صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 45
    الصورة الرمزية وائل عزت
    وائل عزت غير متواجد حالياً موقوف

طيب يا جماعة انا مش جديد فى الفوركس و الحمد لله عندى من الخبرة سنوات

و ارى ان شركة اكسنس exness من احسن و افضل الشركات التى تعاملت معها

منصتهم اكثر من ممتازة و الله يشهد على كلامى و مصداقيتهم كبيرة و سحبت منهم مبالع الحمد لله ممتازة جدا

مفيش شركة مفيهاش اى اخطاء حتى بنك دوكاسكوبى تعاملت معه سنة كاملة ولاحظت بعض الاخطاء فى المنصة

لكن فى المجمل ارى ان شركة اكسنس افضل شركة تعاملت معها و لن اكون مبالغا اذا قلت انها فى نظرى احسن من دوكاسكوبى ذات نفسه لانى فى دوكاسكوبى ما عرفتش اعمل الارباح اللى عملتها فى اكسنس من الاسبريد القليل جدا فى اكسنس و مميزاتها الجيدة دة غير ان منصتهم جيدة جدا

الصورة الرمزية وائل عزت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تأبط خيرا مشاهدة المشاركة
    انا تابعت مشكلت الاخ في منتدين المشكلة تعني بوضوح تلاعب من الشركة والا كيف يغلق السعر خارج الشارت

الذي زاد الطين بلة ردود مندوب الشركة فهو ثبت بها ان شركته تتلاعب بامتياز بالصفقات كما ثبت بوضوح ان الشركة مراوغة الى ابعد حد ومستحيل ان يحصل العميل على حقه في حالة وقوع المشكلة يا اخوان عمري بحياتي ما شوفت شركة تقول الشارت بتاعي مضروب ولا يرجع له في حالة الخلاف طيب ما هو المرجع الذي نحتكم له الرد المرجع هو كلامنا ونحن كلامنا ثقة
    الردود مصيبة من المصائب في عرف التعاملات المالية بين اي طرفين ويتبجح بها مندوب الشركة ويكابر ويلف ويدور منتفخ الاوداج ان هذا هو الحق المبين وما على العميل الا القبول بما نعرضه عليه

اما بخصوص الروافع المالية 1000 و 2000 فهذه بحد ذاتها تحكي الكثير عن اي نوع من الشركات هي اكسينس لكل من يعرف معنى السوق ومعنى الروافع المالية

اخى انا ايضا تابعت المشكلة مثلك فى منتدى الجيران

و لكن حقيقة لم اقتنع بالمشكلة من الاساس لان التنفيذ فى الحساب ecn فعلا بيكون مختلف تماما و دة اللى الاخ عمر كان بيقوله

و على فكرة انا شخصيا لى تعامل مع الاخ عمر من قبل و هو مثال لشخص محترم و الله العظيم يا اخى انا اقولها عن صدق

انا تعاملت من قبل مع شركات كثيرة كانوا يتصلون عليك و يزعجونك ليل نهار لكن فى اكسنس يهتمون بك بدون اتصالات او ازعاج و الاخ عمر شهادة حق فى هذا الشخص انه من افضل الشخصيات التى تعاملت معها.

انا اعتقد ان حدث لصاحب المشكلة سوء تفاهم لكن انا بنفسى اتعامل فى اكسنس و لم يحدث لى اى مشكلة و شهادتى فى الاخ عمر لا تكفيه و بارك الله له

و بتمنى الاخ صاحب المشكلة يعيد النظر فى موضوعه مرة اخرى لان بصراحة ليست اكسنس هى التى تتلاعب لكن فى شركات كتير جدا تتلاعب و من تجربتى مع الكثير منهم ارى ان فعلا فى شركات كتير نصابة لكن ليست اكسنس بينهم.

