صفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 80
    الصورة الرمزية صاحب هدف
    صاحب هدف غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad_fatani مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احترامي لجميع الاخوان هنا في المنتدى

مع اني قليل المشاركة ما اقدر امسك نفسي لما شفت هذا الموضوع بصراحة الموضوع فيه تهجم شخصي واضح لأعضاء مشهود لهم بحب الخير للجميع ومساعدتهم

تحياتي للإدارة

ما ادري هي الادارة فين
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى خالد مشاهدة المشاركة

لا ارى اى تهجم
    الراجل بيقول رايه بشكل عام
    فعلا البند الاول يشير بوضوح لأخ عزيز علينا وكل من يقرأه سيتبادر لذهنه هذا الشخص وهذا لايجوز إن كان عن قصد او غير قصد
    وبكل الاحوال المنتدى العام ليس مكان لهذا الموضوع وأساسا لا أرى فائدة من هذا الموضوع إلا " فشة خلق " من صاحب الموضوع
    وعذرا على التدخل

الصورة الرمزية ليلى علي
    ليلى علي غير متواجد حالياً موقوف

موظوع قيم و اضف الى ذالك اعطاء الكورس بالمقابل

الصورة الرمزية نادر555
    نادر555 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي فكر لو انك تربح من الفوريكس يعني و صلت الى الكنز
    هل تظيع وقتك في تديس كورس بالمقابل ؟

...................................
    اضحكتنى هذه الجملة
    ولكن اختى الامر ليس هكذا
    ربما سيعطى كورس ولكن من غير المنطقى ان يأخذ مقابله مال
    ولكن ممكن ان يعطى كورس من اجل التعليم وافادة الاخرين من اجل الانسانية يعنى ولكن طبعا ليس بهذه الطريقة التى ذكرها الاخ صاحب الموضوع فى موضوعه

تحياتى

الصورة الرمزية ليلى علي
    ليلى علي غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر555 مشاهدة المشاركة
    اخي فكر لو انك تربح من الفوريكس يعني و صلت الى الكنز
    هل تظيع وقتك في تديس كورس بالمقابل ؟

...................................
    اضحكتنى هذه الجملة
    ولكن اختى الامر ليس هكذا
    ربما سيعطى كورس ولكن من غير المنطقى ان يأخذ مقابله مال
    ولكن ممكن ان يعطى كورس من اجل التعليم وافادة الاخرين من اجل الانسانية يعنى ولكن طبعا ليس بهذه الطريقة التى ذكرها الاخ صاحب الموضوع فى موضوعه

تحياتى
    ايوه متفقه معك من دون مقابل يعني واحد يحب الناس ويعطي من اجل لإفاده
    لكن تكتشف ان متاجر (ظننت انه ناجح) يدي كروس بالمقابل هذه تجتاج شوه تفكير !!!!

الصورة الرمزية Ahmad_fatani
    Ahmad_fatani غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

احييك على هذا الموضوع الجميل
    وفعلا هو موضوع مهم جدا بقدر ما هو ساخر ولكن النقد الساخر مفيد فى كثير من الاحيان
    سأقول رأيى فى الموضوع
    بالنسبة لى ارى ان من وجد طريقة تربحه فى هذا السوق فعلا ويطبقها ويربح منها فعلا فلن يجد داعى لان يفعل كل ما قلته انت فى موضوعك لانه لن يكون بحاجة للبحث عن شهرة بين الناس لاكتساب وجاهة زائفة
    اعتقد ان اكثر الرابحين فى سوق الفوركس يعملون فى صمت بدون التواجد فى هوجة المنتديات وقليل منهم يتواجدون لاهداف اخرى هذا رأيى

الفوركس يحتاج للعمل الكثير وليس الكلام الكثير

الاخ Ahmad_fatani
    لا ارى اى تهجم شخصى فى الموضوع علما بانى لا اعرف صاحب الموضوع ولا يوجد علاقة شخصية بينى وبينه
    ولكن هل تتفضل علينا وتذكر من هم الاشخاص الذى تهجم عليهم صاحب الموضوع واين تهجم عليهم فى كلامه؟؟ لانى بصراحة تعجبت عندما قرأت ردك

