صفحة 266 من 355 الأولىالأولى ... 166216256260261262263264265266267268269270271272276316 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 3,976 إلى 3,990 من 5314
    الصورة الرمزية iyad429
    iyad429 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: ورشة عمل موجات اليوت

اخي ابو علاء انا عندي توصية من مرجع لا بأس فيه وتنص هدف الباوند على المدى المتوسط هو 1.4000 والبارحة من اول النهار كانت توقعاته انه يطلع 1.52 ويهبط وفعلا وصل إلى 1.5250 ونزل ؟واتمنى الخير والتوفيق للجميع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iyad429 مشاهدة المشاركة
    اخي ابو علاء انا عندي توصية من مرجع لا بأس فيه وتنص هدف الباوند على المدى المتوسط هو 1.4000 والبارحة من اول النهار كانت توقعاته انه يطلع 1.52 ويهبط وفعلا وصل إلى 1.5250 ونزل ؟واتمنى الخير والتوفيق للجميع

صحيح اخي اياد ...كلام سليم ... ممكن جدا ان يصل الى 1.4 ولكن ليس حاليا ... فلو تطرقنا لترقيم اليومي فسنجد أن هذا السيناريو قائم اخي ... ولكننا حاليا نتحدث عن الإنترديي .. وعن آخر تطورات التصحيح الحالي وهو الموجه الثانيه والتي حصلت بعد القمه 5250 فقط

تحياتي وبارك الله بك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iyad429 مشاهدة المشاركة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليلو ابوعلاء مشاهدة المشاركة
    صحيح اخي اياد ...كلام سليم ... ممكن جدا ان يصل الى 1.4 ولكن ليس حاليا ... فلو تطرقنا لترقيم اليومي فسنجد أن هذا السيناريو قائم اخي ... ولكننا حاليا نتحدث عن الإنترديي .. وعن آخر تطورات التصحيح الحالي وهو الموجه الثانيه والتي حصلت بعد القمه 5250 فقط

تحياتي وبارك الله بك
    وإتماما للموضوع ...

لا ارى انه يمكن أن يصل الى الهدف المذكور بمشاركتك الا ان صعد الى مستويات عاليه نسبيا مثل 1.6260 تقريبا ...ثم من هناك من الممكن أن يحقق سيناريو الهبوط الأكبر الى 1.4 ..

وأما حاليا ..فإن صدق ترقيمي فهو يجب ان يصعد الى قمة الأمس وهي 5250 ويتجاوزها ايضا ..

والله المستعان

تحياتي

بودي اخواني ان اكون فعالا ومشاركا نشيطا بهذه الورشه الغاليه على قلبي ... ولكنني حاليا غير متفرغ للفوركس .. ويتوجب على المغادره ... ونلتقي ان شاء الله حوالي الساعه 3:30 جرنتش

وعلى بركة الله

بالنسبة للباوند فقد وضعت اوامري ( التجريبي ) شراء عند النقاط المذكوره بالمشاركة الأولى مع وقف عند السعر 4645 وبهدف 5300

