صفحة 32 من 97 الأولىالأولى ... 22262728293031323334353637384282 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 466 إلى 480 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

لايوجد تغيير في السيناروهات فكما ترون ان السيوله منخفصه ولكن هناك تغيير في منطق الدخول , الجميع يتوقع ان هناك هبوط ثم موجه صاعده قبل الهبوط المتوقع ان شاء الله بالنسبه لي لن افكر في الدخول شراء في الموجه الصاعده وسانتظر الصعود للدخول بيع ان شاء الله

الصورة الرمزية شريف المصرى
    شريف المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا عارف يا اخى حمزة انك مبتحبش تقول ارقام بعينها فى التوقعات ، لكن انا ليا حالة خاصة و مش هكتفى بتحليلى لان الناس اللى هنا و انت منها بتحللو احسن منى بمراحل .. عشان كدا هسألك و عايزك تقولى اه او لا و انا المتحمل اى شىء يا ريس ... دلوقتى انا زى ما قولتلك فاتح عقود بيع منذ يوم 21 و دا كان بناء على توقعى بالصعود ثم الهبوط لنقاط 1.2000 فا بعد ما رسم شارتاتى و تأكدت من تحليلى و أكدته اكتر بتحليلاتكو فتحت صفقات بيع عند 1.2408 .. و 1.2420 يورو دولار .. و بيع 1.759 باوند دولار ... انا متأكد من صحة التحليل اللى بيرجح الهبوط و لكن عايز اعرف دلوقتى هل من رأيك فى نقطه محدده لو وصلتلها زى 1.2460 اتخلص من بعض الكميه ؟ ... ولا انتظر الهبوط الجديد افضل ؟ ... انا خايف بس ان الصعود يوصل 1.3000 قبل الهبوط مرة اخرى .. فا ادينى رأيك و انا فى الاخر اللى هنفذ متقلقش يعنى

الصورة الرمزية samerbaddar
    samerbaddar غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

ارتداد من حد القناة العلوي و اول دعم كما بالرسم 2430 والارتداد ليكمل الصعود من هذه المناطق هو الارجح
    لازال الهدف مناطق ال 2600
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 27-08-2012 06-53-02 ص.png‏  
    توقيع العضو
    ارقام محققة للكيبل باذن الله
    ارقام محققة لليورو باذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف المصرى مشاهدة المشاركة
    انا عارف يا اخى حمزة انك مبتحبش تقول ارقام بعينها فى التوقعات ، لكن انا ليا حالة خاصة و مش هكتفى بتحليلى لان الناس اللى هنا و انت منها بتحللو احسن منى بمراحل .. عشان كدا هسألك و عايزك تقولى اه او لا و انا المتحمل اى شىء يا ريس ... دلوقتى انا زى ما قولتلك فاتح عقود بيع منذ يوم 21 و دا كان بناء على توقعى بالصعود ثم الهبوط لنقاط 1.2000 فا بعد ما رسم شارتاتى و تأكدت من تحليلى و أكدته اكتر بتحليلاتكو فتحت صفقات بيع عند 1.2408 .. و 1.2420 يورو دولار .. و بيع 1.759 باوند دولار ... انا متأكد من صحة التحليل اللى بيرجح الهبوط و لكن عايز اعرف دلوقتى هل من رأيك فى نقطه محدده لو وصلتلها زى 1.2460 اتخلص من بعض الكميه ؟ ... ولا انتظر الهبوط الجديد افضل ؟ ... انا خايف بس ان الصعود يوصل 1.3000 قبل الهبوط مرة اخرى .. فا ادينى رأيك و انا فى الاخر اللى هنفذ متقلقش يعنى
    بص يغالي اليورو اليورو اذا وصل 1.3000 قبل الهبوط لقاع جديده انتهى الترقيم والتحليل الهابط وبكده مفيش حاجه اسمها قاع جديده الصبر ان شاء الله من الممكن الصعود لمنطقه 2650_2680 قبل الهبوط ولكن الاساس هو الهبوط علشان كده مع انه تحليلي بيقول في موجه صعود اخيره بس مش هدخل شراء زي ماقلت في المشاركه اللي فاتت يعني رايي لو حسابك ادارته كويسه مش تقلق ان شاء الله الهبوط اقترب ان شاء الله واصلا المستثمرين جميعا رافضين فكرة وجود تيسير كمي يعني اي صعود ان شاء الله هيكون فرصه للبيع والله اعلى واعلم
    السبب ان لو وصل اليورو الى 1.3000 قبل قاع جديده ينتهي الهبوط هو ان قاع الموجه 1 على فريم الديلي عند النقطه دي ومش ينفع موجيا اذا كان ترقيمي للهبوط صحيح ان شاء الله يوصلها قبل قاع جديده لانه هتكون تداخلت الموجه 4 مع 1 فيبطل الترقيم الهابط فهمتني وشارت الديلي موجود في اول مشاركه في الموضوع وهو السيناريو الاساسي بالنسبالي حتى يثبت العكس وهو اللي بنيت عليه الموضوع اصلا والترقيمات اللي برقمها كلها والحمد لله عندك السيناريوهات بتوضحلك صدق الموجه
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 28-08-2012 الساعة 01:31 AM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samerbaddar مشاهدة المشاركة
    ارتداد من حد القناة العلوي و اول دعم كما بالرسم 2430 والارتداد ليكمل الصعود من هذه المناطق هو الارجح
    لازال الهدف مناطق ال 2600
    الله يبارك فيك ياغالي فيه سيناريو موجه رابعه مثلثيه ترجح الصعود من هذه المناطق سواء صعد من هذه المناطق او هبط الى 2460_2430 ثم صعد منتظرين ان شاء الله البيع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