الصورة الرمزية تأبط خيرا
    تأبط خيرا غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل عزت مشاهدة المشاركة
    طيب يا جماعة انا مش جديد فى الفوركس و الحمد لله عندى من الخبرة سنوات

و ارى ان شركة اكسنس exness من احسن و افضل الشركات التى تعاملت معها

منصتهم اكثر من ممتازة و الله يشهد على كلامى و مصداقيتهم كبيرة و سحبت منهم مبالع الحمد لله ممتازة جدا

مفيش شركة مفيهاش اى اخطاء حتى بنك دوكاسكوبى تعاملت معه سنة كاملة ولاحظت بعض الاخطاء فى المنصة

لكن فى المجمل ارى ان شركة اكسنس افضل شركة تعاملت معها و لن اكون مبالغا اذا قلت انها فى نظرى احسن من دوكاسكوبى ذات نفسه لانى فى دوكاسكوبى ما عرفتش اعمل الارباح اللى عملتها فى اكسنس من الاسبريد القليل جدا فى اكسنس و مميزاتها الجيدة دة غير ان منصتهم جيدة جدا
    اخ وائل سبحان الله انا حاليا متداول وبحساب كبير فعلا مع دوكاسكوبي واقول بكل صدق جريمة بكل المقاييس ان تقارن هذا العملاق دوكاسكوبي مع اكسينس يا اخي هذه مبالغه في مدح الشركة وانزالها اعلى بكثير جدا من منزلها في سوق الفوركس هي ومعظم شركات الفوركس بمقارنة مع دوكاسكوبي
    يا رجل انت جاد فعلا بهذه المقارنة وتتكلم ان سيبريد اكسينس افضل من دوكاسكوبي هذه وحدها تنسف المقارنة عداك عن التراخيص وقوتها وسرعة التنفيذ يا اخي هل الفرق شاسع ولا يقبل المقارنة ابدا بين قبرص وسويسرا باحترام القوانين وصرامتها وفعالية تطبيقها

انت مقتنع باكسينس هذا حقك ولكل حكمه على الامور اما ان تضعها في هذا الموضع من المقارنة ان تظلم الشركة جدا يعني حرام نعمل مقارنة بين التكتك والمرسيدس صعبه جدا هذه

موفق ان شاء الله ولن ادخل بجدال اكثر من ذلك لان واضح الاراء متطرفة في عشق اكسينس

الصورة الرمزية ahmed_prince
    ahmed_prince غير متواجد حالياً موقوف

صديقي صاحب الموضوع ragheb2012 بتمنى انك تراسل الشركة و شوف ماذا سيقولون لانى بصراحة رأيت موضوعك و اتفق مع كلام الاخوة هنا ان المشكلة ليست كبيرة و حسابات اى سى ان فعلا مختلفة فى كل الشركات مش اكسنس بس

انا من خلال تجربتى سنة كاملة مع اكسنس وجدت انها شركة جيدة الى حد كبير

لا اعرف ما اذا كانت مشكلتك عن تعمد ولا لا لكن الحق يقال و الشئ بالشئ يذكر شركة exness من افضل الشركات الموجودة على الساحة حاليا
    آخر تعديل بواسطة ahmed_prince ، 22-06-2015 الساعة 04:11 PM

الصورة الرمزية Ragheb2012
    Ragheb2012 غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_prince مشاهدة المشاركة
    صديقي صاحب الموضوع ragheb2012 بتمنى انك تراسل الشركة و شوف ماذا سيقولون لانى بصراحة رأيت موضوعك و اتفق مع كلام الاخوة هنا ان المشكلة ليست كبيرة و حسابات اى سى ان فعلا مختلفة فى كل الشركات مش اكسنس بس