تحياتي وبالتوفيق

الصورة الرمزية احمد_هيكل
    احمد_هيكل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى خليلو ابوعلاء على التواجد وبصراحه انا نفسى تبقى موجود علطول ان شاء الله
    اولا دا ترقيمى لليومى والاربع ساعات للباوند دزلار ان شاء الله
    اما بالنسبه للساعه فانت لخبطتنى صراحه يعنى انا كنت فاكره النموذج الخامس من الموجه سى يعنى هى abc والسى عباره عن abc
    ثالثا اخى العزيز علاء فى احد جزئيات الورشه الاخ فوركس اليوت كان قال انه مثلا لو الموجه سى 12345 يبقى التركيب الدخلى لها 5-3-5-3-5 وتكون دافعه لمن انا فى بعض الاحيان لقيت انها ممكن الخنسه تيبقى فيه تداخل بين التانيه والرابعه والنموذج ماشى عادى ومكمل اهدافه حتى فى الكتاب اللى اخ فوركس قايل فى موجات دافعه داخل السى مرقمه بالتداخل بين التانيه والرابعه
    اخيرا وليس اخرا فين الامتحانات والاسئله الحلوه اللى انت كنت بتحطها عاوزين نفشل شويه ولا ايه واتمنى انك تكون موجود معانا علطول ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة daily history.JPG‏   4hhistoy.JPG‏  
    توقيع العضو
    مهتم بالتحليل الفني والتداول فى الاسواق الماليه خاصه السوق السعودي .. حاصل علي شهاده CFTe , CME , CEWA-L1 . حاصل علي بكالوريوس هندسه وماجستير فى اداره الاعمال .. اعشق التحليل الكلاسيكي والموجي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_revenge مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى خليلو ابوعلاء على التواجد وبصراحه انا نفسى تبقى موجود علطول ان شاء الله
    اولا دا ترقيمى لليومى والاربع ساعات للباوند دزلار ان شاء الله
    اما بالنسبه للساعه فانت لخبطتنى صراحه يعنى انا كنت فاكره النموذج الخامس من الموجه سى يعنى هى abc والسى عباره عن abc
    ثالثا اخى العزيز علاء فى احد جزئيات الورشه الاخ فوركس اليوت كان قال انه مثلا لو الموجه سى 12345 يبقى التركيب الدخلى لها 5-3-5-3-5 وتكون دافعه لمن انا فى بعض الاحيان لقيت انها ممكن الخنسه تيبقى فيه تداخل بين التانيه والرابعه والنموذج ماشى عادى ومكمل اهدافه حتى فى الكتاب اللى اخ فوركس قايل فى موجات دافعه داخل السى مرقمه بالتداخل بين التانيه والرابعه
    اخيرا وليس اخرا فين الامتحانات والاسئله الحلوه اللى انت كنت بتحطها عاوزين نفشل شويه ولا ايه واتمنى انك تكون موجود معانا علطول ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

حياك الله اخي ..وأسأل الله أن استطيع المواصله بهذه الورشه .... نستفيد علما ونطور انفسنا .. شرح الله صدورنا وأنار دربنا

انا مش عاوز اعلق على ترقيمك على الاربع ساعات واليومي .. لكن بص على الترقيمات التي ارفقتها هنا واعطيني رأيك .
    بالنسبه للموجة سي ..فأنت عكست الملاحظه .. والأفضل ان نقول عندما تكون موجات السي 53535 فالأصح ان نرقمها 12345 كما في شكل الموجة الدافعه ولكن لا نسميها موجة دافعه لأنها تصحيحيه ...والفرق الرئيسي بين التصحيحية والدافعه هو تداخل الموجة الرابعه مع قمة الأولى او مع جسم الثانيه ... لذلك نعتبره جائزا هذا التداخل إن كنا بالتصحيحيه ... والعكس صحيح ...فإن حدث التداخل وكان واضحا ...يجب أن نتأكد بأننا بداخل موجة تصحيحيه ومراعاة ترقيمنا لذلك او اعادته ان كان غير صحيح

بالنسبه للإمتحانات والأسئله ...فأنا شايفك صرت بالمرحلة الاعداديه ما شاء الله عليك ...وكبرت عن الفوازير والأسئله .....

ربنا يوفقك ويوفقنا جميعا لما يجب ويرضى ... وارجو ان تبقى دائما احد اعضاء هذه الورشه البارزين والحاضرين

تحياتي واحترامي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة شهري.gif‏   اسبوعي.gif‏   يومي.gif‏   ربع ساعه.gif‏   ساعه1.gif‏  

نص ساعه.gif‏  

الصورة الرمزية احمد_هيكل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبعا اخى الكريم خليلو انا مش اقدر اقول على التشارت اللى انت راسمها حاجه انا كنت مرقم التشارت دى من اسبوعين كدا ولا حاجه لكن انا بصراحه لما لقيت رفعهم لى قلت ارقم انا الاول واطابق الترقيم بتاعى باللى حضرتك رفعته طبعا بتاعى كان مشوه وبما انه انا مقدرش اقول تعليق على الشارت اللى انت باعته اتمنى منك انت تقولى تعليق هو على ما اعتقد الخلاف على نقطه واحده تقريبا اما بالنسبه لشارت الربع ساعه انا مايل لانه تكون الموجه b مخلصتش وانها هتبقى abc وال a خلصت فلذلك انا لقيت الدبل بوتم دا على الربع ساع اشترتيت بهدف كبير وقولت انام ولما اصحى الصبح اعد اشوف هما خمسه وبدءنا فى السى ولا ليه فى البى من البى

