مشاهدة نتائج الإستطلاع: كم تعتقد قدرتك علي الدخول في صفقات بمفردك وتحديد الاهداف والستوب حسب طريقه العمل

المصوتون
993. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • 25 %

317 31.92%
  • 50 %

208 20.95%
  • 75 %

250 25.18%
  • 100 %

218 21.95%
صفحة 850 من 1075 الأولىالأولى ... 350750800840844845846847848849850851852853854855856860900950 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 12,736 إلى 12,750 من 16120
    الصورة الرمزية Sonah
    Sonah غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله

يريت لو نشوف نـتـائـج الهارمونيك بالديمو ..

يعني احد الاعضاء الذي له خبرة بالهارمونيك يفتح حساب ديمو ويشتغل فيه ديمو لنشوف نتائج العمل بالهارمونيك ..

فقط للإطمئنان !!

وشكراً ..

الصورة الرمزية سامح الجندي
    سامح الجندي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sonah مشاهدة المشاركة
    يريت لو نشوف نـتـائـج الهارمونيك بالديمو ..

يعني احد الاعضاء الذي له خبرة بالهارمونيك يفتح حساب ديمو ويشتغل فيه ديمو لنشوف نتائج العمل بالهارمونيك ..

فقط للإطمئنان !!

وشكراً ..
    أخي راجع توقيع الأخ ناشيء الفوركس هتلاقي النتائج وعلى الحقيقي مش على الديمو
    بالتوفيق ياأخي دايما إن شاء الله

الصورة الرمزية Sonah
    Sonah غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا شايف نتائج الاخ ناشئ الفوركس وهي قديمه لسنه 2008

انا عايز اشوف النتائج داخل الميتاتريدر account history

علشان نطمن فقط لا غير !

انتو فقط تستعملون نموذج واحد للهارمونيك ..

تدخلون من النقطة
    C بعد تكونها وتخرجو عند D او الفابيو 161 او 261 ؟؟

طيب إزاي تكتشفون النقطه
    C ؟ إزاي ؟

هل النقطة C نستنتجها عندما تقترب العمله من A وترتد عنها ؟

آخر تعديل بواسطة Sonah ، 16-08-2009 الساعة 02:45 PM

علشان نطمن فقط لا غير !

تدخلون من النقطة

طيب إزاي تكتشفون النقطه
    C ؟ إزاي ؟
    اخي العزيز نحن نستخدم طريقة واحدة في الدخول وليست نموذج واحد
    طرق الدخول في الهارمونيك خمسة او اربعة وهذه اختارها ناشي الفوركس في الورشة لان الاستوب يكون فيها واضح واقل من بقية الطرق

تمام كده ياباشا بس أحنا نراقبها قبل الأرتداد لنأخذ الفرصه من أولها

الصورة الرمزية magictarget
    magictarget غير متواجد حالياً موقوف

فعلا كلام الاخ الذى يتكلم عن وضح حساب ديمو بباسورد نرى فيها نتائج العمل فعلا صحيح وبلاخص انة تكونت ورشة وتم فتح حساب ولم نرى باسورد قراءة او راينا نتائج مسجلة تنزل وتسجل ونحن لا نقلل من قوة استراتيجية الهارمونيك ولكن لكى نرى فعلا مدى استياعب شرح الاستراتيجية وقوة تنفيذها وفهمها اما من يقول انة فى هذا الاسبوع كان يوجد فرص كذا وكذا فنقول لة لو الامر كذللك كان لايوجد احد خسر فى الفوركس نريد فرص موضوعة ويتم تنفيذها على حساب ديمو ونرى النتاءج لان الحكم هو السوق لان عندما تنجح القللل يقول تمام وعندما تفشل يخرج كل شخص يقول انة العيب كذا وكذا نريد قبل وضع الصفقة فى حساب لان ذلك معناه موافقة بقية الاعضاء وشكرااااااااا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magictarget مشاهدة المشاركة
    فعلا كلام الاخ الذى يتكلم عن وضح حساب ديمو بباسورد نرى فيها نتائج العمل فعلا صحيح وبلاخص انة تكونت ورشة وتم فتح حساب ولم نرى باسورد قراءة او راينا نتائج مسجلة تنزل وتسجل ونحن لا نقلل من قوة استراتيجية الهارمونيك ولكن لكى نرى فعلا مدى استياعب شرح الاستراتيجية وقوة تنفيذها وفهمها اما من يقول انة فى هذا الاسبوع كان يوجد فرص كذا وكذا فنقول لة لو الامر كذللك كان لايوجد احد خسر فى الفوركس نريد فرص موضوعة ويتم تنفيذها على حساب ديمو ونرى النتاءج لان الحكم هو السوق لان عندما تنجح القللل يقول تمام وعندما تفشل يخرج كل شخص يقول انة العيب كذا وكذا نريد قبل وضع الصفقة فى حساب لان ذلك معناه موافقة بقية الاعضاء وشكرااااااااا

