إخواني الأعزاء
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مرفق لكم صورة أرجو أن تساعدوني لكي أفهم الموضوع
أليست هذه الشمعة بن بار ؟
طيب في هذه الحالة أدخل شراء أم بيع ؟
بارك الله فيكم
Printable View
إخواني الأعزاء
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مرفق لكم صورة أرجو أن تساعدوني لكي أفهم الموضوع
أليست هذه الشمعة بن بار ؟
طيب في هذه الحالة أدخل شراء أم بيع ؟
بارك الله فيكم
تمام يادودو الله ينور على التنبيهات المهمة
بصوا عشان انا مبحبش اتابع الاخبار الصغيرة والقصص ده زى ما قولت دايما
باختصار بالطريقة انا بعمل ايه يوم الجمعة
لو انا داخل احد فرص الدخول الامن الى شرحتها ومجبتش هدفها بسيبها حتى فى الاجازة لان غالبا والحمد لله بيجي الجاب معاها
اما لو داخلين فرص عادية مشقوية ومشدخول امن وليست من الموفنج الازرق
فانا كدة مع دودو بالفعل بيفضل الخروج يوم الجمعة بالاوردرات مكسب كان اوخسارة
وبالنسبة لما قالته اختنا دودو باننا بوقت عصيب
فطبعا معاها وصح كلامها الفترة ده كأزمات دول خاصة اليونان واوربا واجازات امريكا كمان ففعلا اكيد احنا فى وقت عصيب
انتو عملتو ايه فى صفقة بيع الكيبل اللى اخدتوها صباحا
انا لسة خارجة منها دلوقتى على نقطة الدخول والحمد لله
عليكم السلام يا ابو ضحي
الله ينور عليك هذه بين بار مثالية
طيب ندخل شراء ولا بيع
اول حاجة تبصلها
هل الموفنج الازرق هو الى تحت الاحمر يبقا ترند صاعد يبقا بندور على مفاتيح شرائية فقط والعكس فى البيع
وهنا الموفنجات صاعدة والبين بار ظلها سفلي اذا شرااء
:::::::::::::::
طيب هل ده اوردر دخول كام لا طيب ليه
لان عندنا ملاحظة بتقول لو زوج جاب هدفه الاول من فرصة سابقة بنفس اليوم فلا ندخل مرة اخرى وستجد الدخول السليم اليوم بشمعة 8
:::::::::::::::::::::::
اما لو كانت الفرصة التي اشرت اليها اول فرصة فطبعا سليمة
الله ينور عليكي يادودو كويس الحمد لله
انا مدخلتهاش للاسف كنت نايم
بس انا قولت للشباب هنا لما سألوني نخرج قولتلهم لا الكيبل مداش خروج مبكر
في رأيي دلوقتي فعلا اخرجوا خروج على الدخول افضل.. وكفاية عليكم ربح اليوزي النهاردة وتبقا نهاية سعيدة للاسبوع لحسابكم وخلاص
بدل القلق لان السوق مستفذ فعلا بسبب اليونان..وتحركاته متذبذبة جدااا
::::::::::::: تجمع للورشة ضروري:::::::::
شباب انا في فكرة بتراودني بقالها اسابيع لفلترة الطريقة خاصة عندما وجدت شهر 6 كان متذبذب جدا
بس للاسف كل اسبوع اقول حشتغل عليها فى الاجازة مشعارف
فانا مشلاقي حل للفكرة ده عشان ناخد قرار بالاضافة من عدمها
الا لو اشتغلتم معايا فيها خاصة ان الاجازة بكرة.. وكمان حتشجعوني وقتها اشتغل عليها
وشايف كمان حتبقا حاجة جميلة جدا لما كلنا نشتغل على فكرة جديدة ونضيفها للطريقة لان الورشة بتاعتكم كلكم مش انا بس
فمستعدين معايا احطلكم الفكرة وحتساعدوني فيها ولا ايه؟؟؟؟؟
وعليكم السلام والرحمة اخي الكريم ابو ضحى
هي ليست بن بار لان لان ذيلها طويل كثير وطول الشمعة حوالي 50 نقطة
هي لو بن بار صريحة بيكون الدخول عليها شراء اخي الكريم
الدخول الصحيح كان على شمعة الساعة 8
ودخلوها الاخوان مع الاخت ايمان الصباح وحققت هدفها
ومن مميزات الاستراتجية اذا حقق الزوج هدفه الاول وان لم يحقق الهدف الثاني فلا دخول عليه ثاني
ولاحظ كيف الزوج الان بعد هذه الشمعة رغم ان ذيلها طويل لكن الزوج واقف عند منطقة عرض قوية الان
وضعت لها تحايل ووجهة نظري في صفحات سابقة قبل هذه
كلنا متابعين معاك وجميل منك وضع هذا الشارت