صفحة 11 من 15 الأولىالأولى ... 56789101112131415 الأخيرةالأخيرة
النتائج 151 إلى 165 من 223
    الصورة الرمزية داليـــا
    داليـــا غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أخ شادي أنا فتحت الحساب بس ما فيه أي صفقات
    الرصيد 1023 تقريبا
    بأسم عبد الرحمن العتيبي
    مدري دخلت صح ولا اقتحمت حساب آخر بالغلط

الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:- الصَّابِرِينَ - الخطوة 1

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داليـــا مشاهدة المشاركة
    أخ شادي أنا فتحت الحساب بس ما فيه أي صفقات
    الرصيد 1023 تقريبا
    بأسم عبد الرحمن العتيبي
    مدري دخلت صح ولا اقتحمت حساب آخر بالغلط
    هلا اختى داليا .. الحساب صحيح و الاسم صحيح
    و لكن سبب عدم وجود صفقات هو اننا فتحنا هذه الصفقات قبل موعد البدء بالورشة الهو كان يوم 2 سيبتمبر .. منذ 2 سيبتمبر الى الان لم ندخل اى صفقات لحين اغلاق كل الصفقات المفتوحه و نبتدى بعدد اللوتات كما هو موضح بالجدول الخاص بالرحله و طريقة التعزيز الخاصة بالرحله ايضا . و الله ولى التوفيق

الصورة الرمزية mannon
    mannon غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب اخ شادى الى لسة ما فتحش اى صفقات يدخل معاكم ولا يستنى افضل

طلب اخير جزاك الله خير ، ممكن طريقة ربط الحساب تشرحها بالتفصيل على حساب ميتاتريدر انستا ورأس مال 300$ بحيث يعدل قيمة اللوت ، لانى لم افهم مش الشرح الموجود

شكرا لك

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mannon مشاهدة المشاركة
    طيب اخ شادى الى لسة ما فتحش اى صفقات يدخل معاكم ولا يستنى افضل

طلب اخير جزاك الله خير ، ممكن طريقة ربط الحساب تشرحها بالتفصيل على حساب ميتاتريدر انستا ورأس مال 300$ بحيث يعدل قيمة اللوت ، لانى لم افهم مش الشرح الموجود

شكرا لك
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخى الكريم
    بالنسبة لفتح الصفقات .. لا تفتح صفقات الان انتظر و اصبر ان الله مع الصَّابِرِينَ
    اما بالنسبة للناسخ .. فللاسف انا كما ذكرت سابقا انا لم استخدمه من قبل و لكن هحاول اجربه او اجرب ناسخ يكون سهل الاستخدام و هرد عليك فى حين تم تجربته و معرفة الخصائص و الله المستعان.
    و الله يوفقنا و اياك يأخى الى كل خير

الصورة الرمزية الهـــــاجري
    الهـــــاجري غير متواجد حالياً ســعــد الهـــــاجري

يا جماعه بكره فيه تخفيض فائدة لليورو دولار

شادي حبيبي تم تقعيل العقد الثاني للباوند ين

صحيحه الطريقة؟

الصورة الرمزية شريف المصرى
    شريف المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بعد اذنك يا شادى باشا ، احنا هنبدأ امتى بإذن الله .. يعنى اول صفقة بأمر الله امتى ؟ .. لانى مش عامل الناسخ و هشتغل من خلال الموضوع

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهـــــاجري مشاهدة المشاركة
    شادي حبيبي تم تقعيل العقد الثاني للباوند ين

صحيحه الطريقة؟
    هلا اخى سعد .. نعم صحيح
    و الله يوفقنا و أياكم جميعا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف المصرى مشاهدة المشاركة
    بعد اذنك يا شادى باشا ، احنا هنبدأ امتى بإذن الله .. يعنى اول صفقة بأمر الله امتى ؟ .. لانى مش عامل الناسخ و هشتغل من خلال الموضوع

اتفضل ياغالى .. احنا فعليا ابتدينا من يوم 2 سيبتمبر و لكن الى الان لا توجد اشارة جديده لهذا الشهر

و الله يكرمنا و أياك و الاخوة جميعا !!