اما بالنسبه اللى انا سالت عليها فهمت انه التصحيح بيبقى 12345 مه تداخل الرابعه مع التانيه لو مش حصل يبقى هى دافعه لو حصل يبقى نتاكد من موقفنا هو تصحيح ولا لا لو مش تصحيحى يبقى نعد تانى اتمنى انه يكون كدا تمام

اما بالنسبه لانه انا فى المرحله الاعدايه فدا حلو ان شاء الله دا خامس او سادس اسبوع لى فى اليوت بس وهو اليوت بس لانه انا فى رايى هو الفرع الوحيد اللى فى التحليل القائم بذاته مش باقى الاستراتجيات تشتغل يوم و 10 لا ولا يهمه اخبار ولا بتاع قلمك ورقم فحلو الحمد لله انه انا فى الاعدايه وعبقال ما اتخرج على السنه الجديده يارب وفى كام سوال كدا انا نفسى اسالك فيهم اخ علاء لكن مش كله مره واحده علشان متقلش عليك برده والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة monthly.JPG‏   weeekly.JPG‏   daily.JPG‏   15minnnnn.JPG‏  
    توقيع العضو
    مهتم بالتحليل الفني والتداول فى الاسواق الماليه خاصه السوق السعودي .. حاصل علي شهاده CFTe , CME , CEWA-L1 . حاصل علي بكالوريوس هندسه وماجستير فى اداره الاعمال .. اعشق التحليل الكلاسيكي والموجي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبعا اخى الكريم خليلو انا مش اقدر اقول على التشارت اللى انت راسمها حاجه انا كنت مرقم التشارت دى من اسبوعين كدا ولا حاجه لكن انا بصراحه لما لقيت رفعهم لى قلت ارقم انا الاول واطابق الترقيم بتاعى باللى حضرتك رفعته طبعا بتاعى كان مشوه وبما انه انا مقدرش اقول تعليق على الشارت اللى انت باعته اتمنى منك انت تقولى تعليق هو على ما اعتقد الخلاف على نقطه واحده تقريبا اما بالنسبه لشارت الربع ساعه انا مايل لانه تكون الموجه b مخلصتش وانها هتبقى abc وال a خلصت فلذلك انا لقيت الدبل بوتم دا على الربع ساع اشترتيت بهدف كبير وقولت انام ولما اصحى الصبح اعد اشوف هما خمسه وبدءنا فى السى ولا ليه فى البى من البى

اما بالنسبه اللى انا سالت عليها فهمت انه التصحيح بيبقى 12345 مه تداخل الرابعه مع التانيه لو مش حصل يبقى هى دافعه لو حصل يبقى نتاكد من موقفنا هو تصحيح ولا لا لو مش تصحيحى يبقى نعد تانى اتمنى انه يكون كدا تمام

اما بالنسبه لانه انا فى المرحله الاعدايه فدا حلو ان شاء الله دا خامس او سادس اسبوع لى فى اليوت بس وهو اليوت بس لانه انا فى رايى هو الفرع الوحيد اللى فى التحليل القائم بذاته مش باقى الاستراتجيات تشتغل يوم و 10 لا ولا يهمه اخبار ولا بتاع قلمك ورقم فحلو الحمد لله انه انا فى الاعدايه وعبقال ما اتخرج على السنه الجديده يارب وفى كام سوال كدا انا نفسى اسالك فيهم اخ علاء لكن مش كله مره واحده علشان متقلش عليك برده والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    السلام عليكم ..وجمعة مباركه

اولا ابارك لك دخولك الطيب وارجو ان يكون من القاع خالص

ثانيا .. على ما اظن ان هذه الموجة الصاعده الجديده هي موجة دافعه ...فلو استعرضت الأمواج خلال كل الهبوط الذي حصل منذ أول امس ..اي من القمة 5250 فستجد ان الصعود الحالي الذي بدأ من 4810 هو الوحيد الذي لدية 5 موجات دافعه والثالثه فيها اطولها ولا يوجد هناك تداخل بين الرابعه والأولى ......فنرجو الله ان يكون الأتجاه الدافع قد بدأ ... طبعا الكلام على الربع ساعه او اي اطار اقل منه .

