صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 37
    الصورة الرمزية ElhSh
    ElhSh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ممتاز يا أحمد وربنا يجازيك خير عن النصائح الرائعة .. وربنا يوفق الجميع

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ElhSh مشاهدة المشاركة
    ممتاز يا أحمد وربنا يجازيك خير عن النصائح الرائعة .. وربنا يوفق الجميع
    تسلم لذوقك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية التاجر المبتدئ
    التاجر المبتدئ غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    :::::::::::::::::::: السلام عليكم :::::::::::::::::::

الملف المرفق 445531

الملف المرفق 445530

** هذا الموضوع ملخص لنقطة هامة كانت فى لقائئ امس باخوتي بالاسكندرية من ورشة طريقتي والجروب..واجابة مهمة لكل الاخوة بورشة طريقتي... وايضا هام جدااااااا للجميع

** انا امبارح قولت للشباب في اللقاء حفتحلكم كشف حسابي بس مجتش الفرصة.. وكان ده رد على سؤال ان الفرص بقت اقل لو التزمنا بشروط الطريقة .. وان الازواج قلت

** فانا افتكرت احطه دلوقتي تاني وشوفت انكم بتدخلوا دخول عشواائئ.. انا من الشهر ده وانا شبه مشغووول جدا جدا ومعنديش وقت للمتاجرة لدرجة ان النهاردة يوم 19 فى الشهر وانا ما اشتغلش فيه الا 3 ايام فقط زى ما انتم شايفين فى كشف الحساب

** الى حابب اوصله ليكم .. والسؤال الى بيجيني دايما انا عايز ادخل كل يوم لو فرصة واحدة وتحققلي بس 20 نقطة فى اليوم يعني حوالي 440 نقطة فى الشهر فمشعايز حاجة تانية من السوق

** ده اكبر خطاااااااا الكل بيقع فيه وكلنا مرينا بنفس المشكلة حتى انا فى بدايتي بس بعد ما فهمت السوق والمجال كويس لقيت ان ده من اكثر الاسباب الى بتسبب خسارة.. ليه بقا لانك بتفضل مستني فرصة تتحقق عشان تجيب 20 نقطة بتاعتك.. مبتلاقيش فرصة .. فبتستعجل وتخلق لنفسك اى فرصة حتى لو مشمكتملة الشروط عشان بس تجيب 20 نقطة وده بيؤدي فى النهاية لخسارة وليس مكسب وتلاقي نفسك تاني يوم بتقول طيب انا كدة محتاج اجيب 20 نقطة من اليوم السابق+ مثلا 20 نقطة ضرب ستوب+ 20 نقطة لليوم يعني حتسحبها حتلاقي نفسك محتاج تجيب 60 نقطة النهاردة عشان تعوض خسارة امس واليوم هدفك الذهني وهو 40 نقطة بيومين.. فتكرر المشكلة وتدخل دخول عشوائئ وللاسف ده بيؤدي فى النهاية للمارجن فى اغلب الاحيان

** طيب ايه الحل .. الرسالة هذه موجهة خاصة للاخوة بورشة طريقتي وللجميع ايضا.. هى وضع شروط تمشي معها كما بقول دائما في حلوة والمرة .. والالتزام بها وحساب هدفك بالشهر وليس باليوم.... ولو جائت ايام لما تجد فرص مناسبة مشمشكلة اصبر ان الله مع الصابرين .. وبطلوا رجاء التسرع الى عندكم

** فزى ما انتم شايفين ان فقط 3 ايام دخلتهم حققتم ولله الحمد 320 نقطة مكسب.. والدخول باستراتيجة ورشة طريقتي مع بعض الافكار الخاصة التي باذن الله بشرحها لكم تباعا طول ما احنا مع بعض فى الورشة وتثبت معكم المعلومات السابقة.. وفى ايام عدت عليا كتيرة منهم قاعد مشلاقي ولا فرصة خلاص مبدخلش ونقعد نتناقش فى الورشة ونستغل الوقت ده.. وزى ما بقول دايما انا بنتظر فرصة او 2 فى الشهر على الاقل بهدف تاني +150 ودول الى بيعوضوا اى ضرب ستوبات وبيوزنوا الحساب فى الاخر بمكسب زى مثلا اخر فرصتين عندي بكشف حسابي+ وحتلاقوا الى قبلهم ضرب ستوبات اوخسارات بسيطة وده ولله الحمد بعد تقليل ستوب الدخول بطريقتي الى اقل من 33 نقطة .. ففرق معانا كلنا جدا ولله الحمد

