رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
هل هذه الفرصة كانت دايفرجنس
السؤال لجميع الاخوة المتمرسين على هذه الاستراتيجية مع الشكر
https://forum.arabictrader.com/uploaded/13664_mmm.gif
4 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
كيف حالك عم الحاج
دايف على الساعه وشمعه انعكاسيه!! على اليومي
الفايبوا 61 ؟ مش متاكد
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
ايه رأيكم فى الكندى على فريم الربع ساعه
؟؟
:asvc:
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
نظره على النيوزلاندى
:016:
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جولاي
ظاهريا صحيح
لكن الافضل هو الرسم على القيعان يكون ىف القيعان وليس القاع فى القمم وكذلك فى حالة القمم تكون فى القمم وليس قمة بالقرب من القاع
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حسن
كيف حالك عم الحاج
دايف على الساعه وشمعه انعكاسيه!! على اليومي
الفايبوا 61 ؟ مش متاكد
عايز اقولك بالنسبة للاستوكاستك فالاستوكاستك سريع على الساعة ومع عملة مثل الباوند فرنك قد تجد السعر تذبذب حول 15 نقطة فتلاقى الاستوكاستك تشبع من الجهة الاخرى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاكم بأمر الله
ايه رأيكم فى الكندى على فريم الربع ساعه
؟؟
:asvc:
ممتاز بس اهدافك صغيرة على الفريمات الصغيرة وتتفضل انه يكون مع اتجاه الزوج
يعنى لو اتجاه الزوج صعود على الفريمات الاكبر فيكون دخولك على الربع على فرص الشراء
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاكم بأمر الله
نظره على النيوزلاندى
:016:
النيوزلندى عليه على الساعة دايفرجنس على الاوسما ومعزز بشمعة 4 ساعات انعكاسية
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
أخي سمير
أشكرك على الجهد المتميز وتبسيطك للشرح مما جعل تنفيذ هذه الاستراتيجيه غايه في السهوله...بارك الله فيك.
ترى هل توجد طريقه لفلترة الاشارات الخاطئه؟ ربما يكون هذا التوجه المطلوب لتطوير الاستراتيجيه كي تكون اكثر فعاليه. :eh_s(7): تقبل ودي
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nawras
أخي سمير
أشكرك على الجهد المتميز وتبسيطك للشرح مما جعل تنفيذ هذه الاستراتيجيه غايه في السهوله...بارك الله فيك.
ترى هل توجد طريقه لفلترة الاشارات الخاطئه؟ ربما يكون هذا التوجه المطلوب لتطوير الاستراتيجيه كي تكون اكثر فعاليه. :eh_s(7): تقبل ودي
يا هلا بيك
الفلترة الوحيدة للدايفرجنس هو تحليلك الشخصى للعملة فان كان دخولك على الدايفرجنس متوافق مع تحليلك فتوكل على الله
لانه الدايفرجنس بند من بنود التحليل الفنى وليس مجرد مؤشر تتبعه ونحاول نجد له فلتر بمؤشر اخر
تقبل ودى
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
عايز اقولك بالنسبة للاستوكاستك فالاستوكاستك سريع على الساعة ومع عملة مثل الباوند فرنك قد تجد السعر تذبذب حول 15 نقطة فتلاقى الاستوكاستك تشبع من الجهة الاخرى
بارك الله فيك
نظره منك على الكندي ين ورايك الي احترمه
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حسن
بارك الله فيك
نظره منك على الكندي ين ورايك الي احترمه
مش مستريح له لانه لم يكتمل لا اوسما ولا ماكد ولو على السى سى اى تقدر تدخل بيع لو كسر ترند الاربع ساعات الصغير من يوم 20-6
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
الزعيم صفقة في منتها الجمال ديفرجنس على الستوك والماكد الدخول بتقاطع الستوستيك
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
بالسنبة للفرنك ين انعكس علينا بس النزول مزال وارد لضهور ديفرجنس على الماكد وباودر ديفرجنس ممكن تححق على الستوك مرة اخرى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
ياهلا ياغالىواحشنا متغيب بقالك شويةبالنسبة للكيبل هو كان فى حالة دايفرجنس بيع وبدا ملامح فعلا ملامج دايفرجنس ايجابى فهل سيكمل لفوق ام يكمل اتجاهه الهابط نتابع ونرى
https://forum.arabictrader.com/uploa...9_div_0921.gif
مساء الخير .. الحمد لله الكيبل أعطى وزيادة لمن يريد المتابعة
https://forum.arabictrader.com/uploa...9_div_0922.gif