اشكرك اخي الكريم على التوضيح
ولكن التشارت المرفق على اليومي والدخول فيه مخاطره كبيره
لان قد يحدث تصحيح بمئات النقاط ..
-----------------------------------------------------------
سؤال يا اخوان اين اجد شرح عن الميرور ؟ .
Printable View
اشكرك اخي الكريم على التوضيح
ولكن التشارت المرفق على اليومي والدخول فيه مخاطره كبيره
لان قد يحدث تصحيح بمئات النقاط ..
-----------------------------------------------------------
سؤال يا اخوان اين اجد شرح عن الميرور ؟ .
ياليت احد يعلق على شارت الباوند اللي ارفقته من قبل
اكيد لا يغنى عن برنامج زيت ولكنة يكفى حاليا لمعرفة العلاقات
ميزة المؤشر انة بيوضحلك العلاقات بدون فتح برنامج زيت
وممكن تستفيد منة وتعمل باك تست نظرى للعلاقات السابقة ومدى تأثيرها فى السوق
المنصة اللى بيشتغل عليها المؤشر
انا مشغلة عندى على منصة اف اكس دى دى ولا توجد مشاكل
بالتوفيق ياغالى
خللى بالكم فيه ميرور على اليورو ربع ساعه بتتكون دلوقتى ممكن ترفعه لفوق شويه ، والله اعلى واعلم
وضعت سؤال بالمشاركتين السابقين ولم يرد علي احد :no3:
المشركة الاولي #11947
المشاركة الثانية #11946
:eh_s(7):
ياااه الزمن بيجرى يا دكتره
فى شهر 8 الى فات كان مولد قمر رمضان و كانت قمه لم نراها لوقت طويل هى مكتوبه فى التاريخ كانت اول مشاركه ليا معاك فى منتدى الجيران
20-7 القادم مولد قمر رمضان جديد و اعتقد و الله اعلم انها حتكون قاع لن نراه ايضا لوقت بعدها لفتره
و كل سنه و انت طيب مقدما :012:
سؤال الى الدكتور حماده ..
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
استاذي الكريم اسعد الله اوقاتكم بكل خير
لدي سؤال حول
امكانية استخدام الطريقة للاسهم ...
انا استعمل برنامج الميتاستوك ...
ولايوجد مؤشر SQ9 sub Hoourly price levels
الذي نستخدمه في الميتاتريدر ...
هل المؤشر موجود في الميتاستوك بإسم مختلف ؟
وكيف احصل عليه ؟
ارجو التكرم بالاجابه ..
وجزاك الله خير وبارك فيك وفي علمك ونفع بك اخوانك المسلمين ..
اخى طائر الشمال
اعتقد والله اعلم ان لا يوجد للميتاستوك و يمكن تكون نظرتى قاصره على حسب علمى فلو فيه احد من الاخوه استخدمه على الميتا من قبل يبلغك ان شاء الله
اكيد طبعا ممكن تستخدم الطريقة ، ممكن تحسب يدوي لاني بصراحة معرفش برنامج ميتاستوك
لو حتحسب من القمة حتاخد اربع ارقام فقط وحنجيب الجزر التربيعي بتاعه وحتطرح منها معامل الزاوية اللي انت عايزها (معامل الزاوية بنجيبه من قسمة الزاوية على 180) طيب وبعدين نربع الناتج تاني
نضرب مثال نفرص عندنا قمة 1445 لاي سهم ده رقم من خيالي وحنجيب الجزر التربيعي يبقى 38.013155617 نطرح منه معامل الزاوية فلنفرض انها الزاوية 45 يبقى المعامل بتاعها 0.25
يبقى حيدينا 37.7631556 نربع بقى الناتج يعني نضربه في نفسه =1426
تقريبا طبعا والعكس لو بتحسب من القاع بدل ما تطرح تزود
ابن حلال يا فوكسي سبقتني
الف شكر يا باشا ، بس فين الرحلة اللي قولت عليها ام 10 الاف
السلام عليكم وصباح الزقزقات
وجدت فرصة للدخول ببيع الاسترالي لمن اراد والهدف 10370 ان شاءالله ، اللي بدو ستوب 10550
نسأل الله التوفيق..