل شهر بمفرده لاسباب معينه بالنسبه للاستوب اجعله ثابت

100 نقطه ام بالنسبه للهدف اول شهر 50 ثانى شهر 60 ثالث شهر 70 رابع شهر 80 خامس

شهر 90 سادس شهر 100 والله يعينك

اسف ياشباب نسيت قبل ما ننزل الداتا بتاعت اى زوج لو عملنا داونلود علطول هينزل الداتا بتاعت الشهرين اللى فاتوا بس عشان ننزل الداتا كلها
    -- tools وبعدين options وبعدين charts وفى الاختيارين اللى تحت
    max bars in history +max bars in chart
    نضع تسعات الى الاخر بالشكل ده 9999999999
    وبعد ما نقفل الميتا ونفتح تانى هيتخذ الارقام اللى موجوده تحت فى الصوره
    وبعد كده ننزل الداتا اللى عايزينها لاى زوج
    كده هتنزل الداتا بتاعت السنيين اللى فاتت
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة untitled.JPG‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022 مشاهدة المشاركة
    هلا يا محمد باشا

انا اريد منك اذا امكن ترفق نتائج كل شهر بمفرده لاسباب معينه بالنسبه للاستوب اجعله ثابت

100 نقطه ام بالنسبه للهدف اول شهر 50 ثانى شهر 60 ثالث شهر 70 رابع شهر 80 خامس

شهر 90 سادس شهر 100 والله يعينك
    ان شاء الله ياغالى انا بنزل الداتا دلوقتى واول ما تنزل هبدا ان شاء الله وبعد ما اخلص هرفق مع الباكتست قواعد التجاره اللى اتخذتها وان شاء الله ننظم العمليه اكتر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جسد بلا روح مشاهدة المشاركة
    شكرا لك يا محمد
    تسلم اخى الكريم ان شاء الله ربنا يكرمنا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abdullah Q8 مشاهدة المشاركة
    السيد أحمد المحترم
    تحياتي وأشواقي الحارة ويعطيكم العافية انت والمجموعة اللي معاك على النتائج الفوق ممتازة
    حبيت أسأل عن التغيير الجديد في البيريود ( 4 ، 8 ، 12 ) هل تم تجربته من قبل وهل تم تجربة التوصيات التي كانت تظهر على حساب تجريبي ؟
    لأن الصراحة أنا داخل لايف على التوصيات اللي تطلع من المؤشر ومتابع التوصيات و الورشة باستمرار ؟

حياك الله الغالى بارك الله فيك وبالنسبه لسؤالك نعم تم تجربته واذا ما تم تجربته ما كنا ابلغناكم

بالتعديل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة belahl مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله

في المرفقات تجدون تعديل لشرح طريقة عمل المؤشر بناءا على التغييرات
    التي ادخلها الاخ أخمد موخرا

بالتوفيق للجميع

جزاك الله خيرا اخى الفاضل بارك الله فيك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cHeEtOs مشاهدة المشاركة
    ممكن يا شباب

اخر مؤشر بعد التعديلات عليه

ويريت توضيح اذا كان المؤشر شغال كويس الى الان ولا فيه عيوب

وتحياتى طبعا لصحاب المؤشر الاستاذ احمد

فى توقيعى ستجد موضوع فى المؤشر وشرحه وكذلك التوصيات ونتائجها لمده اسبوعين واحكم

انت بنفسك اذا كان المؤشر شغال كويس ام لا

اعذرونى شباب لسه بنزل فى الداتا مش عارف النت بطيء جدا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جسد بلا روح مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق للجميع ومتابعين معاكم من اليوم صباحاً ان شاء الله

