اسعد الله صباح الجميع , والله انا دخلت شمعة الساعة السابعة على القطر بعد ما اغلقت فوق الموفينغ الاحمر واكانت الشمعة اللي قبلها بن بار والحمدلله جابت الهدف الاول لكن لا ادري ان كان دخولي صحيح ؟ الرجاء ممن يرى عكس ذلك يوضحلي وجزاكم الله كل الخير
Printable View
اسعد الله صباح الجميع , والله انا دخلت شمعة الساعة السابعة على القطر بعد ما اغلقت فوق الموفينغ الاحمر واكانت الشمعة اللي قبلها بن بار والحمدلله جابت الهدف الاول لكن لا ادري ان كان دخولي صحيح ؟ الرجاء ممن يرى عكس ذلك يوضحلي وجزاكم الله كل الخير
صباح الخير يا منورين الورشة
يارب تمون الامور تمام التمام
يومكم اخضر.
صباح النور يا حاجة دوودو
انا مستنيك في مطار جدة من اسبوع جالس ادور عليك بين الحجاج
بس ولا وحده لقيتها معاها لابتوب وفاتحه شارت الفوركس
لان هذا الدليل الوحيد اللي اقدر اميزك بين عباد الله هههههه
نهارك اسعد ست الكل وياروح الورشة
السوق فعلا محتاج تنأني كثير اليوم واحسن شي انه يوم خميس والعمل اليوم عندي على خفيف
على فكرة اليوم ايمان وجبور وفادي ومحمد وشريف والباشا ناجي مختفين
اما ناجي اشوفه امس الظهر داخل يقول صباح الخير وطلع فاصل بعدها
والله يا دوودو ولا صفحة تفوتني في الورشة ولو اخر الليل ادخل والسبب عملي في الصباح لاخر النهار
اليوم كلهم على شباك الغرامات واولهم ايمان
احلى تعليق موتني ضحك وليد لما قال
بمناسبة وصول الورشة 2000 صفحة عايزين نفرح الاستاذ احمد ونعمل احتفال
نفرقع بلالين
ولا نضررررب استوبات
ههههههههههههههههههههههههه
مت ضحك من ضرب الاستوبات هذه حسيت الضرب في المليان نازل على الحسابات يمرجنها
اسعد الله صباح الجميع , والله انا دخلت شمعة الساعة السابعة على القطر بعد ما اغلقت فوق الموفينغ الاحمر واكانت الشمعة اللي قبلها بن بار والحمدلله جابت الهدف الاول لكن لا ادري ان كان دخولي صحيح ؟ الرجاء ممن يرى عكس ذلك يوضحلي وجزاكم الله كل الخير
صباح الخير اخي مهدي
اول شي الحمد لله على تحقيقك اهدافك ومبروك عليك
ثانيا تجي لسبب دخولك رغم انه حقق الهدف
لكن گ استراتجية يعتبر دخولك مغامرة وليست حسب قواعد الاستراتجية وان تحقق هدفك اليوم لكن تأكد ان اسباب الدخول غير سليمة
اولا الموفنجات بداية افتراق وهنا لا دخول عليها الا من الدخول الامن
ثانيا وقت الدخول والعمل يبدأ من شمعة الساعة 8 وانت دخلت بعد شمعة 7
ثالثا شمعة 7 كانت شمعة متشبعة وهذه في اغلب الاوقات السعر يعكس بعدها
ولكن الحمد لله ان السوق كمل اتجاهه وحقق لك هدفك
لكن نحن هنا نلتزم بشروط الاستراتجية لانها مجهود ومتابعة لسنوات للاستاذ احمد ومن بعدها دون هذه الملاحظات عليها
رغم انه سوق لا اتجاه له لكن الاستاذ احمد اخذ هذه المعطيات كركيزة اساسية تستند عليها وقت دخولنا الصفقة
صباحك وردى بارى
بص يا بارى انا اكتر حد فى الورشة هايجيبلى نقطة هو ناجى
واضح انه ما بقاش بيحب الورشة
بيفكرنى بالصنيعى اللى كاره مهنته .. يروح الصبح يصبح على زمايله ويقعد على جمب شوية يشرب سيجارة ويشرب شاى وشوية كده ويجى على الساعة 3 ويقولهم انا خلصت حد عايز منى حاجة تانى ؟ يقولو هو احنا كنا عزنا منك اولانى علشان نعوذ تانى ؟ ايه ياعم هو انتا لسة اشتغلت يقولهم فاصل ونواصل
ينزل بقى يضرب اى سندوتش على اى عربية كبده ويرجعلهم يقولهم باك
وبعد ساعتين يقولهم انا ماشى وجب النوم تصبحون على خير ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ده كده ناجى
اما بقى الباقين مش هقدر اقول شئ لان كل واحد ربنا يعلم بظروفه وايمان كده كده مش هنرحمها وكل اللى بتكسبه هندفعهولها غرامات
لكن وليد ده اللى فعلا يستاهل نروح كلنا ونقوله فى ودنه توووووووووووووووووووووووووت بصوت عالى ونطلع نجرى
هههههههههههههههههههههه ده راجل علشان يفرح البوص عايز يضربلنا استوبات المفترى هههههههههههههههههههههههههههههههه
معطى يا عينى بقاله سنين بيدرس فى استراتيجية مضيع عليها نص عمره علشان يتلاشا ضرب استوب واحد وده جاى عايز يضربلنا استوبات احتفالا بالبوص !!!!!!!!!!!!