** ومتتعبش نفسك واتدور على طريقة مبتضربش ستوبات .. لان حضيع وقتك على الفاضي.. دور على طريقة ارباحها اكثر من خسائرها وستوبها على الاقل 1:1 مثلا زى ما وصلنا باستراتيجية طريقتي ان كمان في فرص الهدف للستوب اصبحت 1:2

** فبرجاء من الجميع الالتزام بشروط طريقته وفلترتها تباعا .. وعدم التسرع فى اتخاذ قرارات الدخول.. وعدم خلق فرص ذهنية للدخول لتحقيق فقط هدف يومي وخلاص

** نصيحة اخوية من لايستطيع الالتزام فى هذا المجال.. فاخرجوا من هذا السوق الذي به مخاطرة عالية وحافظوا على اموالكم ..ولا تجعلوا احلام ان هذا السوق سيجعلكم مليونيرات يسيطر عليكم.. لان هذا السوق ايضا ممكن يجعلكم مفلسين.. فأحسب خسارتك قبل مكسبك فى اى مجال.. واجتهد وامشي صح ولكل مجتهد نصيب

** اخر شئ بس للاخوة الى دخلت قبل كدة لما نزلت من زمان حوالي من سنتين كشف حسابي لشهرين كاملين متتالين فى المنتدى ايام ورشة القناة التالتة وكنت محقق ربح 100% من راس المال بشهر واحد.. وسابوا النسبة ومسكوا ان ازاى شخص مثل معطي خبرة فى المجال طويلة.. ومحقق 500 دولار فقط... وقعدت افهم فيهم ان المجال هذا بالنسبة وليس بالدولار وان حسابي فى بدايتي كان 500 دولار .. فانا محقق 500 دولار عليهم فده يعتبر نسبة 100% يعني لو حسابك انت 100 الف .. حتحقق بنفس شغلي كدة 200 الف دولار.. فبرجاء من الاخوة الى بتقيس الموضوع بالدولار.. نصيحة اخوية قيسها كم حققت نسبة+ لا تهتم بكشف حساب غيرك وهل هو كسب ام خسر.. بل اهتم بنفسك وبالتعلم والاجتهاد.. وادعي لجميع المسلمين بزيادة ارباحهم ولا تبخل عليهم بتعليمهم مدام عندك علم وقدرة على المكسب ..

تقبلوا وافر تحياتي وبالتوفيق للجميع
    وعليكم السلام
    ما شاء الله الله يديم المحبة بينكم
    الله يزيدكم علما وتقوى
    توقيع العضو
    (( سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته ))

الصورة الرمزية Trend Trader
    Trend Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالتوفيق رغم اني ارى انه يجب ان يثم التركيز على الادارة المالية بقوة لاننا كما نعلم وقت التذبذب هو المشكلة و فلترته تؤتر مباشرة على وقت الترند فكيف نوازن بين الاثنين هذه الاجابة صعب وتحتاج خبرة

بالتوفيق

الصورة الرمزية ma7mod3
    ma7mod3 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ازيك يا ا/معطي
    تحية احترام وتقدير لشخصك بالتوفيق يارب بطريقتك الجديدة
    محتاج بس اخر التعديلات شرح كافي
    وتقترح عليا تطبيق لمنصة اتابع عليها من خلال الاندرويد

الصورة الرمزية fxanas
    fxanas غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

منور يا معطي انت والشباب الطيبين وبالفعل الالتزام هو سر النجاح
    ومنتظرين الويبنار وشرح الأساليب المتقدمة على أحر من الجمر يا كبييير
    توقيع العضو
    عليك أن تصدق أن أهدافك قابلة للتحقق..عندما تؤمن بذلك فإن عقلك يبحث عن وسائل يجعلها تتحقق..فلا تجعل التردد يهزمك .

