صفحة 16 من 20 الأولىالأولى ... 61011121314151617181920 الأخيرةالأخيرة
النتائج 226 إلى 240 من 292
    الصورة الرمزية hoopoe
    hoopoe غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF مشاهدة المشاركة
    تمام انا اصلا كنت عايز اقلك المستوى اللى قبل اللى قبلة بس قولت اوضحهالك اكتر علشان تبقى مفهومة
    ونفس الكلام ينطبق على مستويات 50-61 وانا مردتش اقولك عليها سيبتك نستنتجها لوحدك واللى بنطبق على فريم ينطبق على اى فريم اخر يومى اسبوعى ساعة بس اقل فريم ممكن تشتغل علية هو الساعة
    وبالنسبة للخبطة علاجها الوحيد التطبيق المستمر وومكن تكتب الأساسيات فى شكل نقاط وترجعلها عند الحاجة انا شخصيا كنت بعمل كدة كل ما اكتشف حاجة بتتكرر معايا اعتمدها قاعدة واسجلها فى ورقة الا ان انتهيت يمجموعة قواعد كونولى استراتيجية جميلة الحمد لله
    بالتوفيق ان شاء الله وورينا همتك اول ما السوق ما يفتح ان شاء الله
    ممتاز شكرا لك سوف اقوم بالتطبيق باذن الله لان عندي مشكله في تحديد بداية الرسم على الاربع ساعات
    هو سر الشغله لو تعلمته يمشي الحال سوف اضع شارتات وابيك اذا فيها خطأ في بداية رسمها توضح لي الطريقة الصحيح
    وهل يوجد طريقه تسهل على تحديد بداية الرسم على الاربع ساعات لان الماضي طول مادري فين ابدا
    شكرا لك ماقصرت الله يجزاك خير ويرزقك من اوسع ابوابه ويجعل كل صفقاتك كسبانه

الصورة الرمزية EGYPTIAN PROF
    EGYPTIAN PROF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoopoe مشاهدة المشاركة
    ممتاز شكرا لك سوف اقوم بالتطبيق باذن الله لان عندي مشكله في تحديد بداية الرسم على الاربع ساعات
    هو سر الشغله لو تعلمته يمشي الحال سوف اضع شارتات وابيك اذا فيها خطأ في بداية رسمها توضح لي الطريقة الصحيح
    وهل يوجد طريقه تسهل على تحديد بداية الرسم على الاربع ساعات لان الماضي طول مادري فين ابدا
    شكرا لك ماقصرت الله يجزاك خير ويرزقك من اوسع ابوابه ويجعل كل صفقاتك كسبانه
    تمام طبق وارفع شارتاتك ولو فيها اى خطأهقوم بتصحيحة
    نصيحة لوجه الله عن تجربة ركز مع زوج واحد فقط اى كان طريقة تحليلك مش مهم زوج اية المهم تركز فى واحد بس علشان تفهم سلوك الزوج دة كويس ومتتشتتش بين اكتر من حاجة وتبقى مركز فى حاجة واحدة.

الصورة الرمزية أبو ضي
    أبو ضي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

من المواضيع الجميله صراحة وتستحق المتابعه
    أضع بعض الشارتات واتمنى التعقييب عليها
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 2.jpg‏   1.jpg‏  

الصورة الرمزية أبو ضي

وهذا الجزء الثاني من المشاركة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 4.jpg‏   3.jpg‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the-zero مشاهدة المشاركة
    والله والله كلمة مبدع شوية عليك ..
    عارف لو الواحد قدر يتقن هذه الطريقة ، تمسك زوج واحد وتعصرو عصر .. طالع نازل ..
    مش عارف ليه متلبخط جداً في معرفة إختيار أول موجة نبدأ منها الرسم .. مع إني شايف إننا ممكن نبدأ نرسم من أي موجة ونتابع ..
    يعني مثلاً الأن يمكن أن يكون الرسم على الموجة الصاعدة الأخيرة للأسترالي هو بداية الرسم والمتابعة .. صحيح .؟؟؟؟؟
    عذرا أخى الزيرو لم انتبة لمشاركتك هذة غير الأن وانا اراجع الموضوع
    المشكلة انك لازم تشتغل على الموجة الصحيحة لأنى الموجة الصحيحة هى اللى بيبقى ليها تأثير على السعر بدليل انك لو مسكت الموجة الصح هتلاقى السعر بيحترما لمستويات اللى انت بترسمها وماشى معاة تمام وبالنسبة لطريقة تحديد هذة الموجة ارسم علىا لماضى وامشى مع الحركة القديمة للسعر واحدة واحدة وانت هتكتشف بنفسك انهى موجة تشتغل عليها مع الوضع فى الأعتبار عامل هام جدا وهو عامل المرونة وانا شخصيا مركز مع زوج واحد فقط زوج الأسترالى ولا أنظر لأى ازواج اخرى وباصص على فريماتة كلها ورابط بينهم والحمد لله قادر لحد كبير احدد حركات الزوج الصاعدة والهابطة
    تحياتى اخى الكريم وعذرا مرة اخرى على الرد المتأخر

