صفحة 3 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 104
    الصورة الرمزية dawns_mist
    dawns_mist غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: استراتيجية حضانة الفوركس .. تحتاج لإكسبيرت ضرووووري

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AYMAN_DOMAIN مشاهدة المشاركة
    سعيد ولا محمود
    ياباشا دا انا بقه اللى سعيد سعد اسعد الله ايامك وتصدقنى شوفته بعنيه الاتنين مش واحده بس والاسهم عماله تترسم فى اماكن كنت ملاصق الشاشه وقتها ولم تظهر بها اى اسهم 00مجرد بس ما بقفل الشارت وارجع افتحه تانى الاقى الاسهم فى الاماكن اللى ماكنتش فيها وده عن متابعة لصيقة برق برق يامعلم مش تظهر وتختفى للحظة
    عندك حق يا باشا والله أنا لسه دلوقتي مجرب المؤشر بتاع الأسهم اللي هو "إم كيو 4 " و عمل معايا زي مانت بتقول .. بس المؤشر اللي في أول مشاركه ليا في الموضوع هو اللي مظبوط أكيد .. و كمان الحمد لله الباشمهندس محمد هواش عرف يفكه و يحوله " إم كيو 4 " و هو دلوقتي شغال على الإكسبيرت و بيقول إن النتايج في الباك تيست جميلة جدا بس هو لسه بيطور فيه .. تشكر أيمن باشا على ملحوظة المؤشر التاني ده أنا نفسي ماكنتش جربته .. و بإذن الله يكون فيه خير في الاستراتيجية و الإكسبيرت كمان .

الصورة الرمزية انتربول
    انتربول غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    هل الاشاره تظهر فى الشمعه قبل اغلاقها او بعد الاغلاق ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انتربول مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    هل الاشاره تظهر فى الشمعه قبل اغلاقها او بعد الاغلاق ؟
    تظهر الإشارة قبل اقفال الشمعة .. و شكرا للاهتمام و إذا وجد أي استفسار فأنا في الخدمة .

م / محمـود حجـاب

أجازة الأسبوع ... و الباشمهندس محمد هواش بصراحه تعبان معايا جدا ربنا يكرمه و قريب أوي هيخلص الإكسبيرت كامل بإذن الله لو فيه خير هنرفقه هنا بعد إذن الباشمهندس محمد طبعا .. بس ادعولنا يا جماعة .. و ألف مليون شكر لمحمد هواش على مجهوده ده .

الصورة الرمزية AYMAN_DOMAIN
    AYMAN_DOMAIN غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dawns_mist مشاهدة المشاركة
    عندك حق يا باشا والله أنا لسه دلوقتي مجرب المؤشر بتاع الأسهم اللي هو "إم كيو 4 " و عمل معايا زي مانت بتقول .. بس المؤشر اللي في أول مشاركه ليا في الموضوع هو اللي مظبوط أكيد .. و كمان الحمد لله الباشمهندس محمد هواش عرف يفكه و يحوله " إم كيو 4 " و هو دلوقتي شغال على الإكسبيرت و بيقول إن النتايج في الباك تيست جميلة جدا بس هو لسه بيطور فيه .. تشكر أيمن باشا على ملحوظة المؤشر التاني ده أنا نفسي ماكنتش جربته .. و بإذن الله يكون فيه خير في الاستراتيجية و الإكسبيرت كمان .
    لاشكر على واجب ياباشا وان شاء الله ربنا يجزيك كل خير واخونا محمد على العمل من اجل مصلحة اخوانكم
    لمجرد التذكير الباك تيست وكما تعلم ليس شرط على عرض نتائج اى اكسبيرت بفترة ماضية لأن فى اوقات كثيرة بيكون الفحص مهما كانت جودة المودلينج الخاصة به 000يعنى فورد تيست لاطول فترة ممكنة وان شاء الله خير