الصورة الرمزية الغدةالنخامية
    الغدةالنخامية غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أهلا وسهلا أستاذ شادي عندي بعض الأسئلة الخفيفة حول موضوع رحلتنا الصابرين لو مثلا واحد تأخر في دخول الصفقة عند أعطائك اشارة الدخول والصفقة عكست تعزيز أو تعزيزين ممكن الواحد يدخل في الصفقة كدخول أول وبنفس اللوت اللي دخلتوه اول مرة ويضع تعزيزاته حسب الأستراتيجية والسؤال الأخر اذا واحد حسابه اكثر من 1000 دولار ممكن يدخل اكثر من صفقة على اكثر من عمله بنفس الوقت ويقسم كل 1000 دولار لعملة معينة ويدخل بنفس الطريقة وجزاك الله عنا خير الجزاء؟ تذكير نحن مازلنا في صفقة البيع لليورو أعتقد ان اليورور مازال لديه بعض الصعود حيث أن رحلة الصعود على فريم الويكلي لم تحقق الهدف لتبدأ بعدها رحلة الهبوط والله أعلى وأعلم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    هلا اخى سعد .. نعم صحيح
    و الله يوفقنا و أياكم جميعا

اتفضل ياغالى .. احنا فعليا ابتدينا من يوم 2 سيبتمبر و لكن الى الان لا توجد اشارة جديده لهذا الشهر

و الله يكرمنا و أياك و الاخوة جميعا !!
    تسلم يا استاذنا .. طب انا ليا سؤالين .. بعيداً عن الجدول انا الحساب اللى هشتغل معاكو بيه 850 دولار بإذن الله ، ايه رأيك لو اشتغلت على لوتات الحساب الـ 1000 دولار ؟ .. و عايز اعرف حاجه بخصوص الطريقه يعنى هنشتغل ايه اكتر خطف سريع ولا سوينجات ؟ .. عشان انا بفكر انى اخلى الحساب دا يشتغل مع موضوعك فقط عشان انا واثق فى المشروع دا ثقه كبيييييييره جداً و شايف فهم كبير و ابداع فى حساب كل شىء فا عايز اعرف النظام هيكون ايه لانه لو سوينجات فانا هعتمد على قرائة التوصيات من هنا ، انما لو خطف سريع هشتغل ميتا تريدر وامرى لله :D

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغدةالنخامية مشاهدة المشاركة
    أهلا وسهلا أستاذ شادي عندي بعض الأسئلة الخفيفة حول موضوع رحلتنا الصابرين لو مثلا واحد تأخر في دخول الصفقة عند أعطائك اشارة الدخول والصفقة عكست تعزيز أو تعزيزين ممكن الواحد يدخل في الصفقة كدخول أول وبنفس اللوت اللي دخلتوه اول مرة ويضع تعزيزاته حسب الأستراتيجية والسؤال الأخر اذا واحد حسابه اكثر من 1000 دولار ممكن يدخل اكثر من صفقة على اكثر من عمله بنفس الوقت ويقسم كل 1000 دولار لعملة معينة ويدخل بنفس الطريقة وجزاك الله عنا خير الجزاء؟ تذكير نحن مازلنا في صفقة البيع لليورو أعتقد ان اليورور مازال لديه بعض الصعود حيث أن رحلة الصعود على فريم الويكلي لم تحقق الهدف لتبدأ بعدها رحلة الهبوط والله أعلى وأعلم
    ازيك أخى غدة .. خد راحتك يأخى و أٍسأل مثل مانت عاوز ...
    اولا بالنسبة للسؤال الاول اه ممكن تقدر تدخل مدام الاشارة ثابته سواء بيع او شراء و لا يوجد اى انعكاس و ان شاء الله هنبه عليهم اول بأول عشان كله يبقا متابع.
    ثانيا . لو معاك حساب اكبر من ال 1000 يعنى 2000 مثلا فأنا افضل انك تعدل فى عدد اللوتات بما يتمشا مع قعدة ادارة رأس المال و تمشى مع زوج واحد عشان متحيرش نفسك فزوج واحد أن شاء الله يجيب خير وزياده ..بالنسبة لليورو فهو لازال للبيع فماهو عليه الان ه ومجرد تذبذب صاعد على الهوا انما ليس بصاعد الصعود الزريع الناس بتتكلم عليه فالان السوق فى عملية جمع سرفيس او اراء و اتوقع لحد الاخبارة الهتظهر النهاردة و سوف ترون العجب ان شاء الله (اتمنى ان يكون خيرا للجميع) مع ظهور الاخبار الامريكية.
    و الله يوفقك يأخى ويوفق جميع المسلمين الى فعل الخير