فقرى بردو وليد مش سهل
وانتا يابارى انتا بتعمل ايه عندك بالظبط انتا بتصلى ركعتين فى الحرم ولا مركس مع السيدات اللى معاهم لاب توب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هههههههههههههههههههههه لقد وقعت فى الفخ
يسعد صباحك اخي باري
اللي اعتقدته انه تكونت شمعة انسايدر ارتدت من الموفنج الاحمر وسبقته 3 شموع هبوط
فكان اعتقادي انه انتهى التصحيح للاسفل
لكن غفلت عني ان الطريقة تعتمد اتجاه الترند والابتعاد عن التقاطع
فعلا انا عم بستفيد كتير ومشكور اخي باري على متابعتي والاهتمام بالتوضيح
والله انتم ناس ذوق واخلاق عالية وبشعر بالارتياح والسعادة بينكم
كل الاحترام
حبيبنا ناجي باشا والله
كلنا والله نحبه الرجل هذا محترم وقلبه ابيض
يمكن هذه الايام شايف بعض الامور في الورشة وهو انسان صريح ما يحب يزعل احد وهذا شي جميل في ناجي باشا
الورشة من غيرة احسها ناقصه الشي الكثير حبيبي والله واحب الغالي ناجي يارب يطل علينا الان بس من غير فاصل ههههه
يادوودو انا قلت لك في المطار مستنيك مو في الحرم ياهااانم
تقول لك وقت في الفخ
فخ مين يا حاجه دوودو هههههه
اكتبي التقرير عليك
والنعم فيك اخي مصطفى
هذه هي النفسية اللي دائما وابدا الاستاذ احمد يركز عليها هنا في الورشة
وجودك هنا في الورشة افضل اضعاف مضاعفة من جلوسك لوحدك ومراقبة الشارت لانه يجعلك ترتكب اخطأ غيرك هنا في الورشة يشوفها ربما غفلت عنها
حتى الدردشة والسوالف هنا تجعلك تدخل الصفقات بروح الجماعة لان الجميع اتفق على الصفقة لان شروطها تحققت
وبعد ذلك ربنا هو الرزاق اما ان تحقق هدفها او تذهب للاستوب
وهذا شي نتقبله دام نحن حللنا صح ودخلنا صح يبقى السوق هو الحكم
وصدقني الاستراتجية الانجح هي اللي تزيد فرص نجاحها على فرص خسارتها
ولا توجد استراتجية في العالم لا تخسر
بص يا مصطفى
التعليم عامتا مبنى على الاخطاء
احنا عمتا فى مجال الفوركس بنتعلم من الاخطاء اكتر من الفرص الصواب
اى فرصة بتفكر تتدخلها الاول ادخل قول متابعة العملة وليكن مثلا اليورو
هاتلاقى الكل بيطلع عملة اليورو ويبص عليها والجميع هايقول رأيه
ولو انتا شايف انك مستعجل وعاوز تدخل بسرعة ومفيش وقت تشاركنا خد الصفقة وبعدها ادخل ناقشنا فيه ..... بمعنى
انا اشتريت يورو شمعة كذا وترند كذا ... يعنى تشرح انتا دخلت الصفقة على اى اساس
من هنا هتتعلم كيفية الالتزام بالدخول والخروج لانك هاتلاقى كل المشاركات بتعلمك وبتعلمنا كلنا لان حتى اللى اتقن الشروط هو نفسه فى بعض الاوقات فى حجات بتقع منه
اتمنى لك التوفيق وكلنا هنا اخوات وبنخدم بعض بحب والحمد لله