صفحة 48 من 97 الأولىالأولى ... 384243444546474849505152535458 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 706 إلى 720 من 1441
    الصورة الرمزية شريف المصرى
    شريف المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

فى انتظار الصعود الاخير بأمر الله .. فى موضوع عايز اناقشه كدا مع الاخوه و لو حصل و نفع هيبقى مفيد اوى لينا .. لو فى اى اخ عزيز هنا دايس فى البرمجه كويس و يعرف يجيبلنا برنامج مجانى او بفلوس .. و يكون استخدامه للضروره القصوى عشان منتعبش الاخ حمزه .. و البرنامج دا يكون شبيه ببرامج التوصيات اللى بتستخدمها شركات كتير ، بمعنى اوضح ان البرنامج نضيف فيه ارقام موبايلاتنا و الاخ حمزه يكون الهوست .. و فى الاوقات اللى زى اللى احنا فيها دى .. يبعت اشارة البيع من خلال البرنامج لينا كلنا ، لان الموجه ممكن تيجى و الاخوه مش عاملين اوامر معلقه او حتى ممكن بسبب ارتباطتهم الاخرى يعملو اوامر معلقه من نقاط سابقه لنقاط البيع او تالية لنقاط الشراء و اكيد كلنا نحب نربح بقدر الامكان طالما فى ادارة كويسة و رضا و متابعة جيدة .. فا برنامج زى دا ممكن يفيدنا اوى من خلال ضغطة واحدة فقط تبعت ماسيج لجميع الارقام المسجلة .. دا طبعاً لو الاخ العزيز حمزه معندوش مانع ، و فى الاول و فى الاخر هيكون اضافة ارقام الموبايل من خلال الهوست فقط ، يعنى لا احد يستطيع استعمال البرنامج الا من خلال طلب اضافة رقمه ... و دا يبقى شىء رائع لو تم بكل تأكيد

الصورة الرمزية aminebxl
    aminebxl غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

فكره رائعه ياريت الاخ حمزة بيوافق

الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

ايه ده كله ايه ده كله ياجماعه الموضوع تحليلي مش عايزين نخليه توصيات ياسلام لو كل واحد عنده طريقه يتاجر بيها وقبل مايدخل ياخد نظره ويكون هو صاحب القرار ده اللي انا عايزه عارف ناس مش عندها طرق تتاجر بيها بس لما بيشوف الشارت اذا كان بيتعلم اليوت او اي طريقه هيتعرف من الشارتات على سلوك السعر وعلى حاجات كتير وكل فتره وفتره بقول فرصه عشان نستفيد هيموت الموضوع وهياخد اتجاه تاني طب مبلاش احلل وافضل اقول فرص بصراحه انا شخصيا لو الموضوع مش تعليمي مش هدخله يعني فيه في المنتدى اخوه كتير عمالقه ي التحليل وكل نوع ليه رواده والناس بتتعلم منهم اللي بيتعلم كلاسيكي اخونا ابو ادم ماشاء الله عليه واخونا حسين الاسكندراني واللي بيتعلم زوايا وزمني اخونا حماده سلام ماشاء الله عليه وغيره وغيره مش عايز انسى حد لان بطبعتي هنسى علشان جديد عليكم فربنا يسهل الامور ان شاء الله والناس تستفاد احنا ف وسط التحليل بنتكلم عن سلوك الموجات ودي مهمة لنظرتك في الشارت وف نفس الوقت بنستخدم الموجات مع الكلاسيكي والقنوات يعني هو مفيش حد بيستفاد خالص ؟
    يارب يكون وصلكم فكري لاني والله مفيش حاجه بدوم انا النهارده موجود بكره ياعالم فين وكذلك كل الاخوه الدايم هو الله سبحانه حاول تعتمد على نفسك لان مفيش اجمل من الربح اللي بعد ماتتوكل على الله اولا وتحلل ثانيا وتربحه من نفسك

الصورة الرمزية شريف المصرى
    شريف المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

متخافش يا حمزه باشا انا عارف الغرض من الموضوع و عارف انك مش عايز حد يوقف عقله :D ( لا تعطنى سمكة بل علمنى الصيد ) ، .. لكن انا قصدى ان الاستخدام يكون فى الاوقات اللى زى دى مش اكتر .. على اساس ان فى ناس بتبقى منتظرة الهبوط دا بفارغ الصبر عشان تبيع من اعلى نقطة .. و محللين و تمام التمام بس مش عارفين يبيعو فين بالظبط مثلاً بين الـ 2600 و 2700 لان عمر ما هيكون فى رقم مسبق محدد مهما كانت دقة التحليل .. عشان كدا فكرت ان يكون فى تنبيه مش اكتر لان ممكن واحد من طول الانتظار يعمل امر معلق عند نقطة غلط بناء على تحليل سابق و يسيبه دون الالتفات لاى تحديث فا يخسر نقاط للاسف كان ممكن يكسبها بسهوله لذلك الغرض تنبيه و ليس توصية .. لان التوصية دائمه و بيعتمد عليها اى حد مش عايز او مش عارف يحلل انما انا اللى قصدته شىء استثنائى يحصل مره كل شهر او شهرين حتى .. و تحياتى للجميع