وارجو ان تضع اسئلتك هنا ومهما كانت اخي ...فإن لم استطع الاجابه عليها عجزا مني فسوف نطرحها لأي استاذ من الأخوة المتواجدين ليجيب عليها ..وأهل العلم والخير كثر وما شاء الله عليهم

بارك الله بك وتمنياتي لك بالتوفيق والتخرج السريع بامتياز من الجامعه مش بس المدرسه

تحياتي

الصورة الرمزية احمد_هيكل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله اخى العزيز خليلو انا مش اقدر اقولك هى دافعه ولا لا لانه انا لسه فى الهواء الطلق بتعلم الطيران لسه لكن اللى اقدر اقولك عليه اه الموجات الدافعه بدءت تكتر فعلا على الفريمات الصغيره ولكن فى تكوين لخمس موجات ربما اكتمل او لسه هيكتمل على الاربع ساعات وهو مش موجات دافعه كما انه لو الموجات الدافعه بالفعل بدءت يبقى الترقيم بتاعها ايه وشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة do you mean this.JPG‏   what.JPG‏  
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    توقيع العضو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله اخى العزيز خليلو انا مش اقدر اقولك هى دافعه ولا لا لانه انا لسه فى الهواء الطلق بتعلم الطيران لسه لكن اللى اقدر اقولك عليه اه الموجات الدافعه بدءت تكتر فعلا على الفريمات الصغيره ولكن فى تكوين لخمس موجات ربما اكتمل او لسه هيكتمل على الاربع ساعات وهو مش موجات دافعه كما انه لو الموجات الدافعه بالفعل بدءت يبقى الترقيم بتاعها ايه وشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

السلام عليكم

الظاهر انك ما بتتمعن بالتشارتات وترقيمتها المرفقه ... فلو امعنت النظر بالمرفقات السابقة التي ارفقتها فسوف تجد الجواب على التساؤل الحالي

وعلى كل حال فقد صورت نسخة من تشارتك الذي عليه السؤال ورقمته ... ارجو نسخ الارقام ووضعها عندك على تشارتاتك الحيه ومتابعة الترقيم
    ومن الربع ساعه السابقه ايضا .. ارجو عمل نفس الشيء لمتابعة الأرقام .. والبقاء مراقبا لها ولتطوراتها

تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة رد هارد.gif‏  

السلام عليكم

بعد الهبوط الذي حصل مؤخرا حيث وصل الى السعر 4706 من القمة 5045 يصبح لدينا سيناريو بديل وترقيم جديد لكل الترقيمات وابتداء من تشارت الاربع ساعات وسيكون كما هو مرفق .. اجماليا وسوف اعود من جديد لترقيم التفاصيل لهذه القمم والقيعات الرئيسيه ان شاء الله

والله تعالى اعلم

تحياتي وبالتوفيق

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة اربع ساعات.gif‏  

الصورة الرمزية احمد_هيكل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا والله اخى العزيز خليلو انا بحاول اشوف التفاصيل بس انت عارف يعنى انا لسه ورور فى اليوت لكن اللى انت بتقول عليه فعلا دا انا كنت لسه هرفع التشارت اللى انا هقوله عليك اما بالنسبه للخمس موجات انا كنتيعنى زى ماتقول مش حاسس انهم خمسه دافعه فقلت بس اسالك على الرتقيم الداخلى ليهم علشان اعرف لانهم اول موجه كانت 5--3-5 فعلشان قلت اتلخبط فى التقسيمات بتاعتها اما بالنسبه للان فانا على ما اعتقد انه السيناريو القادم طلوع حاد بالسى ولو انا بفهم فى الاساسى صح على ما اعتقد انه البورصات بدءت تنخفض والمعظم متفقك على انه انخفاض البورصه الاسهم بيتبعه على الاسعار للعملات صعود فاذن لو ربنا سهل فى التوقع يبقى الصعو حاد على التشارت مقابله سقوط مدوى للداو جونز يلا خلينا نرزق اما بالنسبه للفريمات الكبيره على ما اعتقد انه السى 123 ونحن الان فى الرابعه ثم الخامسه ان شاء الله لاسفل والاولى كانت 2000 نقطه ان شاء الله يعنى الخامسه كدا من الاول 2000 اما اهداف الرابعه فهى من خط 161 الى 261 فابيو لانه معظم الانعكاسات الاخيره كانت على خط ال 261 ولكن كنت قست موجتين كبار شويه تصحيحين كانت لعند 161 فالبتالى انا اشتريت بعد القاع وعملت هدف مبدىء خط ال 161 وهاعتمد على العد ان شاء الله