بص يغالي اليورو اليورو اذا وصل 1.3000 قبل الهبوط لقاع جديده انتهى الترقيم والتحليل الهابط وبكده مفيش حاجه اسمها قاع جديده الصبر ان شاء الله من الممكن الصعود لمنطقه 2650_2680 قبل الهبوط ولكن الاساس هو الهبوط علشان كده مع انه تحليلي بيقول في موجه صعود اخيره بس مش هدخل شراء زي ماقلت في المشاركه اللي فاتت يعني رايي لو حسابك ادارته كويسه مش تقلق ان شاء الله الهبوط اقترب ان شاء الله واصلا المستثمرين جميعا رافضين فكرة وجود تيسير كمي يعني اي صعود ان شاء الله هيكون فرصه للبيع والله اعلى واعلم
    السبب ان لو وصل اليورو الى 1.3000 قبل قاع جديده ينتهي الهبوط هو ان قاع الموجه 1 على فريم الديلي عند النقطه دي ومش ينفع موجيا اذا كان ترقيمي للهبوط صحيح ان شاء الله يوصلها قبل قاع جديده لانه هتكون تداخلت الموجه 4 مع 1 فيبطل الترقيم الهابط فهمتني وشارت الديلي موجود في اول مشاركه في الموضوع وهو السيناريو الاساسي بالنسبالي حتى يثبت العكس وهو اللي بنيت عليه الموضوع اصلا والترقيمات اللي برقمها كلها والحمد لله عندك السيناريوهات بتوضحلك صدق الموجه
    الله يطمنك يا باشا .. انت عارف برضه الواحد بيحب يسمع اراء الناس اللى بيثق فيها مهما كان محلل الوضع و مقتنع باتجاه السير لكن برضه لازم اسمع الاراء اللى بثق فيها فى الاوقات اللى زى دى

الله يطمنك يا باشا .. انت عارف برضه الواحد بيحب يسمع اراء الناس اللى بيثق فيها مهما كان محلل الوضع و مقتنع باتجاه السير لكن برضه لازم اسمع الاراء اللى بثق فيها فى الاوقات اللى زى دى
    ربنا يكرمك ويكرمنا ويوفقنا جميعا ان شاء الله

لايوجد تغيير في السيناروهات فكما ترون ان السيوله منخفصه ولكن هناك تغيير في منطق الدخول , الجميع يتوقع ان هناك هبوط ثم موجه صاعده قبل الهبوط المتوقع ان شاء الله بالنسبه لي لن افكر في الدخول شراء في الموجه الصاعده وسانتظر الصعود للدخول بيع ان شاء الله
    اكرر لن ندخل شراء وسننتظر الصعود اذا صعد للبيع ان شاء الله اتمنى لايتورط في شراء الا لو كان له طريقته في المتاجره لكن بالنسبه لي بقول اللي بيكون على حسابي وعندكم الحساب التجريبي في التوقيع حريص عليه كانه حقيقي تحسبا لو دخل احد

اكرر لن ندخل شراء وسننتظر الصعود اذا صعد للبيع ان شاء الله اتمنى لايتورط في شراء الا لو كان له طريقته في المتاجره لكن بالنسبه لي بقول اللي بيكون على حسابي وعندكم الحساب التجريبي في التوقيع حريص عليه كانه حقيقي تحسبا لو دخل احد
    انا بأيد نفس الرأى و لن اشترى .. فقط سأتخلص من نصف عقود البيع المفتوحه عند وصول السعر الى 12390 .. و سأنتظر أعلى صعود ثم ابيع من جديد بأمر الله .. و صباح الخير لكل الأخوه