اذا كان على فرصه مره كل شهر او شهرين ندي تنبيه مفيش مشاكل واحد هيجي يقول ياه مره كل شهرين انا ابطل فوركس احسن هقوله التحليل موجود والفرص على الشارت وبانسبه لحد ببيع سوينج دي مناطق بيع سوينج ومش هيفرق معاه صعود 100 نقطه ده سوينج
    انا ملاحظ المنتدى كله متوقع هدف الهبوط السوينج منطقه 2300 فقط ومش هيعمل قاع جديده طب نقول بسم الله كده هيعمل قاع جديده ان شاء الله والله اعلى واعلم ودراجي هيخرب بيت اليورو يوم الخميس باذن الله

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة
    اذا كان على فرصه مره كل شهر او شهرين ندي تنبيه مفيش مشاكل واحد هيجي يقول ياه مره كل شهرين انا ابطل فوركس احسن هقوله التحليل موجود والفرص على الشارت وبانسبه لحد ببيع سوينج دي مناطق بيع سوينج ومش هيفرق معاه صعود 100 نقطه ده سوينج
    انا ملاحظ المنتدى كله متوقع هدف الهبوط السوينج منطقه 2300 فقط ومش هيعمل قاع جديده طب نقول بسم الله كده هيعمل قاع جديده ان شاء الله والله اعلى واعلم ودراجي هيخرب بيت اليورو يوم الخميس باذن الله
    نفس تفكيرى برضه يا راجل يا طيب . انا كمان متوقع ان الهبوط المرة دى سيكون إلى الهاوية وان القمة المنتظرة خلال اليومين القادمين ستكون هى القمة لعدة أسابيع وعلى فكرة أنا مش مقتنع ان المركزى الأوروبى سيتدخل لإنقاذ اليورو لأن فيه خلافات بين دراجى ورئيس المركزى الألمانى على شراء السندات وانت عارف ان المانيا هى اللى بتقود اوروبا دايماً وعلشان كدة أعتقد بنسبة 70% إن يوم الخميس سيكون يوم دموى ودة يخلينى أطلب من جميع الاخوة هنا انهم يسيبوا هامش كبير فى الحساب لأى حركة سريعة وغدارة يوم الخميس .
    أعتقد خلال اليومين القادمين نرى قمة قريبة لليورو والباوند وقاع جديد قريييب للكندى ودة يتزامن مع الاسترالى يقفل الجاب ونبدأ الهبوط ( أعتقد قفل جاب الاسترالى تكون نهاية صعود السوق والله اعلم ) . وربنا يكرمنا جميعاً ونخرج من الأسبوع دة على خير

الصورة الرمزية الهـــــاجري
    الهـــــاجري غير متواجد حالياً ســعــد الهـــــاجري

حمزه اي خبر بقوله دراجي اللي حيخرب بيت اليورو؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    نفس تفكيرى برضه يا راجل يا طيب . انا كمان متوقع ان الهبوط المرة دى سيكون إلى الهاوية وان القمة المنتظرة خلال اليومين القادمين ستكون هى القمة لعدة أسابيع وعلى فكرة أنا مش مقتنع ان المركزى الأوروبى سيتدخل لإنقاذ اليورو لأن فيه خلافات بين دراجى ورئيس المركزى الألمانى على شراء السندات وانت عارف ان المانيا هى اللى بتقود اوروبا دايماً وعلشان كدة أعتقد بنسبة 70% إن يوم الخميس سيكون يوم دموى ودة يخلينى أطلب من جميع الاخوة هنا انهم يسيبوا هامش كبير فى الحساب لأى حركة سريعة وغدارة يوم الخميس .
    أعتقد خلال اليومين القادمين نرى قمة قريبة لليورو والباوند وقاع جديد قريييب للكندى ودة يتزامن مع الاسترالى يقفل الجاب ونبدأ الهبوط ( أعتقد قفل جاب الاسترالى تكون نهاية صعود السوق والله اعلم ) . وربنا يكرمنا جميعاً ونخرج من الأسبوع دة على خير
    ان شاء الله اخي الحبيب باذن الله تتحقق النظره ونشوف قمه بكره ان قمه بكره ان شاء الله الصعود يقل فيه العزم وحجوم الدتادول وده بيحصل عنما يكون السوق عند قمه او قاع
    نتابع سوى وان شاء الله خير
    بالتوفيق ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهـــــاجري مشاهدة المشاركة
    حمزه اي خبر بقوله دراجي اللي حيخرب بيت اليورو؟
    اقصد خبر الفائده وحديث دراجي في المؤتمر الصحفي يوم الخميس بس بشرط يكون عمل قمه من اليوم وبكره راح احدث معاكم ان شاء الله

