صفحة 41 من 106 الأولىالأولى ... 31353637383940414243444546475191 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 601 إلى 615 من 1588
    الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

[QUOTE=markov;2497509]
    شكرا اخي ابو ادم على هذا التحليل الدقيق ، وحتى تكتمل الصوره منتظرين ملوك الزمني ( عمرو التابعي وسامر بدر وتلميذ الايام .. واخرون بالطبع ) ان يدلوا برايهم ايضا لما نحن مقبلون عليه .
    عن نفسي انا ، ايضا وحسب مؤشرات الاستاذ وضاح اعتقد بان المناطق التي نحن فيها الان هي مناطق اكتفاء شرائي ويزيد ولن يتعدى الصعود منطقه المقاومات الشهريه المحدده على شارتي الهيدين والسترونج ( 12844 12846 ) .
    وعند ثبات القمه الجديده الاسبوع المقبل وثبات البيانات الجديده لمؤشرات وضاح العطار ، سوف اضع تصوراتي لاهداف البيع المرحليه .
    تحياتي
    [/QUOTE

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    ياباشا اية الكلام الكبير دة ملوك اية بس الملك هو الله سبحانة وتعالى محنا قولنا قبل كدة بنتعلم وهنفضل نتعلم الى اخر العمر .. انا بتكلم عن نفسى هههههههه لحد يزعل منى وانا مبحبش حد يزعل منى خالص
    كل التحية لجميع الاخوة المشاركين فى هذا الموضوع اللى اسعدنى العمل فية بالفعل جدا جدا لانة موضوع رايق وهادى ما شاء الله عينى علية باردة وبة نخبة رائعة ليا الشرف انى اتعاملت معهم فعلا والحمد لله وصلنا لاهدافنا
    انا كنت فاكر اخى ماركوف انك فاتح هذا الموضوع لهدفك فقط لكن واضح انك هتكمل شغل فية مع اليورو ورحلتة القادمة باذن الله

رؤيتى لليورو دولار الفترة القادمة
    هنفضل على الرسمة القديمة هية هية واحنا دخلنا فى مرحلة قوية هتحدد اتجاة اليورو لفترة كبيرة بأذن الله
    سريعا كدة للتذكير لاخر مشاركة ليا
    انا قولت عند الزاوية 135 عند مستوى 1.2568 ان اليورو بين ضعف وانة راجع بنسبة كبيرة الى 1.2392 - 1.2440 ودية مناطق الشراء بالنسبالى ولكن دة محصلش وان كنت اتمنى فعلا ان دة يحصل .. وبالفعل ضحك عليا وطار الى الهدف بدرى شويتين وانا خرجت من الليلة كلها عند الزاوية 135 .. الوضع الحالى لة كما موضح على الشارت انا واخد فاصل زمنى من شمعة اختراق الزاوية 90
    وعندنا ميعاد جديد يوم 16-9 للوصول الى الزاوية 180 اللى وصلها يوم الجمعة بسرعة قبل ميعادة
    بالنسبالى فى الوضح الحالى لة هو للبيع فقط حتى ميعادة الجديد يعنى اى ارتفاع لة هبيع وهدفى الزاوية 180
    عند مستوى 1.2746 الى ان يأتى ميعادة وهشوف يوم ميعادة هيكون فين اذا ظبط ميعادة مع الزاوية 180 يبقى شكرا وكدة اليورو لة اهداف اخرى شمالا وهيكمل دورتة لفوق ووقتها نتكلم عنها بأذن الله طيب وان مظبطش سعرة مع ميعادة يبقى شكرا برضة وكدة اليورو نازل وبالنسبالى اكتفى بنصف دورة على الديلى من الموجة الحالية
    يعنى خلاصة الرغى الكثير دة ان اليورو بألنسبالى مهم جدا جدا ظبط ميعادة القادم مع سعر الزاوية لتكملة صعودة اما غير كدة فهو للبيع لاهداف بعيدة جنوبا ان شاء الله
    وجهة نظرى تحتمل الخطأء والصواب وربنا يوفق الجميع باذن الله
    تحياتى وتقديرى للجميع
    والله الموفق

