صفحة 22 من 219 الأولىالأولى ... 12161718192021222324252627283272122 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 316 إلى 330 من 3274
    الصورة الرمزية محمود علي
    محمود علي غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: ##الغواصة## تطبيقات عملية يومية لطريقة التحليل الكلي .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غواص بحر الفوركس مشاهدة المشاركة
    ده كدة فني 100% لكن لو ربطناه بالاستراتيجية بتاعتنا اللي بتاكد ان الدولار هاينزل يبقي هانقول ان الدهب هايصعد يختبر الترند الي كسره والاسترالي هايزيد معاه ركز يا ملك وطبق الاستراتيجية صح العلاقة بين الدولار والدهب عكسية وبين الدهب والاسترالي طردية ركز والا اسحب منك الامتياز
    حتى في الفني انا كنت غلطان يا معلم.........ليه ؟
    لان حسب كلام استاذي حكيم سلماني ان افضل رسم للفيبوناتشي يكون من بداية اخر موجة على الدايلي
    ولو طبقت كلامه هنلاقي ان الدهب ارتد فعلا من على فيبو 50 وطالع (شوف دقة الارتداد...وسمعنى احلى سلام للعبقري ليوناردو فيبوناتشي)
    ونلاحظ ان اخر شمعة على الساعة الاربع ساعات للذهب كانت صاعدة + الارتداد من فيبو 50

يبقى ان شاء الله هبوط للدولار +صعود للذهب + صعود للاسترالي

الصورة الرمزية عبده المصرى
    عبده المصرى غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اهنيك اخى الحبيب ابوعمر على جمال ودقة وروعة الشرح بصراحة ربنا يبارك فيك ويجزاك كل خير.
    بس الذى استغرب له فعلا وبشده ان حوالى 80 % من هذه الطريقة هى ماتوصلت إليه عن طريق دراستى وعملى بالشموع بدون ادنى معرفة ولا بأى أو نظرة حتى على معظم هذه المؤشرات او البورصات والله سبحانه وتعالى اعلى واعلم بكلامى وفعلا هذا هو مكمن السر لقوة الطريقة حقيقى سبحان الله،،،
    توقيع العضو
    متداول محترف متفرغ للفوركس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mastermind_00 مشاهدة المشاركة
    لان حسب كلام استاذي حكيم سلماني ان افضل رسم للفيبوناتشي يكون من بداية اخر موجة على الدايلي
    ولو طبقت كلامه هنلاقي ان الدهب ارتد فعلا من على فيبو 50 وطالع (شوف دقة الارتداد...وسمعنى احلى سلام للعبقري ليوناردو فيبوناتشي)
    ونلاحظ ان اخر شمعة على الساعة الاربع ساعات للذهب كانت صاعدة + الارتداد من فيبو 50

كده الامتياز رجع يا معلم وسمعني احلي سلام لملوك الدهب والفوركس كله

الصورة الرمزية Naim Dalati
    Naim Dalati غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي الفاضل اهلا بك في الغواصة. الداو والناسداك اغلقو علي انخفاض وليس ارتفاع وذلك بالربط مع النيكي ليوم الاحد القادم سيدعم هبوط الدولار ين لذا ستجد اليورو ين في هبوط نوعا ما يوم الاحد والاثنين حتي بداية اوروبا فلو ارتفع اليورو مع بداية اوروبا سيرتفع الزوج والعكس لو انخفض
    ودي وتقديري
    بسم الله الرحمن الرحيم

شكرا جزيلا أخي الغواص على التوضيح و سرعة الرد
    ساعود و أقرأ مرة ثانية حتى أتمكن جيدا
    أكرر شكري و أنا آسف اذا كنت أزعجتك
    و لكن أنا على ثقة بأنك تملك قلب كبير و يستوعبنا
    مع خالص الشكر و التقدير

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mastermind_00 مشاهدة المشاركة

الارتداد تم من ما قبل 61.8 وليس من 50 والاغلاق تم فوق مستوى 50 بعد تأكيد اختباره للمستوى 61.8 واغلاقه وافتتاحه فوق مستوى 50 وبالتوفيق للجميع،،،،،،
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبده المصرى مشاهدة المشاركة
    اهنيك اخى الحبيب ابوعمر على جمال ودقة وروعة الشرح بصراحة ربنا يبارك فيك ويجزاك كل خير.
    بس الذى استغرب له فعلا وبشده ان حوالى 80 % من هذه الطريقة هى ماتوصلت إليه عن طريق دراستى وعملى بالشموع بدون ادنى معرفة ولا بأى أو نظرة حتى على معظم هذه المؤشرات او البورصات والله سبحانه وتعالى اعلى واعلم بكلامى وفعلا هذا هو مكمن السر لقوة الطريقة حقيقى سبحان الله،،،