توكلنا على الله

ياشباب دا باكتست على المجنون اول اسبوع من شهر واحد السنه 2010
    قواعد التجاره
    -- فترتين كل فتره البدايه 4 وبعدين تغيير 8 وبعدين تغيير 12
    --- 100 ستوب لوز و50 تيك بروفيت
    تعليقى :- اولا والله انا بقالى حوالى اكتر من ساعتين فى الاسبوع ده وكنت هكمل بس خساره حوالى 500 نقطه فى الاسبوع فقلت اتناقش معكم ممكن نغير فى اسلوبنا فى التجاره ويارب يكون الغلط منى انا طيب انا كنت بعمل ايه
    السلبيات اللى حصلت معى عموما انا لا اعرف معادلات ولا سبب اشاره البيع ولا اشاره الشراء بس اللى شفته ان لما بنغير ل 8 و12 على ما اعتقد ان المؤشر بيحسب على مده اطول فالحصل ان بعد التغيير ل 8 و12 بيعطى نقطه دخول بعيده جدا جدا ممكن تصل ل 200 نقطه فبيتفرض عليا اعمل الاتى
    -- لو الصفقه شراء وكسبانه او خسرانه بتيجى نقطه الشراء الجديده تحت قوى عن السعر الحالى فبقفل الصفقه واستنى لما السعر ينزل فوق نقطه الشراء على الاققل 20 نقطه لان مينفعش اسيب الصفقه مفتوحه لان نقطه الشراء الجديده تحت قوى فلو الصفقه خسرانه هتزيد خساره ولو كسبانه هتخسر الى ان تصل لنقطه الشراء الجديده وكذلك فى البيع
    الواضح ان التعديلات الجديده قللت الصفقات ودى نقطه كويسه بس جه قدامها نقطه سلبيه ان لو حصل تغيير فى الترند المؤشر بيتاخر قوى على ما يدينا اشاره التغيير فالصفقه بتخسر
    انا اسف جدا والله اللى لحقت اعمله قبل ما يفتح السوق اسبوع بس
    بس اللى شفته ميطمنش فقلت اعرف الشباب والفريق قبل السوق ما يفتح ويارب يكون الغلط منى انا
    وهكمل دلوقتى ان شاء الله انا فى الدوام وفاضلى ساعه وانا معكم وممكن بعد ما اروح ساعه كمان بس نتناقش ممكن نغير حاجه تقلل الخساره وتزيد المكسب انا فى انتظاركم ياشباب وفى انتظار الغالى
    مرفق الباك تست وصوره من الصفقات على الشارت
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة StrategyTester.gif‏   111111.JPG‏  
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية 101
    101
    101 غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed2009 مشاهدة المشاركة
    ياشباب دا باكتست على المجنون اول اسبوع من شهر واحد السنه 2010
    قواعد التجاره
    -- فترتين كل فتره البدايه 4 وبعدين تغيير 8 وبعدين تغيير 12
    --- 100 ستوب لوز و50 تيك بروفيت
    تعليقى :- اولا والله انا بقالى حوالى اكتر من ساعتين فى الاسبوع ده وكنت هكمل بس خساره حوالى 500 نقطه فى الاسبوع فقلت اتناقش معكم ممكن نغير فى اسلوبنا فى التجاره ويارب يكون الغلط منى انا طيب انا كنت بعمل ايه
    السلبيات اللى حصلت معى عموما انا لا اعرف معادلات ولا سبب اشاره البيع ولا اشاره الشراء بس اللى شفته ان لما بنغير ل 8 و12 على ما اعتقد ان المؤشر بيحسب على مده اطول فالحصل ان بعد التغيير ل 8 و12 بيعطى نقطه دخول بعيده جدا جدا ممكن تصل ل 200 نقطه فبيتفرض عليا اعمل الاتى
    -- لو الصفقه شراء وكسبانه او خسرانه بتيجى نقطه الشراء الجديده تحت قوى عن السعر الحالى فبقفل الصفقه واستنى لما السعر ينزل فوق نقطه الشراء على الاققل 20 نقطه لان مينفعش اسيب الصفقه مفتوحه لان نقطه الشراء الجديده تحت قوى فلو الصفقه خسرانه هتزيد خساره ولو كسبانه هتخسر الى ان تصل لنقطه الشراء الجديده وكذلك فى البيع
    الواضح ان التعديلات الجديده قللت الصفقات ودى نقطه كويسه بس جه قدامها نقطه سلبيه ان لو حصل تغيير فى الترند المؤشر بيتاخر قوى على ما يدينا اشاره التغيير فالصفقه بتخسر
    انا اسف جدا والله اللى لحقت اعمله قبل ما يفتح السوق اسبوع بس
    بس اللى شفته ميطمنش فقلت اعرف الشباب والفريق قبل السوق ما يفتح ويارب يكون الغلط منى انا
    وهكمل دلوقتى ان شاء الله انا فى الدوام وفاضلى ساعه وانا معكم وممكن بعد ما اروح ساعه كمان بس نتناقش ممكن نغير حاجه تقلل الخساره وتزيد المكسب انا فى انتظاركم ياشباب وفى انتظار الغالى
    مرفق الباك تست وصوره من الصفقات على الشارت

اخوي محمد الف شكر على مجهودك الكبير

وهذه النتائج التي تحصلت عليها
    زادت قناعتي ان المؤشر ممتاز للاستخدام اليدوي لان كل وقت له متغيراته التي يجب ان نراعيها
    في الدخول للصفقات

فالاخبار والافتتاحات الاسبوعيه لها التاثير الكبير على عمل المؤشر والتي لا تراعيها الاكسبيرتات او الباك تست

لذلك افضل باك تست للموشر هم لايف

هذه الاسبوعين هي من ستحدد قوه المؤشر والطريقه

تقبل تقديري

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 101 مشاهدة المشاركة
    اخوي محمد الف شكر على مجهودك الكبير

وهذه النتائج التي تحصلت عليها
    زادت قناعتي ان المؤشر ممتاز للاستخدام اليدوي لان كل وقت له متغيراته التي يجب ان نراعيها
    في الدخول للصفقات

فالاخبار والافتتاحات الاسبوعيه لها التاثير الكبير على عمل المؤشر والتي لا تراعيها الاكسبيرتات او الباك تست

لذلك افضل باك تست للموشر هم لايف

هذه الاسبوعين هي من ستحدد قوه المؤشر والطريقه

تقبل تقديري

ما شاء الله عليك يا بكرى فنان عندما قلت ان الطرق الرقميه لا تصلح معها

الاكسيبرتات والباك تست ما حد صدقنى وعموما حصاد الاسبوعين القادمين هم اللى هيحددوا

اذا كان المؤشر اوك ام لا

الصورة الرمزية alfunoon
    alfunoon غير متواجد حالياً موقوف

وين توصيات اليوم .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17