صفحة 4 من 15 الأولىالأولى 1234567891014 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 223
    الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله99 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    اخي الكريم اتعبتك كثير اسال الله ان يجعلها في ميزان حسناتك انت والاستاذ 101
    لالا يهمك اخى عبدالله
    الخطأ ده بيظهر لما انت بتكون عاوز تعمل تيك بروفت او ستوب لوس او اوامر معلقة .. لانك بتحتاج تضع خط اوفقى و اول ميتلون باللون الاخضر دوس على الامر الانت عاوزه ...
    مثال انا دلوقت عاوز ابيع و عاوز اضع ستوب لوس و تيك بروفت .. اذا فانا سوف اقوم بوضع علامة امام التيك بروفيت و الستوب لوس فى البرنامج الاسمه ترينينج ثم اضع خط فوق السعر و خط تحت السعر و اضغط بيع ....
    اما فى حالة الاوامر المعلقة فانا مجربتهاش صراحة و لكن اتوقع انه زاى التيك بروفيت و الستوب لوس...
    و ان شاء الله الامور تمشى بخير
    و بالتوفيق اخى عبدالله

الصورة الرمزية shady2500

افتراضي رد:- الصَّابِرِينَ - الخطوة 1

لمحبى الباوند بيع الباوند من السعر الحالى 1.58773 لانه اصبح يكون قمته الان
    مع التعزيز اذا عكس 100 نقطة و الهدف مفتوح لحيت تكوين القاع ان شاء الله و راح اقولكم عليه !!
    و الله والى التوفيق

همسة ان شاء الله عدا ان لم يكن هناك مانع راح نكمل حدثنا عن الورشة و أسأل الله ان يوفقنا و اياكم الى كل خير

الصورة الرمزية جبل حراء
    جبل حراء غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اللي فهمته أن هذا الموضوع هو ورشه توصيات دون توضيح الية العمل

شكراً والله يوفقك

الصورة الرمزية الهـــــاجري
    الهـــــاجري غير متواجد حالياً ســعــد الهـــــاجري

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    لمحبى الباوند بيع الباوند من السعر الحالى 1.58773 لانه اصبح يكون قمته الان
    مع التعزيز اذا عكس 100 نقطة و الهدف مفتوح لحيت تكوين القاع ان شاء الله و راح اقولكم عليه !!
    و الله والى التوفيق

همسة ان شاء الله عدا ان لم يكن هناك مانع راح نكمل حدثنا عن الورشة و أسأل الله ان يوفقنا و اياكم الى كل خير

قداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااام

الصورة الرمزية yassin22
    yassin22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يالله يا شباب عاوزين شوية تفاعل حتى نعرف بكم ندخل من رأس المال وأخونا شادي ان شاء الله يظبط لينا الرحلة

الصورة الرمزية diefallh
    diefallh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    ورشة موفقة ان شاء الله
    اخى العزي خليها 1000 دولار وكل واحد يقيس على قد حسابة
    يعنى نسبة وتناسب
    والمطلوب نسبة مئوية من راس المال ذى ما فهمت من اول الورشة
    والله الموفق

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جبل حراء مشاهدة المشاركة
    اللي فهمته أن هذا الموضوع هو ورشه توصيات دون توضيح الية العمل