الشارت

الصورة الرمزية markov
    markov غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد:+ مؤشرات قائده لا تموت ولا تندثر +

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة markov مشاهدة المشاركة
    تحديث اسبوعي
    ---------------------
    اهم ما في التحديث سيكون التركيز على اندكس الدولار الذي وصل الى الدعم الشهري على السترونج بينما لم يصل اندكس اليورو ولا زوج العمله الى المقاومات الشهريه المفترضه .
    سيكون هذا الكلام واضحا لمن لديه المؤشرات ولديه شارتات الاندكسات .
    هذه الامور تنبئ بارتفاع معين لاندكس الدولار مما يتحتم بهبوط معين لزوج العمله على المدى القريب وسارفق المدى الهبوطي للزوج في المشاركه القادمه ان شاء الله
    وكما وعدتكم في المشاركه السابقه ستكون هذه نظرتي للهبوط القادم .
    اليورو باعتقادي لن يهبط اكثر من حوالي 200 نقطه تقريبا من قمه 12826 .. وسنشاهده باذن الله عند مستويات 12640 وما حولها .
    شريطه ان لا يكسر قمه 12826 لان حينها ستكون لدي حسابات اخرى
    تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ev 75.png‏  

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة markov مشاهدة المشاركة

استهدي بالله يا ابو ريم انت مكبر الموضوع شويه ، قلت لك لا اريد ان ادخل في مناقشات او جدل حول اصل الاولويه ، الاندكس ام الزوج .
    لان هذا لن يفيدنا بشيئ بتاتا وانا اعلم ما اقول .
    ابو ريم رجاء لا تفكر بهذه الاشياء لانها لن تغير من حقيقه الامور ، خذ الواقع كما هو وخلاص .
    وبلاش الزعل الذي لا ياتي بالفائده .
    تحياتي

لا طبعا مش هاخد الواقع كما هو وخلاص
    لو فاكر انى باتابعك علشان اعرف امتى ابيع وامتى اشترى تبقى غلطان جدا
    انا عاوز اتعلم شيئ جديد او طريقة جديدة وانت مصر تفرغ اى مشاركة ليا عن محتواها الاصلى
    انا سالتك سؤال وعاوز اجابة واضحة وها اعيد السؤال بطريقة اخرى ولو انى متاكد انك فاهم سؤالى تماما
    ليه قلت ان اندكس اليورو يجب ان يصعد لتعويض الفارق بين قيمته الحالية وقيمتة القديمة وبالتالى صعد معه اليورو
    من بيحرك من الزوج ام الاندكسات
    ايه النظرية بتاعة الموضوع ده او ايه الفكرة وازاى نحسبها رياضيا او بالرسم
    لو مش عاوز تجاوب هنا افتح لها موضوع مخصوص شرح فقط وماتردش على اى مشاركات من اى حد مهما كان مين
    بس لو وعدت تنفذ وماتعملش زى وعدك بخصوص موضوع ماركوف بروفايل االلى قلت ماعندكش وقت وانت قاعد ليل نهار للموضوع ده
    منتظر رد فى صلب الموضوع وسيبك انت من موضوع الجدل والزعل والكلام ده اللى مش هاياكل عيش
    جاوب فى صلب الموضوع
    آخر تعديل بواسطة abo reem ، 10-09-2012 الساعة 07:50 AM

الصورة الرمزية allmouafa9
    allmouafa9 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo reem مشاهدة المشاركة
    لا طبعا مش هاخد الواقع كما هو وخلاص
    لو فاكر انى باتابعك علشان اعرف امتى ابيع وامتى اشترى تبقى غلطان جدا
    انا عاوز اتعلم شيئ جديد او طريقة جديدة وانت مصر تفرغ اى مشاركة ليا عن محتواها الاصلى
    انا سالتك سؤال وعاوز اجابة واضحة وها اعيد السؤال بطريقة اخرى ولو انى متاكد انك فاهم سؤالى تماما
    ليه قلت ان اندكس اليورو يجب ان يصعد لتعويض الفارق بين قيمته الحالية وقيمتة القديمة وبالتالى صعد معه اليورو
    من بيحرك من الزوج ام الاندكسات
    ايه النظرية بتاعة الموضوع ده او ايه الفكرة وازاى نحسبها رياضيا او بالرسم
    لو مش عاوز تجاوب هنا افتح لها موضوع مخصوص شرح فقط وماتردش على اى مشاركات من اى حد مهما كان مين
    بس لو وعدت تنفذ وماتعملش زى وعدك بخصوص موضوع ماركوف بروفايل االلى قلت ماعندكش وقت وانت قاعد ليل نهار للموضوع ده
    منتظر رد فى صلب الموضوع وسيبك انت من موضوع الجدل والزعل والكلام ده اللى مش هاياكل عيش
    جاوب فى صلب الموضوع
    واخيرا نطق الاخ ابوريم ابجد ده من اخرو الكلام الصح الاخ ماركوف يريد بان يستفيد ولايفيد وهو استفاد من كل ماكتبت اخي ابوريم وهو لم يفيدك باي شيئ
    كنت حاسب انه اطلعك على الخاص على ماتوصل اليه

الصورة الرمزية abo reem

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة allmouafa9 مشاهدة المشاركة
    واخيرا نطق الاخ ابوريم ابجد ده من اخرو الكلام الصح الاخ ماركوف يريد بان يستفيد ولايفيد وهو استفاد من كل ماكتبت اخي ابوريم وهو لم يفيدك باي شيئ
    كنت حاسب انه اطلعك على الخاص على ماتوصل اليه
    اخى الكريم
    انت لسه مش فاهم ماركوف صح
    ماركوف مش عاوز يستفيد من حد لان عنده الكثير ودماغة ناشفة فى العلم ومش محتاجلى ولا محتاج لحد فى المنتدى ولا محتاج لمؤشر الاستاذ وضاح
    ماكوف عاوز يوصل رؤيته بطريقتنا علشان يفيد وفى نفس الوقت يشترى دماغة من كتر الاستفسارات والهجوم عليه
    ماركوف قيمة كبيرة فوق ما تتخيل لكنه مراوغ جيد فى الحوار
    انا بقى وراة وراة والزمن طويل ومش هاسيبه حتى لو هاروحله موسكو

اخى الكريم
    انت لسه مش فاهم ماركوف صح
    ماركوف مش عاوز يستفيد من حد لان عنده الكثير ودماغة ناشفة فى العلم ومش محتاجلى ولا محتاج لحد فى المنتدى ولا محتاج لمؤشر الاستاذ وضاح
    ماكوف عاوز يوصل رؤيته بطريقتنا علشان يفيد وفى نفس الوقت يشترى دماغة من كتر الاستفسارات والهجوم عليه
    ماركوف قيمة كبيرة فوق ما تتخيل لكنه مراوغ جيد فى الحوار
    انا بقى وراة وراة والزمن طويل ومش هاسيبه حتى لو هاروحله موسكو
    نحن لاننكر بانه قيمة كبيرة في المجال لكن تعبنا من الغموض في توصيل المعلومة ليس لان ماتوصل له صعب على الجميع لكن هو الذي لايريد ذلك وانت ايظا قيمة كبيرة لكن انت نيتك الافادة وايظا الاخ ماركوف يحسب باننا لانجتهد في متابعة مواضيعه وفهم افكاره لما تتعب وتبحبث وتساله فلا يجيبك مباشرة وتزيد تتوه وهذا حال الجميع فلو شرحه واضح وسهل هل لا نجد واحد من اعضاء المنتدى قدر يفهم ماتم شرحه في مواضيعه وخاصة موضوع ربط الاندكسات بالزوج
    كان يقدر لو اراد في مشاركة واحدة يوضح ماتم شرحه في الموضوع
    وشكرا اخي على رحابة صدرك

الصورة الرمزية abo reem

نحن لاننكر بانه قيمة كبيرة في المجال لكن تعبنا من الغموض في توصيل المعلومة ليس لان ماتوصل له صعب على الجميع لكن هو الذي لايريد ذلك وانت ايظا قيمة كبيرة لكن انت نيتك الافادة وايظا الاخ ماركوف يحسب باننا لانجتهد في متابعة مواضيعه وفهم افكاره لما تتعب وتبحبث وتساله فلا يجيبك مباشرة وتزيد تتوه وهذا حال الجميع فلو شرحه واضح وسهل هل لا نجد واحد من اعضاء المنتدى قدر يفهم ماتم شرحه في مواضيعه وخاصة موضوع ربط الاندكسات بالزوج
    كان يقدر لو اراد في مشاركة واحدة يوضح ماتم شرحه في الموضوع
    وشكرا اخي على رحابة صدرك
    الصبر طيب
    عاوز انا وانت والاخ واد زمان وكام واحد كده نعمل عليه هجوم كاسح بالاسئلة نخليه ينطق وتاكد انه مش هايعمل زي غيره ويترك الكتابة لانه عنيد

الصبر طيب
    عاوز انا وانت والاخ واد زمان وكام واحد كده نعمل عليه هجوم كاسح بالاسئلة نخليه ينطق وتاكد انه مش هايعمل زي غيره ويترك الكتابة لانه عنيد
    انت تامر اخي انا لما ارجع للبيت حرتب الاسالة وعندي كل مشاركاته في ملف وورد حرجعلو وانظم الافكار وارد عليك

الصورة الرمزية MeshariWM
    MeshariWM غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تكتيك قوي وهجمه مرتده على الاخ ماركوف علشان يطلع اللي عنده
    بصراحه جداً مستمتع بالنقاش وعاجبني جو الموضوع
    ان شاء الله راح اشارك باللي اقدر عليه لما اجد فرص مناسبه ولما يبدأ التحليل على المدى القصير لاني لا اعمل على الصفقات طويلة المدى " السوينج "

الصورة الرمزية abo reem

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @Kir مشاهدة المشاركة
    تكتيك قوي وهجمه مرتده على الاخ ماركوف علشان يطلع اللي عنده
    بصراحه جداً مستمتع بالنقاش وعاجبني جو الموضوع
    ان شاء الله راح اشارك باللي اقدر عليه لما اجد فرص مناسبه ولما يبدأ التحليل على المدى القصير لاني لا اعمل على الصفقات طويلة المدى " السوينج "
    ايه رأيكو نفتح موضوع مخصوص نجمع فيه كل مشاركات ماركوف اللى كتبها بخصوص الاندكسات سواء هنا او فى موضوعه الاساسى ونحط بردة الاستفسارات ذات الصلة مثل اسئلة الاخ واد زمان وكده تبقى الكورة فى ملعب ماركوف ويا إما يفتح الصندوق الاسود او نتعلم منه فن المراوغة فى الحوار لانه امهر من مارادونا يعنى فى كل الاحوال هانستفيد

ايه رأيكو نفتح موضوع مخصوص نجمع فيه كل مشاركات ماركوف اللى كتبها بخصوص الاندكسات سواء هنا او فى موضوعه الاساسى ونحط بردة الاستفسارات ذات الصلة مثل اسئلة الاخ واد زمان وكده تبقى الكورة فى ملعب ماركوف ويا إما يفتح الصندوق الاسود او نتعلم منه فن المراوغة فى الحوار لانه امهر من مارادونا يعنى فى كل الاحوال هانستفيد
    انا معك اخي ابوريم
    افتح انت الموضوع وانا ساضع المشاركات المهمة فانا ليس لي في فتح المواضيع وشكرا على الفكرة