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف المصرى مشاهدة المشاركة
    تسلم يا استاذنا .. طب انا ليا سؤالين .. بعيداً عن الجدول انا الحساب اللى هشتغل معاكو بيه 850 دولار بإذن الله ، ايه رأيك لو اشتغلت على لوتات الحساب الـ 1000 دولار ؟ .. و عايز اعرف حاجه بخصوص الطريقه يعنى هنشتغل ايه اكتر خطف سريع ولا سوينجات ؟ .. عشان انا بفكر انى اخلى الحساب دا يشتغل مع موضوعك فقط عشان انا واثق فى المشروع دا ثقه كبيييييييره جداً و شايف فهم كبير و ابداع فى حساب كل شىء فا عايز اعرف النظام هيكون ايه لانه لو سوينجات فانا هعتمد على قرائة التوصيات من هنا ، انما لو خطف سريع هشتغل ميتا تريدر وامرى لله :D

الله يسلمك اخى شريف .. انا صراحة فيه حساب ب 500$ دولار و همشى بنفس الطريقة العملها لل 1000 دولار بس عشان الرافعه عاليا معايا مع هذه الشركة فهيا اكبر من 1:500. و لكن افضل ان الاعضاء تشترك ب 1000 احسن ..اما بالنسبه للطريقة فهيا سوينجات و ليس خطف سريع ... أشكرك اخى شريف على هذه الثقة و اسأل الله الرحمن الرحيم ان ينفعك و ينفع كل المشتركين معانا بهذه الرحله ان شاء الله ..
    و جزاك الله كل خير و بارك الله لنا جميعا فى ارزقنا

همسة لهواة مؤشر S&P500 و ناسدك و الداو جونس هذه المؤشرت قد انهة رحلة الصعود منذ قاع 2 اغسطس و الان هو موعد القمة و هذا دليل على ان الدولار سوق يقوى خلال الايام المقبله ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    ازيك أخى غدة .. خد راحتك يأخى و أٍسأل مثل مانت عاوز ...
    اولا بالنسبة للسؤال الاول اه ممكن تقدر تدخل مدام الاشارة ثابته سواء بيع او شراء و لا يوجد اى انعكاس و ان شاء الله هنبه عليهم اول بأول عشان كله يبقا متابع.
    ثانيا . لو معاك حساب اكبر من ال 1000 يعنى 2000 مثلا فأنا افضل انك تعدل فى عدد اللوتات بما يتمشا مع قعدة ادارة رأس المال و تمشى مع زوج واحد عشان متحيرش نفسك فزوج واحد أن شاء الله يجيب خير وزياده ..بالنسبة لليورو فهو لازال للبيع فماهو عليه الان ه ومجرد تذبذب صاعد على الهوا انما ليس بصاعد الصعود الزريع الناس بتتكلم عليه فالان السوق فى عملية جمع سرفيس او اراء و اتوقع لحد الاخبارة الهتظهر النهاردة و سوف ترون العجب ان شاء الله (اتمنى ان يكون خيرا للجميع) مع ظهور الاخبار الامريكية.
    و الله يوفقك يأخى ويوفق جميع المسلمين الى فعل الخير

الله يسلمك اخى شريف .. انا صراحة فيه حساب ب 500$ دولار و همشى بنفس الطريقة العملها لل 1000 دولار بس عشان الرافعه عاليا معايا مع هذه الشركة فهيا اكبر من 1:500. و لكن افضل ان الاعضاء تشترك ب 1000 احسن ..اما بالنسبه للطريقة فهيا سوينجات و ليس خطف سريع ... أشكرك اخى شريف على هذه الثقة و اسأل الله الرحمن الرحيم ان ينفعك و ينفع كل المشتركين معانا بهذه الرحله ان شاء الله ..
    و جزاك الله كل خير و بارك الله لنا جميعا فى ارزقنا

همسة لهواة مؤشر S&P500 و ناسدك و الداو جونس هذه المؤشرت قد انهة رحلة الصعود منذ قاع 2 اغسطس و الان هو موعد القمة و هذا دليل على ان الدولار سوق يقوى خلال الايام المقبله ان شاء الله
    اجمل حاجه شغل السوينجات

الصورة الرمزية نقطةتعجب
    نقطةتعجب غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالتوفيق للجميع ..
    إن شاء الله

تسلم يا استاذ شادى على التوضيح .. و ربنا يباركلك

الحبيب شادي الصفقة الثالثه لليورو تفعلت 2670 بيع