شكراً والله يوفقك
    الشكر لله الواحد القاهر
    و الله يوفقنا و أياك الى كل خير!!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهـــــاجري مشاهدة المشاركة
    قداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااام
    اجهز انت بالعدة و راح تشوف خير بفضل الله عز وجل و الحمدلله رب العالمين.. أبشر !!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin22 مشاهدة المشاركة
    يالله يا شباب عاوزين شوية تفاعل حتى نعرف بكم ندخل من رأس المال وأخونا شادي ان شاء الله يظبط لينا الرحلة
    بارك الله فيك اخى ياسين على تشجيعك للاعضاء و الله يرزقنا و اياكم جميعا بالحلال الطيب المبارك فيه !!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diefallh مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    ورشة موفقة ان شاء الله
    اخى العزي خليها 1000 دولار وكل واحد يقيس على قد حسابة
    يعنى نسبة وتناسب
    والمطلوب نسبة مئوية من راس المال ذى ما فهمت من اول الورشة
    والله الموفق
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
    بارك الله لك اخى الكريم و الحمدلله بعد البحث و سماع اراء بعض الاعضاء فبأذن الله سوف نبتدى ب 1000 $$ دولار والكل سوف يقيس على ذلك لمن حسابتهم اكبر من ال 1000 و لكن ان الافضل الاعضاء يقولو كلمة واحده و ان شاء الله هشرح ازى نجيب هدفنا و كيفية ادارة المخاطرة و الصفقة ذات نفسها و الله المستعان !!
    و مشكور اخى الكريم على الابداء برأيك و الله يوفقك و يوفق كل المسلمين جميعا الى كل خير !!

همسة . اعذرونى يأخوان فكنت مشغول امس تجهيز أدارة راس المال و عدد اللوتات و اقصى مخاطره و هكذا و ان شاء الله سوف اضع التفاصيل و سؤال .. فسألو الله من فضله ان يوفقنا و أياكم و الله المستعان !!

للتذكيربالصفقات المفتوحه الى الان : 2 يورو دولار(1 اساسية و تم التعزيز بعد انعكاس السعر ب 100 نقطه) - 1 باوند - 1 مجنون

و ان شاء الله خير فأتوقع ان اليورو نازل بأذن الله عزوجل اليوم و الله اعلى و اعلم

الصورة الرمزية ahmedphen0m
    ahmedphen0m غير متواجد حالياً أفضل ورشة عمل مضاعفات 2012

بالتوفيق يا شادي
    بس الفضول يدفعني عايز اعرف الحساب اللي كنت حاطته في توقيعك ووصل ل1000% وصل لكام حاليا؟

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق يا شادي
    بس الفضول يدفعني عايز اعرف الحساب اللي كنت حاطته في توقيعك ووصل ل1000% وصل لكام حاليا؟
    ازيك اخى احمد؟ كيف احوالك؟
    الحمدلله رب العالمين أغلقته من زمان لان البروكر اصبح يوقف الاسعار و يرسل سيلبيدج يصل الى 10 و 15 نقطه فى حين كان فى حساب اخر و لكن شخص اخر بس جديد كان شغال عادى .. أشتكتهم قالولى ان العيب من عندى فطبعا قولة لنفس كيف يكون العيب من عندى فى حين ان نفس الشركة و نفس المنصة بس بأسم تانى كانت شغاله كويس و كمان كان فى حسابات مع شركة اخرى و شغالين تمام يبقى العيب منين بالضبط ؟ و للعلم الحسابات كانت على فى بى اس يعنى مستحيل و كمان لاحظت السلبيدج و الريقوتس العجيبه البتظهر بدون داعى... بالنسبة وصل لكام فصدقنى ان كل الاتذكرة انه كان فى اخر يوم قبل مالبروكر يلعب معايا .. الحساب كان حوالى 3000 دولار خرجت و رجعت بفضل الله عزوجل لقيته 11 الف و بعدها بلاحظات وجدة تلاعب البروكر بالحساب عينى عينك و فى الاخر مثل مذكرت انهم قالو ان العيب من عندى فقولة لهم لا من عندى و لا من عندك اعوذ بالله من شرك و سحبت و الكلام ده على مأعتقد من 4 او 3 اشهر لاتذكر صراحه... 99% من البروكرز لن و لم نيفر افر يتركو حد فعليا يعمل ارباح كبيرة فى وقت قصير "100% فى اليوم" و عن تجربه شخصية وخبره كمان مع معظم البروكرات ..فحلم المليون من يوم وليله مش عاوز اقول مستحيل و لكن كان الله فى عون الحالمين .. لذلك كنت انصح الاخوة فى موضوع وضاح العطار منهم من استمع و منهم من لم يستجيب و الى الان اتوقع ان النتيجه زيرو .. لانك حتى لو قولت البروكر انا هقسم معاك الفلوس صدقنى مش هيرضا لانه ناس لا تملا اعيونهم سوى التراب و هذا لان لا يوجد اى بنك مركز فى العالم سوف يسمح لاى شخص كان او بروكر ان يربح و يخسر البنك .. لان فى اتفاقات مابين الوسيط و البنك فأذن الوسيط تعدى فسوف يحارب من البنك و يدخل فى قصة غسيل الاموال و لكن للاسف محدش عارف حاجه و لا حد عاوز يعرف و كله بيجرى ورا الوهم و أسأل الله ان يهدينا و أياكم الى كل خير.. و الحمدلله رب العالمين فبأذن الله عزوجل سوف اعلم الناس من هذا الموضوع افضل و اول درس من اسس الحياه و النجاح فى العمل و كل شىء بفضل الله عز وجل !!
    و الحمدلله على كل حال !!

