صفحة 26 من 45 الأولىالأولى ... 162021222324252627282930313236 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 376 إلى 390 من 675
    الصورة الرمزية meto123123
    meto123123 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نتظر منك الطريقة الثانية اخ عمرو
    جزاك الله خيرا

الصورة الرمزية Amro
    Amro غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhero53 مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا اخي فعلا كان فيه غلط
    بس الواحد بيقول لو اخد ترند زي ده مضاعفات هيكون ايه العمل ساعتها ؟؟
    تحياتي ليك ول صاحب الموضوع
    اهلا بك اخى الحبيب بارك الله فيك
    واحييك على حرصك على التعلم والمتابعه

اهو عشان لو دى كان لابد من وجود ساعات الإتزان

دور فى الشارت كله كده وهاتلى ساعه اتزان وصلت فيها المضاعفات للعدد ده , ,,, , مش هتلاقى إن شاء الله

دور ساعه الإتزان انها بتحطك بين مستويين لازم السعر يرجعلهم إن شاء الله تانى , عشان كده مش تفرض اى فرضيات ملهاش اساس

وعشان كده قولت يا جماعه عشان تتولد عندك القناعه للطريقه لازم تدور بنفسك عن اقصى مضاعفه عشان تدخل وانت مطمأن بعد كده , مش كفايه انى اقولك اقصى مضاعفه وصل ليها الموضوع كام لكن المهم انك تعرف بنفسك عشان لما تدخل تدخل وانت مطمن ومتترددش تقفل بدرى او تقفل على خسارة او تدخل وانت مش عامل حسابك

ارجع للشارت كده لحد سنة 2000 مش هتلاقى مضاعفه وصلت للعدد ده نهائياً فى ساعات الإتزان والأفضل انك تتأكد بنفسك ومش تاخد بكلامى كده وخلاص , يمكن اكون انا غلطان والله اعلم

عموما الحمد لله انا مش بحط طريقه إلا لما بكون متأكد منها بفضل من الله عز وجل وحده
    بس عشان خاطرى اتأكد بنفسك عشان تبقى داخل وانت مطمن ونفسيتك مستريحه
    انا بحطك على اول الطريق وعليك انك تكمل للنهايه لو عاوز تكسب لأنى دايماً بقول وهفضل اقول ان افضل طريقه هتتداول بيها هيه الطريقه اللى هتعملها لنفسك ,,,,,, الطريقه لا تتوقف على المضاعفات فقط ولا تتوقف على المضاعفات بالشكل ده , مع التمرين والمتابعه والباك تيست ممكن تعرف امتى تدخل اول لوط ب 1 % او اقل وامتى تدخل ب 5 % وامتى تدخل ب 10 % أو اكثر وامتى تبقى متوقع يوصل للمضاعفه الكام وامتى تبقى عارف انه هيجيب الهدف من غير مضاعفات وبأقصى حد المضاعفه التانيه ولا لأ

المهم انك تكز وتتوقف عند المضاعفات الكتير وتوجد لها سبب لأن مفيش حاجه بتحصل من غير سبب

شكرا لمتابعتك واهتمامك وتحت امرك فى اى وقت

جزاك الله خيراً
    توقيع العضو
    الكون يسير وفق منظومة إلاهيه مكتملة الدقة ، فإن وجدت نفسك أمام معضلة لا تستطيع حلها فالخلل في فهمك لها وليس فيها
    الحل امامك
    فقط تأمل الكون وانظر داخلك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية Amro

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H.O مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    بسم الله الرحمن الرحيم

بارك اللة فيك بنسب لتوقيت ان ما افهم بها (انا العبد الفقيراكون 0 على شمال بلحسابات)

انا ترجمة ملف الاكسل الى لغة البرمجه فى الميتاتريدر وبس لو تقولي طريقة الحساب ...

