صفحة 35 من 97 الأولىالأولى ... 25293031323334353637383940414585 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 511 إلى 525 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف المصرى مشاهدة المشاركة
    ازيك يا غالى ، يارب تكون بخير .. انا عندى وجهة نظر مش عارف صح ولا غلط ، اعتقد والله اعلى و اعلم ان اخر موجة صعود كانت اول امس بملامسة 1.2590 .. و مش متوقع (شخصياً) اى صعود اخر بنظره اخباريه بحته يعنى ، فهل انت قاصد بجنى الارباح الشراء من دلوقتى على امل الصعود الاخير وصولاً لـ 1.2620 ؟ ولا قصدك جنى الارباح عن الطريق البيع من اخر قمه ؟ .. ولا قصدك زى قصدى ان نبدأ بيع دلوقتى من مناطق الـ 1.2530-1.2517 و نتوكل على الله انتظاراً للهبوط الكاسح ؟ ....
    ازيك شريف باشا اخبارك ابه
    اقصد بجني ارباح هو الهبوط بعد تحقق هاي جديده والاخيره
    وبالنسبه لي الان افضل الابتعاد عن الزوج ليوم او يومين لكن طالما هو فوق 2460 فهو في الموجه الخامسه لكن بكسرها ندخل في سيناريوهين اما مواصله الهبوط وده محتاج كسر القناه بموجه دافعه واغلاق يومي اسفلها يااما سيناريو موجه دبل زجزاج كنت ارفقته قبل كده كبديل للسيناريو الاول يسمح بالوصول الى 2380 قبل الصعود
    دلوقتي مش ينفع ارفق اي ترقيم لانه الحركه لم تحدد علشان كده هنمشي على الترقيم الاخير طالما احنا فوق 2460

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمران حسن مشاهدة المشاركة
    اخونا حمزه

لدي طلب تحليل لليورو ين

ياليت لو تتكرم علينا بوضع وجهة نظرك يا غالي في موضوعي الخاص بالصفقات

بارك الله فيك
    اهلا بالغالي اخي عمران
    والله غالي والطلب رخيص ولكن زوج الدولار ين داخل في مرحلة تذبذب لذلك افضل الابتعاد عن ازواج الين مؤقتا وكما حللت اليورو لاخونا شريف طالما هو فوق 2460 فهو صاعد لكن بكسرها يدخل في سيناريوهين هبوط متوسط وهبوط قوي لذلك صعب الان تحديد اتجاه افضل المتابعه لاخر سيناريو حتى يفشل او يكتمل
    والله اعلى واعلم

الصورة الرمزية شريف المصرى
    شريف المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

ازيك شريف باشا اخبارك ابه
    اقصد بجني ارباح هو الهبوط بعد تحقق هاي جديده والاخيره
    وبالنسبه لي الان افضل الابتعاد عن الزوج ليوم او يومين لكن طالما هو فوق 2460 فهو في الموجه الخامسه لكن بكسرها ندخل في سيناريوهين اما مواصله الهبوط وده محتاج كسر القناه بموجه دافعه واغلاق يومي اسفلها يااما سيناريو موجه دبل زجزاج كنت ارفقته قبل كده كبديل للسيناريو الاول يسمح بالوصول الى 2380 قبل الصعود
    دلوقتي مش ينفع ارفق اي ترقيم لانه الحركه لم تحدد علشان كده هنمشي على الترقيم الاخير طالما احنا فوق 2460
    بارك الله فيك يا أخ حمزه

مثل مااشرنا انه عند وصول السعر بالقرب من الهاي عند 2588 وماحولها هيتم البيع بهدف 2450 وهيتم الشراء من 2430 وبهدف 2650 ان شاء الله ولكن الان بالنسبه للشراء لن نضع الاستوب عند 2380 وسيكون اسفل قاع اسفل الترند للقناه الصاعده لان هناك سيناريو يسمح بوصولها قبل الصعود هو نفسه السيناريو ولكنه مرن قليلا وطبعا عندما اجد سيناريو مرن احب ان اضعه افضل من السيناريو الاخر
    الملف المرفق 335545
    وده هو السيناريو المتوقع بعد كسر 2460 اما الهبوط اكبير كما ذكرنا محتاج كسر القناه بموجهه دافعه واغلاق يومي اسفلها وخصوصا الدعم 2255