شرفة الموضوع يأخى و بارك الله لك !!

انا تمام الحمد لله

قدر الله و ما شاء فعل , انت لم تذكر اسم البروكر لكن واضح انها كانت شركة نصابة لان هناك العديد من الشركات المحترمة فالسوق

بخصوص ارباح 100% فاليوم فان كانت ممكنة علي سبيل الفرض فلا اعلم اذا كان الحساب في شركة محترمة هل هيشكل فرق ام لا
    لكم شركة زي سوليوشن فانا رايت بعيني حساب فيها لصديق لي حول مليون دولار الي 12 مليون في سنة تقريبا و سحبهم كلهم بدون ادني تاخير او مشكلة!

ان شاء الله ربنا يكرمك لانك شخص محترم و تحب مساعدة اخوانك و ان شاء الله تجد شركة ثقة تضع حسابك فيها
    بالتوفيق دائما

الصورة الرمزية الهـــــاجري
    الهـــــاجري غير متواجد حالياً ســعــد الهـــــاجري

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    ازيك اخى احمد؟ كيف احوالك؟
    الحمدلله رب العالمين أغلقته من زمان لان البروكر اصبح يوقف الاسعار و يرسل سيلبيدج يصل الى 10 و 15 نقطه فى حين كان فى حساب اخر و لكن شخص اخر بس جديد كان شغال عادى .. أشتكتهم قالولى ان العيب من عندى فطبعا قولة لنفس كيف يكون العيب من عندى فى حين ان نفس الشركة و نفس المنصة بس بأسم تانى كانت شغاله كويس و كمان كان فى حسابات مع شركة اخرى و شغالين تمام يبقى العيب منين بالضبط ؟ و للعلم الحسابات كانت على فى بى اس يعنى مستحيل و كمان لاحظت السلبيدج و الريقوتس العجيبه البتظهر بدون داعى... بالنسبة وصل لكام فصدقنى ان كل الاتذكرة انه كان فى اخر يوم قبل مالبروكر يلعب معايا .. الحساب كان حوالى 3000 دولار خرجت و رجعت بفضل الله عزوجل لقيته 11 الف و بعدها بلاحظات وجدة تلاعب البروكر بالحساب عينى عينك و فى الاخر مثل مذكرت انهم قالو ان العيب من عندى فقولة لهم لا من عندى و لا من عندك اعوذ بالله من شرك و سحبت و الكلام ده على مأعتقد من 4 او 3 اشهر لاتذكر صراحه... 99% من البروكرز لن و لم نيفر افر يتركو حد فعليا يعمل ارباح كبيرة فى وقت قصير "100% فى اليوم" و عن تجربه شخصية وخبره كمان مع معظم البروكرات ..فحلم المليون من يوم وليله مش عاوز اقول مستحيل و لكن كان الله فى عون الحالمين .. لذلك كنت انصح الاخوة فى موضوع وضاح العطار منهم من استمع و منهم من لم يستجيب و الى الان اتوقع ان النتيجه زيرو .. لانك حتى لو قولت البروكر انا هقسم معاك الفلوس صدقنى مش هيرضا لانه ناس لا تملا اعيونهم سوى التراب و هذا لان لا يوجد اى بنك مركز فى العالم سوف يسمح لاى شخص كان او بروكر ان يربح و يخسر البنك .. لان فى اتفاقات مابين الوسيط و البنك فأذن الوسيط تعدى فسوف يحارب من البنك و يدخل فى قصة غسيل الاموال و لكن للاسف محدش عارف حاجه و لا حد عاوز يعرف و كله بيجرى ورا الوهم و أسأل الله ان يهدينا و أياكم الى كل خير.. و الحمدلله رب العالمين فبأذن الله عزوجل سوف اعلم الناس من هذا الموضوع افضل و اول درس من اسس الحياه و النجاح فى العمل و كل شىء بفضل الله عز وجل !!
    و الحمدلله على كل حال !!