أجازة الأسبوع ... و الباشمهندس محمد هواش بصراحه تعبان معايا جدا ربنا يكرمه و قريب أوي هيخلص الإكسبيرت كامل بإذن الله لو فيه خير هنرفقه هنا بعد إذن الباشمهندس محمد طبعا .. بس ادعولنا يا جماعة .. و ألف مليون شكر لمحمد هواش على مجهوده ده .
    ربنا يوفقكم وان شاء الله فى ميزان حسناتكم
    آخر تعديل بواسطة AYMAN_DOMAIN ، 28-03-2009 الساعة 06:22 PM

الصورة الرمزية أبو مريم
    أبو مريم غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طريقه سهله وأعجبتنى كثيرآ وأدعو لكم بالتوفيق وجزا الله خيرا كل من يساهم فى نفع اخوته وجعلها فى ميزان حسناته . أريد أن أضيف أن الأكسبيرت يجب أن يتأكد أن البروكر استجاب لأغلاق الصفقه عند انعكاس الترند لأن أكثر الشركات عند تحرك السوق السريع تعرقل تسكير الصفقه اما برفض تنفيذ الطلب أو بقطع الأتصال حتى تجنى أرباح خساره العميل. وفى أسوء الأحوال يجب أن يحاول الأكسبيرت عمل هدج للصفقه اذا لم يتمكن من اغلاقها ثم يفك الهدج عند استتباب وضع السوق. تحياتى ودعائى بالتوفيق.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو مريم مشاهدة المشاركة
    طريقه سهله وأعجبتنى كثيرآ وأدعو لكم بالتوفيق وجزا الله خيرا كل من يساهم فى نفع اخوته وجعلها فى ميزان حسناته . أريد أن أضيف أن الأكسبيرت يجب أن يتأكد أن البروكر استجاب لأغلاق الصفقه عند انعكاس الترند لأن أكثر الشركات عند تحرك السوق السريع تعرقل تسكير الصفقه اما برفض تنفيذ الطلب أو بقطع الأتصال حتى تجنى أرباح خساره العميل. وفى أسوء الأحوال يجب أن يحاول الأكسبيرت عمل هدج للصفقه اذا لم يتمكن من اغلاقها ثم يفك الهدج عند استتباب وضع السوق. تحياتى ودعائى بالتوفيق.
    شكرا للاهتمام و التشجيع أبو مريم .. ربنا يباركلك و دعواتك معانا .. أما موضوع الشركة و لعبها في الصفقات فنخليه في موضوع تاني بقى علشان مانتوهش عن الموضوع الرئيسي ... ياريت تكتب موضوع في المنتدى العام تبين فيه طرق لعب الشركة في الصفقات و كيفية مكسبها من خسارة العميل .

م / محمـود حجـاب

في المرفقات المؤشر الرئيسي مفتوح الكود " إم كيو 4 " .. و أرجوا حذف المؤشر المرفق في المشاركة عشرين لإنه به أخطاء .
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    • نوع الملف: mq4 1~.mq4‏ (4.9 كيلوبايت, المشاهدات 137)

الصورة الرمزية أبو مريم

شكرا للاهتمام و التشجيع أبو مريم .. ربنا يباركلك و دعواتك معانا .. أما موضوع الشركة و لعبها في الصفقات فنخليه في موضوع تاني بقى علشان مانتوهش عن الموضوع الرئيسي ... ياريت تكتب موضوع في المنتدى العام تبين فيه طرق لعب الشركة في الصفقات و كيفية مكسبها من خسارة العميل .

