(( إن شاء الله ))
أنت راااائع :0016:
خليك اليومين دول احجام صغيرة
الى ان يأتينا اليوم اللى نهجم عليهم بدون توجس
Printable View
معاكي لما تبجي الفرقع السانحه
والله بفتح تحليلات عشرات المرات واحاول امارس علي الفهم والتحليل
يا استاذه عفيا عليكي اللي طلعتينا من اليورو دولار
تحية طيبة
عذرا النت فيه مشكلة
متابهة صفقات الامس
باوند استرالي
حقق
+ 95 / 90 نقطة
اليوم 18/11/2015
نفس منطقة البيع
المعطيات والدخول والاهداف
علي الشارت
تحية طيبة
باوند ين
18/11/2015
بالمس اخذنا نصف العقد
وانتظرنا الصعود الي 188 كان ناقص الاسبيرد فقط ويلتقط الوردر بباقي الكمية
بس خير بعد ظهور برايس اكشن من بعد صعود بشمعه عاكسه
الدخول بيع في شمعة 20
من لم يستطع السعر اعطي فرصة جديدة في شمعة الافتتاح
اذن بيع بباقي الكمية
187.70
الاهداف كما علي الشارت او حسب قناعتك يا قمر
باوند نيوز
18/11/2015
بالمس كان الدخول من اغلاق الدوجي
ثم صعد وعاد في نفس شمعة الدخول بشمعة بيع ايضا
من هم كانوا خارج السوق باعوا معنا في شمعة 20 او شمعة افتتاح يومنا هذا
هذا البيع بناءا علي المعطيات السابقة في اول مشاركة عن العملة
الشارت التالي يوضح مناطق الدخول للامس واليوم والان توجد نفس الفرصة
اخت انصاف ايش رايك في الباوند ناخدووو بيع كمان ؟
بسم الله الرحمن الرحيم
باوند دولار
السعر الان قريب من منطقة او سعر دخول البيع بالسابق
الارس اي معطي تذبذب حاليا
انتظار تاكيدات البيع لافضل لانه يراوغ حاليا
الملف المرفق 448058
ايش وضع الباوند ين المجنون ؟؟ يا انصاف
اليورو كلاكيت مره اخرى و لكن الشراء من المنطقه المحدده بالشارت
الملف المرفق 448061
تحية طيبة
صباحكم خير وفير
ولله الحمد رب العالمين عوضنا خير عن تعب هذا الاسبوع
ما شاء الله بالكوم وباضعاف الارباح المنتظرة
اعزائى
بالطبع من اول الاسبوع
تم التنويه مرارا بالحرص فى التداول هذا الاسبوع
وذلك بمراعاة الاحجام فى اول دخول توقعا للإنعكاس المنتظر
وان الصفقات هذا الاسبوع يلزمها تعزيزات افضل من الستوب
وانتم مع تعميق الخبرة ستكتشفون ذلك من خلال التدقيق فى حركة الاسعار على الشارت
يعنى السعر بنفسه هايقول لك ماذا سيفعل فى الصفقة
باوند استرالى
19-11-2015
بفضل الله ارباح ممتازة
البيع كما تم التنويه كان من
1410 \ 1400
السعر عكس 100 نقطة
انتظرته فى منطقة التعزيز ومعطياته كالتالى :
- انعكاس 100
مقاومات :
- مستوى فيبو
- ترند فرعى هابط
- سقف قناة صغيرة صاعدة
بيع بالضعف او للمتحفظين يدخل بالمثل فقط 1490
الهدف = اول دعم 1330
160*2 = + 320
العقد الاول =
+ 80 \ 70
وطبعا كل متداول ربحه يكون على حسب استخدامه للكميات سواءا فى العقد الاول او فى التعزيز بالمثل او بالضعف
الملف المرفق 448064
باوند \ ين
19-11-2015
منطقة تعزيز
يمكن الدخول بالمثل فقط او بالضعف على حسب قدرة حسابك
المعطيات
- السعر عكس 100
مستوى فايبو
- قمة سابقة
سقف قناة صاعدة
تشكيل دايفرجنس
المتحفظون ينتظرون اغلاق 4 س هابطة
الهدف
هاى الليموزين او مستوى 100 فيبو والخط الاحمر او كما على الشارت
الملف المرفق 448065
تحية طيبة
إن شاء الله الانهيار العصبى جاى جاى للثلاثة اللى عليهم العين
باوند نيوز
19-11-2015
هذا هو البطل بالفعل
بيع اول كما تم الاشارة اليه فى المشاركة من
3520 - 3475
السعر عكس
معطيات التعزيز
- انعكاس 100 نقطة
- مستوى مقاومة فايبو
- دعم سابق تم كسره
بيع 3620
المتحفظون انتظرو شمعة هابطة من المقاومات
بيع 3540
الهدف
اول دعم 3380
240*2 = + 480
أو اذا كان التعزيز بعقد واحد بالمثل فقط =
+240
التعزيز بعد السلوك
= + 160*2 = + 320
العقد الاصلى رابح ايضا بمتوسط
+ 105 نقطة
الملف المرفق 448068
الله كريم وتجيد التحليل إن شاء الله
انا كل شويه انبه خذوا عقود صغيرة او جزء من العقد
عشان ناخد الهبره الحلوة من فوق لما يعكس
بس فيه صفقات بندخل على طول بالكمية على حسب راس المال من غير تعزيز
يعنى مش دايما ها نعزز
ومعظم الصفقات فى الموضوع لا تحتاج الى تعزيز
ولكن بس فى الفترة دى الحالية وبعد كده ينصلح الحال ويضبط
الله يعافيك
لو ما كان اكثر من صفقة مفتوحة فى هذا الموضوع كنت سانوه عن الكيبل واليورو
بس قلت بلاش عشان الصفقات الحالية و
ايضا بسبب مشاكل فى خط التليفون والنت
ومش هاعرف اتابع من الموبايل بشكل جيد
معلش لم ارى المشاركة فى حينها
وكويس يارب ما تكون اخذته بيع
لأنه كان واضح عليه انه ناوى على الصعود
وطلع فى التشبع اعلى 70
وناوى على الموفنج والليموزين
بس خيرها فى غيرها
ما حنا خرجنا من البيع على سالب -5-10
خيرها فى غيرها
تم وضع مشاركة عنه
هى كانت جميلة من ظهور الدايفرجنس
لما صعد اعلى 30 ثم هبط وحقق لو جديد ثم مع ظهور الدايفرجنس شمعة صاعدة
والدخول الصح من شمعة الافتتاح شراء
الله يعطيكي العافيه استاذه ، منتظرين هبوط المجنون ابن المجانين