شرفة الموضوع يأخى و بارك الله لك !!
    صدقت يا اخي والله
    انا كنت من الحالمين ولم استفد شئ

ووجدت الافضل ان الواحد كل زاد المارجن يسحب ولا يفتح عيون الشركة على امواله الخاصه

الصورة الرمزية حسين اسكندراني
    حسين اسكندراني غير متواجد حالياً متداول مميز

صدقت يا اخي والله

ووجدت الافضل ان الواحد كل زاد المارجن يسحب ولا يفتح عيون الشركة على امواله الخاصه

ان كانت الشركة جيدة فلابأس
    اما ان كانت غير ذالك فمن الاساس الافضل عدم التعامل معها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين اسكندراني مشاهدة المشاركة
    كلام سليم 100%

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedphen0m مشاهدة المشاركة
    انا تمام الحمد لله

قدر الله و ما شاء فعل , انت لم تذكر اسم البروكر لكن واضح انها كانت شركة نصابة لان هناك العديد من الشركات المحترمة فالسوق

بخصوص ارباح 100% فاليوم فان كانت ممكنة علي سبيل الفرض فلا اعلم اذا كان الحساب في شركة محترمة هل هيشكل فرق ام لا
    لكم شركة زي سوليوشن فانا رايت بعيني حساب فيها لصديق لي حول مليون دولار الي 12 مليون في سنة تقريبا و سحبهم كلهم بدون ادني تاخير او مشكلة!

ان شاء الله ربنا يكرمك لانك شخص محترم و تحب مساعدة اخوانك و ان شاء الله تجد شركة ثقة تضع حسابك فيها
    بالتوفيق دائما
    الحمدلله رب العالمين !!
    بالعكس الشركة محترمة و كله شىء كان تمام و متسجله فى هيئه رقابيه و لكن ان كان فى سى ايه او لبنك ألمانى و بروكر فى نفس الوقت قد قالى لى شىء و لكن مصدقتش الا بعد مشوفت بعينى و حصل ..قال
    "انت لو حققت الارباح الاكسبيرت بتاعك او الاستراتيجية بتاعك تقدر تعمله على الحقيقى فأنت وسوف توضع على الرادار"
    و انت بنفسك يأخ احمد شوفت النتائج .. بالنسبة لصديقك ده عادى جدا لانه اخدة فترة سنه و لكن بالنسب لى كان صعب لييييييييييييييييييه ؟ لانى كنت احقق اكثر من 1000% فى اقل من شهر بفضل الله و عندم توصلت للمبلغ كبير و كمان كان فى كام واحد فتحو حسابات و شغلت الاكسبيرت فالبروكر زاى مبيقولو هرشنى و توقفت بعدها و عن العمل بهذه الطريقة لانى عرفت ان مفيش اى بروكر فى العالم كله هيخليك تكسب الانت ممكن تكسبو فى سنه او اتنين فى يوم او حتى اسبوع او شهر !!
    و جزاك الله خيرين الدنيا والاخرة اخى احمد!!