إن شاء الله من أول الأسبوع ياأخي سيتم الدخول بحساب خاص للطريقه بعون الله
    نسألكم الدعاء والمتابعه

هكذا يكون شغل المحترفين بحيث لا يوجد مجال لاى احد كل شخصية يقوم بوضع توصية من عندة يجب وجود ورشة وحساب ديمو من اجل اعتمادة التوصية والتاكد انها من المحترفين للهارمونيك وبموافقتهم

علشان نطمن فقط لا غير !

تدخلون من النقطة

طيب إزاي تكتشفون النقطه
    C ؟ إزاي ؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

- ارجو ان لا تفهم كلامي خطأ فأنا والله لا اقصد منه الا المصلحه وان لا تحمل اخوانك أكثر من طاقتهم فيكفي تواجدهم واجابتهم علي جميع الاستفسارات وارفاقهم للفرص بدون اي هدف الا مساعده اخوانهم

وأحب ان اوضح انه لايوجد الي الان فريق من الاعضاء لان عدد الاخوة النتفرغين اقل من ان يكونوا فريق طبعا ( المقصود في العدد وليس في الجهد بارك الله في الجميع ) وبالتالي فلا يوجد كشف حساب للفريق

اولا : كل عام وجميع الاخوة بخير وان شاء الله يكون شهر خير علي الامه الاسلاميه

ثانيا : بالنسبه للفرص فقد كان وقت من الاوقات كنت متواجد ( فترة 3 شهور تقريبا ) من فتح الموضوع وجربنا الاستراتيجيه تجربه مباشرة بفرص من السوق ونتائج يوميه واسبوعيه وشهريه والحمد لله اثبتت الطريقه النجاح

والاخوة الذين يقولون انه كانت هناك فرص كذا وكذا علي كلامك فالسؤال هو هل يقولون ذلك قبل الفرصه ام بعدها ؟؟

اعتقد الفرص ترفق قبل تكونها وبالتالي فهي تعتبر فرص من السوق وتقدر تتابعها لتعرف مدي النجاح من عدمه

لو حضرتك قرات صفحات الموضوع سوف تجد مئات الصفقات ومتابعه لها لحين تحقيق الهدف ولكن
    1- شخص يدخل ويخرج بهدف يرضيه
    2- شخص لا يدخل من الاساس ويتابع من بعيد لخوفه من ضرب الاستوب
    3- شخص يلتزم بالهدف الاول
    4- شخص يلتزم بالهدف الثاني
    5- شخص يدخل فرصه فتضرب ستوب بينما الاخرون يدخلون فرصه اخري تحقق الهدف

وهكذا كل شخص حر في اسلوب التطبيق ودرجه الاستيعاب

- ثم هل تقيم شخص ودرجه اتقانه للطريقه ام تقيم طريقه بحد ذاتها
    ممكن شخص علي حساب ديمو يدخل ويخرج عند هدف يرتضيه مثلا 50 نقطه والفرصه تحقق 200 نقطه هل معناه ان الطريقه حققت 50 نقطه !!!!

- التطبيق خاص بكل شخص ودرجه استيعابه

انا ممكن ارفق لك كشف حساب تم تحويل 50 الف الي 150 الف في اسبوع ولكن دون الالتزام باسلوب الورشه بطريقه حرفيه ولكن الدخول ب 10 % من راس المال والاكتفاء بهدف معين والخروج به ( طبعا هذا مطابق لنقاط دخول الهارمونيك ولكن مخالف لاسلوب الورشه بالنسبه للهدف )

فاذا كنت حضرتك مهتم بالطريقه ارجو منك ان تحاول تعلمها وسوف تجد المساعده بإذن الله وان شاء الله تكون حضرتك مثال لكشف الحساب وتحكم بنفسك

وارجو للجميع التوفيق في تجارتهم

02 رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشيء الفوركس مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

- ارجو ان لا تفهم كلامي خطأ فأنا والله لا اقصد منه الا المصلحه وان لا تحمل اخوانك أكثر من طاقتهم فيكفي تواجدهم واجابتهم علي جميع الاستفسارات وارفاقهم للفرص بدون اي هدف الا مساعده اخوانهم

وأحب ان اوضح انه لايوجد الي الان فريق من الاعضاء لان عدد الاخوة النتفرغين اقل من ان يكونوا فريق طبعا ( المقصود في العدد وليس في الجهد بارك الله في الجميع ) وبالتالي فلا يوجد كشف حساب للفريق

اولا : كل عام وجميع الاخوة بخير وان شاء الله يكون شهر خير علي الامه الاسلاميه

ثانيا : بالنسبه للفرص فقد كان وقت من الاوقات كنت متواجد ( فترة 3 شهور تقريبا ) من فتح الموضوع وجربنا الاستراتيجيه تجربه مباشرة بفرص من السوق ونتائج يوميه واسبوعيه وشهريه والحمد لله اثبتت الطريقه النجاح

والاخوة الذين يقولون انه كانت هناك فرص كذا وكذا علي كلامك فالسؤال هو هل يقولون ذلك قبل الفرصه ام بعدها ؟؟

اعتقد الفرص ترفق قبل تكونها وبالتالي فهي تعتبر فرص من السوق وتقدر تتابعها لتعرف مدي النجاح من عدمه

لو حضرتك قرات صفحات الموضوع سوف تجد مئات الصفقات ومتابعه لها لحين تحقيق الهدف ولكن
    1- شخص يدخل ويخرج بهدف يرضيه
    2- شخص لا يدخل من الاساس ويتابع من بعيد لخوفه من ضرب الاستوب
    3- شخص يلتزم بالهدف الاول
    4- شخص يلتزم بالهدف الثاني
    5- شخص يدخل فرصه فتضرب ستوب بينما الاخرون يدخلون فرصه اخري تحقق الهدف

وهكذا كل شخص حر في اسلوب التطبيق ودرجه الاستيعاب

- ثم هل تقيم شخص ودرجه اتقانه للطريقه ام تقيم طريقه بحد ذاتها
    ممكن شخص علي حساب ديمو يدخل ويخرج عند هدف يرتضيه مثلا 50 نقطه والفرصه تحقق 200 نقطه هل معناه ان الطريقه حققت 50 نقطه !!!!

- التطبيق خاص بكل شخص ودرجه استيعابه

انا ممكن ارفق لك كشف حساب تم تحويل 50 الف الي 150 الف في اسبوع ولكن دون الالتزام باسلوب الورشه بطريقه حرفيه ولكن الدخول ب 10 % من راس المال والاكتفاء بهدف معين والخروج به ( طبعا هذا مطابق لنقاط دخول الهارمونيك ولكن مخالف لاسلوب الورشه بالنسبه للهدف )

فاذا كنت حضرتك مهتم بالطريقه ارجو منك ان تحاول تعلمها وسوف تجد المساعده بإذن الله وان شاء الله تكون حضرتك مثال لكشف الحساب وتحكم بنفسك