الصورة الرمزية dr.ahmed.samir
    dr.ahmed.samir غير متواجد حالياً Educational Researcher

بالتوفيق اخى الحبيب معطى فى كل ما تقدمه ومن نجاح الى نجاح ان شاء الله ..

تحياتى ..

د / أحمد سميــــــــر

توقيع العضو
    MY Rules
    المتيـم : الفهرس العام لكافة موضوعات د / أحمد سميـــر

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة التاجر المبتدئ مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام
    ما شاء الله الله يديم المحبة بينكم
    الله يزيدكم علما وتقوى
    شكرا لك اخي العزيز سعود
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Trend Trader مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق رغم اني ارى انه يجب ان يثم التركيز على الادارة المالية بقوة لاننا كما نعلم وقت التذبذب هو المشكلة و فلترته تؤتر مباشرة على وقت الترند فكيف نوازن بين الاثنين هذه الاجابة صعب وتحتاج خبرة

بالتوفيق
    اخي العزيز اعتقد حضرتك ما شوفت الاستراتيجية لانها بالفعل حلت هذه المشاكل الحمد لله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma7mod3 مشاهدة المشاركة
    ازيك يا ا/معطي
    تحية احترام وتقدير لشخصك بالتوفيق يارب بطريقتك الجديدة
    محتاج بس اخر التعديلات شرح كافي
    وتقترح عليا تطبيق لمنصة اتابع عليها من خلال الاندرويد
    باذن الله حشرح كل حاجة من البداية للنهاية فى الطريقة فى الويبنار الاتي فاتمنى من الجميع الحضور للاستفادة باذن الله
    https://forum.arabictrader.com/t230314.html

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anas11 مشاهدة المشاركة
    منور يا معطي انت والشباب الطيبين وبالفعل الالتزام هو سر النجاح
    ومنتظرين الويبنار وشرح الأساليب المتقدمة على أحر من الجمر يا كبييير
    باذن الله يا انس شكرا لذوقك والله
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المتيـم مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق اخى الحبيب معطى فى كل ما تقدمه ومن نجاح الى نجاح ان شاء الله ..

تحياتى ..

د / أحمد سميــــــــر

شكرا لذوقك يادكتور على راسي والله
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية forexcycles
    forexcycles غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أهلا بالأستاذ وبجميع الإخوة

بالنسبة للتطوير يبدو أن تخصيص موضوع خاص له يجمع كل المهتمين أفضل من الرسائل الثنائية.

الموضوع الأساسي للطريقة يبقى للمبادئ الأساسية وكل تطوير كما المصيدة يفتح موضوع خاص له حتى لا يتشتت الجدد قبل رسوخ المبادئ ولا تفوت الفرصة على الآخرين ممن أتقن التعامل مع الأساس .

رأيي باختصار أن تتحول الورشة إلى مستويات مبتدئ متوسط متقدم وهو المعمول به في جميع المعاهد ومراكز التعليم والتدريب حتى يستفيد الجميع

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexcycles مشاهدة المشاركة
    أهلا بالأستاذ وبجميع الإخوة

بالنسبة للتطوير يبدو أن تخصيص موضوع خاص له يجمع كل المهتمين أفضل من الرسائل الثنائية.

الموضوع الأساسي للطريقة يبقى للمبادئ الأساسية وكل تطوير كما المصيدة يفتح موضوع خاص له حتى لا يتشتت الجدد قبل رسوخ المبادئ ولا تفوت الفرصة على الآخرين ممن أتقن التعامل مع الأساس .

رأيي باختصار أن تتحول الورشة إلى مستويات مبتدئ متوسط متقدم وهو المعمول به في جميع المعاهد ومراكز التعليم والتدريب حتى يستفيد الجميع

والله اخي العزيز بالفعل ناوي افتح موضوع جديد للافكار المطورة فقط والورشة تكون للفرص بالدخول المعتمد باذن الله
    خلينا نبدا في الفكرة بعد الويبنار مباشرة باذن الله عشان تكون الطريقة وضحت للكل
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية بهدوووء
    بهدوووء غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يكثر من امثالك اخ معطي