بالنسبه لاخونا احمد ممكن تتابعني وتقولي نقاط دخولك علشان نوجد حل
    بالنسبه لاخونا شريف السيناريو اللي في المشاركه السابقه بكسر 2460 اعتقد هيخرجك من صفقاتك البيع وتنتظر الصعود للبيع افضل

بالنسبه لاخونا احمد ممكن تتابعني وتقولي نقاط دخولك علشان نوجد حل
    بالنسبه لاخونا شريف السيناريو اللي في المشاركه السابقه بكسر 2460 اعتقد هيخرجك من صفقاتك البيع وتنتظر الصعود للبيع افضل
    معلش يا حمزه باشا انا مفهمتش قصدك بالظبط .. انا صفقات بيعى 1.2408 و 1.2420 .. مفهمتش قصدك بالخروج من الصفقات عند كسر 1.2460 ، هل قصدك اتخلص من جزء من الصفقات بخساره ؟ ام قصدك انتظر يعنى مواصلة الهبوط بعد 2460 لنقطة الصفقة او لبعدها يعنى .. معلش انا اسف محتاج توضيح بس

معلش يا حمزه باشا انا مفهمتش قصدك بالظبط .. انا صفقات بيعى 1.2408 و 1.2420 .. مفهمتش قصدك بالخروج من الصفقات عند كسر 1.2460 ، هل قصدك اتخلص من جزء من الصفقات بخساره ؟ ام قصدك انتظر يعنى مواصلة الهبوط بعد 2460 لنقطة الصفقة او لبعدها يعنى .. معلش انا اسف محتاج توضيح بس
    قصدي انه بكسر 2460 محتمل يتوجه الى 2400 تغلق عندها صفقاتك او عند وصول 2420 تغلق هذا العقد وتترك الاخر واذا وصله اغلقه يبقى خير وبركه لكن لاتغلق بخساره ابدا
    ولو قليله هتقولي استفدت ايه هقولك استفدت كتير هتكون مرتاح نفسيا وهتنتظر فرصه افضل للدخول او زوج يكون اوضح للدخول يعني هتكون مرتاح وان لم يصلها وصعد قبلها لاتغلق على خساره وانتظر اخر موجه زي مااتفقنا عند 2680_2700 ومن ثم يهبطلك لكن خساره سنت لأ طول ماادارتك الماليه جيده

ياريت احمد يستفاد من اللي قولته ده لو كان شايفنا مش عارف بيروح فين

هذا الحل لاخونا احمد طبعا احنا دخلنا بنصف العقود هيدج شراء ووضعنا استوب 2460
    ركز معايا خلي النصف عقد زي ماهو ولكن شيل الاستوب اذا صعد من غير ميهبط اسفل 2460 انت مأمن نفسك بهدج نصف العقود علشان حسابك يستحمل تمام
    اذا هبط هتكون برضو مأمن نفسك لان الربح في حالة الهبوط اكتر لانك دخلت هيدج بالنصف بس
    في حاله الصعود مش هنعمل حاجه هننتظر الهدف
    في حاله الهبوط الى 2430 شوف العقود الرابحه عندك واغلقها يعني هتكون عملت ربح بسيط وننتظر الصعود ونغلق الشراء على هدفه او عندما انبهك وتترك البيع بدون تعزيز للموجه الهابطه ان شاء الله
    يارب تكون فهمتني واسألني انا معاك