تحياتى

لا ارى اى تهجم

اقتبست لكم هذه المشاركة و الأسماء الملونة بالأحمر ما أدري ليش اتبادر في ذهن خلدون1 هذه الأسماء ولا هو حس مثل ما حسيت ان الموضوع موجه لهذه الأسماء

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خلدون1 مشاهدة المشاركة
    طيب يا اخوانا الى يفتح موضوع تعليمي ويفضل يرد على الاعضاء واحد واحد ويبسط الموضوع والفكرة للناس العاديين مثلنا وياخذ من وقته وجهده ووقت اسرته ووقت متاجرته في الشرح ووضع الصفقات لايف مش ديمو لالالالالالالالالايف ومن فريم الدقيقة الى الديلي ويطرح ما لديه بدون الغاز بالعكس ده يفرح اوي لما يشوف تلامذته بقت تفهم وبدت تمسك طرف الخيط وهو مش مجبور اساسا على كده ومش كسبان حاجة لا ادارة حسابات ولا اي حاجة بذمتكم يا اخوانا هو يصح نضعه في هذه القائمة اللى بتحكوا عليها يعني يا اما يضع حساب ديمو عشان يقنع فرد والا اثنين ولا تلاته يااما هوا انسان دجال وفيه وفيه وفيه
    يا اخوانا لو الدكتور حماده او عمرو او اي حد من بتوع الرقميين وجان والامور ديه اتهمنا بالجهل وبدا يشوف نفسه علينا ويقولنا انتو جهلة وانتو مش عارف ايه وانا عندي السر وانا احطت بما لم تحيطو به علما ويحط رموز والغاز والله يا اخوانا لنكون اول واحد يهاجمه ونعريه ونفضحه امام الاعضاء كلهم ونحطهم في حجمهم الحقيقي يعني مااحنا ما بنعترف باسماء مقدسة ونعامل الانسان بحسب معاملته لاخوانه وعطاءه

لكن برضه لما عضو معانا هنا يضيع وقته ويقدم لنا ويشرح بدووووون مقابل وصفقات لايف فاخلاقيا يلزمنا ان نرد عنه السهام اقلها ردا للجميل

ختاما يا اخوانا حساب الديمو مش معيار والمعياااااااااااااااااااااااار هو هل العضو يشرح لاخوانه طريقته بكل شفافية ولا يتعالى عليهم بما اعطاه الله من علم
    ام يفتح حساب ديمو وترى الرصيد ينمو بطريقة خرافية ولكن بدون شرح ويحتفظ لنفسه بالكنوز والاسرار التي اكتشفها كما يدعي بعد عناء السنين والقرون
    يعني لازم نفصل بين شيئيين هل تريدون التعلم وده شيء متوفر عند كثير من اعضاء المنتدى ممن يشرحون طريقتهم وفيها ورش عمل
    ام تريدون ان تقتنعوا بشيء لستم مقتنعين به وهو جان والدورات والزوايا
    ما الافضل ان تقتنع بدون تعلم ان هذه طريقة ممتازة للمتاجرة ام نتعلم ونرى صفقات لايف ونحمد الله ونشكره

معليش على الاطالة لكن حتى لا يختلط الحابل بالنابل ولكثرة المواضيع من نفس الشكل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صاحب هدف مشاهدة المشاركة

فعلا البند الاول يشير بوضوح لأخ عزيز علينا وكل من يقرأه سيتبادر لذهنه هذا الشخص وهذا لايجوز إن كان عن قصد او غير قصد
    وبكل الاحوال المنتدى العام ليس مكان لهذا الموضوع وأساسا لا أرى فائدة من هذا الموضوع إلا " فشة خلق " من صاحب الموضوع
    وعذرا على التدخل
    وهذا ثاني شخص

