صفحة 1 من 5 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 71
    الصورة الرمزية lolnk
    lolnk غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي ملاحظة على فكسول؟؟؟؟

اول حاجة عايزة اقولها انى اصلا عمرى ىما كتبت موضوع فى اى منتدى لانى مش بهتم اساسا بس المرة دى لازم اهتم علشان بس اعرف كل خبراء منتدى المتداول العربى عن حكاية فكسول الى متمسكين فيها وشايفنها افضل شركة انا بصراحة مش عارف هما متمسكين بيها ليه ايه الميزة الى فيها هى بصراحة فيها ميزة واحده بس والله العظيم هى ميزة واحده بس( وهى انك لما تقفل الصفقة بتقفلها على السعر الى انت اختارته فقط) غير كده لا يوجد ميزة فى شركة فكسول وبصراحه شايف انها زى كل الشركات بل يوجد شركات افضل منها بكتير على العموم انا هقولكم الى حصل معايا....
    انا كنت عايز افتح حساب فى شركة يو جى ام لانها افضل شركة على الاطلاق بالرغم من انها تاخد عمولة الا انها تعبر افضل شركة لان كفاية انه بيعطيك السعر مباشرة ولا يو جد بيه تفاوت ولحد الان انا تحليلى على برنامج يو جى وبقارن اى شركة عن يو جى شوفوا بقى ايه الى حصل ....
    كنت عايز ادخل صفقة بيع على المجنون (gpd/jpy) عايزكم بقى تشوفوا فى الصورة وانتوا تعرفوا ..... انظر الى الصورة فى الاسفل
    طيب بياين من الصورة يوجد فرق 8 نقط على المجنون وعلى باقى العملات فى الاقات العادية والله العظيم فرق حوالى من 2-3 نقط وبالرغم من كده تعتبر شركة فكسول افضل شركة بالنسبة للمتداول العربى طيب على ايه يعنى انت عارفين يعنى ايه فرق حوالى 8 نقط على المجنون متهيالى يعنى انك فتحت صفقة مجنون سيريد 16 نقطة مش 8 نقط والله العظيم انا لما كنت بفتح صفقة واريد اغلقها بنتظر فكسول علشان تقترب من سعرشركة يوجى ....
    الموضوع ده كان المفروض اكتبه من اول الاسبوع لاكن ما كنت فاضى على العموم انا قولت عن تجربتى مع فكسول وبالاثبات وبصراحة فكسول ميزتها الوحيده انك عندما تريد اغلاق صفقة تغلقها على السعر الى تختاره هى دى الميزة الوحيده فى فكسول اى حد هيقول على ميزة تانية يبقى غلطان لان فى شركات بصراحة اجمل من فكسول بكتير اولا السبيريد قليل ثانيا التفاوت فى السعر بيصل نقطة واحده وليس 8نقط ...
    على العموم انا كنت عايز اوضح صورة فكسول بالنسبة للمتداول العربى اللى طالع بفكسول السما على اساس ان مفيش احسن منها ....
    وعلى العموم لو حد عايز يعرف اكتر لو معاك حساب قديم فى يوجى شوف السعر بينه وبين فكسول فى حالة البيع والشراء وانت تتاكد من كلامى .وشكرا

آخر تعديل بواسطة lolnk ، 01-09-2007 الساعة 04:22 PM

الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: فضيحة فكسول؟؟؟؟

اخى الكريم حتى لو حدث معك فهذا كطلام غير منطقى لسبب بسيط هو سرعة حركة المجنون
    هقولك انا حصل معى دخلت صفقة مجنون تعرف انى لم استطع وضع استوب 100 نقطة من قوة الحركة وفى خلال ثوانى معدودة كانت الصفقة -280 نقطة يا اخى الكريم هذا المجنون وفرق النقط الذى تتكلم عنه هذا = الاسبيرد وهذا الفرق طبيعى بين سيرفرات الشركات وخصوصا مع حركة المجنون

دفاعى هنا ليس عن الشركة للعلم

تقبل ودى

الصورة الرمزية سمير صيام

لماذا حذفت الصورة ؟؟؟

الصورة الرمزية أسامه عبده
    أسامه عبده غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

.
    فضيحه حته واحده

تم تعديل العنوان من ( فضيحة فكسول ؟؟؟؟؟ ) إلى ( ملاحظة على فكسول ؟؟؟؟ )

وذلك لكي يتناسب العنوان مع المضمون ، ونبتعد عن التهويل

أما التعليق فأتركه لعملاء الشركه ، عشان ما تقول المتداول العربي طاير بالشركه في السما

الصورة الرمزية lolnk

افتراضي رد: ملاحظة على فكسول؟؟؟؟

اخى الكريم انا بقوم بتعديل الموضوع ولم اقم بحذف الصورة ثانيا والله العظيم على العملات الاخرى غير المجنون فى الاوقات العادية يوجد فرق حوالى 2-3 نقطة اقسم بالله العظيم

الصورة الرمزية سمير صيام

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lolnk مشاهدة المشاركة
    اخى الكريم انا بقوم بتعديل الموضوع ولم اقم بحذف الصورة ثانيا والله العظيم على العملات الاخرى غير المجنون فى الاوقات العادية يوجد فرق حوالى 2-3 نقطة اقسم بالله العظيم
    سؤال وهل كثير 2-3 وهل هناك شركات لا يوجد بيها هذا الفرق
    طيب السؤال بطريقة اخرى اذا كان هناك فرق 2-3 فاى السعرين الاصح حتى نعرف من المتاخر وماهى المرجعية للسعر حتى نعرف اى السعرين اصح

الصورة الرمزية lolnk

هههههههه المنتدي زعل من الكلام على العموم انا قولت الى عندى عايزين تقتنعوا اقتنعوا مش عايزين براحتكم انا قولت الى عندى ام بقى علشان الى يقول المجنون حركته سريعة ومش حركته سريعه هقوله من الاخر فكسول بتاخر فى السعر عموما يعنى

الصورة الرمزية lolnk

اخى سمير انا مش بتكلم عن تاخير فى صفقة ولا اثنين انت نزل برنامج يو جى وانت تشوف السعر الصحيح يو جى ولا فكسول وانت قارن بنفسك وانت تعرف مين الصح ؟؟ جرب مش هتخسر حاجة وبعدين انا قعدت مده مع فكسول وشايف السعر الصحيح فى الاوقات العادية والاوقات سريعه الحركة فاكيد شايف السعر الصح
    آخر تعديل بواسطة lolnk ، 01-09-2007 الساعة 04:33 PM

الصورة الرمزية رمضان غنيم
    رمضان غنيم غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Red face رد: ملاحظة على فكسول؟؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    سؤال وهل كثير 2-3 وهل هناك شركات لا يوجد بيها هذا الفرق

طيب السؤال بطريقة اخرى اذا كان هناك فرق 2-3 فاى السعرين الاصح حتى نعرف من المتاخر وماهى المرجعية للسعر حتى نعرف اى السعرين اصح

توقيع العضو
    مضارب في سوق العملات منذ عام 2006 ، محلل اساسي للعملات

الصورة الرمزية mercury_man
    mercury_man غير متواجد حالياً عضو نشيط

هههههههه المنتدي زعل من الكلام على العموم انا قولت الى عندى عايزين تقتنعوا اقتنعوا مش عايزين براحتكم انا قولت الى عندى ام بقى علشان الى يقول المجنون حركته سريعة ومش حركته سريعه هقوله من الاخر فكسول بتاخر فى السعر عموما يعنى

طيب يا عم كل حي ينام على الجنب اللي يريحو !!!!!!!!!!!!
    شوف أنت الجنب اللي يريحك ايه ونام عليه !!!!!!!!!!!!!!!
    ومتشكرين على النصيحة الغالية , ولو اننا نعتب عليك يا أخي هذه الفترة كلها وانت صامت كالجدار , والآن نطقت بنصيحة غالية , يا ريت لو عندك توصيات أخرى حول المجنون مثلا
    آخر تعديل بواسطة mercury_man ، 01-09-2007 الساعة 04:44 PM

الصورة الرمزية lolnk

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercury_man مشاهدة المشاركة
    طيب يا عم كل حي ينام على الجنب اللي يريحو !!!!!!!!!!!!
    شوف أنت الجنب اللي يريحك ايه ونام عليه !!!!!!!!!!!!!!!
    هههههه حبيبى انا بقول ملاحظتى مش اكتر ام حكاية جنب يرحك ويريحنى دى ترجع للشخص نفسه ولا علشان انا جيت على الوجع ....

الصورة الرمزية mercury_man
    mercury_man غير متواجد حالياً عضو نشيط

هههههه حبيبى انا بقول ملاحظتى مش اكتر ام حكاية جنب يرحك ويريحنى دى ترجع للشخص نفسه ولا علشان انا جيت على الوجع ....
    عموما متشكرين خالص يا سي lolnk , ممكن ترشح لنا بعض الشركات المضمونة حسب رأيك , مع خالص امتناني لجهودك الكبيرة.

