بس خلى بالك انة ممكن يكتفى بنصف دورة هابطة من قمتك المختارة
لان امامه مستويات قوية على التروس الاكبر
ان كسرهم لاسفل فهو ذاهب لا محالة الى هدفك باذن الله
فيجب الحرص وعدم الدخول الا بكسرهم لكى تكون المعالم واضحة
Printable View
الحقنا في اليورو يا دكتور
الكل حاير
وحسابات على المحك , والاعضاء بلشوا يزعلوا من بعض عشان اختلاف وجهات النظر
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تحياتى للدكتور حماده صاحب الموضوع و الطريقة المميزة و لكل الأخوة الأعضاء و المتابعين
الحمد لله قرأت حوالى 100 صفحة و فهمت الطريقة و لكن لدى الأن بعض الاستفسارات
1- أريد أخر نسخة لمؤشر الزوايا .
2- بالنسبة للسيكل لاين .. لقد ذكر الدكتور أننا نقوم بسحب الاداة ناحية اليمين حتى 360 .. فما الفائدة من ذلك ؟؟
3- بالنسبة للدورة هل تنتهى بوصول السعر للزاوية 360 أم ماذا ؟؟
4- بالنسبة للقنوات لدى فرصة على الاسترالى دولار بالشارت الموضح و قد ارتد السعر من الزاوية 60 بعد اربع شمعات فقط فإلى أين ارسم السيكل لاين هل حتى 30 ام 15 شمعة ؟؟
الملف المرفق 373645
و شكرا جزيلا
ياريت الباوند ين يا دكتور حماده بعد اذنك
انا عامله على الديلى مستهدف 141 تقريبا بعد ما يخلص فريم الربع ساعه بالوصول الى 151.28 تقريبا
فارجو التصحيح
المجنون الباوند ين حاليا واقف في منطقة محورية فاصلة بين الصعود والهبوط وهو عند الحد العلوي للقناه ومن وجهة نظري انه يستهدف الهبوط للزاوية 200 عند سعر 148 او قد يخترق القناه وينهي الشكل الهابط الحالي باختراق الزاوية 120
الملف المرفق 373710
وإن حدث الأختراق يبقي هيمشي علي هذا الشكل الصاعد ويكون اول اهدافه الزاوية 144 عند سعر 153.30
الملف المرفق 373712
وبكده احنا حاليا نرجح البيع ما لم يثبت العكس باختراق الزاوية 120
وبما اننا بنتكلم في احد ازواج الين مينفعش منتكلمش في الساحر الدولار ين هو واقف عند الحد العلوي للقناه وزاوية 180 وفاصل زمني انعكاسي قريب جدا (الأثنين 6 صباحا بتوقيت القاهرة) لذا نتوقع الهبوط مستهدف الزاوية 270 عند سعر 94
الملف المرفق 373711
إلا في حالة استمرار الساحر في التذبذب كما هو حتي نهاية يوم الأتنين او اختراق 98 بشمعتين ساعة متتاليتين قويتين فهذه الحالتين يعتبروا الأستوب للبيع والتحول للشراء
اتمني اكون افدتك واتمني ان يكون كلامي مظبوط :) وفي انتظار تعليق الزعيم حماده :013:
ده المؤشر اللى لديا فياريت أحد الأخوة يقولى هل ده أخر نسخة أم أن هناك نسخة أحدث
و هذه النسخة لا يوجد فيها خانة لكتابة الفاكتور
شكرا يا دكتور ....
كان فيه طريقة الدكتور شارحها قبل كدة مرتبطة بشروق الشمس و ملف اكسيل معاها .....
حد يعرف الشرح موجود فين و البرامج المرافقة تتجاب من فين ؟؟
و شكرا .....
اليورو شكل قاعه عند الحد السفلي للقناه عند سعر 1.3084 بالجاب الهابط والله اعلم
الملف المرفق 373745
وبكسر القناه ينتهي الشكل الصاعد
دلوقتى انا عملت اول شرح للرسم الدوره السعريه
بتاع 360 شمعه و 180 شمعه
و م لاقى الدروس التانيه؟
اولا هل انا كده صح
ثانيا ايه الخطوه التاليهالملف المرفق 373756
هل هذا الرسم صحيح اليورو دولار فريم الساعة ؟
الملف المرفق 373758