صفحة 16 من 19 الأولىالأولى ... 610111213141516171819 الأخيرةالأخيرة
النتائج 226 إلى 240 من 282
    الصورة الرمزية محمود علي
    محمود علي غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: كذب المسوقون ولو صدفوا

كعهد حفلات ليالي ضوضاء المدينة
    نرى
    المسوقون....يتحالفون....يتضامنون...يتعاونون
    بعد ما كانوا بعضهم مع بعض متضادون

طب ايه اللي لم الشامي على المصري على الخليجي
    (وحدة عربية يعني)

وسمعني أغنية
    وطني حبيبي الوطن الاكبر يوم ورا يوم حساباته بتكبر
    وعمولاته مالية حياته علشان من يومه حساباته بتخسر
    فوزي....فوزي

السبب يا كرام أن الطيور على أشكالها تقع
    فالمصالح واحدة...(وان كانت الحسابات ليست واحدة)

فكما نرى في العالم الآخر
    إن الدكاترة من مختلف التخصصات بيشغلوا بعض
    والمهندسين بيشغلوا بعض
    برضه المسوقين بيـ........ بعض

هدانا الله وإياكم ورزق الجميع على قدر نواياهم

الصورة الرمزية FX.BMW
    FX.BMW غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي محمود
    انت كدا
    اما المسوقين اللي انت وانا عارفينهم فقد كانوا كدا صاروا بعد كتابتك للموضوع كدا
    اما الضحايا السابقين للمسوقين الذين نتكلم عنهم فقد كانوا كدا وبعد قراءة موضوعك صاروا لانك تمكنت وبكل براعه من اصابة الحقيقه بعينها
    لكن وللاسف اخي فان الضحايا الجدد واللي مو فاهمين حاجه هم من يدافعون عن جلاديهم لانهم عادتا ما يمرون بعدة مراحل واستطيع ان اقول لك ان اهم اسس نجاح المسوق هو مدى قدرته على التحكم بضحيته واختيار الوقت المناسب للانتقال بضحيته من مرحله الى الاخرى ودون حتى ان يشعر ضحيته انه ينقله من مرحله الى اخرى
    واليك المراحل التي يمر بها الضحايا
    1- انبهار بقدرات المسوق
    2-التعبير عن الاعجاب به وبعمله
    3-محاربة كل من يحاول الاساءه للمسوق خوفا من ان يزعل المسوق ويبطل يتحفنا بتوصياته واستراتيجياته التي يظن الضحيه انها سوف تجلب له الملايين(طبعا انا وانتا عارفين ان عمره ما حيبطل)
    4- عندما تقوم الضحيه بتسليم رقبتها(حسابها) الى المسوق
    5- وهي حاله تمر بها الضحيه بعد كام يوم او كام اسبوع من تسليم الحساب ثم تتطور هذه الحاله لتصبح كدا
    6- وهي النهايه الحتميه لحالة الضحيه مهما طال الزمن او قصر

وبعد ان ينهي الجلاد(المسوق) هذا المراحل بالكامل وبكل براعه تلاقيه رفعلك راية فتبحث عنه محاولا سماع كلمه واحده منه فلا تجد وقد يستغرق ذلك منك ايام او حتى اسابيع وربما اكثر واذا تعطف عليك وقام بالرد تكون اجابته بكل بساطه ان خسارة اي حساب يقوم بادارته امر وارد وطبيعي ثم يعلل لك سبب عدم رده عليك خلال المده السابقه انه كان (اجازه)
    ثم يقول لك بكل تواضع وحياء اذا اردت تكرار المحاوله فانا بالخدمه
    وعجبي
    يعني تكتشف بالنهايه انك وقعت ضحيه ليس فقط من قبل اشخاص لديهم قدره فائقه على تسويق ما يريدون لكنهم دارسين ايضا علم نفس
    استمر اخي العزيز محمود
    لقد استفاد الكثيرين من موضوعك ومشاركاتك في مواضيعهم
    هم على باطل وانت على حق باذن الله