الصورة الرمزية نادر555
    نادر555 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ليلى علي مشاهدة المشاركة

ايوه متفقه معك من دون مقابل يعني واحد يحب الناس ويعطي من اجل لإفاده
    لكن تكتشف ان متاجر (ظننت انه ناجح) يدي كروس بالمقابل هذه تجتاج شوه تفكير !!!!
    فعلا عندك حق
    هههههه
    اذا كان بيربح ليه ياخد مقابل؟؟
    الكلام ده بيفكرنى بادارة الحسابات ايضا

الصورة الرمزية alsafir
    alsafir غير متواجد حالياً عضو نشيط

ياجماعة ليش تقولون أن هذا الكلام يقصد به فلان أو فلان (لدكتور حماده او عمرو او اي حد من بتوع الرقميين وجان) هاؤلا على رؤسنا

طبقو الكلام هذا عليهم وشوفو كم صفة من العشرة إتصفو بها والجواب 0

أعتقد صار عندكم لبس (فهمتو أنه يقصد العلم الغريب) وأعتقد أنه يقصد كوكتيل علوم مجمعة

بالتوفيق للجميع

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    توقيع العضو

الصورة الرمزية حمزة ،،
    حمزة ،، غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لا أعلم أي شخصنة للموضوع ،، وما ذكره الاخ موجود في كثير من الورشات وأصحاب التوصيات بغض النظر إن كان ما يقوله موجه لأشخاص بأعينهم أو كلام عام ولكن أي موضوع إن كان فاشلا سيجد صاحبه 100 مبرر ومخرج لواقع الحال ولا يستفاد من موضوعه إلى الشهرة الشخصية كما هو الحال مع معظم أصحاب التوصيات ،، وإن كان ناجحا ما يلبث أن يتوقف إما للمنفعة الشخصية وطلب إداراة الحساب أو نسبة على التوصية وفي الغالب يتعمد صاحب الموضوع إيصال نصف المعلومة وإقناع الأخرين أن هنالك الكثير من الخبايا والمعلومات حتى يبقى مطلوبا والجميع يلهث ورائه

وكما يقول المثل إلي عراسو بطحة ،، بحسس عليها ،، وهذا لكل من يشك في نفسه

الصورة الرمزية السلاحف
    السلاحف غير متواجد حالياً عضو نشيط

احييك على هذا الموضوع الجميل
    وفعلا هو موضوع مهم جدا بقدر ما هو ساخر ولكن النقد الساخر مفيد فى كثير من الاحيان
    سأقول رأيى فى الموضوع
    بالنسبة لى ارى ان من وجد طريقة تربحه فى هذا السوق فعلا ويطبقها ويربح منها فعلا فلن يجد داعى لان يفعل كل ما قلته انت فى موضوعك لانه لن يكون بحاجة للبحث عن شهرة بين الناس لاكتساب وجاهة زائفة
    اعتقد ان اكثر الرابحين فى سوق الفوركس يعملون فى صمت بدون التواجد فى هوجة المنتديات وقليل منهم يتواجدون لاهداف اخرى هذا رأيى

الفوركس يحتاج للعمل الكثير وليس الكلام الكثير

الاخ Ahmad_fatani
    لا ارى اى تهجم شخصى فى الموضوع علما بانى لا اعرف صاحب الموضوع ولا يوجد علاقة شخصية بينى وبينه
    ولكن هل تتفضل علينا وتذكر من هم الاشخاص الذى تهجم عليهم صاحب الموضوع واين تهجم عليهم فى كلامه؟؟ لانى بصراحة تعجبت عندما قرأت ردك

تحياتى
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed5 مشاهدة المشاركة

يرجى من الإداره تتبيت هدا الموظوع الإخوه المبتدئين

لا ارى اى تهجم
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsafir مشاهدة المشاركة

ههههههههه

جزاك الله خيراً

بالتوفيق

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الفرق بين الفكر الحر و الفكر الخرافي،
    أنك كلما ابديت رأيك يتهمونك بالتهجم،
    ويقتصر الرد على هذه الكلمه بدلا من مناقشه ماجاء في الموضوع من أفكار.
    ولنفترض انه تهجم، وبالتالي فهو مبني على حقائق زائفه،
    اليس من السهل الرد على هذه الحقائق الزائفه، ومناقشها دون تعصب...

