رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_anwr
استاذ سمير السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هل هذا ديفرجنس صحيح ولو كان كذلك فما اهادفة بارك الله فيك
وعليكم السلام ورحمة الله
عند رسم الدايفرجنس على المؤشر على القمم يبقى لازم ترسم على القمم ايضا على السعر
والعكس بالعكس ومينفعش ترسم على المؤشر على القمم وعلى السعر على القمم او العكس
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
الى الأستاذ سمير
فين كتاب
The New Science of Technical Analysis by Thomas DeMark,
هل خطوط ديمارك طريقة مميزة ؟؟؟
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_anwr
استاذ سمير السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هل هذا ديفرجنس صحيح ولو كان كذلك فما اهادفة بارك الله فيك
اخي الحبيب مصطفى بعد اذنك واذن الاستاذ سمير
الديفرجنس يحدد اما على القمم او على القيعان
بمعنى انك ترسم خط على قمتين للسعر
ومن تحتهم بالظبط ترسم خط على قمتي المؤشر المناظرتين
والعكس في القمم
انما على قمة في السعر وقاع في المؤشر او العكس فهو ليس ديفرجنس
تقبل محبتي
:eh_s(7):
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف حالك يا أبو عبدالرحمن طالبينك يالغالي في زوج الباوند كندي هل الدايفرجنس صحيح ؟
واذا كان صحيح كيف نتعامل معه ؟
متى يكون الدخول ؟
وأين الوقف ؟
وأين الهدف ؟
أسئلة للتعلم حسب خبرتك وليست للدخول ؟
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedradwan
حاضر هشوفه لك اعتقد انه عندى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المدارج
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف حالك يا أبو عبدالرحمن طالبينك يالغالي في زوج الباوند كندي هل الدايفرجنس صحيح ؟
واذا كان صحيح كيف نتعامل معه ؟
متى يكون الدخول ؟
وأين الوقف ؟
وأين الهدف ؟
أسئلة للتعلم حسب خبرتك وليست للدخول ؟
وعليكم السلام ورحمة الله
الدايفرجنس بتاعك لا تعتد بيه وشوف دائما قمم وقيعان على المؤشر او السعر واضحين
بالنسبة للباوند كندى عليه ترند صاعد على الاربع ساعات انتظر كسره والاستوب فوق الهاى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
استاذ سمير !! سالت قبل هيك بس مارديت علي او انا ما شوفت الرد
شو احسن شي احط المؤشرات الي تحت !!! وباي اعدادات ؟
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
وعليكم السلام ورحمة الله
الدايفرجنس بتاعك لا تعتد بيه وشوف دائما قمم وقيعان على المؤشر او السعر واضحين
بالنسبة للباوند كندى عليه ترند صاعد على الاربع ساعات انتظر كسره والاستوب فوق الهاى
بارك الله فيك ...... وجزاك الله خير
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amer-faisal
استاذ سمير !! سالت قبل هيك بس مارديت علي او انا ما شوفت الرد
شو احسن شي احط المؤشرات الي تحت !!! وباي اعدادات ؟
طيب لو طلعتلك انى جاوبتك
بس يالله عشان خاطرك بس
افضل المؤشرات الماكد وبالاعدادت الافتراضية
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedradwan
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
شكرا يا استاذ سمير واسف والله
وعشان هيك انا كتبت انو يمكن انا الي مالقيت او شوفت المشاركه
بارك الله فيك
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
عشان غلبتك كتير حبيت اشاركم بهذه الشارتات وتقولي رايك ومدى مصداقيتها
https://forum.arabictrader.com/uploaded/19446_cad15.gif
الكندي على فريم 15 د
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amer-faisal
صحيح ان شاء الله
بس عايز تشتغل على الربع ساعة خليه مع اتجاه الساعة
يعنى لو اتجاه الساعة هبوط يبقى تنتظر فرص البيع وليس الشراء