قصدي انه بكسر 2460 محتمل يتوجه الى 2400 تغلق عندها صفقاتك او عند وصول 2420 تغلق هذا العقد وتترك الاخر واذا وصله اغلقه يبقى خير وبركه لكن لاتغلق بخساره ابدا
    ولو قليله هتقولي استفدت ايه هقولك استفدت كتير هتكون مرتاح نفسيا وهتنتظر فرصه افضل للدخول او زوج يكون اوضح للدخول يعني هتكون مرتاح وان لم يصلها وصعد قبلها لاتغلق على خساره وانتظر اخر موجه زي مااتفقنا عند 2680_2700 ومن ثم يهبطلك لكن خساره سنت لأ طول ماادارتك الماليه جيده
    كلام جميل هو عموماً الاداره الماليه زى الفل متقلقش ، و ماشى بمبدأ رجل عصفوره فى اليد ولا العصفوره كلها عالشجره ... خاصة و انى دعمت الحساب قبل الصفقات كويس و الحمد لله الصفقات المفتوحه تتحمل انعكاس من فتحها لحد 500 نقطة

كلام جميل هو عموماً الاداره الماليه زى الفل متقلقش ، و ماشى بمبدأ رجل عصفوره فى اليد ولا العصفوره كلها عالشجره ... خاصة و انى دعمت الحساب قبل الصفقات كويس و الحمد لله الصفقات المفتوحه تتحمل انعكاس من فتحها لحد 500 نقطة
    ان شاء الله خير منتظرين اخونا احمد مش عارف غاطس فين

الصورة الرمزية yassin22
    yassin22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله

مساك الله بالخير والسرور حبيب الشعب حمزة

الله يعطيك العافية... شعلة من حب المساعدة

قرات تحليل بيقول ان اليورو واصل في قطرية خلفية وهدفه ١٢٤٣٠

أنا كنت حاطط امر شراء لما نمت... وبعدها لما ما تفعل اما صحيت ... لغيته

الصورة الرمزية ahmad4918
    ahmad4918 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ان شاء الله خير منتظرين اخونا احمد مش عارف غاطس فين
    والله مش عارف اقولك ايه 1000 شكر على اهتماااك انا موجود اهو وجبتلك صورة من حسابي المنكووب وبص يا باشا اعتبرو حسابك وقولي اعمل ايه وانا معاك ان شاء الله انا عارف ان الموضوع صعب بس على قد ما تقدر بقى

آخر تعديل بواسطة ahmad4918 ، 29-08-2012 الساعة 10:01 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad4918 مشاهدة المشاركة
    والله مش عارف اقولك ايه 1000 شكر على اهتماااك انا موجود اهو وجبتلك صورة من حسابي المنكووب وبص يا باشا اعتبرو حسابك وقولي اعمل ايه وانا معاك ان شاء الله انا عارف ان الموضوع صعب بس على قد ما تقدر بقى

اسحملى يا استاذ احمد اعلق على الصوره لحين وصول اخونا حمزة .. انا ليا تعليق بسيط فقط ، لماذا هذه التحديدات الغريبة ؟ فى اول صفقتين التحديد خاطىء تماماً .. او ربما انت كنت تقصد تعمل ستوب و عملت تحديد ؟

الصورة الرمزية EakaTrading
    EakaTrading غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad4918 مشاهدة المشاركة

بنعاتبك شوي علشان تستفيد بعدين ... السوق ماهو طاير وحسابك ما يتحمل وحاطط 5 عقود ...؟؟؟ ليه
    اعرف انه كثره العقود تقربك من المارجن على طول بدون تفاهم ... تخيل الحين عندك عقد او عقدين كيف نفسيتك مو تكون مرتاحه ... بأتمنى منك بعد ما تغلق من المشكله هذه انك تتوب وما عاد تحط اكثر من عقدين فقط ... والله يوفقك إن شاء الله ما عاتبتك إلا من محبه ومن تجربه سابقه واتمنى انك تاخذها بصدر رحب يالغالي

صفحة 35 من 97 الأولىالأولى ... 25293031323334353637383940414585 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17