صدقت يا اخي والله

كلامك صحيح أخى سعد و ان شاء الله هنشوف خير كثير بفضل الله عز وجل , قريبا!!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين اسكندراني مشاهدة المشاركة
    الشركه جيده او مش جيده فالاتفاقيه مع البنك المركزى او الليقويديتى بروفيدر هيا هيا بحيث لا يمكن لاى عميل عمل ارباح طائله طائشه فى فترة لا تقل عن سنه او 6-3 اشهر
    و الله اعلم و اعلم

الصورة الرمزية shady2500

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
    (( قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي ))
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    استكمالا لموضوعنا سوف يتم الان شرح كيفية التعامل مع الاشارة التى سوف اضعه ان شاء الله حتى نصل لهدفنا بأذن الله عز وجل
    اول شىء يجب معرفته فى الموضوع ان اهم قاعده عندنا هيا الصبر فأن لم تكون صابرا فأعذرنى اذا فأنك لا بهذا الموضوع او اى موضوع اخر سوف تقوم بعمل شىء ناجح . فأ شىء ناجح فى هذه الحياه فهو لبناء بالتدرج فقد خلق الله تعالى هذا الكون بالتدرج حتى يعلمنا كيفية احسان العمل و اكمال على العمل على احسن وجه ثم نرا ثماؤ دائماه بفضل الله عز وجل و لا تذهب بسرعه من ايدينا.
    بسم الله نبدأ شرح مبسط و خفيف بدون اى مقدامات و لا اى ألتوائات
    الحمدلله بأستراتيجيتى و التى من بها الله على منذ فترة فبعد تجارب عديده و فى اسواء حالات السوق فالحمدلله و ماشاء الله و تبارك الرحمن على مأعطانى و وهب لى كانت النتائج مظبوطه و مرضيه جدا .
    وبعد دراسات اخذت منى اكثر من شهر على الباك تيسيت للسنوات الماضية و كمان على الليف و تفكير و هكذا فسوف اقوم الان ان شاء الله بوضع كيفية ادارة الصفقة بعد ان اعطيكم الاشارة حتى نستفيد من كل حركة سواء ضدنا او معنا فأن شاء الله سوف ننجح و لكن اتبعو ماسوف اقول بالحرف الواحد :
    سوف اقوم بوضع تعليقى على السوق سواء هو الان انها صعوده او هبوطه ثم سوف ندخل شراء من اول بداية القاع و نخرج من القمه فى بداية تكوينها ثم ندخل بيع من اول بداية القمه و نخرج عند بدايه القاع و ثم ندخل شراء و هكذا .....مثل الزجزاج فالحمدلله بأستراتيجيتى اقدر اتوقع اى قمه و قاع بفضل الله عز وجل كما ذكرة سابقا فى اول مشاركة .
    و لكن هناك بعض الاشياء التى لا يمكن لاى مخلوق توقعها و هى القدر و الكوارث الطبيعية..... فهذا علمها عند الله السميع العليم .. و هذه الكوارث او الازمات التى تأتى فجأه فى بعض الاحيان و اعيد فى بعض الاحيان ممكن ان تأتى عكسنا اومعنا بمعنى انى ممكن اتوقع ان القمه قد انتهت و الان نحن ندخل بيع فيتم انعكاس السعر علينا و نحن لا نرى اى اشارة اخرى للشراء حتى نخرج من هذا البيع و لكن نرى السعر يصعد و يصعد
    فما هو العمل او حل لهذه المشكلة بغض النظر عما قد سبب ذلك الانعكاس ....
    خليك معايا و صحصح نحن نبنى مستقبل بفضل الله عز وجل و ليس لدينا لعب للمزاح و التفكير الهابط و الجرى و راء السراب ...
    اول شىء ايه الحصل ؟