يا استاذ عبده اقل ما يقال من تلميذ مثلي لاستاذه اننا نسير في اتجاه العباقرة امثالك اعلم انك تعمل بهذه الطريقة ولو تذكر اختياري لك فيما ارسلته لك علي الخاص فانما لاني اعلم تماما ان طريقتك كطريقتي وبس انا كنت عايز نكمل بعض لان انت وناس كثير من الخبراء اعزهم الله يرون في ذلك اسرار لو كشفها قد تتغير ولكنها حقائق لا يستطعيون تغيرها لانها واضحة جلية ولكن فقط لمن يبحث عنها
    يكفيني شرف ان الاستاذ عبده المصري يثني علي طريقتي في المتاجرة والله انه لمن اسعد ايام حياتي يا استاذ عبده

الصورة الرمزية amr alaa
    amr alaa غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب قلي أتا فهمت الأن أخونا جزاك الله خيرآ إنه بدان الداو قافل على إنخفاض وزي النيكاي يبءا إن شاء الله الدولار ين نازل في الفتره الأسيويه وألمريكيه ومعنى كده إنه اليورو والجنيه طالعين في نفس الفتره والذهب طالع للإنه عللا علاقه عكسيه مع الدولار أعتقد إنه طالع بردوه والإسترليني والنيوزلندي طالع للإنه على علاقه طرديه مع الذهب أرجو التصحيح منك أخونا بارك الله فيك وإن شاء الله نركز فيها أكتر للإني والله شايف فيها فعلآ حاجات جامده ومشكور على المجهود أخونا وجعله في ميزان حسناتك

يا استاذ عبده اقل ما يقال من تلميذ مثلي لاستاذه اننا نسير في اتجاه العباقرة امثالك اعلم انك تعمل بهذه الطريقة ولو تذكر اختياري لك فيما ارسلته لك علي الخاص فانما لاني اعلم تماما ان طريقتك كطريقتي وبس انا كنت عايز نكمل بعض لان انت وناس كثير من الخبراء اعزهم الله يرون في ذلك اسرار لو كشفها قد تتغير ولكنها حقائق لا يستطعيون تغيرها لانها واضحة جلية ولكن فقط لمن يبحث عنها
    يكفيني شرف ان الاستاذ عبده المصري يثني علي طريقتي في المتاجرة والله انه لمن اسعد ايام حياتي يا استاذ عبده
    والله لانى أشكرك على جميل كلماتك وهى ان عبرت انما تعبر عن طيب اصلك وتواضعك الجم فعلا جزاك الله كل خير.
    واما بخصوص اعتذارى فوالله كما صادقتك القول انى توجهت الان لشارت الاربع ساعات والديلى وإن ربنا وفقنى وكانت النتيجة رائعة مثلما هى على الساعة فوعد منى لك ستكون لك الاول ولتضعها بملف جميل وتكون صدقة جارية لنا إن شاء الله لمن يستفاد منها ولن اقوم بعملها اكسبيرت ولكن شرح مفصل تمام.
    همسة : المشكلة ان الغالبية غير مصدقين تماما للموضوع برمته ولهذا كان الهجوم على قاسى فأثر بنفسيتى فعلا ولكن كما وعدتك بعد الانتهاء ان شاء الله والموضوع سيأخذ بعض الوقت سيكون على يديك الكريمتين الشرح ومنى كشف حساب حقيقى جارى العمل به من حوالى اسبوعين لعمل الشموع فقط لتتبينوا ما هو الفوركس من حقيقته واوهامه.
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr alaa مشاهدة المشاركة
    طيب قلي أتا فهمت الأن أخونا جزاك الله خيرآ إنه بدان الداو قافل على إنخفاض وزي النيكاي يبءا إن شاء الله الدولار ين نازل في الفتره الأسيويه القادمة فقط والامريكيه اللي فاتت مش اللي جاية ومعنى كده إنه اليوروبس والجنيه اذا صعد اليورو بقوة طالعين في نفس الفتره والذهب طالع للإنه عللا علاقه عكسيه مع الدولار أعتقد إنه طالع بردوه والإسترالي والنيوزلندي ما لوش علاقة لانه مع السلع مش مع الدهب طالع للإنه على علاقه طرديه مع الذهب أرجو التصحيح منك أخونا بارك الله فيك وإن شاء الله نركز فيها أكتر للإني والله شايف فيها فعلآ حاجات جامده ومشكور على المجهود أخونا وجعله في ميزان حسناتك