افتراضي رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~

ممتاز ممتاز انا كنت ماشى الأسبوع الماضى على نفس الرسم بالظبط وكنت شارى صباح الجمعة بهدف مستوى 50 وقفلت صفقة الشراء قبل مستوى 50 بحاجة بسيطة علشان السوق كان خلاص هيقفل تجنبا لأى جابات ولو كان اتكون نموذج انعكاسى عند مستوى 50 كنت بيعت وسيبت الصفقة للأسبوع القادم حضر نفسك لصفقة بيع تقيلة اوى قادمة ان شاء الله على هذا الزوج واتوقع كسر مستوى 61 والأرتداد من مستوى 100 هتقولى لية هقولك دى حاجات انت هتحفظها لوحدك مع التطبيق المستمر بتحصل لما الأتجاة بيتغير ولاحط انى الأتجاة الصاعد لما كان مستمر الأسبوع الماضى كا بيصحح دايما عند مستوى 50 اما اخر تصحيح كان عند مستوى 61 ودى اول علامة لتغير الأتجاة وننتظر باقى التأكيدات
    أرتد السعر من مستوى 100 وهبط للأسفل وكسر مستويات 50-61 وهدفة الأن المبدئى مستوى 100 بستوب اغلا اعلى مستوى 50 وهدفةا لثانى مستوى 161 فى حالة كسر مستوى 100 بستوب اغلاق اعلى مستوى 61
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.gif‏   2.gif‏  

الصورة الرمزية أبو ضي

طيب انا نسيتني ولا ايه
    ياليت تطلع على الشارتات اللي نزلتها فوق
    ثاني حاجه انا اللي فهمته ان احنا نبدأ نرسم شارت جديد لما السعر يوصل لـ 50 أو 61 ويرجع, صح الكلام دا ؟

شكرا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو ضي مشاهدة المشاركة
    طيب انا نسيتني ولا ايه
    ياليت تطلع على الشارتات اللي نزلتها فوق
    ثاني حاجه انا اللي فهمته ان احنا نبدأ نرسم شارت جديد لما السعر يوصل لـ 50 أو 61 ويرجع, صح الكلام دا ؟

شكرا
    لا يا غالى منستكش انا كتبت التعقيب على مشاركتك بس مش عارف لية الرد مظهرش يمكن نسيت اضغط على اضافة الرد

بالنسبة لشارتاتك تمام بس خلى بالك انى بداية الرسم بيكون مستوى 100 ونهاية الرسم مستوى الصفر وحاول ترجع وترسم منه ورا اكتر وتغير الرسم كل ما طرأجديد واكثر التطبيقات واى خطأفيها هوضحهولك بمشيئة الله
    وفعلا لما السعر يوصل لمستوى 50 او 61 ويعمل سلوك أنعكاسى بنبدأ نغير الرسم وندخل فى الأتجاة الجديد بهدف مستوى 50 ونراقب سلوك السعر وهكذا...

الصورة الرمزية hoopoe

ممتاز ممتاز انا كنت ماشى الأسبوع الماضى على نفس الرسم بالظبط وكنت شارى صباح الجمعة بهدف مستوى 50 وقفلت صفقة الشراء قبل مستوى 50 بحاجة بسيطة علشان السوق كان خلاص هيقفل تجنبا لأى جابات ولو كان اتكون نموذج انعكاسى عند مستوى 50 كنت بيعت وسيبت الصفقة للأسبوع القادم حضر نفسك لصفقة بيع تقيلة اوى قادمة ان شاء الله على هذا الزوج واتوقع كسر مستوى 61 والأرتداد من مستوى 100 هتقولى لية هقولك دى حاجات انت هتحفظها لوحدك مع التطبيق المستمر بتحصل لما الأتجاة بيتغير ولاحط انى الأتجاة الصاعد لما كان مستمر الأسبوع الماضى كا بيصحح دايما عند مستوى 50 اما اخر تصحيح كان عند مستوى 61 ودى اول علامة لتغير الأتجاة وننتظر باقى التأكيدات
    أرتد السعر من مستوى 100 وهبط للأسفل وكسر مستويات 50-61 وهدفة الأن المبدئى مستوى 100 بستوب اغلا اعلى مستوى 50 وهدفةا لثانى مستوى 161 فى حالة كسر مستوى 100 بستوب اغلاق اعلى مستوى 61
    ممتاز فكرة انه اذا كسر 61% الى اهداف ابعد انا اسمعك دايم تقول هدفنا 61% واتواقع انه بيوصل الى 100 و161 ويوصل
    وتقول بعدين اقلكم عليها
    هل تقصد انه عندما يصحح الى 50% لو مره واحده ثم يصحح الى و61 مره ثانيه انه راح يوصل الى اهداف ابعد
    مافهمت ياريت توضح بشارت لاني دائما اخرج على 50 او 61% ويصعد ابعد من كذا
    الاوزى بتاعك عامل عمايل
    الله يرزقك من اوسع ابوابه ويمتعك بالصحه والعافيه
    شرح ممتاز
    آخر تعديل بواسطة hoopoe ، 12-06-2012 الساعة 06:02 AM

ممتاز فكرة انه اذا كسر 61% الى اهداف ابعد انا اسمعك دايم تقول هدفنا 61% واتواقع انه بيوصل الى 100 و161 ويوصل
    وتقول بعدين اقلكم عليها
    هل تقصد انه عندما يصحح الى 50% لو مره واحده ثم يصحح الى و61 مره ثانيه انه راح يوصل الى اهداف ابعد
    مافهمت ياريت توضح بشارت لاني دائما اخرج على 50 او 61% ويصعد ابعد من كذا
    الاوزى بتاعك عامل عمايل
    الله يرزقك من اوسع ابوابه ويمتعك بالصحه والعافيه
    شرح ممتاز
    ماتحولشى نتستنج السوق هيعمل اية ركز بس السوق ماشى ازاى وامشى معاة فين ما يروح
    وبالنسبة للخروج عن 50 او 61 فهو جيد واذا اردت اهداف ابعد من ذلك فتقدر تقسم برحتك
    بأستخدام الفيبوناتشى الحمد لله بنقدر نحدد أماكن القمم والقيعان وبندخل فى الأتجاة الجديد من هناك تقدر بقى تخلى نصف العقود مثلا هدفها عند مستوى 50 والنصف الأخر تقفلة لما يظهر سلوك سعرى قوى عند المستويات بتاعتنا كدة يعنى لكن لو مستوى 61 اتكسر ودخلت السوق انت كدة بتدخل فى وسط الطريق واحتمال كبير جدا تتفرم فيستحسن انى الفرصة تكون من اولها داخلها وتكون ملك نفسك معاك عقدك تقفل منة اجزاء على مراحل ومش لازم تقفلة كلة عن نقطة معينة

فين التطبيقات اللى قولتلك عليها تنزلها مع افتتاح السوق

الصورة الرمزية hoopoe

Talking رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~

ماتحولشى نتستنج السوق هيعمل اية ركز بس السوق ماشى ازاى وامشى معاة فين ما يروح
    وبالنسبة للخروج عن 50 او 61 فهو جيد واذا اردت اهداف ابعد من ذلك فتقدر تقسم برحتك
    بأستخدام الفيبوناتشى الحمد لله بنقدر نحدد أماكن القمم والقيعان وبندخل فى الأتجاة الجديد من هناك تقدر بقى تخلى نصف العقود مثلا هدفها عند مستوى 50 والنصف الأخر تقفلة لما يظهر سلوك سعرى قوى عند المستويات بتاعتنا كدة يعنى لكن لو مستوى 61 اتكسر ودخلت السوق انت كدة بتدخل فى وسط الطريق واحتمال كبير جدا تتفرم فيستحسن انى الفرصة تكون من اولها داخلها وتكون ملك نفسك معاك عقدك تقفل منة اجزاء على مراحل ومش لازم تقفلة كلة عن نقطة معينة

فين التطبيقات اللى قولتلك عليها تنزلها مع افتتاح السوق
    ممتاز واضح يعني احتاج الى زيادة العقود علشان لما انتظر اختراق 61% اكون بعت عقد عند 505
    وبذلك تكون اعصابي هادئه ما استعجل في البيع لما يتكون نموذج انعكاسي طريقة ممتازه جدا
    هذه فرصتين على الساعه الاسترالي دولار بيع ( الاوزى بتاعك ) والثاني النيوزلندي دولار كلهم بيع اهدافهم موضحه على الشارت
    ننتظر منك التعديل اذا كان فيه خطا او اذا كان فيه اهداف ابعد على العموم الاسترالي دولار مازال يحوم حول 261% على اربع ساعات
    وهذ يؤكد البيع لانه راجع يختبر 261% وهي قريبه من الهدف 61% على الساعه
    تابع الشارت
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة رصة ساعه استرالي دولار.png‏   رصة ساعه انيوزلندي دولار.png‏  

الصورة الرمزية hoopoe

هذا تطبيق على الاربع ساعات ارجو التعديل اذا كان فيه خطأ
    انا ماني عارف من فين ابدا في الاربع ساعات هل من اخر موجه صححة 50% او 61% ام ماذا
    لان بالفعل وجدت ان الاربع ساعات مفيد جدا يوضح الاتجاه وهذه الفائده فقط مانشتري بس نراقب ونروح للساعه صح
    وهذا واضح في الاسترالي دولار على الاربع ساعات ماوصل 423% وارتد
    الان عند 261% طالع نازل فوقها لم يوصل الى 161% لو اخترق 161% نعرف ان الاتجاه
    تغيير ونغير الفيبو على لاربع ساعات اما على الساعه كل ماحصلنا فرصه نغير مع الاخذ بالاعتبار
    احنا فين على الاربع ساعات وفين ممكن نروح هذا حسب فهمي طبعا الاسترالي دولار واضح جدا
    لان رسمك صح على الاربع ساعات لان الشارتات الثانيه يمكن الواحد يرسم غلط ويكون شغله
    كله غلط علشان كذا ابيك تعطيني طريقه اعرف بداية رسم الاربع ساعات لاتقولي ارجع للماضي
    الماضي طويل وتحصل لخبطه في الشارت من فين ابد من اخر تصحيح ام من وين
    شاهد التطبيق على الاربع ساعات في المرفقات ووضحلي الطريقه الصحيحه على الشارت
    وابيك ترسملي النيوزلندي دولار اربع ساعات صح لاني ابشتغل عليه واسيب الاوزى بتاعك
    انا الحمد لله الساعه تقريبا اتقنتها كله بفضل الله ثم بفضل توجيهاتك
    وشكرا لك والله يجزاك من اوسع ابوابه ويرزقك من حيث لاتحتسب
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.png‏   2.png‏   3.png‏   4.png‏   5.png‏  

6.png‏  
    آخر تعديل بواسطة hoopoe ، 13-06-2012 الساعة 05:32 AM

هناك حركة صاعدة لليورو دولار والأسترالى دولار قادمة ان شاء الله
    ولى عودة للتوضيح اسباب تلك الحركة

الصورة الرمزية hoopoe

هذه اخبار العملات ليوم الاربعاء 13/6/2012 م
    واهم الاخبار هي التي باللون الاحمر تعتبر قويه ومؤثره على العمله
    انا حاولت اترجم المهمه
    اليوم الدولار الساعه 8.30 عليه ثلاثه اخبار قويه اللي بيدخل افضل يتنظر صدور الاخبار على الدولار
    النيوزلندي عليه اخبار الساعه 5 عصرا ثلاثه اخبار وخبار الساعه 9.10
    يفضل اللي ماهو متأكد 100% من تحليله لايدخل الا بعد صدور الخبر
    لكن مع تحليلنا اتوقع باذن الله ان الدولار اخباره زينه لان شارتات اللي نزلتها حقت الساعه
    النيوزلندي دولار والاسترلي دولار كلها بيع مقابل الدولار يعني الدولار بيطلع
    هذا مجرد احتمال شاهد الصوره في المرفقات مع الترجمه
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة اخبار يوم الاربعاء 13-6.png‏  

الصورة الرمزية hoopoe

هذه اخبار العملات ليوم الاربعاء 13/6/2012 م
    واهم الاخبار هي التي باللون الاحمر تعتبر قويه ومؤثره على العمله
    انا حاولت اترجم المهمه
    اليوم الدولار الساعه 8.30 عليه ثلاثه اخبار قويه اللي بيدخل افضل يتنظر صدور الاخبار على الدولار
    النيوزلندي عليه اخبار الساعه 5 عصرا ثلاثه اخبار وخبار الساعه 9.10
    يفضل اللي ماهو متأكد 100% من تحليله لايدخل الا بعد صدور الخبر
    لكن مع تحليلنا اتوقع باذن الله ان الدولار اخباره زينه لان شارتات اللي نزلتها حقت الساعه
    النيوزلندي دولار والاسترلي دولار كلها بيع مقابل الدولار يعني الدولار بيطلع
    هذا مجرد احتمال شاهد الصوره في المرفقات مع الترجمه
    اسف يوجد خطأ في الوقت كان من جهازي ماعدلت الوقت الصوره الصحيحه هذه نفس السابقه فقط الوقت تغير
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ا2222خبار يوم الاربعاء 13-6.png‏  

صفحة 16 من 20 الأولىالأولى ... 61011121314151617181920 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17