لكن سوال تانى لو سمحت يااستاذنا انا ملاحظ والله اعلم انه سبب الدربكه اللى حصلتى واللخبطه مابين انه احنا فى دافعه ولا فى تصحيحه هى خواص الموجه b and a يعنى انا لما حاولت اشوف التركيبه بتاعت الموجه اللى انا باعتها على شارت الخمس داقائق انا كنت فاكره الاولى والتانيه لانه الاولى كانت 5 موجات والثانيه صححت لعند حوالى 100 هو تبع الكتاب اللى احنا واخدينه تبقى ab علطول لكن انا قلت انه ربما تحتمل الاتنين حصل بعدها فوق علطول ab بنفس الطريقه فاذن لو حصلت تانى تبقى ab علطول ولا ايه لانه التراكيب الدخليه ل 1و2 هى نفس aوb طبعا دا بغض النظر عن الوضع العام انا تصحيح ولا دافعه انا اقصد من خصائص الموجات نفسها ومعلش يااستاذ خليلو انا عارف انه انا حمار شويه بس على الاقل اللى انا متاكد منه انه انا تلميذ مجتهد ان شاء الله

طلب اخير اخى لو سمحت الكتاب اللى كان الاخ فوركس بيعته مترجه للاعضاء المشتركين فقط ياريت لو ترفعه علشان باقى الاعضاء لانه مش موجود فى الورشه اللى الفصل الاول فقط وشكرا وانا برده هعيد النظر فى الشارت اللى انت باعتها لى قبل كدا ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة itisab.JPG‏   itisabc2.JPG‏   itisabc3.JPG‏   itisabc5.JPG‏  
    توقيع العضو

الصورة الرمزية احمد_هيكل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا راجعت ترقيم التشارت اللى انت عملتهم قبل كدا استاذ خليلو انا لقيت احد الترقيمات اللى حضرتك عملتها انها abcde للموجه سى لكن انا مشفت فى النماذج اللى فى الكتاب انه فيه نموذج فيه الموجه d بتتعدى حدود الموجه c من الموجه C " انا مرضتش اراجه الرسومات اللى فى الكتاب صراحه علشان اشوف ايه احوال ذاكرتى فعلشان كدا مفيش ضرب على المعلومه دى ان شاء الله "
    السوال التانى انا مرفقه فى التشارت بترقيم للموجه على النصف ساعه هل هو ينفع ولا لا وان كان ينفع انه انا ارقمها كدا اوانا فعلا كنت مرقمها كدا ولقيت انه فيه تداخل بين الرابعه والاولى فاعتقدت انه احنا لسه فى الطور التصحيحى ولم نبدء بدافعه والله الموفق فى انتظارك ان شاء الله والله ظهور فى المنتدى خلينى فى حاله جيده يااخ خليلو ففعلا شكرا جزيلا انا دلوقت بس عرفت قيمه مساعده الناس وربنا يرزقنا العلم النافع اللى نقدر نساعد بيه الناس ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة commenton 1h.GIF‏   commenton1h2.GIF‏   hikallll.GIF‏  
    توقيع العضو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا راجعت ترقيم التشارت اللى انت عملتهم قبل كدا استاذ خليلو انا لقيت احد الترقيمات اللى حضرتك عملتها انها abcde للموجه سى لكن انا مشفت فى النماذج اللى فى الكتاب انه فيه نموذج فيه الموجه d بتتعدى حدود الموجه c من الموجه C " انا مرضتش اراجه الرسومات اللى فى الكتاب صراحه علشان اشوف ايه احوال ذاكرتى فعلشان كدا مفيش ضرب على المعلومه دى ان شاء الله "
    السوال التانى انا مرفقه فى التشارت بترقيم للموجه على النصف ساعه هل هو ينفع ولا لا وان كان ينفع انه انا ارقمها كدا اوانا فعلا كنت مرقمها كدا ولقيت انه فيه تداخل بين الرابعه والاولى فاعتقدت انه احنا لسه فى الطور التصحيحى ولم نبدء بدافعه والله الموفق فى انتظارك ان شاء الله والله ظهور فى المنتدى خلينى فى حاله جيده يااخ خليلو ففعلا شكرا جزيلا انا دلوقت بس عرفت قيمه مساعده الناس وربنا يرزقنا العلم النافع اللى نقدر نساعد بيه الناس ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    السلام عليكم اخي hard_revenge