    شادى اعطنا اشارة بيع و السعر بيعكس علينا و لم يقول لنا اخروجو من البيع و ادخل شراء ...؟
    الان ركز اكتر الله يغنينا و اياك ان شاء الله
    نفترض اننا بعنا اليورو دولار من سعر 1.24690
    و خايف ان السعر يعكس عليا و ان شاء الله هو نازل تانى حتى لو عكس شوية فهو نازل نازل ان شاء الله نعمل ايه بقا عشان نستفيد ؟
    اول مبعنا من سعر 1.24690 و فوق السعر بمائة نقطه سوف نضع اوامر بيع معلقه يعنى امر معلق على ال 1.25690 و امر بيع تانى معلق على 1.26690 و امر بيع ثالث معلق على 1.27690... كفايه اوى كده ..
    طيب ايه الجديد ياعم شادى انت بتعزيز زاى اى متاجر عادى ؟
    اه ياعم زاى اى متاجر و لكن الحمدلله بطريقة مختلفه و هيا ان احننا اهم شىء عاوزين نتجنب اى مخاطره مهما كان لونها او شاكلها لذلك..
    أذكر الله كده ثم ركز معايا
    دلوقتى بعد معرفنا التعزيز , يأتى دور كيف ادير الصفقة عشان لا ادخل فى مخاطره عاليه ؟
    أفكرك تانى الاشارة كانت بيع و مش هنخرج سواء على خسارة او ربح الا لما يكون فى اشارة شراء .
    فالان احنا عندنا بيع بس و السعر عكس علينا هندير الصفقة ازاى ياعم الحاج بعد معرفنا اننا هنعزز كل مائة نقطه.. ؟
    دلوقتى انت دخلت بكم عقد فى اول عقد بيع من 1.24690؟
    نفترض انه كان 0.1 لوت
    طيب كل الانت هتعمله هو انك هتقوم بتقسيم اللوت ده على 2 ثم تضعه كأمر بيع معلق على 1.25690 كده لو السعر عكس علينا و فعل الصفقة المعلقه التانيه يبقا احنا عندنا صفقتين اول صفقة بلوت 0.1 و ثانى صفقه بلوت 0.05 طيب السعر بعد مفعل الصفقة رقم 2 صعد اكتر مائة نقطه 1.26690 طيب اعمل ايه؟
    شوف عدد لوتات عقد رقم اتنين ثم اقسمها على 2 هيطلع 0.025 يبقا ده عدد اللوتات لصفقة البيع التالته ..... و هكذا حتى تصل الى اقل عقد و نعيده اذا لم نستطيع تقسيمه على اتنين
    الحمدلله رب العالمين و اتمنى انكم قد استفدو هذه الفكرة و لله الحمد فقد انتهيت من عدد اللوتات و ادارة راس المال و حسبت الطريقة الانا ذكرتها فوق ديه مع كل لوت و ماشاء الله اقدر اقول هنقدر نتاجر و نوصل الى هدفنا الاول الهو 1000% من الحساب و انت مرتاح بدون وجع دماغ ان شاء الله !!
    و احب ابشركم بالخير و لكن سوف قريبا
    بالنسبة لرأس المال الذى سوف نبتدى بيه فسوف يكون 1000 دولار
    و رجاء يأخوانى الهيدخل معانا بالرحله و سوف يتابع معانا و يشترك ياريت تعارفنى انك مشترك بالرحله و لا لاء و ياريت عندما سوف نبتدى بعد اغلاق الصفقة او الصفقات .. خد صورة من الحصفقات الاغلقت و ارفعه هنا بهذا الموضوع ارجوكم حتى اتابع معكم و اشوف كيف الامور معاكم و و انصحكم اذا كان هناك شىء غريب او اى شىء
    يوم البدأ سوف يكون بأذن الله عز وجل من يوم الاحد 2 سيبتمبر 2012
    اى أستفسار او اى افكار لاتخجلو و ان شاء الله سوف اكون جاهز لاى اجابه
    و بالتوفيق ان شاء الله
    نتبع الدرس القادم عن عدد اللوتات و ادارة راس المال ان شاء الله

صفحة 4 من 15 الأولىالأولى 1234567891014 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17