اقوم بعمل مؤشر وادمجوه (بعد اذن الاستاذ اسامه) مع مؤشر الذى يرسم المستويات

ونكسب المزيد من الحسنات ان شاء الله

بارك اللة فيكم وشكرا لكم اخوكم ابو يوسف
    شكرا لإهتمامك اخى الحبيب بارك الله فيك

لم افهم منك ما تقصد بخصوص طريقه الحساب , فأى طريقه تقصد ؟
    جزاك الله خيراً
    توقيع العضو
    الكون يسير وفق منظومة إلاهيه مكتملة الدقة ، فإن وجدت نفسك أمام معضلة لا تستطيع حلها فالخلل في فهمك لها وليس فيها
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية H.O
    H.O
    H.O غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro مشاهدة المشاركة

شكرا لإهتمامك اخى الحبيب بارك الله فيك

بسم الله الرحمن الرحيم

بارك اللة فيك بنسب لتوقيت ان ما افهم بها (انا العبد الفقيراكون 0 على شمال بلحسابات)

انا ترجمة ملف الاكسل الى لغة البرمجه فى الميتاتريدر وبس لو تقولي طريقة الحساب ...

اقوم بعمل مؤشر وادمجوه (بعد اذن الاستاذ اسامه) مع مؤشر الذى يرسم المستويات

ونكسب المزيد من الحسنات ان شاء الله

لم افهم منك ما تقصد بخصوص طريقه الحساب , فأى طريقه تقصد ؟
    جزاك الله خيراً
    بسم الله الرحمن الرحيم

بارك اللة فيك, بنسب طريقه الحساب توقيت اذا ممكن بمثال

الصورة الرمزية متمرجن كوول
    متمرجن كوول غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amro مشاهدة المشاركة

واحييك على حرصك على التعلم والمتابعه

اهو عشان لو دى كان لابد من وجود ساعات الإتزان

دور فى الشارت كله كده وهاتلى ساعه اتزان وصلت فيها المضاعفات للعدد ده , ,,, , مش هتلاقى إن شاء الله

دور ساعه الإتزان انها بتحطك بين مستويين لازم السعر يرجعلهم إن شاء الله تانى , عشان كده مش تفرض اى فرضيات ملهاش اساس

وعشان كده قولت يا جماعه عشان تتولد عندك القناعه للطريقه لازم تدور بنفسك عن اقصى مضاعفه عشان تدخل وانت مطمأن بعد كده , مش كفايه انى اقولك اقصى مضاعفه وصل ليها الموضوع كام لكن المهم انك تعرف بنفسك عشان لما تدخل تدخل وانت مطمن ومتترددش تقفل بدرى او تقفل على خسارة او تدخل وانت مش عامل حسابك

ارجع للشارت كده لحد سنة 2000 مش هتلاقى مضاعفه وصلت للعدد ده نهائياً فى ساعات الإتزان والأفضل انك تتأكد بنفسك ومش تاخد بكلامى كده وخلاص , يمكن اكون انا غلطان والله اعلم

عموما الحمد لله انا مش بحط طريقه إلا لما بكون متأكد منها بفضل من الله عز وجل وحده
    بس عشان خاطرى اتأكد بنفسك عشان تبقى داخل وانت مطمن ونفسيتك مستريحه
    انا بحطك على اول الطريق وعليك انك تكمل للنهايه لو عاوز تكسب لأنى دايماً بقول وهفضل اقول ان افضل طريقه هتتداول بيها هيه الطريقه اللى هتعملها لنفسك ,,,,,, الطريقه لا تتوقف على المضاعفات فقط ولا تتوقف على المضاعفات بالشكل ده , مع التمرين والمتابعه والباك تيست ممكن تعرف امتى تدخل اول لوط ب 1 % او اقل وامتى تدخل ب 5 % وامتى تدخل ب 10 % أو اكثر وامتى تبقى متوقع يوصل للمضاعفه الكام وامتى تبقى عارف انه هيجيب الهدف من غير مضاعفات وبأقصى حد المضاعفه التانيه ولا لأ

المهم انك تكز وتتوقف عند المضاعفات الكتير وتوجد لها سبب لأن مفيش حاجه بتحصل من غير سبب

شكرا لمتابعتك واهتمامك وتحت امرك فى اى وقت

جزاك الله خيراً

طيب يا أخ عمرو أرفقت لك شارت في مشاركة سابقة لفرصة وصلت للمضاعفة ال 12 وحضرتك أكدت على صحتها ووعدتني بأن ستشرح لنا طريقة تساعدنا على العمل في هذه الحالات ,, وللأسف ورغم عدة مشاركات لي بأطلبك فيها أن تشرح طريقة التصرف ولكن لم تشرحها الى الان ,, وأقول عسى المانع خير .

وهنا اكرر طلبي لك بأن تشرح ما وعدتنا به.

وجزاك الله خير.

الصورة الرمزية متمرجن كوول
    متمرجن كوول غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متمرجن كوول مشاهدة المشاركة
    طيب يا أخ عمرو أرفقت لك شارت في مشاركة سابقة لفرصة وصلت للمضاعفة ال 12 وحضرتك أكدت على صحتها ووعدتني بأن ستشرح لنا طريقة تساعدنا على العمل في هذه الحالات ,, وللأسف ورغم عدة مشاركات لي بأطلبك فيها أن تشرح طريقة التصرف ولكن لم تشرحها الى الان ,, وأقول عسى المانع خير .

وهنا اكرر طلبي لك بأن تشرح ما وعدتنا به.

وجزاك الله خير.
    أنظر للمشاركة رقم 209 في ص 14

ستجد الفرصة التي أتكلم عنها والتي وصلت للمضاعفة رقم 12

الصورة الرمزية horizon1980
    horizon1980 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم جميعا وخاصة للاستاذ عمرو اللي اتحفنا بهي الدراسة القيمة
    لكن عندي بعض الملاحظات ارجو ان تفيد في تطوير هذا العمل الرائع

الاستاذ عمرو انت بنيت دراستك على القرآن وهذا رائع لكنك ربطت الدراسة بالتاريخ الميلادي مع انه عندنا التاريخ الهجري واعتقد ان تعامل التاريخ الهجري مع الزمن ودورات القمر هو الصح خاصة اذا عرفنا ان السنة الميلادية ليست 365 يوم فقط بل هي 365 يوم و6 ساعات تقريبا. وسواء في التاريخ الهجري او الميلادي يجب ان نجد يوم البداية ولا اقصد يوم راس السنة ولكن يوم البداية بالنسبة لكل الاحداث الطبيعية طبعا (وهنا خطر على بالي مايسمى يوم دحي الارض) هل هو يوم مميز بالفوركس ياترى؟ وبالنسبة لساعة بداية اليوم هل هي بتوقيت غرينتش او بتوقيت مكة المكرمة وحساب ساعات الاتزان من اين يجب أن يبدا حتى نكون على الطريق الصحيح؟؟؟

وملاحظة اخرى: حسب علم الاحرف والارقام لاحظت ان الرقم 6 هو رقم الاتزان وهو يقابل حرف الواو.
    وفي القران الكريم في آية (نون والقلم ومايسطرون) وحرف النون يقابله 50 وحرف النون ايضا على جدول الاحرف الابجدية الحقيقي وقصدي هنا : ابجد هوز حطي كلمن.... يقع في وسط هذه المصفوفة هو والحرف سين والحرف سين يقابله الرقم 60.

وملاحظة ثالثة: انت اشرت الى المصفوفة 0,3,0,3,3,0 ولكنك لم تعرها اهمية كافية مع اني لاحظت ان لها اهمية تعادل اهمية الرقم 6.

ارجو من جميع الاخوة التفضل بآرائهم وانا اسف لاني اضع هذه المشاركة متأخرة ولكني لم ارى الموضوع الا منذ يومين. مع تمنياتي بالخير والرزق للجميع

الصورة الرمزية H.O
    H.O
    H.O غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بسم الله الرحمن الرحيم

ساعات الاتزان ليوم 23/4/2012 بتوقيت مكه

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة a1.gif‏  

الصورة الرمزية Amro

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متمرجن كوول مشاهدة المشاركة
    أنظر للمشاركة رقم 209 في ص 14

ستجد الفرصة التي أتكلم عنها والتي وصلت للمضاعفة رقم 12

انت طلبت منى ان اشرح لك الطريقه ولم اتجاهل طلب اطلاقاً ولن اتجاهله إن شاء الله ولكن انا طلبت منك ان تفكر قليلاً

فهل فكرت ؟

صدقنى حاول اكثر واكثر ويمكنك ان تستعين بافكار غير اعتياديه

واتمنى ان تبحث عن اكثر المضاعفات وتبحث عن سببها وتحاول ان تتخيل انك دخلت عليها بحساب حقيقى , ماذا كنت ستفعل وماذا ستفعل بعدها وهكذا

فى انتظارك وفى النهايه إن شاء الله لا تقلق سأعلق على كلامك وسأجيبك بفضل من الله عز وجل

جزاك الله خيراً
    توقيع العضو
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية Amro

صراحه جميع المشاركات فى الموضوع والتى بها نقاش مهمه ورائعه , ولكن هذه المشاركه لها مذاق خاص واعتبرها حقاً - ومع احترامى الشديد لجميع المشاركات بالطبع وهذا لا يقلل من شأنهم - انها اقوى مشاركه فى الموضوع حتى الأن

فملاحظاتك فى الصميم وستجد ردى عليك فى الإقتباس إن شاء الله

شكرا لإهتمامك وجزاك الله خيراً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horizon1980 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم جميعا وخاصة للاستاذ عمرو اللي اتحفنا بهي الدراسة القيمة
    لكن عندي بعض الملاحظات ارجو ان تفيد في تطوير هذا العمل الرائع

الاستاذ عمرو انت بنيت دراستك على القرآن وهذا رائع لكنك ربطت الدراسة بالتاريخ الميلادي مع انه عندنا التاريخ الهجري واعتقد ان تعامل التاريخ الهجري مع الزمن ودورات القمر هو الصح خاصة اذا عرفنا ان السنة الميلادية ليست 365 يوم فقط بل هي 365 يوم و6 ساعات تقريبا. وسواء في التاريخ الهجري او الميلادي يجب ان نجد يوم البداية ولا اقصد يوم راس السنة ولكن يوم البداية بالنسبة لكل الاحداث الطبيعية طبعا (وهنا خطر على بالي مايسمى يوم دحي الارض) هل هو يوم مميز بالفوركس ياترى؟ وبالنسبة لساعة بداية اليوم هل هي بتوقيت غرينتش او بتوقيت مكة المكرمة وحساب ساعات الاتزان من اين يجب أن يبدا حتى نكون على الطريق الصحيح؟؟؟

ملاحظه قوية ما شاء الله عليك ولكن
    هل فكرت فى الآيه الكريمه
    " والشمس والقمر بحسبان "
    اليس التقويم الميلادى والتقويم الهجرى هم الشمس والقمر ؟

وبالنسبه لبداية اليوم الحقيقى القمرى فهى بتوقيت مكة المكرمه وذلك لعدة اسباب اهمها ان الكعبه المشرفة هى مركز الأرض , ورغم ان هذا مكتشف مؤخراً إلا انك تجد المولى عز وجل يقول
    " قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاء فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوِهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ " سورة البقرة آيه 144
    وانظر إلى رقم الآيه

وبالنسبه لحساب ساعات الإتزان فنحن نأخذها يوم بيوم ولا يهمنا البداية حتى لا ندخل فى متاهات عدة , ويكفينا ساعه ويوم وشهر وسنة لنقف عند وقت متزن

وملاحظة اخرى: حسب علم الاحرف والارقام لاحظت ان الرقم 6 هو رقم الاتزان وهو يقابل حرف الواو.
    وفي القران الكريم في آية (نون والقلم ومايسطرون) وحرف النون يقابله 50 وحرف النون ايضا على جدول الاحرف الابجدية الحقيقي وقصدي هنا : ابجد هوز حطي كلمن.... يقع في وسط هذه المصفوفة هو والحرف سين والحرف سين يقابله الرقم 60.

شكرا على المعلومه الجميله وهذه تدعم قوة الرقم 6 من ناحية الإتزان والحمد لله

وملاحظة ثالثة: انت اشرت الى المصفوفة 0,3,0,3,3,0 ولكنك لم تعرها اهمية كافية مع اني لاحظت ان لها اهمية تعادل اهمية الرقم 6.

انا لم اعيرها اهميه هنا حتى الأن ولكنى اعلم تماماً ولله الحمد اهميتها فهل فكرت فيها ؟

ارجو من جميع الاخوة التفضل بآرائهم وانا اسف لاني اضع هذه المشاركة متأخرة ولكني لم ارى الموضوع الا منذ يومين. مع تمنياتي بالخير والرزق للجميع

اهلا بك فى اى وقت وشكرا على اهتمامك وحرصك لإفادة الجميع
    توقيع العضو
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية Amro

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H.O مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم

بارك اللة فيك, بنسب طريقه الحساب توقيت اذا ممكن بمثال

انت تحسب ساعات الإتزان فى المؤشر بشكل سليم ولكن ما قصدته هو زياده موضوع فرق الوقت لمن منصته تعتمد توقيت غير توقيت مكة حتى يسهل عليه حساب ساعات الإتزان
    ولأنى غير متمكن نهائياً فى موضوع البرمجه فلن استطيع ان اجيبك والأفضل ان تسأل اهل الخبرة فى هذا المجال عن كيفيه وضع خاصيه تجعلنى اتوافق مع توقيت مكة المكرمة