تحية طيبة

بالنسبة لسؤالك عن الموجة الخماسية التصحيحية ..فحقيقة لم افهم تساؤلك بالزبط ..وسوف ارفق تشارت الربع ساعه وعليه نفس الترقيم ولكن بشكل مكبر ..فأرجو من حضرتك ان تضع السؤال بناء على هذا التشارت لكي نستطيع التفاهم بشكل جيد

وأما بالسنبة لترقيم النص ساعة المشار اليه بمشاركتك فأرجو منك ان تراجع مشاركتي السابقة لمشاركاتك وهي على الرابط التالي :
    https://forum.arabictrader.com/929426-3988-post.html

وبناء على هذا الترقيم الجديد على الاربع ساعات حيث انني ارى والله اعلم ان القاع الكبير على التشارت هو الموجة الثالثه فقط وأن الحركات التي تلت هذا القاع إنما هي كلها تصحيحيه وهي تكوين الموجة الرابعة الكبيره وأعتقد اننا لا نزال بمنتصفها وحسب ...وأرجو ان نتعاون معا ومع أي زميل يود أن يتعاون على ترقيمها بالشكل الصحيح ...وعليه ...ارجو ان تنسى امر الترقيمات التفصيليه الوارده بمشاركاتي الأولى لهذه الموجات التصحيحيه ..لإنها سوف تختلف كليا عند اتمام ترقيمها بالشكل الصيحح ...وارجو ان تعتبر تعاونك معي انما هو درس لكلينا لنتعلم المزيد حول اليوت وأمواجه بالسوق الحي ...ونتعلم كيف نعدل السيناريو واستخدام الترقيمات البديله

تحياتي وبالتوفيق

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ربع ساعه.gif‏  

الصورة الرمزية احمد_هيكل

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته معلش اخ خليلو على اللخبطه انا لما بصيت للشارت افتكرتك مرقم ال c و d جنب بعض تحت مخدتش بالى انها b وليست سى معلش العتب على النظر

اما بالنسبه لترك الترقيم الداخلى للموجه طب ايه اللى انا اعتمد عليه مكانه يعنى انا كنت بحاول اعتمد او استخدم الزجزاج فى الترقيم هو مش فعال قوى لكن بمساعده الترقيم اليدوى بيمشى كويس قوى فانا اعتمد ايه فى ترقيم الموجات الدخليه مثلا الرتقيم على فريم اضغر من اللى انا ببص عليه يعنى انا مثلا لو ببص على موجه على الاربع ساعات اشوف تفاصيلها على شارت الساعه افضل من انه انا راقم الموجات الداخليه على الاربع ساعات ولا ايه

سوال تانى انا كنت ذكرت لحضرتك انه انا كنت بعتمد شويه على الزجزاج فى الترقيم مع اليدوى لو بصيت حضرتك لترقيم التشارت اللى موجود تحت وترقيمه على الزجزاج فهل هو ممكن الحدوث يعنى انه احنا فى الرابعه من الخامسه من الثالثه من السى الكبيره ولا اليدوى افضل ولا نضع متوقع

واخيرا وليس اخرا اخى العزيز انت مجاوبتنيش على سوال الفرق بين ال موجه 12 و ab فى المشاركتين اللى فاتوا بجانب طلب الكتاب بترجمه الاخ ياسر وشكرا واللى اللقاء الجميل القادم ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة gif.GIF‏  
    توقيع العضو