م / محمـود حجـاب
    يسعد مساك أخ محمود ان شاء الله أنت والجميع بخير. فعلآ المسأله عايزه موضوع لوحده . اللى كنت عايز أقوله أنك لما تشتغل يدوى بتشوف بعينك أنك خرجت من الصفقه ولا لأ وتبقى وراها حتى تخرج منها بأقل خساره. اللى بيحصل عند الشركات التعيسه انه لما بيتحرك السوق بسرعه ضدك أنت عايز تخرج من الصفقه بسرعه ولهذا رحت للفريم الأصغر حتى تحصل على انذار مبكر يروح البروكر معاكسك وما بسكرلك الصفقه وتأتى مسيج خارج المجال وأنت جالس على جمر والخساره بتزيد فتكرر أمر الأغلاق يروح هو قاطع الأتصال مع منصتك والخساره شغاله عقبال ما يهدا السوق بتلاقى نفسك فى خبر كانا. عفوا أنا حبيت نزل المؤشر من أول صفحه فضغطت عليه فحاول أن يشحنه لكنه دخل فى دائره مغلقه وعلق فأوقفته. لوتتكرم تهدينى كيف نزل المؤشر لأنى لم استعمل أى مؤشر الى الآن وبيع وبشترى على توصيه. وممكن نترك موضوع تأمين الخروج من الصفقات حتى يعمل الأكسبيرت والسلام.

يسعد مساك أخ محمود ان شاء الله أنت والجميع بخير. فعلآ المسأله عايزه موضوع لوحده . اللى كنت عايز أقوله أنك لما تشتغل يدوى بتشوف بعينك أنك خرجت من الصفقه ولا لأ وتبقى وراها حتى تخرج منها بأقل خساره. اللى بيحصل عند الشركات التعيسه انه لما بيتحرك السوق بسرعه ضدك أنت عايز تخرج من الصفقه بسرعه ولهذا رحت للفريم الأصغر حتى تحصل على انذار مبكر يروح البروكر معاكسك وما بسكرلك الصفقه وتأتى مسيج خارج المجال وأنت جالس على جمر والخساره بتزيد فتكرر أمر الأغلاق يروح هو قاطع الأتصال مع منصتك والخساره شغاله عقبال ما يهدا السوق بتلاقى نفسك فى خبر كانا. عفوا أنا حبيت نزل المؤشر من أول صفحه فضغطت عليه فحاول أن يشحنه لكنه دخل فى دائره مغلقه وعلق فأوقفته. لوتتكرم تهدينى كيف نزل المؤشر لأنى لم استعمل أى مؤشر الى الآن وبيع وبشترى على توصيه. وممكن نترك موضوع تأمين الخروج من الصفقات حتى يعمل الأكسبيرت والسلام.
    أعتقد أي شركة وساطه محترمه لن يكون لها أي يد في خسارة العميل و لن تستفيد شيئا من ذلك طالما أنها تسدد فوري للبنك عن العميل في كل صفقاته .. و عموما أنتظر من حضرتك شرح أكثر تفصيلا عن ذلك في موضوع منفصل بإذن الله .
    أما بالنسبة للمؤشر فحاول تحميله مرة أخرى لعل الإكسبلورار أو الجهاز عند حضرتك كان مهنج شوية .. حاول تضغط عليه كليك يمين ثم تختار " save target as.." و لو مانزلش عند حضرتك حاول تراسلني على الخاص و أرسله لحضرتك على الميل الشخصي بإذن الله .. و تحت أمر حضرتك في أي استفسار أو طلب .. و شكرا جزيلا على المتابعة .

م / محمـود حجـاب

الصورة الرمزية أبو مريم

أعتقد أي شركة وساطه محترمه لن يكون لها أي يد في خسارة العميل و لن تستفيد شيئا من ذلك طالما أنها تسدد فوري للبنك عن العميل في كل صفقاته .. و عموما أنتظر من حضرتك شرح أكثر تفصيلا عن ذلك في موضوع منفصل بإذن الله .
    أما بالنسبة للمؤشر فحاول تحميله مرة أخرى لعل الإكسبلورار أو الجهاز عند حضرتك كان مهنج شوية .. حاول تضغط عليه كليك يمين ثم تختار " save target as.." و لو مانزلش عند حضرتك حاول تراسلني على الخاص و أرسله لحضرتك على الميل الشخصي بإذن الله .. و تحت أمر حضرتك في أي استفسار أو طلب .. و شكرا جزيلا على المتابعة .