الصورة الرمزية محمود علي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FX.BMW مشاهدة المشاركة
    اخي محمود
    انت كدا
    اما المسوقين اللي انت وانا عارفينهم فقد كانوا كدا صاروا بعد كتابتك للموضوع كدا
    اما الضحايا السابقين للمسوقين الذين نتكلم عنهم فقد كانوا كدا وبعد قراءة موضوعك صاروا لانك تمكنت وبكل براعه من اصابة الحقيقه بعينها
    لكن وللاسف اخي فان الضحايا الجدد واللي مو فاهمين حاجه هم من يدافعون عن جلاديهم لانهم عادتا ما يمرون بعدة مراحل واستطيع ان اقول لك ان اهم اسس نجاح المسوق هو مدى قدرته على التحكم بضحيته واختيار الوقت المناسب للانتقال بضحيته من مرحله الى الاخرى ودون حتى ان يشعر ضحيته انه ينقله من مرحله الى اخرى
    واليك المراحل التي يمر بها الضحايا
    1- انبهار بقدرات المسوق
    2-التعبير عن الاعجاب به وبعمله
    3-محاربة كل من يحاول الاساءه للمسوق خوفا من ان يزعل المسوق ويبطل يتحفنا بتوصياته واستراتيجياته التي يظن الضحيه انها سوف تجلب له الملايين(طبعا انا وانتا عارفين ان عمره ما حيبطل)
    4- عندما تقوم الضحيه بتسليم رقبتها(حسابها) الى المسوق
    5- وهي حاله تمر بها الضحيه بعد كام يوم او كام اسبوع من تسليم الحساب ثم تتطور هذه الحاله لتصبح كدا
    6- وهي النهايه الحتميه لحالة الضحيه مهما طال الزمن او قصر

وبعد ان ينهي الجلاد(المسوق) هذا المراحل بالكامل وبكل براعه تلاقيه رفعلك راية فتبحث عنه محاولا سماع كلمه واحده منه فلا تجد وقد يستغرق ذلك منك ايام او حتى اسابيع وربما اكثر واذا تعطف عليك وقام بالرد تكون اجابته بكل بساطه ان خسارة اي حساب يقوم بادارته امر وارد وطبيعي ثم يعلل لك سبب عدم رده عليك خلال المده السابقه انه كان (اجازه)
    ثم يقول لك بكل تواضع وحياء اذا اردت تكرار المحاوله فانا بالخدمه
    وعجبي
    يعني تكتشف بالنهايه انك وقعت ضحيه ليس فقط من قبل اشخاص لديهم قدره فائقه على تسويق ما يريدون لكنهم دارسين ايضا علم نفس
    استمر اخي العزيز محمود
    لقد استفاد الكثيرين من موضوعك ومشاركاتك في مواضيعهم
    هم على باطل وانت على حق باذن الله

أولا شكرا على الكلام الجميل جدا ده يا باشا وبجد اسعدني مرورك

صدقني لو إستفاد واحد بس بالموضوع ده برضه هنستمر فيه ان شاء الله
    ومش هقول لو اعتزلت الفوركس......لا لو اعتزلت الانترنت كله هنستمر في الموضوع ده ان شاء الله

يعني يعملوا حسابهم انهم هيفضلوا كتير لان المقاومة مستمرة الى ما شاء الله

الصورة الرمزية abusaag
    abusaag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بس حكاية التعاون دي انا شفتها بنفسي ,واحد من اياهم كتب موضوع يناشد ويشجب ويستنكر تدخلاتي التي ادت الى ان قرر المنقذ ان يترك البيت والعيال ,بس عموما انا يوماتي ازور المنتدى,واي حاجة مزورة هتتقفش على طول.
    بس عندي لك خبر حلو ..ليك ولكل الشرفاء في هذا المنتدى الرائع,ستبدأ باذن الله الخطوات العملية.

الصورة الرمزية jerusalem
    jerusalem غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abusaag مشاهدة المشاركة
    بس حكاية التعاون دي انا شفتها بنفسي ,واحد من اياهم كتب موضوع يناشد ويشجب ويستنكر تدخلاتي التي ادت الى ان قرر المنقذ ان يترك البيت والعيال ,بس عموما انا يوماتي ازور المنتدى,واي حاجة مزورة هتتقفش على طول.
    بس عندي لك خبر حلو ..ليك ولكل الشرفاء في هذا المنتدى الرائع,ستبدأ باذن الله الخطوات العملية.
    ايوة انا فاكر شفت حاجة زي هيك
    مش يمكن الاخ محمود شاف كمان
    وعشان هيك كتب اخر مشاركة
    آخر تعديل بواسطة jerusalem ، 19-01-2009 الساعة 05:30 PM سبب آخر: خطا في الكتابة

الصورة الرمزية gad gad
    gad gad غير متواجد حالياً موقوف

كل من أعرفة فشل فى الفوركس وخسر كل مالة أصبح مسوق ... وذلك أدمان ......... هذة هى الخلاصة .

الصورة الرمزية الريحان
    الريحان غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ممكن تعطونا اسامي للمسوقين على الخاص لاني بصراحة ما اعرف ولا واحد منهم

الصورة الرمزية محمود علي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الريحان مشاهدة المشاركة
    ممكن تعطونا اسامي للمسوقين على الخاص لاني بصراحة ما اعرف ولا واحد منهم
    راجع الموضوع من بدايته اخي الحبيب واقراه بهدوء

فهو يصف مجموعة من (التصرفات) المشبوهة التي يستخدمها البعض من اصحاب النفوس الضعيفة في الايقاع بضحاياهم والنتيجة معروفة للجميع (تصفية حسابات الضحايا)

راجع تلك التصرفات واحترس من أي واحد تراها منه في اي موقع او منتدى

الصورة الرمزية وليد الحلو
    وليد الحلو غير متواجد حالياً متداول بلاتيني

فعلاً حفلات ضوضاء المدينة
    الصراحة صورة مخجلة و مضحكة

و وصل الامر لمعرفات جديدة و تطبيل و خلافه
    بصراحة الله يعنهم على نفسهم
    و يقلل من عددهم

ودى و تقديري
    توقيع العضو
    كبير خبراء الأسواق المالية

الصورة الرمزية ابو مهاب
    ابو مهاب غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

متزعلشى منى يا اخ محمود فى الكلام اللى حكتبو دلوقتى وارجو انك متفهمنيش غلط
    انا فاهم كل حرف من كلامك من اول الموضوع لاخره وعارف بتتكلم عن مين بالتحديد فى كل فقره بتكتبها لانى متابع جيد للموضوعات فى المنتدى وانا بالمناسبه مش عضو جديد ولا عندى ابن اسمو مهاب ولا متجوز اصلا والمعرف بتاعى ده جديد لانى فقدت معرفى القديم اللى تابعت منه المنتدى زمان فى اوائل 2006 ايام ما كان فيه شخص فاضل بيضع توصيات اسمو الاخ زهير فزع
    اسلوبك فى الكتابه جميل فعلا وربما كان سيضحكنى لو كان فى مجال اخر غير مجالنا هذا لكن الوضع هنا مختلف
    انا حقيقى خايف اقول وجهه نظرى الشخصيه بكل صراحه لانك لم تترك من خلال موضوعك امام الناس الا ان تحكم حكم واحد على الشخص اللى بيقول وجهه نظره
    اما معاك او مع الناس التانيين
    وخايف ينقسم الناس عليا زى ما انقسم العالم لما قال بوش اللى غار فى ستين الف داهيه ( اما انت تكون مع الارهاب او ضده )
    وانا والله العظيم مش مطبل ولا بعرف اسوق الهباله على الشيطنه ولا اعرف اسوق عجله حتى كل اللى عاوز اقولو وجهه نظرى بكل صراحه وهو ان انتا جعلت من موضوعك هذا القاضى والجلاد للاشخاص الذى عنيتهم وده حيخلى الناس تشك فى بعضها لا ده خلاها خلاص شكت وشكشكت وده شىء اعتقد انو وحش وسلبى ومش كويس ابدا
    وحش وسلبى لانه وببساطه مستحيل حد من اللى اتهمتهم حيدخل يرد لانك بكده بتثبت مقوله ( اللى على راسو بطحه ...... الخ ) لكن بجد الاسلوب ده - واقصد بيه اسلوب السخريه والهمز والغمز حتى ولو كان فى امور صادقه - سيىء جدا حقيقى وفيه ظلم بين ، لانك بتحرم من اتهمته من حقه المشروع فى الدفاع عن نفسه واثبات صدقه ازاء ما تتهمه به
    واحد من اللى اشرت اليهم ، اعماله ومن زمن طويل بتتكلم عنه وبيحظى بثقه واحترام ناس كتير هنا فى المنتدى ومن بينهم مشرفين واداره المنتدى نفسها - واكيد انت فهمان عليا كما يقول اخوانا الشوام -، فهل يجعل ذلك من كل هؤلاء الناس المحترمين مطبلين لهذا الشخص المحترم ؟ وهل يجعلنا ذلك نشك فيهم جميعا وفى انفسنا بعدها ؟
    وآخر ممن اشرت اليهم يجمع عدد كبير من الناس على كفائته واخلاقه وادبه وهذا ظاهر للعيان - يعنى للرائى وليس المريض - الا لو كان كل ذلك نفاق اجتماعى من الناس والمسؤولين والعياذ بالله
    حقيقى موضوعك يثير شكوك فى نوايا الناس الداخليه وفيما يقدمونه من عمل وفى كل ما نراه ، وهذا اخطر ما فى الموضوع من وجهه نظرى ونظر البعض من قبلى
    ارجو ان تكون تفهمت وجهه نظرى يا اخ محمود والا تظن بكلامى سوءا وتعتبرنى ممن تصفهم بالمطبلين ، فأنا لا احب التطبيل والتهليل واتابع دوما بعيدا وفى صمت
    وانا تابعت انتقادك فى احد الموضوعات التى لمحت عنها بمثال التوصيه ، وكان انتقادا فى محله واسلوبه اكثر من رائع فهو واضح وصريح وهادف ومن قبلها تابعت استفسارا من اخ اخر فى نفس الموضوع وكان استفسارا بناءا لا يخلو من الادب والصراحه والوضوح ايضا ، والمحزن انه لنفس الشخص الذى اكلمك عنه وممن تتلمز عنه الالسنه بالغمز واللمز عن خطأ بكل تأكيد
    فالبينه على من ادعى والدليل على من انكر
    واحد المشرفين الافاضل الكبار قد حكم فى الامر محل النزاع واثبت بالدليل صدق المدعى عليه وخطأ المدعى وهذا موثق بالموضوع محل الخلاف
    اذن لماذا الاصرار على الخطأ والظلم بالغمز واللمز والتجريح ؟

خلاصه ما اود طرحه يا اخ محمود هو ان نبتعد عن الغمز واللمز والسخريه والتهكم والاتهامات بصرف النظر عن كونها صائبه او خاطئه ليكن النقد صريح ومباشر وفى محله اى فى ذات الموضوع محل الشكوك فهذا اجدر الى الصواب والى اصابه كبد الحقيقه وفشتها كمان
    وعلينا ان نتذكر دوما ما قاله الله تبارك وتعالى
    ( ان بعض الظن اثم )

الصورة الرمزية محمد فتحي
    محمد فتحي غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مهاب مشاهدة المشاركة
    انا فاهم كل حرف من كلامك من اول الموضوع لاخره وعارف بتتكلم عن مين بالتحديد فى كل فقره بتكتبها لانى متابع جيد للموضوعات فى المنتدى وانا بالمناسبه مش عضو جديد ولا عندى ابن اسمو مهاب ولا متجوز اصلا والمعرف بتاعى ده جديد لانى فقدت معرفى القديم اللى تابعت منه المنتدى زمان فى اوائل 2006 ايام ما كان فيه شخص فاضل بيضع توصيات اسمو الاخ زهير فزع
    اسلوبك فى الكتابه جميل فعلا وربما كان سيضحكنى لو كان فى مجال اخر غير مجالنا هذا لكن الوضع هنا مختلف
    انا حقيقى خايف اقول وجهه نظرى الشخصيه بكل صراحه لانك لم تترك من خلال موضوعك امام الناس الا ان تحكم حكم واحد على الشخص اللى بيقول وجهه نظره
    وخايف ينقسم الناس عليا زى ما انقسم العالم لما قال بوش اللى غار فى ستين الف داهيه ( اما انت تكون مع الارهاب او ضده )
    وانا والله العظيم مش مطبل ولا بعرف اسوق الهباله على الشيطنه ولا اعرف اسوق عجله حتى كل اللى عاوز اقولو وجهه نظرى بكل صراحه وهو ان انتا جعلت من موضوعك هذا القاضى والجلاد للاشخاص الذى عنيتهم وده حيخلى الناس تشك فى بعضها لا ده خلاها خلاص شكت وشكشكت وده شىء اعتقد انو وحش وسلبى ومش كويس ابدا
    وحش وسلبى لانه وببساطه مستحيل حد من اللى اتهمتهم حيدخل يرد لانك بكده بتثبت مقوله ( اللى على راسو بطحه ...... الخ ) لكن بجد الاسلوب ده - واقصد بيه اسلوب السخريه والهمز والغمز حتى ولو كان فى امور صادقه - سيىء جدا حقيقى وفيه ظلم بين ، لانك بتحرم من اتهمته من حقه المشروع فى الدفاع عن نفسه واثبات صدقه ازاء ما تتهمه به
    واحد من اللى اشرت اليهم ، اعماله ومن زمن طويل بتتكلم عنه وبيحظى بثقه واحترام ناس كتير هنا فى المنتدى ومن بينهم مشرفين واداره المنتدى نفسها - واكيد انت فهمان عليا كما يقول اخوانا الشوام -، فهل يجعل ذلك من كل هؤلاء الناس المحترمين مطبلين لهذا الشخص المحترم ؟ وهل يجعلنا ذلك نشك فيهم جميعا وفى انفسنا بعدها ؟
    وآخر ممن اشرت اليهم يجمع عدد كبير من الناس على كفائته واخلاقه وادبه وهذا ظاهر للعيان - يعنى للرائى وليس المريض - الا لو كان كل ذلك نفاق اجتماعى من الناس والمسؤولين والعياذ بالله
    حقيقى موضوعك يثير شكوك فى نوايا الناس الداخليه وفيما يقدمونه من عمل وفى كل ما نراه ، وهذا اخطر ما فى الموضوع من وجهه نظرى ونظر البعض من قبلى
    ارجو ان تكون تفهمت وجهه نظرى يا اخ محمود والا تظن بكلامى سوءا وتعتبرنى ممن تصفهم بالمطبلين ، فأنا لا احب التطبيل والتهليل واتابع دوما بعيدا وفى صمت
    وانا تابعت انتقادك فى احد الموضوعات التى لمحت عنها بمثال التوصيه ، وكان انتقادا فى محله واسلوبه اكثر من رائع فهو واضح وصريح وهادف ومن قبلها تابعت استفسارا من اخ اخر فى نفس الموضوع وكان استفسارا بناءا لا يخلو من الادب والصراحه والوضوح ايضا ، والمحزن انه لنفس الشخص الذى اكلمك عنه وممن تتلمز عنه الالسنه بالغمز واللمز عن خطأ بكل تأكيد
    واحد المشرفين الافاضل الكبار قد حكم فى الامر محل النزاع واثبت بالدليل صدق المدعى عليه وخطأ المدعى وهذا موثق بالموضوع محل الخلاف

خلاصه ما اود طرحه يا اخ محمود هو ان نبتعد عن الغمز واللمز والسخريه والتهكم والاتهامات بصرف النظر عن كونها صائبه او خاطئه ليكن النقد صريح ومباشر وفى محله اى فى ذات الموضوع محل الشكوك فهذا اجدر الى الصواب والى اصابه كبد الحقيقه وفشتها كمان
    ( ان بعض الظن اثم )
    والله يا أخي أبو مهاب كلامك صحيح

لكن بردو هي العملية بين نارين

محمود مايقدرش يقول اسم واحد بعينه لأنها هتبقى مشكلة كبيرة جدا تطير فيها رقاب

وبردوا ماينفعش يسكت ودي بصراحة خطوة ممتازة منه

لذلك أنا أرى توجيه الناس للتعلم والتفكير السليم بدلا من التهليل والتصفيق لأشخاص معينين

ما رأيك في هذا الكلام؟

الصورة الرمزية mohands_moslim
    mohands_moslim غير متواجد حالياً عضو نشيط

Cool رد: كذب المسوقون ولو صدفوا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مهاب مشاهدة المشاركة

( ان بعض الظن اثم )
    تماااااااام يا باشا هالحكى على رأى اخوانا الشوام برضه

وكمان يخلى اللى عنده حاجه عاوز يعرضها ميرضاش يعرضها علشان الغمز واللمز اللى هيحصله

زادت قوى عن حدها بصراحه
    واحب اضيف حاجه كمان

انتا سيبت موضوعك بتاع تحليل المجنون !

لو انا فكرت بنفس وجهه نظرك فى كتابه الموضوع لقلت عليك مسوق من الدرجه الاولى وزى ما اخونا عاشقها قال صعق بالكهربا ومش عارف ايه ومتابعه وبعدين فى الخلعون صح
    وبس مش هقول أكتر من كده وياريت المشاركه متتحذفش ونشوف رد الاخ محمود

الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مشكور اخى ابو مهاب على نقدك البناء
    انا عارف ان الموضوع حساس الى حد كبير
    بس انا يمكن ليا رايى مختلف عنكم
    يعنى هديك مثال وليكن سمير صيام مثلا هتلاقى مشاركاتى كويسة وبنزل طرق وحصل انى عملت نوع من التسويق لنفسى بمثلا عرض كشف حساب
    طبعا هنا عرض كشف الحساب له مدلولات كتير ومنها اظهار انى بكسب وووو وانتوا عارفين الكلام ده
    اللى عايز اقوله انت هنا من حقك تنتقد تصرفى ده لانه خطأ وفيه نوع من التسويق او الدعاية لنفسى ولاهداف فى نفسى
    طبعا فى ناس تانية بتدخل من اول مشاركة بتعمل كده على طول

لقصد هنا اننا عايزين نركز على تصرفات مرفوضة من الجميع وقد تكون من اشخاص كويسيين واهدافهم نبيلة لكن هذا التصرف يضعه تحت طائلة الشك فحتى لو قلنا انه واحد حب يعمل التصرف ده يبقى هنقول اللى على راسه بطحة يبقى مش هيعمل التصرف ده

يبقى اجمالا لو عايزين نعدل مسار الموضوع نبعد عن الاشخاص ونركز فى التصرفات اكنرر عشان اللى بيعملها يبطلها
    طبعا انا مش متفق معاكم فى عدم نقد هذه التصرفات واهمال الموضوع واغلاقه لانه اللى بيعمل كده هيزيد ومش هيلاقى حد يقول للناس ده غلط او حذارى من اللى بيعمل كده
    صحيح قد يكون فى ناس قديمة فى المنتدى وتعمل اخطاء وتصرفات من دى وبتحصل وطبعا انا كمشرف بشوف كتير من كده بحكم متابعتى
    بس بيبقى ساعات انك تخجل مثلا لما تيجى لواحد قديم وتقوله مباشرة تصرفك ده مش كويس
    لكن لو قلتها بالاشارة ممكن يحسها اكتر ومن غير احراج مباشر
    طبعا اخونا محمود كمتابع بيشوف مشاركات من دى واللى مش بيشوفه اكتر بكتير

الصورة الرمزية أبومحمود
    أبومحمود غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الموضوع إن سمحتوا لي هو سيف ذو حدين ، وقد يخطئ الأنسان من حيث أراد أن يصيب ، أهمية الموضوع أنه ينبه الناس الى النصابين ومشكلته يحرم الناس أيضاً من الأفكار والأستراتيجيات الجديدة ، وصدقوني أن النصاب سيجد ألف حيلة وحيلة ليستمر ، وستجده كل يوم بمعرف غير المعرف ، وسبق أن شاهدت في هذا الموضوع أقتراحات لبعض الأخوان ، ولي أقتراح قد يكون مكرر وهو أن نوقف التوصية بغير شارت حتى تتعلم الناس من النقاش . والله من وراء القصد .