الدكتور سلاحف
    توقيع العضو
    لَا إِلَه إِلَّا أَنْت سُبْحَانَكــ إِنِّي كُنْت مِن الْظَّالِمِيْن

الصورة الرمزية السلاحف
    السلاحف غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل المسلمى مشاهدة المشاركة
    طبعا فى محلليلين فنين اشهر من النار على العالم عن حق وفى محلليلين فنين اشهر من ال............عن........اكمل ما بين السطور

طيب عشان تكون محلل فنى جبار ويشار اليك بالبنان حتى ولو كنت تعبان تعمل الاتى ورزقى ورزقك على الله

1 انك تعمل موضوع عن استراتجية خاصة سحرية تتكلم عن قوانين موجات سيرجى اللوبية الحلزونية فى القولون الغليظ عند اصطدامها فى الفضاء الخارجى بنبضات الشمس الملتهبة وتاثير قنابل المولوتوف على سطح الشمس المتبعرج والذى يؤدى بدورة الى تاثيرة المباشر على سكنات الارض وتحويل القطب الجنوبى الى القطب الشمالى والذى يؤدى بدورة الى انفراج الزاوية الحادة وتغير شكل اليورو الى شكل الجنية الجبس

2 بعد ما تفتح الموضوع والاستراتجية بتاعتك لا تكملها ابدا وانما تسيب الناس فى حيص بيص والكل يحاول تخمين نهاية الموضوع اية زى الفيلم العربى السخيف الذى ينتهى انك تفكران المخرج كان عايز ينهى باية قبل ما توافية المنية وتحاول انت ان تكمل القصة بفكرك وخيالك وحدك لان الخيال اكبر من الحقيقة العفنة دايما

3 انك تقنع كل الناس ان الله اصطفاك عن العالمين ودون عن سائر الناس اجمعين ان سر الفوركس قد من الله عليك بة لانك شخص تستاهل دون كل الاخرين من حكمة وعبقرية لا مثيل لها حتى ان عليماء الفيزياء الروس والامريكان بالنسبة اليك شوية جرزان

4 ان يكون ليك معرفات تناديك بان تفتح الخاص وان تفضى صندوق الرسائل نظرا لشعبيتك المهولة على الصعيد العالمى والصعيد المحلى وانك يا حبة عينى غير فاضى لتقراء الرسائل او تفضى صندوق الرسائل نظرا للكم الهائل من صندوق اطفال الدنيا

5 ان يكون ليك معرفات تشكر وتسبح بحمدك وانت السعر عاكس عليك مئات النقاط والناس مازالت تشكر وتناديك بالاستمرار كانك فتحت عكا او البطل الملهم السوبر مان اللى هيفتح كنوز الفرس والروم وعليها كنوز جون مورفى ابن الحاج مرسى

6 ان كل ما الهجوم اشتد عليك بسبب الخسارة من توصياتك تقلب الحوار الى انك لم تقصد توصية وانما قصدك شريف وعفيف وان قصدك كان تعيلم الناس وتفتح لهم دماغهم المقفولة المتحجرة بالجبس والاسمنت من ايام المنفلوطى والسلطان قنصوة الغورى حتى ولو طلبت العملية انك تفتح دماغهم بالساطور عشان تفوقهم من الغيبوبة الللى هما فيها

7 انك تحط توصية تقبل القسمة على كل اتجاة لو نزل السعر او طلع السعر وتقول انا قلت هيحصل كدة لو لمس السعر هنا وهيحصل كدة لو السعر لمس المنطقة البنفسجية دى وتهرب وتفلت زى الشعر من العجين