م / محمـود حجـاب
    شكرا على الرد اشتغل والحمد لله وجعله المولى فى ميزان حسناتك والظاهر مثل ما تفضلت المتصفح فيه مشكله. سأحاول وضعه على الشارت وأتعرف عليه ممكن ينفعنى لأنى لللآن بشتغل على عماها يعنى بقدر أنه وصل لنقطه ماكسموم وييرتد شوى بس مو دائما بتظبط معايا مرات بيغدر ويتجاوز النقطه.سلامى لك ولا تآخ>نى على الأزعاج.

شكرا على الرد اشتغل والحمد لله وجعله المولى فى ميزان حسناتك والظاهر مثل ما تفضلت المتصفح فيه مشكله. سأحاول وضعه على الشارت وأتعرف عليه ممكن ينفعنى لأنى لللآن بشتغل على عماها يعنى بقدر أنه وصل لنقطه ماكسموم وييرتد شوى بس مو دائما بتظبط معايا مرات بيغدر ويتجاوز النقطه.سلامى لك ولا تآخ>نى على الأزعاج.
    كويس إنه اشتغل مع حضرتك الحمد لله .. ياريت تجربه بنفس الطريقة اللي أنا شرحتها قبل كده و تقولي إيه النتايج .. و لو فيه أن تعديل من وجهة نظرك أو إضافه إحنا هنا كلنا علشان نفيد و نستفيد و أنا شخصيا بعترف بكل الطرق مهما كانت طالما مربحه و مكاسبها أفضل من خسايرها و منطقية ولا أعترف بفرق الخبرة في كل الأوقات .
    ربنا معاك و بإذن الله تظبط معاك دايما و منتظرين النتايج و شاكرين جدا جدا للاهتمام و المداخلات الجميلة .

الباشمهندس محمد هواش فتح لنا تشفير المؤشر وأنا ارفقته في المشاركه 38 ولكنه يظهر مشغول اليومين دول .. ياريت الأخوه المبرمجين لو فيهم حد ممكن يساعد في الإكسبيرت المنتظر ده يا جماعة .. عايزين نلحق نجربه شوية علشان نشوف نتايجه قبل مانشتغل بيه .

الصورة الرمزية أبو مريم

باشمهندس محمود عندى ملاحظه بسيطه للأخ يلى حيكتب الأكسبيرت وهى ان النقطه التى تظهر عند القاع او الرأس ممكن أن تختفى طالما أن الشمعه لم تكتمل بعد فيجب أن يتحقق الشرط الثانى لأعتماد النقطه وهو أن تقفل الشمعه ونلد شمعه جديده . ممكن تخبرنى عن الأعدادات للمؤشر وما ينتج عن تغييرها وهل هو أحسن مؤشر موجود والسلام.

طبعا حاطين في الاعتبار أبو مريم حكاية اقفال الشمعة .. و تم الإكسبيرت لكن نتائج الباك تيست ليست كما توقعنا .. غالبا اكسبيرتات تختلف نتائجها عن نتائج الاستراتيجية خاصة الاسكالبينج .. لكن الباشمهندس محمد هواش سيضيف لها بعض التعديلات و شرط وقت لعل النتائج تكون أحسن ... أما بالنسبة لسؤال أبو مريم عن المؤشر .. فلا يوجد أبدا أي مؤشر نستطيع أن نقول أنه أفضل مؤشر .. المؤشر ليس إلا إشارة تنبيهيه عن شرط رياضي تحقق .. كلها أفكار و نبحث على المؤشرات التي تسهل علينا تنفيذ هذه الأفكار .. المؤشر المرفق هذا جيد جدا لتأكيد الدخول مع أي استراتيجية تستخدم .. و فكرة الاستراتيحية التي أعمل عليها مجرد فكره جربها لو نفعت معك على بكرة الله و استخدمها و ادعيلنا .. و لو ماقتنعتش بيها مافيش مشاكل كل واحد ليه طريقة المتاجرة اللي تناسب نفسيته و اوقات شغله و طبيعة شخصيته .

صفحة 3 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة