صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 16 إلى 30 من 30
    الصورة الرمزية وليد الحلو
    وليد الحلو غير متواجد حالياً متداول بلاتيني

افتراضي رد: الاصدار التجريبى الاول من برنامج ForexTester (وان شاء الله الاصدارات التاليه قادم

أخى العزيز كريم
    مجهود رائع اتمنى من الله عز و جل ان يجازيك عنه خير الجزاء

بالنظر الى ان البرنامج تجريبى فالكلام ده 10 على 10
    بروفايل جميل للمنظر العام اللى ممكن يكون عليه البرنامج

لا اعتقد ان يوجد عندى ما اضيفه غير ما قلناه من تعدد الكورسات و كل ما المستخدم ينجح فى كورس يقدر يخش على اللى بعده ... و بعض الكماليات البسيطه

بسم الله ما شاء الله قدراتك البرمجيه رائعه و ان شاء الله اشوفك فى اجازة السوق

ودى و تقديرى
    توقيع العضو
    كبير خبراء الأسواق المالية

الصورة الرمزية مصطفى محمد صالح
    مصطفى محمد صالح غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: الاصدار التجريبى الاول من برنامج ForexTester (وان شاء الله الاصدارات التاليه قادم

اخى الغالى
    والله فرحت جدا لما لقيت الموضوع اتعمل رجولة وحماس انت ووليد الحلو
    جعلة الله لك انت ووليد فى ميزان حسانتكم
    اللهم فرج بها عليهم كما فرجوا بها على طائفة من المؤمنين
    وان شاء الله لى لقاء معك اخوك مصطفى

الصورة الرمزية stop
    stop غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KareemErgawy مشاهدة المشاركة
    شكرا على الاهتمام وانا فى انتظار التقييم منك ومن جميع احبابنا فى المنتدى

والله ما كنت هعرف اعمله عربى بسرعه كده لان انا من الاساس دراستى فى الجامعه انجليزى ومتعودين على الشغل كده والله مش فزلكه ولا حاجه بس فعلا انا اتعودت على كده والله ... عموما ان شاء الله نحوله عربى عشان خاطر عيونك منقدرش نكسرلك كلمه يا باشا

شكرا لكم على الدعاء وهذا اقصى ما اتمناه
    يعطيك العافية ومجهود وفكرة رائعين ..
    واصل بارك الله فيك .
    آخر تعديل بواسطة stop ، 31-08-2007 الساعة 03:44 PM

الصورة الرمزية العرجاوى
    العرجاوى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahya89 مشاهدة المشاركة
    جزاك الله خيرا..........
    وجعله في ميزان حسناتك
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fofo مشاهدة المشاركة
    من لم يشكر الناس لم يشكر الله
    شكرا على المجهود الجميل ونور الله طريقك
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السوهاجى مشاهدة المشاركة
    مجهود رائع جدا
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashnou مشاهدة المشاركة
    فكرة جميلة جدا
    جزاك الله خيرا
    الف الف شكر على الاهتمام والحمد لله ان الموضوع عجبكو وان شاء الله يكمل على خير

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد الحلو مشاهدة المشاركة
    أخى العزيز كريم
    مجهود رائع اتمنى من الله عز و جل ان يجازيك عنه خير الجزاء

بالنظر الى ان البرنامج تجريبى فالكلام ده 10 على 10
    بروفايل جميل للمنظر العام اللى ممكن يكون عليه البرنامج

لا اعتقد ان يوجد عندى ما اضيفه غير ما قلناه من تعدد الكورسات و كل ما المستخدم ينجح فى كورس يقدر يخش على اللى بعده ... و بعض الكماليات البسيطه

بسم الله ما شاء الله قدراتك البرمجيه رائعه و ان شاء الله اشوفك فى اجازة السوق

ودى و تقديرى
    ان شاء الله لينا لقاء يا وليد يا حبيبى وانا هتصل بيك النهارده ان شاء الله نتكلم كده ونشوف الدنيا هتمشى ازاى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى محمد صالح مشاهدة المشاركة
    اخى الغالى
    والله فرحت جدا لما لقيت الموضوع اتعمل رجولة وحماس انت ووليد الحلو
    جعلة الله لك انت ووليد فى ميزان حسانتكم
    اللهم فرج بها عليهم كما فرجوا بها على طائفة من المؤمنين
    وان شاء الله لى لقاء معك اخوك مصطفى
    وانا لى الشرف اننا نكون صحاب ان شاء الله ويبقى لينا لقاءات مش لقاء واحد ان شاء الله والموضوع جد جدا وان شاء الله المنتدى ده مليان رجاله مش بيتكلمو وخلاص

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stop مشاهدة المشاركة
    يعطيك العافية ومجهود وفكرة رائعين ..
    واصل بارك الله فيك .
    ربنا يخليك ولى الشرف ان الفكره حاذت على انباهك وان شاء الله تكمل وان شاء الله يتحول عربى

الصورة الرمزية mhemam2005
    mhemam2005 غير متواجد حالياً عضو نشيط

مشكوووووووور
    يا ريت تكملوا يا رجاله

الصورة الرمزية esam 123
    esam 123 غير متواجد حالياً عضو نشيط

فكرة ممتازة وتنفيذ رائع والى تطوير دائم هدفة المصلحة العامة لنا جميعا جزاك الله عنة خير حضرتك ووليد الحلو وشكرا

الصورة الرمزية esam 123
    esam 123 غير متواجد حالياً عضو نشيط

هلاا لبرنامج يحتاج الى شئ اضافى حيث انة لم يعمل وشكرا

الصورة الرمزية temo
    temo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ايه يا كريم الوهم دا بجد انتا عبقرى دا الموضوع دا هيكسر الدنيا يلا شد حيلك انتا والاستاذ وليد الحلو وجهزوا المادة العلمية وبجد الف شكر ليك وكمل ومتابعين معالك

الصورة الرمزية CJA
    CJA
    CJA غير متواجد حالياً موقوف

تمام يا كيمووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو و

الصورة الرمزية mahmoudh7
    mahmoudh7 غير متواجد حالياً عضو نشيط

تمنياتي لك بالتوفيق

ولا تنسى تسجيل البرنامج لحفظ حقوقك

ولدي فكرة بسيطة

وهي اضافة رابط ( لينك ) لشرح كل نقطة من نقاط الدرس

فمثلا درس الشموع اليابانية قبل الاختبارات يكون هناك مثلا ثلاث روابط لمواضيع تشرح الشموع اليابانية

ثم بعد ذلك تأتي الاختبارات

وكنت ارغب في المساهمة معكم في هذا المشروع الرائع ولكن على اي حال فانا اساهم بدعواتي لكم بالتوفيق

ومع اطيب المنى وأرق تحياتي

اخوك

محمود حسن

الصورة الرمزية العرجاوى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhemam2005 مشاهدة المشاركة
    مشكوووووووور
    يا ريت تكملوا يا رجاله
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esam 123 مشاهدة المشاركة
    فكرة ممتازة وتنفيذ رائع والى تطوير دائم هدفة المصلحة العامة لنا جميعا جزاك الله عنة خير حضرتك ووليد الحلو وشكرا
    شكرا لكم على هذا الكلام الجميل وان شاء الله نكمل ونطور فى البرنامج ونخليه ملوش حل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esam 123 مشاهدة المشاركة
    هلاا لبرنامج يحتاج الى شئ اضافى حيث انة لم يعمل وشكرا
    نعم اخى البرنامج يحتاج الى ما يسمى بال Dot Net Framework 2 لكى يعمل حقيقة اى برنامج تم تطويره باللغه التى قمت بتطوير هذا البرنامج بها لابد وان يتوافر على الجهاز الذى عليه هذا البرنامج
    وعموما رابط البرنامج الاضافى اهو
    http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
    اشغط على Download ثم اعمل Setup للبرنامج الذى سوف تقوم بتحميله وان شاء الله البرنامج بتاعى يشتغل معاك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة temo مشاهدة المشاركة
    ايه يا كريم الوهم دا بجد انتا عبقرى دا الموضوع دا هيكسر الدنيا يلا شد حيلك انتا والاستاذ وليد الحلو وجهزوا المادة العلمية وبجد الف شكر ليك وكمل ومتابعين معالك
    يا تامر باشا امال لو انا عبقرى انت تبقى ايه بقى .... ده انت عقدتنا يا عم فى الفوركس حرام عليك عموما شرف لى متابعتك يا باشا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CJA مشاهدة المشاركة
    تمام يا كيمووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو و
    ربنا يخليك يا استاذ هانى انت اول من قال لى انها فكره جميله وهذا اعطانى دفعه كبيره