جزاك الله خيراً
    توقيع العضو
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية Amro

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إلى الأخوه المتابعين بإهتمام

حتى هذه اللحظه ولله الحمد ومنذ بداية الموضوع لمدة اسبوعين متوسط عدد النقاط التى تحقق يومياً والحمد لله هو 60 نقطه تقريبا واقصى مضاعفه وصلنا لها هى الدخول الخامس ب 16 عقد وعاد السعر إلى نقطه الدخول الأولى

والأن فقط لمن هو متابع من المفترض ان هناك صفقه شراء مفعله من الساعه الواحده بعد منتصف الليل عند سعر 1.3182

جزاكم الله خيراً
    توقيع العضو
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية Dr.SeMSeM
    Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً عضو نشيط

بارك الله فيك يا استاذ عمرو
    انا ملاحظ ان زوج الدولار كندي اكتر زوج ماشي زي المسطرة على الخطوط المرسومة يعني مبيعديش خطين ال وبيرجع من التالت ومن غير ما يعديه بكتير
    دي ملاحظة سريعة كدة بالنظر
    ده مش معناه ان باقي الازواج مش بتحترم المستويات اطلاقا انما انا لقيت ان الدولار كندي مبيرعبش

الصورة الرمزية Amro

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.SeMSeM مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك يا استاذ عمرو
    انا ملاحظ ان زوج الدولار كندي اكتر زوج ماشي زي المسطرة على الخطوط المرسومة يعني مبيعديش خطين ال وبيرجع من التالت ومن غير ما يعديه بكتير
    دي ملاحظة سريعة كدة بالنظر
    ده مش معناه ان باقي الازواج مش بتحترم المستويات اطلاقا انما انا لقيت ان الدولار كندي مبيرعبش
    ملاحظه جميله اخى الحبيب د.سمسم
    وبالفعل هذا ليس شرط ان باقى العملات لا تحترم الخطوط بل على العكس تماماً
    شكرا على المتابعه
    وجزاك الله خيراً
    توقيع العضو
    الحل امامك

اخر اكتشافاتي على الشارت
    #الرقم_العبقري
    #التحرك_الطاقي_للشارت

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله

تحية الى اخى وصديقى الغالى عمرو

للاسف لم اكن متفرغ لتجربة الطريقة حتى اننى حتى الان لم اضع المؤشر على الشارت

بس استوقفتنى بعض الاشياء واردت استوضاحها

على اى اساس نحدد ساعات الاتزان اليومى؟ يعنى كيف نحدد ساعات الاتزان لكل يوم؟ فقد قرأت فى مقدمة الموضوع

اناا ناتى بتاريخ اليوم مثلا 24-4-2012 ونقوم بجمع الارقام 4+2+4+2+1+0+2= 15 فيكون الرقم الاولى 6

يبقى ساعات الاتزان هى 6 و 15 كدة تمام؟

طيب مالتاريخ المظلل بالاحمر هذا يحتاج مراجعة والشهور ايضا تحتاج مراجعة لماذا؟

طريقتنا هنا وكما هو واضح من اسم الموضوع (القران علمنى)

ويقول المولى عز وجل فى كتابة الحكيم

إن عدة الشهور عند الله اثنا عشر شهرا فى كتاب الله يوم خلق السماوات والأرض منها أربعة حرم

وشهر 4 -2012 ليس من الشهور التى بها اربعة حرم

واليوم هو 3-جمادى الاخرة

يعنى التاريخ الصحيح مفروض يكون هكذا 3-6 ولا نكتب السنة

لان الله سبحانة وتعالى يقول (عند الله) و(فى كتاب الله) يعنى هذة الشهور موجودة عند الله فى اللوح المحفوظ

وعلية تكون ساعات الاتزان هى 9 و 18

فياريت الاخوة المتابعين يخبرونا بنتيجة تجربة هذة الساعات

واعتذر ان سببت هذة المشاركة اى تشتيت للاخوة المتابعين والغرض منها هو الوصول الى اسا علمى ومن القران

وشكرا لك اخى عمرو مرة اخرى وجعل الله ما تقدمة لاخوانك فى ميزان حسناتك

وتقبل تحياتى

صفحة 26 من 45 الأولىالأولى ... 162021222324252627282930313236 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17