معطى الموفينجات مختلفه عندى على المنصه حيث ان منصتى اف اكس سوليشن هل احاول اغير فيها ..اما عندك حل لكى تتماشى مع الاستراتيجيه
Printable View
معطى الموفينجات مختلفه عندى على المنصه حيث ان منصتى اف اكس سوليشن هل احاول اغير فيها ..اما عندك حل لكى تتماشى مع الاستراتيجيه
معلش مش هعرف ابعت اللينك عشان قوانين المنتدى هنا ولكن ممكن تعملي سيرش على البرنامج وهو هيطلعلك بسهولة وبعدين سيتي اندكس شركة حلوة جدا وطبعا انك تبقي تحت المتداول العربي بيضمن حقك فانت ممكن تنزلي منصة fxdd تضربي عليها بس هنا معانا لحد ما تتقنيها ولما تيجي تفتحي حساب حقيقي انصحك طبعا زي ماكنت ناوية مع فكسول
لا يا تايجر غلط
لان 30 نقطة ده انا قايلها عشان عاملها باك تيست قوووووووووووووي فمتاكد منها
فدخولك كدة اصبح متاخر وممكن في اوردر يضرب ستوبك
الدخول كان من بعد اغلاق البين بار مباشرة .. خاصة انا شرحت فى الفيديو ان الشمعة الى بترتد من الموفنج الازرق بتدينا اكثر اطمئاننا لضرب الهدف
فخلي بالك دخولك كان متأخر .. شكلك بس راحت عليك نومة ياتايجر انا عارف ههههههههه
لا سليمة اخي فهد..قولي طيب ليه ظنيت ان عندك خطأ بالدخول.. عشان اعرف نقطة ضعفك واحلهالك
لان اريدكم توصلوا لمرحلة ثقة بالنفس .. ان اول ما تشوف الشارت تعرف دخولك سليم ام لا وهذا سيأتي بالتدريب وانا معكم متقلقش مشحسيبكم الا لما تكسبوا باذن الله تعالى
الكيبل الشروط اكتملت للاتي
1- فتحنا بعد شمعة 8 بتوقيت مصر 9 بتوقيت الكويت
2- وجدنا ان الترند هابط والى وضحلنا ده ان الموفنجين الاحمر اسفل الموفنجين الازرق
3- لذلك بحثنا على مفتاح دخولي بيعي فقط لان الترند هابط
4- وجدنا ان هناك بين بار مرتدة من موفنج الازرق واغلقت اسفل الاحمر..
5 - اذا كان هذا مفتاح دخولنا
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
اليورو ايوة ليس عليه فرصة
لان شمعة 8 مفتاح دخول بيعي برغم ان الترندات فوق بعض فكان لا دخول لنا
واى استفسارات اخي فهد انا معاك بس قولي بس المهم ايه الى خلاك تظن ان الفرصة خطأ؟
تحية طيبة لك عزيزي معطي
اشكرك على المجهود الذي تبذله جزاك الله كل خير
اخي الكريم بالنسبة للهدف الاول هل نأخذه صافي 30 نقطة بدون الاسبريد
او 27 صافي مع الاسبريد 3 نقاط مثلا للكيبل = 30
تحياتي وامتناني
استاذ أحمد ، عندى سؤال بخصوص الملف المضغوط ، هل بعد فك الضغط اخد كل الفايلات و احطها فى البرنامج و للا الفايل اللى صورته مكتوب عليها 4 بس ؟؟ و معلش سؤال كمان بخصوص موضوع الهدفين هل عشان اتعامل بهدفين لازم اخش بعقدين و للا عقد واحد و بعد ال 30 نقطه ارحل وقف الخساره لنقطة الدخول بحيث لو اتضرب الستوب اكون مش خسران و لا كسبان ،، اللى انا فاهمه كده ان يا اما يتحقق هدف ال 150 نقطه او الخروج المتعادل بدون مكسب او خساره فى حالة ضرب الستوب الموجود عند نقطة الدخول ، اسف على الاطاله
وربنا انت فنان يا معطي
الهدف الاوووووووووووول :yikes3::18:
الملف المرفق 435377
مع ان دخولى متأخر ... تم تقريب الاستوب
مستنى تقولى فرق التوقيت ده ... ولا امشي بالتوقيت بتاع مصر وخلاص ولا ايه ؟؟؟
جزاك الله خير
استاذ معطى الشمعه البن بار الصغيرة المشار اليها هى شمعه الساعه السابعه بتوقيت وليست شمعة الثامنة
برنامج Fxdd زيادة ساعه عن توقيت مصر
كمان صفقة الين الشمعة الى حضرتك اشرت اليها هى شمعه السابعه بتوقيت مصر وليست الثامنة
ارجو توضيح النقطة هل الدخول بعد اغلاق الثامنة ولا بعد اغلاق السابعه لانو فى المثالين حضرتك استخدمت السابعة
شكرا جزيلا
انا مبشتغلش والله يالولي بالترلينج ده عمرى.. فمشحقدر افيدك فيه
انا بحب ابقا ملتزم بحاجة حتى لما انصح حد يكون فى حدود شغلي الى متعود عليه
انا بس محتاجك تسمعي الفيديو التاني معلش لان حاسس انك فى حاجات واقعة منك
الفيديو : https://goo.gl/7cmoXs
واى استفسارات انا معاكي