شكرا لمرورك اخي واهلا بك في الغواصة الرد في الاقتباس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبده المصرى مشاهدة المشاركة
    والله لانى أشكرك على جميل كلماتك وهى ان عبرت انما تعبر عن طيب اصلك وتواضعك الجم فعلا جزاك الله كل خير.
    واما بخصوص اعتذارى فوالله كما صادقتك القول انى توجهت الان لشارت الاربع ساعات والديلى وإن ربنا وفقنى وكانت النتيجة رائعة مثلما هى على الساعة فوعد منى لك ستكون لك الاول ولتضعها بملف جميل وتكون صدقة جارية لنا إن شاء الله لمن يستفاد منها ولن اقوم بعملها اكسبيرت ولكن شرح مفصل تمام.
    همسة : المشكلة ان الغالبية غير مصدقين تماما للموضوع برمته ولهذا كان الهجوم على قاسى فأثر بنفسيتى فعلا ولكن كما وعدتك بعد الانتهاء ان شاء الله والموضوع سيأخذ بعض الوقت سيكون على يديك الكريمتين الشرح ومنى كشف حساب حقيقى جارى العمل به من حوالى اسبوعين لعمل الشموع فقط لتتبينوا ما هو الفوركس من حقيقته واوهامه.
    بالتوفيق ان شاء الله يا استاذ عبده وهما بصراحة ليهم حق ما يصدقوش علشان اللي مايعرفش يقول ايه...................؟ عدس
    لكن بكرة يصدقوا ان شاء الله عشان احنا بنتكلم بسلاح العلم مش الفكاكة والفهلوة واللي مش هايصدق هو حر احنا عملنا اللي علينا ونبهنا وهو الجاني علي روحه ولي شرف اختصاصك لي بعرض الموضوع فجزاك الله عن اخوانك خير باذن الله

الصورة الرمزية amr alaa

شكرا لمرورك اخي واهلا بك في الغواصة الرد في الاقتباس
    مشكور أخونا على ردك وعلى التصحيح بارك الله فيك أنا دلوقتي فهمت إن شاء الله بس ما فهمتش موضوع اليورو معلش أستاذنا هنتقل على حضرتك الله يبارك فيك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr alaa مشاهدة المشاركة
    مشكور أخونا على ردك وعلى التصحيح بارك الله فيك أنا دلوقتي فهمت إن شاء الله بس ما فهمتش موضوع اليورو معلش أستاذنا هنتقل على حضرتك الله يبارك فيك
    لو انت ذاكرت الشرح في الجزء الاول من رحلات الغواص هاتلاقينا قلنا ان العملة 40%من التغير فيها بيكون بسبب قوتها و40% بتكون من ضعف الخصم يعني في حالة قوة الدولار في اليابان اليورو بيضعف ضعف بسيط لكن في حاله مجيء اوروبا وضعف اليورو في ملعبه ووسط جمهوره يبقي الدولار بيركب ويدلدل رجليه ويطير لفوق والعكس صحيح وما تقلش بعد كدة تقلت عليك عشان كدة انا بزعل يا عم عمرو

الصورة الرمزية HICHOUR
    HICHOUR غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله
    هو ده تحليل فني؟؟؟؟؟
    الحقيقة انا شايفه اساسي
    وهو فكرة رااااااااااااائعة
    أنا متابع معكم
    لأني اظن أن شخص يتقن العلاقة بين الأسهم والعملات والعلاقة بين الأزواج فيما بينها رايح يصير الفوركس بالنسبة له كتاب مفتوح.
    ملف الاستراتيجية رايح أنسخه في الوورد وأطبعه واقراه على اقل من مهلي
    هو ده اللي كنت مستنيه من زمان
    كيف تؤثر الأسهم والأزواج فيما بينها
    مش تعاريف نظرية ومواضيع مكررة
    الله يعينكم على هذا ويلهمني التركيز والفهم معكم
    وبارك الله فيكم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kadirou831 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله
    هو ده تحليل فني؟؟؟؟؟
    الحقيقة انا شايفه اساسي
    وهو فكرة رااااااااااااائعة
    أنا متابع معكم
    لأني اظن أن شخص يتقن العلاقة بين الأسهم والعملات والعلاقة بين الأزواج فيما بينها رايح يصير الفوركس بالنسبة له كتاب مفتوح.
    ملف الاستراتيجية رايح أنسخه في الوورد وأطبعه واقراه على اقل من مهلي
    هو ده اللي كنت مستنيه من زمان
    كيف تؤثر الأسهم والأزواج فيما بينها
    مش تعاريف نظرية ومواضيع مكررة
    الله يعينكم على هذا ويلهمني التركيز والفهم معكم
    وبارك الله فيكم

اخي اهلا بيك في الغواصة تعلم وطبق وستجد الفوركس ملك يمينك وكانك انت من يحرك الشارت فهيا معنا في الغواصة لتكون احد صناع السوق

الصورة الرمزية amr alaa

لو انت ذاكرت الشرح في الجزء الاول من رحلات الغواص هاتلاقينا قلنا ان العملة 40%من التغير فيها بيكون بسبب قوتها و40% بتكون من ضعف الخصم يعني في حالة قوة الدولار في اليابان اليورو بيضعف ضعف بسيط لكن في حاله مجيء اوروبا وضعف اليورو في ملعبه ووسط جمهوره يبقي الدولار بيركب ويدلدل رجليه ويطير لفوق والعكس صحيح وما تقلش بعد كدة تقلت عليك عشان كدة انا بزعل يا عم عمرو
    والله مش عارف ققول لحضرتك إيه ربنا يكرمك أستاذنا ويبارك لك في مالك وأولادك ويجعله في ميزان حسناتك يارب