رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboaly
هل من الممكن الدخول حاليا او بعد اغلاق شمعة 4 سعات تحت خط الوكلى بيفت
ولا كده يكون خارج عن استراتيجية الدافيرجنس
احنا بندخل من المقاومات او الدعوم وهذه الفرصة اتكلمنا فيها مسبقا لكن نقطة الدخول كان مختلف حولها خصوصا مع كسره للترند الهابط
اخى الكريم عند الرسم يجب الرسم على القمم سواء فى السعر او المؤشر او على القاع فى المؤشر والسعر ولا يكون هناك واحد على القمم والاخر على القيعان
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
بسم الله الرحمن الرحيم
نتائج هذا الاسبوع
الحمد لله من قبل ومن بعد لم ندخل اى فرصه هذا الاسبوع حيث السوق هذا الاسبوع اتسم بالتذبذب وكانت الحركه لكل العملات فى نطاق محدود جدا وخصوصا العملات التى وضعنا عليها الفرص
والحمد لله على ذلك
نتمنى ان يكون الاسبوع القادم افضل
تقبلوا تحياتى وتحيات فريق الدايفرجنس
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
استاذ سمير عندى مشكله فى الميتا تريدر لمل بحاول اعمل save tamplet سواء للدايفرجنس او الترندالمكسور واجى افتح التامبلت مش بلاقى حاجه اضافت ايه السبب؟
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام صلاح الدين
استاذ سمير عندى مشكله فى الميتا تريدر لمل بحاول اعمل save tamplet سواء للدايفرجنس او الترندالمكسور واجى افتح التامبلت مش بلاقى حاجه اضافت ايه السبب؟
اتفضلى التمبلت للطريقتين
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
ممكن الاقى رد على سؤالى وجزاكم الله كل خير
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام صلاح الدين
ممكن الاقى رد على سؤالى وجزاكم الله كل خير
ممكن يكون عندك خطا فى الحفظ للتمبلت واذا اشتغل التمبلت اللى حطيتهم يبقى العيب من عندك
طبعا الحفظ هيكون فى فولدر التمبلت
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
جزاك الله كل خير بس المشكله ما زالت قائمه تقريبا فى مشكله فى نسخة الويندوز هحاول احلها واجرب تانى
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام صلاح الدين
استاذ سمير عندى مشكله فى الميتا تريدر لمل بحاول اعمل save tamplet سواء للدايفرجنس او الترندالمكسور واجى افتح التامبلت مش بلاقى حاجه اضافت ايه السبب؟
اخي ابوعبدالرحمن / اختي ام صلاح الدين
اظن ان الأخت مشكلتها بعملية تخزين الملف بالدرجة الأولى ..
فإن كانت كذلك اختي ..عليك:
1- أن تحفظي الملف على سطح المكتب مثلا ...( كمكان معرف لتستطيعي الوصول اليه لاحقا)
2- فتح الملف بمعنى فك الضغط عنه فقط وليس فتح الملفات الداخليه ..لا حاجة لنا بفتحها
3- نقل الملفات ( كما هي وبدون فتحها) من المكان الموجودة به الى المكان المخصص وهو :
C:\Program Files\ِِِِAltrade\templates
4- اغلاق البرنامج
5- بعد فتح اعادة فتح الملف نعمل على تركيبه على التشارت كما يلي :
ا- نفتح التشارت المراد تركيب المؤشر عليه
ب- نتبع الخطوات كما بالصورة المرفقة
بالتوفيق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
السلام عليكم
اخواني أصحاب الدايفرجنس افضل طريقة للمتاجرة، أتمنى أن تكونوا بخير و تجارتكم الى الأفضل باذن الله.
أعود ان شاء الله لمشاركتكم عند سماح الظروف و أسأل الله لي ولكم الصحة و العافية.
و السلا م عليكم و رحمة الله
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
السلام عليكم
اخواني أصحاب الدايفرجنس افضل طريقة للمتاجرة، أتمنى أن تكونوا بخير و تجارتكم الى الأفضل باذن الله.
أعود ان شاء الله لمشاركتكم عند سماح الظروف و أسأل الله لي ولكم الصحة و العافية.
و السلا م عليكم و رحمة الله
ياريت ويامرحب بيك معانا تنورنا دايما
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خليلو ابوعلاء
اخي ابوعبدالرحمن / اختي ام صلاح الدين
اظن ان الأخت مشكلتها بعملية تخزين الملف بالدرجة الأولى ..
فإن كانت كذلك اختي ..عليك:
1- أن تحفظي الملف على سطح المكتب مثلا ...( كمكان معرف لتستطيعي الوصول اليه لاحقا)
2- فتح الملف بمعنى فك الضغط عنه فقط وليس فتح الملفات الداخليه ..لا حاجة لنا بفتحها
3- نقل الملفات ( كما هي وبدون فتحها) من المكان الموجودة به الى المكان المخصص وهو :
C:\Program Files\ِِِِAltrade\templates
4- اغلاق البرنامج
5- بعد فتح اعادة فتح الملف نعمل على تركيبه على التشارت كما يلي :
ا- نفتح التشارت المراد تركيب المؤشر عليه
ب- نتبع الخطوات كما بالصورة المرفقة
بالتوفيق
اعتقثد ياغالى انها عندها مشكلة تانية لانه حتى على برنامجها معرفتش تحفظ الملف من داخل ال تريد وبيطلع فاضى او هى بتعمله باسلوب اخر
ياريت هى توضحلنا الخطوات اللى بتعملها بالضبط عشان نحكم عليها
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
السلام عليكم
اخواني أصحاب الدايفرجنس افضل طريقة للمتاجرة، أتمنى أن تكونوا بخير و تجارتكم الى الأفضل باذن الله.
أعود ان شاء الله لمشاركتكم عند سماح الظروف و أسأل الله لي ولكم الصحة و العافية.
و السلا م عليكم و رحمة الله
يا هلا يا هلا نورت بيتك :)
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
اعتقثد ياغالى انها عندها مشكلة تانية لانه حتى على برنامجها معرفتش تحفظ الملف من داخل ال تريد وبيطلع فاضى او هى بتعمله باسلوب اخر
ياريت هى توضحلنا الخطوات اللى بتعملها بالضبط عشان نحكم عليها
والله اعلم يبوعبدالرحمن انها بتحاول تعمل حفظ من النافيجيتور مش من الاكسبلور
ننتظر ونشوف
تحياتي
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
السلام عليكم
اخواني أصحاب الدايفرجنس افضل طريقة للمتاجرة، أتمنى أن تكونوا بخير و تجارتكم الى الأفضل باذن الله.
أعود ان شاء الله لمشاركتكم عند سماح الظروف و أسأل الله لي ولكم الصحة و العافية.
و السلا م عليكم و رحمة الله
اخى العزير / جمال
اشرقت الانوار
وانا قلت المنتدى اليوم منور ليه
عرفت انك شرفت المنتدى وشرفت موضوع الدايفرجنس بالزياره الميمونه
مشتاقين اليك ياغالى
ونتمنى وندعوا الله ان نرى مشاركاتك الابداعيه هنا خصوصا وبالمنتدى عموما
وادعوا الله ان تكون بخير وفى صحه جيده
تقبل تحياتى يا طيب
:thumb: :thumb:
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
السلام عليكم
اخواني أصحاب الدايفرجنس افضل طريقة للمتاجرة، أتمنى أن تكونوا بخير و تجارتكم الى الأفضل باذن الله.
أعود ان شاء الله لمشاركتكم عند سماح الظروف و أسأل الله لي ولكم الصحة و العافية.
و السلا م عليكم و رحمة الله