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudh7 مشاهدة المشاركة
    تمنياتي لك بالتوفيق

ولا تنسى تسجيل البرنامج لحفظ حقوقك

ولدي فكرة بسيطة

وهي اضافة رابط ( لينك ) لشرح كل نقطة من نقاط الدرس

فمثلا درس الشموع اليابانية قبل الاختبارات يكون هناك مثلا ثلاث روابط لمواضيع تشرح الشموع اليابانية

ثم بعد ذلك تأتي الاختبارات

وكنت ارغب في المساهمة معكم في هذا المشروع الرائع ولكن على اي حال فانا اساهم بدعواتي لكم بالتوفيق

ومع اطيب المنى وأرق تحياتي

اخوك

محمود حسن
    بالنسبه للحقوق فأى شىء اعمله يعتبر ملك لكل شخص هنا فى هذا المنتدى الرائع ولا اخشى شىء
    بالنسبه لموضوع اللنكات هو ده اللى احنا عاملينه فى البرنامج زى دراسة وليد الحلو بس احنا عاملين لنكات لمواد تعليميه مرفقه مع البرنامج وممكن نزود زى ما حضرتك قولت كده لنكات لمواضيع هنا فى المنتدى ان شاء الله يتم اضافة ما تفضلت حضرتك باقتراحه
    وبالنسبه للمشاركه دعواتكم كنز نتمنى الا تحرمونا من خيراته فهذا اقصى ما نتمناه

الصورة الرمزية العرجاوى

السلام عليكم

تم اضافة اداه جديده لشريط الادوات وهى اضافة نص للشارت فى المكان الذى يقوم المستخدم بتحديده كما ذكرنا سابقا

عايز اضيف بعد كده فيبوناتشى لكن انا مش فاكر هى بتترسم يدوى ازاى .... انا فاكر انى قريت قبل كده بتترسم يدوى ازاى بس مش فاكر قريت الكلام ده فين للاسف ... لو عارف ازاى الواحد يرسم خطوط فيبوناتشى بايده يا يقولى او يبعتلى مكان بيقول كده عشان احولها لكود واحطها فى البرنامج ان شاء الله

حتى الان البرنامج فيه مشكله وهى انه لو حطيت اى برنامج اخر فوقيه وكنت راسم تعديلات على الشارت هذه التعديلات بتروح يعنى لازم يكون اعلى حاجه شغاله على عندك على الاقل وانت مشغال الفورم بتاعت الرسم .... انا الحمد لله عارف سبب المشكله بس لسه مش عرفتلها حل بس ان شاء الله هدور على حلول للموضوع ده واحله ان شاء الله عشان الناس تعمل minimize زى ما هى عايزه والرسم بتاعها يدنه زى ما هو