الصورة الرمزية (الأخطبوط)
    (الأخطبوط) غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يعينك
    ويفتح على بصيرتك

عموما احب اوجه لك كلمة من القلب الى القلب

عندما تواجه مشكله مع شركة او مع شخص اذكر المشكلة بدون تهويل وتكبير , فعندما قرأت العنوان خفت كثيرا وذلك لما فيه من ابتزاز , وانت بهذه الطريقة قد ابتزيت اخوانك المسلمين , ثانيا ,, عندما ترى الاغلاط على الشركات اذكرها وعندما نسألك عن البديل فأختره بدلا منا , اما ان تضع المشكلة وتكب الفضائح والمشاكل على الشكرة ثم تقول بكلمة قديمة ومستعملة "شركة يوجي ام افضل شركة على الاطلاق" واشدد على كلمة "الاطلاق" فما هو عملك او وظيفتك التي عينوك بها لتحكم على شركات توزن بالمليارات وتنتقي منها شركة احببتها او لك مصلحة منها وتقول انها الافضل على الاطلاق ؟؟
    ان كنت تعمل في شركة inc500 للتقيم فعندها نريد ان نستفيد من خبراتك

اخي الكريم يجب عليك ان تراجع حساباتك وان لم يسألك احد عن البديل فلا تتفوه بكلمات يمكن ان تكون ضدك وانت في المقابل تتكلم بوجه خير لأخوانك فيظنوك خطئا.

يوجد قسم في المنتدى لتكتب عن الرشكة التي تحبها

وشكرا

اتمنى اني لم ازعج احد بكلامي واتمنى انني لم اضايقك عزيزي ولكن نحنت في دار للنقاش , وان رأينا نورا فنحث به وان رأينا ظلاما فحذنا عنه

وصلى الله على نبينا محمد وعلى اله وصحبه ومن ولاه الى يوم الدين

الصورة الرمزية freedom
    freedom غير متواجد حالياً عضو نشيط

اسمحلي أخي بالإجابة على ملاحظتك.
    أعتقد بأن كل الشركات تضع سبريد على الأزواج غير الدولار أكثر من 5 نقاط .. أنا أعمل مع ACM و السبريد على الاسترليني ين 9 - 10 نقاط أما أزواج الدولار 3 - 4 نقاط
    هذا طبيعي ..
    همسة مع خالص الود : أسألك بالله أن تبتعد عن كثرة القسم فقد رددت "والله العظيم " أكثر من عشر مرات في موضوعك.

الصورة الرمزية lolnk

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة (الأخطبوط) مشاهدة المشاركة
    الله يعينك
    ويفتح على بصيرتك

عموما احب اوجه لك كلمة من القلب الى القلب

عندما تواجه مشكله مع شركة او مع شخص اذكر المشكلة بدون تهويل وتكبير , فعندما قرأت العنوان خفت كثيرا وذلك لما فيه من ابتزاز , وانت بهذه الطريقة قد ابتزيت اخوانك المسلمين , ثانيا ,, عندما ترى الاغلاط على الشركات اذكرها وعندما نسألك عن البديل فأختره بدلا منا , اما ان تضع المشكلة وتكب الفضائح والمشاكل على الشكرة ثم تقول بكلمة قديمة ومستعملة "شركة يوجي ام افضل شركة على الاطلاق" واشدد على كلمة "الاطلاق" فما هو عملك او وظيفتك التي عينوك بها لتحكم على شركات توزن بالمليارات وتنتقي منها شركة احببتها او لك مصلحة منها وتقول انها الافضل على الاطلاق ؟؟
    ان كنت تعمل في شركة inc500 للتقيم فعندها نريد ان نستفيد من خبراتك

اخي الكريم يجب عليك ان تراجع حساباتك وان لم يسألك احد عن البديل فلا تتفوه بكلمات يمكن ان تكون ضدك وانت في المقابل تتكلم بوجه خير لأخوانك فيظنوك خطئا.

يوجد قسم في المنتدى لتكتب عن الرشكة التي تحبها

وشكرا

اتمنى اني لم ازعج احد بكلامي واتمنى انني لم اضايقك عزيزي ولكن نحنت في دار للنقاش , وان رأينا نورا فنحث به وان رأينا ظلاما فحذنا عنه

وصلى الله على نبينا محمد وعلى اله وصحبه ومن ولاه الى يوم الدين
    شكرا اخى على مرورك اولا شركة يو جى سمعت انها اغلقت يعنى لا يوجد اى مصلحة بينى وبنها حتى لو بحبها مش هنستفاد حاجة بردوا انا كل الى بعمله ان تحليلى على يو جى لان انا عارف انها بتعطينى السعر الصحيح ثانيا بالنسبة لفكسول انا قولت الاسباب وقولت غلطات الشركة وتفاوتها فى الاسعار وبعدين انا مشم بحكم على الشركة من حيث المليارات انا بحكم على الشركة من حيث تسجيلها ضامنتها والسبيريد واهم شىء( السعر ) وعلى العموم انا وضحت غلطات الشركة بالصور ولو عايزين صور تانية انا جاهز وبعدين انا عايزكم تجربوا وتشوفوا انا عندى حق ولا انا غلطان وبعدين لو عندى حق او غلطان انا مش هستفاد حاجة اذا كتبت الموضوع ولا مكتبتهوش ...

صفحة 1 من 5 12345 الأخيرةالأخيرة