انا من خلال تجربتى سنة كاملة مع اكسنس وجدت انها شركة جيدة الى حد كبير

لا اعرف ما اذا كانت مشكلتك عن تعمد ولا لا لكن الحق يقال و الشئ بالشئ يذكر شركة exness من افضل الشركات الموجودة على الساحة حاليا
    حضرتك ده احد اساليب الشركة فى التلاعب الشركة دى حضرتك انا بتداول معاها من اكتر من 4 سنين كانت فى البداية افضل بكتير من الآن
    كان سبريدها اقل و منصتها افضل
    و يمكن عشان حضرتك ماجربتش شركات تانية فا معتقد انها الافضل انا بكلمك عن طريقة من آلاف الطرق اللى اكسنس بتستخدمها للسرقة
    انما انا مش محتاج منهم حلول عشان اتواصل معاهم و على فكرة ردهم عليا فى المنتديات الاخرى ادانهم اكتر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ragheb2012 مشاهدة المشاركة
    حضرتك ده احد اساليب الشركة فى التلاعب الشركة دى حضرتك انا بتداول معاها من اكتر من 4 سنين كانت فى البداية افضل بكتير من الآن
    كان سبريدها اقل و منصتها افضل
    و يمكن عشان حضرتك ماجربتش شركات تانية فا معتقد انها الافضل انا بكلمك عن طريقة من آلاف الطرق اللى اكسنس بتستخدمها للسرقة
    انما انا مش محتاج منهم حلول عشان اتواصل معاهم و على فكرة ردهم عليا فى المنتديات الاخرى ادانهم اكتر

اخى يعنى معقول كل الناس اللى ردت هنا و قالت ان الشركة كويسة و انت تقول انها تتلاعب و عندها الالف الطرق من التلاعب ياخى حرام عليك الالف ايه بس ؟ّ!!

مش عشان انت خسرت صفقة او صفقتين تقول انا لشركة عندها الالاف الطرق من التلاعب ! و بعدين حكمت على انى ما جربتش غير اكسنس ؟

طيب ايه رأيك انا جربت xm و fxpro و الاثنين اسوأ من بعض يمكن احسنهم xm و الافضل من الاثنين هى exness

لا تحدثنى عن تلاعب الله يخليك لانى عامل معاهم لحد دلوقتى حجم عقود حوالى 100 عقد ستاندارد و الحمد لله ساحب ارباح حوالى 4500 دولار من رأس مال 3000 الاف

انا لا ارى تلاعب ولا اى شئ مش عارف بتجيب الكلام دة منين يعنى معقول اكذب نفسى و اكذب تجربتى و كلام الناس فى الموضوع دة و اصدق حضرتك ؟

انا اسف بس مشكلتك اصلا مش حقيقية و بعدين فى حد يضارب فى حسابات ecn و يرجع يقول تلاعب

معلش اخى لكن حسابات اى سى ان اصلا فى كل الشركات صعبة جدا

اخى يعنى معقول كل الناس اللى ردت هنا و قالت ان الشركة كويسة و انت تقول انها تتلاعب و عندها الالف الطرق من التلاعب ياخى حرام عليك الالف ايه بس ؟ّ!!

مش عشان انت خسرت صفقة او صفقتين تقول انا لشركة عندها الالاف الطرق من التلاعب ! و بعدين حكمت على انى ما جربتش غير اكسنس ؟

طيب ايه رأيك انا جربت xm و fxpro و الاثنين اسوأ من بعض يمكن احسنهم xm و الافضل من الاثنين هى exness

لا تحدثنى عن تلاعب الله يخليك لانى عامل معاهم لحد دلوقتى حجم عقود حوالى 100 عقد ستاندارد و الحمد لله ساحب ارباح حوالى 4500 دولار من رأس مال 3000 الاف

انا لا ارى تلاعب ولا اى شئ مش عارف بتجيب الكلام دة منين يعنى معقول اكذب نفسى و اكذب تجربتى و كلام الناس فى الموضوع دة و اصدق حضرتك ؟

انا اسف بس مشكلتك اصلا مش حقيقية و بعدين فى حد يضارب فى حسابات ecn و يرجع يقول تلاعب