حقيقه الاندكسات هي كونها تساعدك في جميع انواع التحليل على اختلاف الوانها بمن فيهم الكلاسيكي ، وتزيدك يقينا لما تفعله ، هذا من ناحيه المساعده ، ولكن هناك جزء هام في حقيقه الاندكسات تستطيع من خلاله استنباط تحليل خاص جدا ، يرتكز اساسا على قيم الاندكسات وعلاقه الازواج ببعضها البعض حسب قانون العلاقات منذ لحظه الاتفاق على تخليق العملات نفسها وربطها ببعضها البعض .
    بالنسبه للموضوع الجديد انا لن افتحه الان وذلك لارتباطي بعمل خاص مع جهات مستفيده استخدم فيه نتائج الابحاث الاخيره عن الاندكسات ومناطق الاتزان فيه .
    لذا سيتاجل الموضوع قليلا لحين الانتهاء من عقد الشراكه .
    تحياتي
    اخي ابوريم هذه احدى مشاركات الاخ ماركوف بين فيها سبب ترك الامور غامضة بالنسبة لموضوع الاندكسات فيمكن لايستطيع المشاركة في الموضوع ونحرجه في ذلك فارجو انت بعلاقتك معه تسطيع هعرفة هل هو قادر على الشرح او السبب مازال قائما

الصورة الرمزية hgyhdf
    hgyhdf غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

موفقين

الصورة الرمزية markov
    markov غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

كل التحية لجميع الاخوة المشاركين فى هذا الموضوع اللى اسعدنى العمل فية بالفعل جدا جدا لانة موضوع رايق وهادى ما شاء الله عينى علية باردة وبة نخبة رائعة ليا الشرف انى اتعاملت معهم فعلا والحمد لله وصلنا لاهدافنا
    انا كنت فاكر اخى ماركوف انك فاتح هذا الموضوع لهدفك فقط لكن واضح انك هتكمل شغل فية مع اليورو ورحلتة القادمة باذن الله

الشارت

هلا فيك اخي عمرو ، ساحاول تكمله الاجزاء ان شاء الله وربنا يكون في العون .
    تقلقني بغيابك الطويل احيانا

الصورة الرمزية abo reem

حقيقه الاندكسات هي كونها تساعدك في جميع انواع التحليل على اختلاف الوانها بمن فيهم الكلاسيكي ، وتزيدك يقينا لما تفعله ، هذا من ناحيه المساعده ، ولكن هناك جزء هام في حقيقه الاندكسات تستطيع من خلاله استنباط تحليل خاص جدا ، يرتكز اساسا على قيم الاندكسات وعلاقه الازواج ببعضها البعض حسب قانون العلاقات منذ لحظه الاتفاق على تخليق العملات نفسها وربطها ببعضها البعض .
    بالنسبه للموضوع الجديد انا لن افتحه الان وذلك لارتباطي بعمل خاص مع جهات مستفيده استخدم فيه نتائج الابحاث الاخيره عن الاندكسات ومناطق الاتزان فيه .
    لذا سيتاجل الموضوع قليلا لحين الانتهاء من عقد الشراكه .
    تحياتي
    اخي ابوريم هذه احدى مشاركات الاخ ماركوف بين فيها سبب ترك الامور غامضة بالنسبة لموضوع الاندكسات فيمكن لايستطيع المشاركة في الموضوع ونحرجه في ذلك فارجو انت بعلاقتك معه تسطيع هعرفة هل هو قادر على الشرح او السبب مازال قائما
    لو الموضوع كده يبقى ماركوف معه العذر ولا داعى لاحراجه

صفحة 41 من 106 الأولىالأولى ... 31353637383940414243444546475191 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17