الصورة الرمزية mohands_moslim
    mohands_moslim غير متواجد حالياً عضو نشيط

Cool رد: كذب المسوقون ولو صدفوا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    مشكور اخى ابو مهاب على نقدك البناء
    انا عارف ان الموضوع حساس الى حد كبير
    بس انا يمكن ليا رايى مختلف عنكم
    يعنى هديك مثال وليكن سمير صيام مثلا هتلاقى مشاركاتى كويسة وبنزل طرق وحصل انى عملت نوع من التسويق لنفسى بمثلا عرض كشف حساب
    طبعا هنا عرض كشف الحساب له مدلولات كتير ومنها اظهار انى بكسب وووو وانتوا عارفين الكلام ده
    اللى عايز اقوله انت هنا من حقك تنتقد تصرفى ده لانه خطأ وفيه نوع من التسويق او الدعاية لنفسى ولاهداف فى نفسى
    طبعا فى ناس تانية بتدخل من اول مشاركة بتعمل كده على طول

لقصد هنا اننا عايزين نركز على تصرفات مرفوضة من الجميع وقد تكون من اشخاص كويسيين واهدافهم نبيلة لكن هذا التصرف يضعه تحت طائلة الشك فحتى لو قلنا انه واحد حب يعمل التصرف ده يبقى هنقول اللى على راسه بطحة يبقى مش هيعمل التصرف ده

يبقى اجمالا لو عايزين نعدل مسار الموضوع نبعد عن الاشخاص ونركز فى التصرفات اكنرر عشان اللى بيعملها يبطلها
    طبعا انا مش متفق معاكم فى عدم نقد هذه التصرفات واهمال الموضوع واغلاقه لانه اللى بيعمل كده هيزيد ومش هيلاقى حد يقول للناس ده غلط او حذارى من اللى بيعمل كده
    صحيح قد يكون فى ناس قديمة فى المنتدى وتعمل اخطاء وتصرفات من دى وبتحصل وطبعا انا كمشرف بشوف كتير من كده بحكم متابعتى
    بس بيبقى ساعات انك تخجل مثلا لما تيجى لواحد قديم وتقوله مباشرة تصرفك ده مش كويس
    لكن لو قلتها بالاشارة ممكن يحسها اكتر ومن غير احراج مباشر
    طبعا اخونا محمود كمتابع بيشوف مشاركات من دى واللى مش بيشوفه اكتر بكتير
    شوفتوا ابو سمره الابهه اهو انتا جيت على الحته الصح
    وافتكر انا كمان عرضت كشف حساب ليا ديمو قبل كده كان مدبل فى اربع عمليات تقريبا بس معرضتوش كده من الباب للطاق ... معرضتوش الا بعد ما احد الاعضاء مش فاكر مين اسمه ترايكوف او ماركوف واحد فيهم قالى ايه اخبار النجوم معاك وقالها بطريقه مستفزه فعرضتله كشف الحساب علشان أأقوله انها شغاله مش للتسويق وقام طبعا المراقب العام بحذفها علطول حتى مخدتش فرصه

يبقى المفروض دلوقتى الاداره مشكوره تقوم بعمل تنويه ويثبت فى الصفحه الاولى وتحذر من هؤلاء وفقط
    انما التشهير والدخول فى النوايا دى حاجه على فكره مش تماام ابدا بل بالعكس كل الناس هتبعد عن بعض بسبب الحكايه دى وهيبقى فى خوف فى التعامل مع بعض وعدم ثقه وووو وغير كده وكده هنلاقى مواضيع اى كلام تترفع ومواضيع قيمه جدااا تندثر فى اغوار المنتدى ونسيبنا من الفوركس ونفضى لبعض وبيتهيألى انا قرأت هنا قبل كده كلمه مش فاكر لمين بيقول فيها ان الناجحين فى الفوركس لا يدخلون الى المنتديات وأعتقد ان هذه المقوله فيها قدر كبير من الصحه وليست صحيحه على الدوام
    معلش طولت بس بجد انا مستأنى رد الاخ محمود وكان نفسى اشوف رده من زمان وعلشان كده انا متابع الموضوع

صفحة 16 من 19 الأولىالأولى ... 610111213141516171819 الأخيرةالأخيرة

الاوسمة لهذا الموضوع

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17