معلش اخى لكن حسابات اى سى ان اصلا فى كل الشركات صعبة جدا
    احجام تداولاتك و سحوباتك لا تمثل 1% من احجام تداولاتى فى شركة اكسنس لوحدها
    انا عملت موضوع و عندى ادلة على كلامى انت مش مقتنع و عميل فيها و مابتتعاملش فى حساب ECN يبقى احتفظ برأيك لنفسك
    اساس موضوعى هو انى حذرت اللى بيتعامل فى النوع ده من الحساب و انه يتأكد بنفسه
    مطلبتش منك انت و اصحاب الحسابات المينى انهم يقولو آراء عن حساب هما لا يفقهون عنه شئ
    و سبحان الله كل اللى بيدافع زيك عن الشركة مسجلين فى نفس الفترة الزمنية فى المنتدى فى 2014 اتمنى من ادارة المنتدى تتحقق من آى بى الاعضاء اللى بيرددو نفس الكلام
    و اللى لو راجعت مشاركاتهم هتلاقيهم بيعملوا دعايا للشركة فى المواضيع

الصورة الرمزية hesham hamad
    hesham hamad غير متواجد حالياً موقوف

اخوانى خلاص كل واحد له رأيه

اعتب فقط على الاخ راغب صاحب الموضوع لانه اتهم كل اللى ردوا فى الموضوع انهم قاصدين يدافعوا عن الشركة و مش عارف ايه

خلاص يا شباب كل واحد له رأيه و قناعته

انا واحد من الناس مرتاح جدا مع اكسنس و شايفها شركة كويسة جدا و على فكرة يا اخ راغب انا عندى حساب كلاسيكي و الحمد لله كل شئ تمام فيه

ياريت ما نهاجمش بعض لان مفيش حد فينا ليه مصلحة فى حاجة و اذا كان كل واحد له رأى ف دة لا يفسد للود قضية و رغم ان اكثر الاراء تقول ان الشركة محترمة و هذا هو رأيي شخصيا لكن صاحب الموضوع ممكن يكون عنده مشكلة حقيقية او مش حقيقية لا يعلم ذلك الا الله

شهادة حق .. اكسنس افضل شركة تعاملت معها و كفى.

الصورة الرمزية koka1
    koka1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

جزاك الله خير اخي علي تنبييه الناس بالدليل

احنا لو كل واحد يحط المصائب والسرقات التي يتعرض لها كان ماكنا لقمه سهله لهذه الشركات

ما الذى تقول يا اخ راغب انت ... انا مستعد للكشف على الاى بى... لا حول ولا قوة الا بالله اللى يقول كلمةحق يصبح متواطئ و مشكوك فيه !!

قلتها و سأقولها مرة اخرى ربى اعلم بصدق كلامى .. هذه الشركة اكسنس هى اكثر بروكر محترم تعاملت معه

و مشكلة صاحب الموضوع مستحيل تكون سرقة لان الحسابات الاى سى ان التنفيذ فيها قد يحصل فيه هذا فى كل الشركات.

يعلم ربى انى اتكلم بكل امانة ان اكسنس ليست ابدا نصابة بل هى اكثر الشركات مصداقية من تعاملى معها فى مبالغ ليست قليلة.

ما الذى تقول يا اخ راغب انت ... انا مستعد للكشف على الاى بى... لا حول ولا قوة الا بالله اللى يقول كلمةحق يصبح متواطئ و مشكوك فيه !!

قلتها و سأقولها مرة اخرى ربى اعلم بصدق كلامى .. هذه الشركة اكسنس هى اكثر بروكر محترم تعاملت معه

و مشكلة صاحب الموضوع مستحيل تكون سرقة لان الحسابات الاى سى ان التنفيذ فيها قد يحصل فيه هذا فى كل الشركات.