وارجو للجميع التوفيق في تجارتهم
    اخوى ناشى الفوركس كلام سليم 100% ولذلك اذن انتة اقدر شخص على حل كل هذة المشكلة يعنى على اساس نبعد عن مشكلة فهم كل شخص خطاء ونبعد عن مشكلة عدم التفرغ وعن مشكلة عدم الالتزام بمبادى الورشة حرفيا فياريت حضرتك تعطينى الباسورد للقراءة بتاع حضرتك حتى لو حساب ديمو وانتة وقت الفارغ تقوم وتنفذ الصفقات لانة ليس مهم عدد الصفقات ولكن الاهم مدى نسبة نجاح الصفقات وارجو ان لاتقول انك لالاتاجر اوغير متفرغ فنحن نرضى منك بالوقت الذى تكون بية متفرغ او لو عندحضرتك باسورد قراءة لحساب ديمو نقدر نتابعة انتة بسم اللة الحين تشتغل سنة فى الورشة وانتة موسيسها بالتاكيد عندك حسابك الديمو فنريد الباسورد القراءة لنتعلم ونرى الانجازات وشكرا لك

اخوى ناشى الفوركس كلام سليم 100% ولذلك اذن انتة اقدر شخص على حل كل هذة المشكلة يعنى على اساس نبعد عن مشكلة فهم كل شخص خطاء ونبعد عن مشكلة عدم التفرغ وعن مشكلة عدم الالتزام بمبادى الورشة حرفيا فياريت حضرتك تعطينى الباسورد للقراءة بتاع حضرتك حتى لو حساب ديمو وانتة وقت الفارغ تقوم وتنفذ الصفقات لانة ليس مهم عدد الصفقات ولكن الاهم مدى نسبة نجاح الصفقات وارجو ان لاتقول انك لالاتاجر اوغير متفرغ فنحن نرضى منك بالوقت الذى تكون بية متفرغ او لو عندحضرتك باسورد قراءة لحساب ديمو نقدر نتابعة انتة بسم اللة الحين تشتغل سنة فى الورشة وانتة موسيسها بالتاكيد عندك حسابك الديمو فنريد الباسورد القراءة لنتعلم ونرى الانجازات وشكرا لك

تم الرد علي الخاص

الصورة الرمزية muradkilany
    muradkilany غير متواجد حالياً عضو نشيط

اخوانى الاعزاء من يطلب كشوف حسابات او باسورد انفيستور لاى حساب حد فى فريقنا الفت الانتباه هنا الى اننا فى ورشة عمل ولسنا فى موضوع توصيات حتى نضع نتائج بمعنى انى لو كسبت 100 نقطة دا مش معناه كل الاعضاء كسبوا 100 نقطة لان دى مسالة ارزاق واحنا مش بنروج عن اى شئ عشان نكون مطالبين باى كشوف حسابات
    احنا بندرس ونجتهد والعبرة عندنا بنسبة الصواب والخطأ مش الكم يعنى خسارة 100 نقطة مدروسة خير لى من 1000 نقطة ربح عشوائى اذا لو قمتم بمشاهدة الصفحات الماضية واى حد بيتعلم بيعمل كدا انا منضم للورشة بشكل منتظم بعد 500 صفحة وقرأت ال صفحات اللى قبلى كاملة بعد كدا مسالة النتايج دى بترجع للمولى عز وجل مقسم الارزاق
    فاحنا يا جماعه مش مطالبين بشئ اللى عاوز يتعلم اهلا وسهلا واللى مش عاوز يتعلم برده اهلا وسهلا
    والهارمونيك مش احنا اللى اخترعناها الهارمونيك دا اسلوب مشهور وبيجمع مميزات موجات اليوت والدايفرجنس بمعنى اصح هى بتصنع الترند او الاتجاه القادم
    ونظامنا فى المتاجرة مختلف من عضو لاخر حسب تظبيط خطه عمله المهم اننا بندخل عند تكون النقطة سي ولازم سي تكون دايفرجنس بالنسبة لى انا عشان تبقى نقطة ارتداد قوية ويكون فى تشبعات على الار اس اى ذاتى الضبط والاستوكاستوك ويكون فى تقاطع خطى ماكد كدليل على تشبع ايجابي او سلبي
    ومتاسف جدا على الاطالة
    واسف جدا يا دكتور محمد (( ناشئ الفوركس ))
    بس صدقونى انا بتكلم من اجل مصلحتكم لانى انا فرد منضم للموضوع ومنتظم بعد صفحة 500 وقبل كدا كنت فى حيرة وانا عاوز اقطع عليكم الحيرة دى واختصر وقتكم وما يضيعش وقتكم واموالكم
    وربنا يوفقنا ويوفقكم يا رب لما فيه الخير ويسع فى رزقنا ورزقكم
    ونتذكر الدعاء القائل اللهم اغننى بحلالك عن حرامك واكفنى بفضلك عمن سواك
    واكثروا من الاستغفار
    مع ارق تحياتى لكم بالنجاح
    مراد كيلانى