الصورة الرمزية halmoos
    halmoos غير متواجد حالياً عضو نشيط

ان شاء الله اخي الحبيب باذن الله تتحقق النظره ونشوف قمه بكره ان قمه بكره ان شاء الله الصعود يقل فيه العزم وحجوم الدتادول وده بيحصل عنما يكون السوق عند قمه او قاع
    نتابع سوى وان شاء الله خير
    بالتوفيق ان شاء الله
    بص يا باشا
    أنا لو فضلت من هنا لبكرة اشكرك و اقولك قد إيه بستفيد من التحليلات و الشارتات بتاعتك مش هكفيك حقك والله

طبعا أنا من متابعينك في صمت لأن ماشاء الله مفيش كلام يتقال بعد كلامك

كان ليَّ سؤال صغيور: بالنسبة لكلامك بالأعلى بتعرف منين بقى حضرتك أن العزم و حجوم التداول كبيرة ولا صغيرة؟

طلب صغيور كمان (اعذرني بتقل عليك): بالنسبة لاليوت بصراحة بالنسبالي كل ما افكر ابدا فيه الاقيه تقيل أوي على قلبي و بحس أني غبي جدا
    عندك كتاب أو مكان تنصحني ابدأ منه؟

تحياتي و شكري ليك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة halmoos مشاهدة المشاركة
    بص يا باشا
    أنا لو فضلت من هنا لبكرة اشكرك و اقولك قد إيه بستفيد من التحليلات و الشارتات بتاعتك مش هكفيك حقك والله

طبعا أنا من متابعينك في صمت لأن ماشاء الله مفيش كلام يتقال بعد كلامك

كان ليَّ سؤال صغيور: بالنسبة لكلامك بالأعلى بتعرف منين بقى حضرتك أن العزم و حجوم التداول كبيرة ولا صغيرة؟

طلب صغيور كمان (اعذرني بتقل عليك): بالنسبة لاليوت بصراحة بالنسبالي كل ما افكر ابدا فيه الاقيه تقيل أوي على قلبي و بحس أني غبي جدا
    عندك كتاب أو مكان تنصحني ابدأ منه؟

تحياتي و شكري ليك
    الشكر لله اخي الغالي
    بالنسبه للعزم وحجوم التداول دي مؤشرات في الميتاتريدر نفسه موجوده بتساعدك تتعرف على طبيعة الموجات
    اما بالنسبه لاليوت فيه كتب عربيه في قسم اليوت بالمنتدى حاول تقراها وتعرف منها الاساسيات هو تقيل في الاول بس بعد ماتقراه طبق واحده واحده هتغلط وهيبقى جواك اسأله اخونا حسن مسعود بصراحه مقصرش في حق اي واحد وبيجاوهم وثقف نفسك فيه كورسات اجنبي رائعه هنا في المنتدى بتفصل سلوك كل موجه الدافعه والممتده والتصحيحيه الموضوع عايز حبة اجتهاد منك وزي ماهتديله هيديك اتفضل موضوع الكورسات الاجنبيه وبالنسبه للعربي اسأل اخونا حسن وهيدلك عليهم لاني بصراحه مش عندي عربي وان شاء الله ربنا هيكرمك
    https://forum.arabictrader.com/t144953.html

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

شكل اليورو عمل موجة خامسة منقطعة و هيبدا النزول في الموجة 1

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/مصطفى مشاهدة المشاركة
    شكل اليورو عمل موجة خامسة منقطعة و هيبدا النزول في الموجة 1
    مظنش يادكتور طب والباوند والاسترالي والكندي اتوقع ان شاء الله لسه طالما محافظ على 2485 صاعد ومش نقدر نحكم بانقطاعها غير بكسرها ومش هنقول منقطعه هنقول ان الخامسه اكتملت عند 2636

تحديث اليورو دولار
    حتى الان مستمرين لايوجد جديد ننتظر الموجه الاخيره الصاعده ان شاء الله التي نتوقع هدفها محصور في منطقه 2650_2700 ان شاء الله بعد الوصول لهذه المنطقه ان شاء الله نفكر في البيع اهم حاجه بلاش طمع الله المستعان
    ويدعم الوصول الى هذه المنطقه هو وجود الاسترالي ايضا داخل موجته الرابعه التصحيحيه بالاضافه عدم وصول الباوند حتى الان لقمه جديده
    نسأل الله التوفيق
    الملف المرفق 336755
    علشان الناس مش تتوه كان ده اخر تحديث والسعر الحمد لله ماشي عليه حتى الان كويس طالما 2485 ثابته ان شاء الله يصعد ويخلصنا ننتظر اخر موجه باذن الله

الصورة الرمزية الهـــــاجري
    الهـــــاجري غير متواجد حالياً ســعــد الهـــــاجري

حمزه حبيبي سجل عندك انا داخل بيع سوييييييييييييييييييييييينق

مركز البيع عندي 2610

صفحة 48 من 97 الأولىالأولى ... 384243444546474849505152535458 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17