يعلم ربى انى اتكلم بكل امانة ان اكسنس ليست ابدا نصابة بل هى اكثر الشركات مصداقية من تعاملى معها فى مبالغ ليست قليلة.
    هدى بس اعصابك انا عارف ان المسئلة صعبة
    بس بلاش موضوع الاكثر مصداقية ده
    و فكك من موضوع المبالغ الكبيرة ده مش كل شوية تقوله سواء هنا او فى مواضيع تانية

و انصحك لما تحب ترد على دليل يبقى بدليل ورينا كشف حساب بإسمك بمبالغك اللى مش قليلة

الصورة الرمزية وائل عزت

شوفوا يا جماعة من الاخر كدة

المشكلة بتاعت الاخ صاحب الموضوع جدالية بحتة تقبل الشك بكل تاكيد و انا عندى الاسباب اللى تخليني اشك فى المشكلة من الاساس

1- خسارة العضو 3 دولار و كأنه تعمد تصيد خطأ ما فى المنصة لعمل مشكلة عليه

2- وجود اكثر من اسم للاخ صاحب المشكلة فى اكثر من منتدى مرة محمد و مرة راغب

3- التنفيذ فى الحسابات ECN يختلف شكلا و مضمونا عن الحسابات الاخرى و بالتالى طبيعي انه ممكن يحصل اختلاف نقطة او نفطتين و طبيعي جدا عدم ظهورها على الشارت لان الفريم بتاع الاخ صاحب الموضوع هو فريم الدقيقة ( 1 M ) و لو فتح فريم اكبر من كدة شوية 5 دقائق او ربع ساعة مثلا مش هيلاقى فى اى مشكلة خالص .. يعنى الاخ صاحب الموضوع استنى على فريم الدقيقة تنفيذ الصفقة باختلاف طبيعي جدا نقطتين و عمل عليه كل وجع الدماغ دة ناهيك عن انه اصلا مش خسران حاجة دول 3 دولار و لو الشركة متلاعبة اكيد مش هتخسره 3 دولار يعنى !!!

4- انا بنفسى شفت الموضوع بتاع الاخ راغب او محمد مش عارف اسمه ايه الحقيقة لكن شوفت الموضوع بتاعه فى منتدى الجيران و شفت رد ممثل الشركة الاخ عمر اللى انا شخصيا سألته قبل كدة فى اكتر من شئ متعلق بالشركة و كان محترم وودود جدا معى

انا شفت رد الاخ عمر و رد الشركة الرسمى اللى متطابق طبعا بما انه ممثلهم و فى رأيي بمنتهى الامانة رد عمر و الشركة صحيح 100% لان الحسابات ECN كل الاسعار بتيجي من البنوك للشركات و دة معناه ان استحالة الشركات تتحكم فى الاسعار و بعدين اصلا السعر موجود على الشارت فى فريم 5 دقائق او الفريمات الاكبر و عدم ظهور (( نقطتين فقط )) على شارت الدقيقة دى مش جريمة يا جماعة افهموا بقى و خلوا عقولكم اكبر من كدة .. نقطتين مش جريمة و شئ عادى جدااااااا و بيحصل فى كل الشركات فى الفريمات الصغيرة.

من الاخر كدة عشان الكلام كتر في الموضوع دة و اخد اكتر من حقه

اكسنس لا تسرق و مش نصابة و مستحيل تكون نصابة و يشهد الله ان من تعاملى معهم مدة طويلة جدا اراها الافضل بغض النظر عن الشركات التانية.