الصورة الرمزية eeelnagm
    eeelnagm غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

والله يا شباب ان كلا الامرين والرأيين بجانبهم الصواب والاتنين من اجل صالح الاخوه عموما انا باذن الله هبدأ مع بداية الاسبوع تطبيق معظم الفرص اللى يتم طرحها ويتفق عليها معظم اعضاء الورشه علي حساب ديمو وهذا لن يكون تقيم للورشه ولكن هو مجرد تجربه بسيطه فان اثبتت نجحها ساكمل بها باذن الله وان لم يتحقق الهدف منها سيتم تجربة حساب ديمو خاص بصفقات الورشه المعتمده فقط وبعدين احنا ما لدينا شئ نخاف منه او نقلق منه ماشاء الله الطريقه نتائجه جيده وتستحق المتابعه والمجهود والله المستعان

ياخ مراد من قال لك انك تروج للهارمونيك الهارمونيك مدروس ومثببت جدارتة من زمن ولكن نحن نطلب الباسورد من اجل التاكد ان وجهة نظر العمل فى طريقة الهارمونيك صحيحة 100% ثم انتة ياخ مراد لم احدد شكك فى قدرات الفريق او استاذ محمد ولكن كل اللذى طلبناة هو باسورد لنرى الانجازات واظن ياستاذ/ مراد
    انتة لسة فى مرحلة التعليم فلا تحكم الا عندما تفهم مثل استاذك دكتور /محمد لانة هو صاحب الموضوع وبالتالى هو الذى يستطيع الرد فى هذا الموضوع ونشكر الدكتور /محمد على تلبية الرغبى على الخاص وهذة ميزة تواضع العلماء اما صفة التعالى فهذة ليست الا من الاشخاص الذين لايثقوا فى قدراتهم

ياخ مراد من قال لك انك تروج للهارمونيك الهارمونيك مدروس ومثببت جدارتة من زمن ولكن نحن نطلب الباسورد من اجل التاكد ان وجهة نظر العمل فى طريقة الهارمونيك صحيحة 100% ثم انتة ياخ مراد لم احدد شكك فى قدرات الفريق او استاذ محمد ولكن كل اللذى طلبناة هو باسورد لنرى الانجازات واظن ياستاذ/ مراد
    انتة لسة فى مرحلة التعليم فلا تحكم الا عندما تفهم مثل استاذك دكتور /محمد لانة هو صاحب الموضوع وبالتالى هو الذى يستطيع الرد فى هذا الموضوع ونشكر الدكتور /محمد على تلبية الرغبى على الخاص وهذة ميزة تواضع العلماء اما صفة التعالى فهذة ليست الا من الاشخاص الذين لايثقوا فى قدراتهم

يا اخي تم اجابه طلبك وانتهي الامر فلا داعي للخروج عن الموضوع

وطبعا عندي اعتراض كبير علي كلامك

1- الاخ مراد من أكثر الاعضاء ارفاقا ومتابعه للفرص وفهما بارك الله فيه

2- وطبعا انا لست استاذ لأحد ولست عالم ولا غيره

ونرجع للسوق والشارتات أحسن

بارك الله في الجميع

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17