بصراحة انا لم ادخل ع موضوعك رغم علمي وثقتي بأن فيه الخير الكثير
    لأني من الناس الذين ترهبهم المواضيع ذات الصفحات الكثيرة المتعددة فأجد نفسي ابتعد عنها حتى برغم ثقتي بصاحب الموضوع لأن الصفحات الكثيرة والمشاركات الكثيرة اجد نفسي في حيرة عندما ادخلها ولا اعلم اين الطريقة من الاضافات من التطويرات من التعديلات من المشاركات الجانبية الخارجة عن الموضوع من المشاركات التي فعلاً تخدم الموضوع وكل هذه الاشياء تشتتني فأختار الابتعاد عن الموضوع

لكنك انت من الاشخاص الثقات عندي والذين احترمهم كثيراً
    اخي معطي هل هناك طريقة او موضوع مختصر لطريقتك بالتداول بعيداً عن زحام المشاركات استطيع من خلالها ان اقرأ واركز واستوعب طريقة عملك بكل يسر وسهولة؟

شكرا لك ع كل ما تقدمه

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بهدوووء مشاهدة المشاركة
    الله يكثر من امثالك اخ معطي

بصراحة انا لم ادخل ع موضوعك رغم علمي وثقتي بأن فيه الخير الكثير
    لأني من الناس الذين ترهبهم المواضيع ذات الصفحات الكثيرة المتعددة فأجد نفسي ابتعد عنها حتى برغم ثقتي بصاحب الموضوع لأن الصفحات الكثيرة والمشاركات الكثيرة اجد نفسي في حيرة عندما ادخلها ولا اعلم اين الطريقة من الاضافات من التطويرات من التعديلات من المشاركات الجانبية الخارجة عن الموضوع من المشاركات التي فعلاً تخدم الموضوع وكل هذه الاشياء تشتتني فأختار الابتعاد عن الموضوع

لكنك انت من الاشخاص الثقات عندي والذين احترمهم كثيراً
    اخي معطي هل هناك طريقة او موضوع مختصر لطريقتك بالتداول بعيداً عن زحام المشاركات استطيع من خلالها ان اقرأ واركز واستوعب طريقة عملك بكل يسر وسهولة؟

شكرا لك ع كل ما تقدمه
    اهلا بيك اخي العزيز بهدووء تسلم لذوقك والله
    مقدر بالفعل ان فى ناس مبتقدرش تتابع كل ده
    وعشان كدة عملت الويبنار القادم ده حشرح فيه الطريقة لايف من البداية للنهاية باذن الله
    سجل وشرفنا فيه من هنا https://forum.arabictrader.com/t230314.html
    وانا نزلت 3 فيديوهات من قبل شوفهم بس بالترتيب الاتي
    https://www.youtube.com/watch?v=acpiw0kM2is
    https://www.youtube.com/watch?v=fmSAHhOxJ9s
    https://www.youtube.com/watch?v=pbyASWhvSec

وجمعلي استفسارتك فى الموضوع المخصص لاستفسارات الويبنار هنا وانا حرد عليك لايف فى الويبنار بالاجابة باذن الله
    https://forum.arabictrader.com/t230569.html
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية شهيد الاسلام
    شهيد الاسلام غير متواجد حالياً عضو نشيط

اخى الحبيب معطى لك منى كل التحية

قلت كل ما بنفسى المشكلة لم تعد الان اننا لا نعرف الصواب مشكلتى اننى اعرف الصواب وافعل الخطأ .

اتمنى ان اكون معكم المرة القادمة باذن الله .

الصورة الرمزية forexcycles
    forexcycles غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أستاذي الكريم هل من الممكن كتابة بعض الأفكار الخاصة التطويرية التي ذكرتها في أصل الموضوع

حتى يمكننا محاولة فهمها ثم عرض الأسئلة في موضوع الاستفسارات

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شهيد الاسلام مشاهدة المشاركة
    اخى الحبيب معطى لك منى كل التحية

قلت كل ما بنفسى المشكلة لم تعد الان اننا لا نعرف الصواب مشكلتى اننى اعرف الصواب وافعل الخطأ .

اتمنى ان اكون معكم المرة القادمة باذن الله .
    يسعدني وشرف ليا حضورك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17