الشباب الي داخلة استرالي
والى دخلت ين
شوفتم الانعكاسات
قولتلكم والله انا عارف بقولكم ايه لا يفضل دخول اى فرصة بعد الساعة 5 بيحصل اشياء غير متوقعة بالسوق وغير مفهومة عادة
اسمعوا كلام اخوكم معطي تكسبوا ههههههه :18:
Printable View
الشباب الي داخلة استرالي
والى دخلت ين
شوفتم الانعكاسات
قولتلكم والله انا عارف بقولكم ايه لا يفضل دخول اى فرصة بعد الساعة 5 بيحصل اشياء غير متوقعة بالسوق وغير مفهومة عادة
اسمعوا كلام اخوكم معطي تكسبوا ههههههه :18:
السلام عليكم ، ان شاء الله عن طريق (( Internet Download Manage ))
الملف المرفق 436187
نختار هذه الايقونه
الملف المرفق 436188
نختار اسم المشروع ورابط البداية وهو الصفحة الاولى بالمشاركة وبعد ذلك نختار نوع القالب وبعد ذلك ننقر على التالى التالى
ملاحظة التنزيل يأخذ وقت حسب حجم الموقع والقالب المختار
حاضر بعد الخامس فترة راحة :asvc:
معلومة جديدة استفادها اهة كلة على التجريب استاذ معطى وللولا الاخطاء مش هنتعلم
انا اول مرة اشوف تعليق الساعة 5 من حضرتك فانا استفدت اهة ومخسرتش لانه تدريب على التجريبي كله
وصدقني اقبل كده كنت بعلم نفسي بنفسي فوركس لكن عمري ما استفدت حجم الاستفادة اللي حصلته في الورشة
لان التفاعل جيد جدا والتجربة وتصحيح الاخطاء هو ده اللي بيعلم صح والتدريب هو اللي يديك الثقة بالنفس
السوق اصيب بنوبة جنون فعلا
سؤال استاذ
ماهي افضل الاوقات لدخول في المساء
في الصباح قلت لنا التاسعة بتوقيت السعودية
و في المساء متى افضل وقت
السلام عليكم
شكرا جزيلا اخي المعطي
تم التسجيل
الفايدة اننا بنتعلم منك والله وربنا يجزاك خير عن اللي بتعمله واكيد اخدين من وقتك كتير
لكن ان شاء الله تعبك مش بيروح على الفاضي وكيف ابعتلك الملخص تراجعة وبعدين تنشره لو هو ضم النقاط
انا والله رجعت قريت كل المشاركات بتاعة النهاردة تاني وشوفت معظم الناس بتتلخبط في ايه وضيفتها في الملخص وانا استفدت كتيييييير والله
ا معطي استفسار ترد عليه وقت ما تفضى بعد الراحة بتاعتك ان شاء الله
دلوقتي انا دخلت اوردرات كانت على ما اعتقد صحيحة لكن السوق عكس فاجأة وضرب استوبات بعضها والباقي لسة شغال هل ده بس علشان دخلنا بعد الساعة 5؟ فيا ريت تقولي رايك في مناطق الدخول وهل كانت ممكن يكون افضل لو التوقيت اختلف؟
مرفق الاوردراتالملف المرفق 436190الملف المرفق 436191الملف المرفق 436192الملف المرفق 436193
فرصة الدولار ين و الكندي دولار اعتقد اخي غير صحيحه
يا حبذا ان نلتزم بالفترة الصباحيه لحين اتمرس للاتخاذ الدخول السليم الفرص جايه فقط مسالة صبر وكل الاموار طيبه ان شاء الله
بالتوفيق ان شاء الله
جهد جبار من الاستاذ أحمد معطي للأمانة يشكر و بوركت على علمك وبمحبة المشاركين معك
لدي أكثر استفسار و أتمنى أن أجد ضالتي
س1- ما هي الازواج التي تتماشى مع الاستراتيجية؟
س2- بالنسبة للأزواج ذات التذبذب العالي، نستخدم نفس الستوب لوز و الاهداف؟
س3- حسب فهمي لإدارة الصفقات ورأس المال، في حال أصبت الهدف الأول نبيع نصف الكمية لكن ماهي الدلالات ان الهدف الثاني قادم؟ خصوصا انت تتكلم عن 100 تقريبا لان في حال الخسارة ربحي في الهدف الاول (30 نقطه) سوف اخسر الضعف (60 نقطه ) في الستوب لوز...
س4- أثناء شرحك للفيديو خصوصا الشموع الابتلاعية هناك شموع غير واضحه انها ابتلاعية لكنك حسبتها دخول ( قد أكون مخطأ و التمس العذر ) و عليه ممكن شرح بالصور أكثر عن الشموع؟
لن اطيل الاسئلة أكثر من هذا...
شاكر ومقدر تعاونك استاذي
السلام عليكم
بخصوص الكندي الظخول كان صحيح وجابت الهدف لانها كانت شمعة بن بار مرتدة من موفينج وقفلت تحت الموفينج التاني
بخصوص الين انا دخلت من بعد اغلاق الشمعة الصاعدة اللي بعد البن بار لان البن بار شيطانية لانها ارتدت وقفلت في النص من غير موفينجات ما تردها واللي انا دخلت بعدها كانت ابتلاعية بلعت البن بار صعودا والترند صاعد رأيك؟