وحتى الان فى مشكله اكبر بقى من اللى فوق ... وهو ان البرنامج لسه مش ليه لزمه خالص يا جماعه البرمجه تقريبا خلصت الحاجات الاساسيه الحمد لله واى حاجه بعد كده اضافات مش قد اللى اتعمل فاضل مجهود اضافة الاسئله وتحضير الماده التدريبيه ... بس الظاهر ان محدش عايز يساعدنى انا ووليد ويقترح حاجه علينا مش عارف الظاهر ان الفكره مش مجزيه اوى او الناس مش شايفه انها مفيده اوى ... اقترحو اشكال للاسئله اللى انتو عايزينها ... قولو كل واحد فى رأيه الواحد عايز يتدرب على ايه ويبقى متجمع عنده شروح ومواد تدريبيه بخصوص ايه عشان يبقى تمام فى الفوركس ... ربنا يوفقنا ويوفقكو ان شاء الله ... شدو حيلكو معانا شويه عايزين ابداعات الناس الخبره والمشرفين والناس اللى شايفه ان عندها تقصير فى ناحيه معينه وعايزين يكملو التقصير ده ويتغلبو عليه

ربنا معانا كلنا ان شاء الله
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Form.JPG‏  

الصورة الرمزية العرجاوى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KareemErgawy مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

تم اضافة اداه جديده لشريط الادوات وهى اضافة نص للشارت فى المكان الذى يقوم المستخدم بتحديده كما ذكرنا سابقا

عايز اضيف بعد كده فيبوناتشى لكن انا مش فاكر هى بتترسم يدوى ازاى .... انا فاكر انى قريت قبل كده بتترسم يدوى ازاى بس مش فاكر قريت الكلام ده فين للاسف ... لو عارف ازاى الواحد يرسم خطوط فيبوناتشى بايده يا يقولى او يبعتلى مكان بيقول كده عشان احولها لكود واحطها فى البرنامج ان شاء الله

حتى الان البرنامج فيه مشكله وهى انه لو حطيت اى برنامج اخر فوقيه وكنت راسم تعديلات على الشارت هذه التعديلات بتروح يعنى لازم يكون اعلى حاجه شغاله على عندك على الاقل وانت مشغال الفورم بتاعت الرسم .... انا الحمد لله عارف سبب المشكله بس لسه مش عرفتلها حل بس ان شاء الله هدور على حلول للموضوع ده واحله ان شاء الله عشان الناس تعمل minimize زى ما هى عايزه والرسم بتاعها يدنه زى ما هو

وحتى الان فى مشكله اكبر بقى من اللى فوق ... وهو ان البرنامج لسه مش ليه لزمه خالص يا جماعه البرمجه تقريبا خلصت الحاجات الاساسيه الحمد لله واى حاجه بعد كده اضافات مش قد اللى اتعمل فاضل مجهود اضافة الاسئله وتحضير الماده التدريبيه ... بس الظاهر ان محدش عايز يساعدنى انا ووليد ويقترح حاجه علينا مش عارف الظاهر ان الفكره مش مجزيه اوى او الناس مش شايفه انها مفيده اوى ... اقترحو اشكال للاسئله اللى انتو عايزينها ... قولو كل واحد فى رأيه الواحد عايز يتدرب على ايه ويبقى متجمع عنده شروح ومواد تدريبيه بخصوص ايه عشان يبقى تمام فى الفوركس ... ربنا يوفقنا ويوفقكو ان شاء الله ... شدو حيلكو معانا شويه عايزين ابداعات الناس الخبره والمشرفين والناس اللى شايفه ان عندها تقصير فى ناحيه معينه وعايزين يكملو التقصير ده ويتغلبو عليه

ربنا معانا كلنا ان شاء الله
    خلاص يا جماعه عرفت فايبو بتترسم ازاى الحمد لله وهعملها فى البرنامج

الصورة الرمزية danger
    danger غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بداية رائعة من اخ عزيز
    كل الشكر لك وللاخ وليد على الجهد المبذول
    ونحن بإنتظار التطورات القادمة

الصورة الرمزية temo
    temo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا عارف ان انتى يا كريم مشغول بالبرمجة دلوقتى ربنا يوفئك وان شاء الله ان متاكد انك هتعمل حاجة تفرح وتكون مفيدة جدا لاعضاء المنتدى كلهم انا بس حبيت اوصلك ان الناس كلهم مستنين البرنامج على احر من الجمر اخوك تيمو

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12