8 اخيرا تعمل نفسك كائن خارجى وفوق مستوى كل البشر وانك تتكلم بلغة الارمن احيانا او لغة اللغاليغ الفضائية

9 انك ترفض عمل اى حساب ديمو ادام الاعضاء لانك هتكشف هتكشف

10 انك تظهر ان الناس كلها تهاجمك لانها تحقد عليك وعلى ما وصلت الية من النعم والفضل العظيم وانك فوق كل نقد لان عبقريتك ما يختلفش عليها سكان الارض والمريخ

بجد ياجماعة الموضوع ذاد عن حدة جدا واللى اعرفة ان الناس اللى عندها علم وسر حقيقى من اسرار الفوركس اما تفتح حساب ديمو ادام الناس اجمعين وتثبت ان ليها فعلا علم او انها تتوقف عن الكلام الانشائى اللى خالى من اى مضمون او دليل يثبت انهم عندهم علم فعلا
    بالنسبه لي، فإني اتفق معك جزئيا في الموضوع،
    انا احترم اي شخص يطرح اي فكره او اي موضوع،
    وهو غير مجبر لفتح حساب ديمو لتجربه طريقته او اتباتها لانها فكره فقط،
    وعليك تجربتها بنفسك لتتأكد منها،
    في حين اذا فتح اي شخص موضوع لمآرب شخصيه، فأنا اعتبر ان على هذا
    الشخص فتح حساب ديمو او حتى حقيقي لتجربه طريقته،
    فلا يمكن ان تبيع شيئ ما دون ان تتبت انه فعلا انت قادر علي تحقيقه،
    تخيل يا اخي ان احد الاشخاص ينفي نفيا قاطعا من خلال المعنى انه يدير حسابات،
    بعد ذلك يعترف بأنه يدير حسابات،
    النفي في أول الموضوع كان لدغدغة العواطف و تبيان أن الموضوع حبي،
    انا لا اقول ان ادراه الحسابات لا يجوز، ولكن ان تتخفى وراء الستار.
    توقيع العضو
    لَا إِلَه إِلَّا أَنْت سُبْحَانَكــ إِنِّي كُنْت مِن الْظَّالِمِيْن

الصورة الرمزية خلدون1
    خلدون1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad_fatani مشاهدة المشاركة
    اقتبست لكم هذه المشاركة و الأسماء الملونة بالأحمر ما أدري ليش اتبادر في ذهن خلدون1 هذه الأسماء ولا هو حس مثل ما حسيت ان الموضوع موجه لهذه الأسماء

وهذا ثاني شخص

من اراد ان يفهم المووضوع او ما يرمي اليه فعليه قراءة هذا الموضوع وسيعلم تحديدا من المقصود ومن المطالب بفتح حساب ديمو https://forum.arabictrader.com/t136859.html
    يعني فيه حاجة مش راضية تخش دماغي لنفرض انه فلان من الناس نصاب ودجال وكاهن يعني بذمتكم يا اخوانا هوا يفتح موضوع طويل عريض هنا وفي منتدى الجيران (((يعلم ))) الناس ليييييييييييييييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟ويرد على فلان وعلان ولا الرسمة دية خطا وغير مش عارف ايه وخلافه
    اشوية تشغيل مخ بس
    ونا ما ردتش الا لما حسيت انه ده الموضوع مكمل للموضوع في الرابط الاعلى وبس كذا وشكرا للجميع وتذكروا فاما الزبد فيذهب جفاء واما ما ينفع الناس يبقى في الارض

جبتها عالجرح وكنك ما دريت

توقيع العضو
    الأرقام وما أدراك ما الأرقام

الصورة الرمزية falcon_1
    falcon_1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لا ارى اى داعى للتهجم لا على صاحب الموضوع ولا على من عارضه فى رأيه
    هذه وجهة نظر !!!!!
    ولكل واحد وجهة نظره الخاصة به لا يلزم بها احدا

اما شخصيا فتحياتى لصاحب الموضوع فمثل هذه المواضيع تذكرة للأخوة من وقت لاخر حتى لا يقع احد فى براثن مدعين العلم ، والنجاح ، ومحترفى ادارة الحسابات

تحياتى للجميع

الصورة الرمزية wise_investor23
    wise_investor23 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خلدون1 مشاهدة المشاركة
    من اراد ان يفهم المووضوع او ما يرمي اليه فعليه قراءة هذا الموضوع وسيعلم تحديدا من المقصود ومن المطالب بفتح حساب ديمو https://forum.arabictrader.com/t136859.html
    يعني فيه حاجة مش راضية تخش دماغي لنفرض انه فلان من الناس نصاب ودجال وكاهن يعني بذمتكم يا اخوانا هوا يفتح موضوع طويل عريض هنا وفي منتدى الجيران (((يعلم ))) الناس ليييييييييييييييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟ويرد على فلان وعلان ولا الرسمة دية خطا وغير مش عارف ايه وخلافه
    اشوية تشغيل مخ بس
    ونا ما ردتش الا لما حسيت انه ده الموضوع مكمل للموضوع في الرابط الاعلى وبس كذا وشكرا للجميع وتذكروا فاما الزبد فيذهب جفاء واما ما ينفع الناس يبقى في الارض

اعرف نفسى فى البداية
    انا صاحب موضوع
    بعد إذن جهابذة جان والدورات الزمنية ياريت يكسبونا بالكلام الجميل بتاعهم ده
    https://forum.arabictrader.com/t136859-6.html
    عاوز اعترف ليكوا اعتراف خطير انا والاخ على السلمى صاحب الوثيقة الحالية
    يييييييه قصدى انا والاخ وائل السلمى صاحب الموضوع الحالى اتفقنا على أن نطفش جميع جهابذة الدورات الزمنية من المنتدى
    ومعانا فى هذا الامر إئتلافات شباب الثورة على جان والدورات الزمنية
    وده من خلال ايه ان احنا نزنقهم فى خانة اليييك اللى هي افتح حساب ووراينا نفسك

طبعا كل الكلام الفاضى اللى فوق ده ليس له اساس من الصحه ووالله انا ما اعرفش الاخ صاحب الموضوع الحالى
    وما اعرفش حد من عيلة السلمى غير صاحب الوثيقة
    ثانيا انا برده ما اعرفش مين اللى احنا متفقين عليه ومش عاوزين الناس تنهل من علمه
    بس انا زهقت من الحوارت وكنت فاكر ان انا لوحدى اللى زهق واللى يحب يراجع موضوعى هايلاقينى رديت على كل
    الناس اللى هاجمتنى او سخرت منى بكل ادب واحترام
    ووالله اتمنى للجميع الخير ويااااااارب تكسبوا كلكوا مش هايخسرنى وبطريقة جان
    واللى يقرا موضوعى مش هايجوع لانه اتفتح فيه مطعم

وعاوز اقول حاجة اى حد رد على موضوعى انا بحترمه واسف لو كنت ضايقته ومش زعلان منه

اما بقى حكاية المؤامرة دى مش عارف الناس بتعشقها ليه
    انا ما صاحب الموضوع الحالى اللى انا ما اعرفوش
    فى ان سهل جدا انك تشتغل الناس وتوهمهم ان انك عبقرى التحليل الفنى
    والتحليل الفنى سهل اى حد يقول من خلال توصية انه يخرج منها وفيه الف طريقة
    انا اتحدى اى حد من بتوع جان والدورات الزمنية والافتكاسات البتناجانية انه يفتح حساب
    اما التحليل الكلاسيكى او الاساسى سهل ان واحد يديك توصية ويفتح حساب يشتغل عليه ويوريك هل هو متمكن اوى لا
    ختاماً ياااااااااارب يعلمنا ما ينفعنا وينفعنا بما علمنا
    والله الموفق.

الصورة الرمزية wise_investor23
    wise_investor23 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حتى غلطت فى اسم الراجل ده اسمه المسلمى مش السلمى

معلش يا اخينا العتب على النظر

صفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17