انا هحاول ما ادخلش فى النقاش دة تانى لانه مضيعة للوقت بصراحة و كل واحد حر فى الشركة اللى يضارب فيها ما حدش يفرض وصيته على حد و كلمة لصاحب الموضوع ياريت ما تتهمش اى حد بالباطل لان اى حد من حقه يقول رأيه انت مش هتحجر على الناس و مش معنى ان فى ناس كتير ضد كلامك و اتهامك لشركة محترمة يبقى كلنا نصابين و كلنا مش عارف ايه .. عيب ارتقى بتفكيرك و انا شخصيا جاهز للكشف عن الاى بى رغم ان عيب اوى اقول كدة و انا عضو قديم و الكثير هنا يعرفنى بس هقول ايه.. خاطبوا الناس على قدر عقولهم
    آخر تعديل بواسطة وائل عزت ، 23-06-2015 الساعة 10:52 AM

ما شاء الله عليكم نشاطكم فى اى موضوع اسمه اكسنس ممتاز بجد مغطيين مكان عمر
    كلكم مسجلين فى المنتدى فى منتصف ٢٠١٤ و متخصصين للرد على مواضيع اكسنس شئ عظيم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ragheb2012 مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله عليكم نشاطكم فى اى موضوع اسمه اكسنس ممتاز بجد مغطيين مكان عمر
    كلكم مسجلين فى المنتدى فى منتصف ٢٠١٤ و متخصصين للرد على مواضيع اكسنس شئ عظيم
    لا حول و لا قوة الا بالله

و كأن اى شخص يقول رأيه بصراحة مع شركة تعامل معها يصبح كاذب بينما انت جميع مشاركاتك الجديدة تشتم فى هذه الشركة...!

ربى اعلم بالنيات و اننى لا اعرف الاخوة الذين ردوا معرفة شخصية و لو ان لى الشرف لكن لا اعرفهم و ربى بعلم بذلك

و من اراد فحص مشاركاتى فليتفضل و من اراد فحص الاى بي ايضا فليتفضل

لا حو ولا قوة الا بالله وصلنا للتشكيك فى بعض لأجل مجرد اراء ... و لذلك انا مصر على رأيي و لن اغيره و اقسم بالله ان هذه الشركة اكسنس ليست نصابة و ربى يعلم كم افضلها عن شركات اخرى كثيرة تعاملت معها.

لا حول و لا قوة الا بالله

و كأن اى شخص يقول رأيه بصراحة مع شركة تعامل معها يصبح كاذب بينما انت جميع مشاركاتك الجديدة تشتم فى هذه الشركة...!

ربى اعلم بالنيات و اننى لا اعرف الاخوة الذين ردوا معرفة شخصية و لو ان لى الشرف لكن لا اعرفهم و ربى بعلم بذلك

و من اراد فحص مشاركاتى فليتفضل و من اراد فحص الاى بي ايضا فليتفضل

لا حو ولا قوة الا بالله وصلنا للتشكيك فى بعض لأجل مجرد اراء ... و لذلك انا مصر على رأيي و لن اغيره و اقسم بالله ان هذه الشركة اكسنس ليست نصابة و ربى يعلم كم افضلها عن شركات اخرى كثيرة تعاملت معها.
    شوف يا اخ عمر...أأ أقصد يا اخ احمد
    انا للأسف مش عايز اتعب نفسى فى كتابة رد اكشف فيه انكم انتم الاربعة على صلة ببعض بدليل مواضيع اكسنس هنا فى المنتدى و انكم بتهجموا على الموضوع ترددوا نفس الكلام
    يعنى اللى بيقول انا ليا سحوبات ب7000 دولار هو هو نفس رده منذ شهور بإنه له سحوبات ب7000 دولار و كأنه ماسحبش دولار من بعدها

بس عشان الرد هيبقى كبير و هيتم رفع الصور و الاثباتات المنتدى هيحذفه عشان مايحدثش مناوشات فأنا هتعب نفسى ليه
    انا منتظر قرار إدارة المنتدى فى الشكوى اللى ارسلتها لهم و كل شئ هيبان

و انا بوجه رسالة إلى وائل عزت و احمد البرنس و هشام حمد و نيمار اف اكس

ارفعوا كشوفات سحب بأساميكم و حساباتكم المفعلة فى اكسنس هنا فى الموضوع و سوف اطلب المنتدى بإغلاق موضوعى و سأعتذر للناس و هشهد بإن اكسنس شركة صادقة

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17