انا بأيد نفس الرأى و لن اشترى .. فقط سأتخلص من نصف عقود البيع المفتوحه عند وصول السعر الى 12390 .. و سأنتظر أعلى صعود ثم ابيع من جديد بأمر الله .. و صباح الخير لكل الأخوه
    احبك وانت فاهمني صباح الانوار شريف باشا

السيناريوهين المتوقعين الفترة القادمه وان شاء الله هقولكم على الخلاصه في الاخر وبرجح اي سيناريو
    الفرق بين السيناريوهين في الاهداف ولكن جميعهم اتجاههم هابط ودي النقطه المهمه اللي عايزنها
    السيناريو الاول
    كما هو موضح في الشارت ان اليورو دولار في الموجه الثالثه ومن المتوقع هبوطه بالموجه 4 من هذه المناطق ان شاء الله 2600_2620 لذلك البيع من هنا جيد وبهدف منطقة 2480_2430 اهم مافي السيناريو ان الهبوط بالموجه 4 لايتداخل مع الموجه 1 يعني النقطه الحرجه هي 2380 اذا تداخل معها نتجه مباشره الى السيناريو الثاني
    الملف المرفق 335162
    السيناريو الثاني
    السيناريو الثاني يوضح ان اليورو دولار اكمل موجات صعوده وانه سيبدأ الهبوط من هذه المناطق عند 2600_2620 كما هو موضح
    الخلاصه السيناريوهين هابطين يعني الدخول هو بيع ولكن الاختلاف في الاهداف لذلك سنجعل الهدف هو الهدف الاقرب منطقه 2480_2430 ونخرج بنصف العقود ونضع الاستوب للنصف الاخر على الدخول ومن اراد ان يخرج بالعقود كامله فهذه حريته
    بالنسبه لي ارجح السيناريو الاول لانه اليورو دولار عنيد ومش هيخلي الجميع ياخد الموجه من اولها بس على مين معاه ان شاء الله
    بالتوفيق للجميع ان شاء الله
    الملف المرفق 335163
    السبب في عدم الشراء وانتظار الصعود للبيع هو السيناريو التاني لو فاكرينه مع ان الهبوط الحالي في موجته الاولى تصحيحي بس ممكن نخليها دافعه لو مصعدش عشان كده نأمن غدر الحركه ونتحرك بالقوانين والقوانين بتقول انتظار الصعود اذا صعد للبيع قشطة كده

الصورة الرمزية samerbaddar
    samerbaddar غير متواجد حالياً عضو نشيط

السبب في عدم الشراء وانتظار الصعود للبيع هو السيناريو التاني لو فاكرينه مع ان الهبوط الحالي في موجته الاولى تصحيحي بس ممكن نخليها دافعه لو مصعدش عشان كده نأمن غدر الحركه ونتحرك بالقوانين والقوانين بتقول انتظار الصعود اذا صعد للبيع قشطة كده
    شوية كلاسيكي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 28-08-2012 04-00-37 ص.png‏   28-08-2012 04-19-47 ص.png‏  
    توقيع العضو
    ارقام محققة للكيبل باذن الله
    ارقام محققة لليورو باذن الله

تحديث اليورو دولار على فريم الساعه للموجه الحاليه
    من الواضح ان هبوط السعر حركته بطيئه ومتقطعه لذلك نتوقع موجه صاعده اخيره قبل مواصله الهبوط ومن احد الترقيمات الجديره بالاهتمام حاليا انه قام بحركه زجزاج تصحيحيه وموجتها الاخيرة ending diagonal لذلك نتوقع الهبوط لمستوى 2430 ثم الصعود في موجته الاخيره ان شاء الله لذلك من الممكن الدخول بعقد شراء صغير نظرا لكوننا عكس الاتجاه وهدف 2620 لمن اراد
    بالتوفيق للجميع ان شاء الله
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	eur1.gif
المشاهدات:	46
الحجـــم:	20.0 كيلوبايت
الرقم:	335758

سندخل هذه الصفقه بناءا على التحليل السابق
    اليورو دولار
    شراء ماركت بنصف كميه دخولك من 2508
    والنصف الاخر شراء معلق من 2450
    الاستوب 2400
    الهدف 2700

سندخل هذه الصفقه بناءا على التحليل السابق
    اليورو دولار
    شراء ماركت بنصف كميه دخولك من 2508
    والنصف الاخر شراء معلق من 2450
    الاستوب 2400
    الهدف 2700
    الان نلغي الامر المعلق لعدم تفعله
    وننقل الاستوب الى 2460
    وسارفق الترقيم لاحقا وسبب نقل الاستوب والغاء الامر الذي لم يتفعل

صفحة 32 من 97 الأولىالأولى ... 22262728293031323334353637384282 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17