صفحة 80 من 1608 الأولىالأولى ... 307074757677787980818283848586901301805801080 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,186 إلى 1,200 من 24118
    الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

والله يا غالي ، ان شاء الله الصفقة سليمة بنسبة 90% بحول الله وقوته ،،بس لازم يبقى فوق الزاوية 144 وقد اغلق فوقها على كافة المنصات..
    تحياتي

الصورة الرمزية Dr.SeMSeM
    Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    احب اقولك يا دكتور حمادة فاول مشاركة ليا في الموضوع جزاك الله كل خير بما تنفع به اخوانك ,
    انا كنت قرات حوالي 75% من موضوع كشف الاسرار وطبعا مكونتش فاهم اي حاجة وخصوصا لما الموضوع تعمق قوي وكمان كان في صفحات كتير جدا فا كان صعب اني اسال على حاجة فاتت من زمان والناس كلها سبقاني بمراحل اكيد كنت حتقولي الرد موجود في مشاركة سابقة فقولت من نفسي اكمل قراءة لحد ما كله دخل في بعضه وسيبت الموضوع لاني حسيت لنه صعب جدا ومش حعرف استوعبه , ومع منتدى الجيران نفس القصة برضه فقولت بقى اسيبك من عمك جان وخلينا في العادي , لحد ما لقيت بقى موضوعك ده وقريته كله الحمدلله وفاهم نقاط كتير فيه بس لسه فيه بعض الغموض وبعض الاسئلة واسف على الاطالة ,
    1- لو حبيت استخدم فريم 4 ساعات اضع رقم كام في المؤشر بيتهيائلي محدش جاب سيرت الموضوع ده كله كان دايلي او ساعة
    موضوع اني احدد الزمن بالظبط دي مازال فيها بعض اللبس , لان في مشاركة لغبتطني حضرتك غيرت عدد الشموع كذا مرة فانا توهت
    انا عارف ان الموضوع لسة محتاج ممارسة كتير وربنا يسهل ,
    بس بطلب من الاخوة المشاركين لو دكتور حمادة نزل شارت لعملة معينة كلنا نجرب في الشارت ده ونحاول فيه ولما نتعلم اكيد حنقدر نطبق على اي حاجة , لكن دكتور حمادة ينزل مثلا يورو دولار متزعلوش مني اللي يقولو شوفلنا كندي مش عارف ايه واللي عايز فرنك واللي عايز ين , طيب ماهو كدة محدش حيتعلم احنا بنتشتت والراجل بيتشتت, محدش يزعل من كلامي بس ياريت نفكر فيه كويس

الصورة الرمزية sammari
    sammari غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.SeMSeM مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    احب اقولك يا دكتور حمادة فاول مشاركة ليا في الموضوع جزاك الله كل خير بما تنفع به اخوانك ,
    انا كنت قرات حوالي 75% من موضوع كشف الاسرار وطبعا مكونتش فاهم اي حاجة وخصوصا لما الموضوع تعمق قوي وكمان كان في صفحات كتير جدا فا كان صعب اني اسال على حاجة فاتت من زمان والناس كلها سبقاني بمراحل اكيد كنت حتقولي الرد موجود في مشاركة سابقة فقولت من نفسي اكمل قراءة لحد ما كله دخل في بعضه وسيبت الموضوع لاني حسيت لنه صعب جدا ومش حعرف استوعبه , ومع منتدى الجيران نفس القصة برضه فقولت بقى اسيبك من عمك جان وخلينا في العادي , لحد ما لقيت بقى موضوعك ده وقريته كله الحمدلله وفاهم نقاط كتير فيه بس لسه فيه بعض الغموض وبعض الاسئلة واسف على الاطالة ,
    1- لو حبيت استخدم فريم 4 ساعات اضع رقم كام في المؤشر بيتهيائلي محدش جاب سيرت الموضوع ده كله كان دايلي او ساعة
    موضوع اني احدد الزمن بالظبط دي مازال فيها بعض اللبس , لان في مشاركة لغبتطني حضرتك غيرت عدد الشموع كذا مرة فانا توهت
    انا عارف ان الموضوع لسة محتاج ممارسة كتير وربنا يسهل ,
    بس بطلب من الاخوة المشاركين لو دكتور حمادة نزل شارت لعملة معينة كلنا نجرب في الشارت ده ونحاول فيه ولما نتعلم اكيد حنقدر نطبق على اي حاجة , لكن دكتور حمادة ينزل مثلا يورو دولار متزعلوش مني اللي يقولو شوفلنا كندي مش عارف ايه واللي عايز فرنك واللي عايز ين , طيب ماهو كدة محدش حيتعلم احنا بنتشتت والراجل بيتشتت, محدش يزعل من كلامي بس ياريت نفكر فيه كويس
    السلام عليكم
    أخي الكريم، أظن كي تحط المؤشر لفريم 4 ساعات اكتب في المؤشر الزوايا في خات line_spacing_multiplier 2500 بدلا من 10000 هكذا تجعل المؤشر يقسم ثم يظرب السعر في 0,0004 عواضا من 0,0001 جرب هكذا وسيكون كل تمام بإذن الله.
    تحياتي

الصورة الرمزية eng.m7md_magdy
    eng.m7md_magdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sammari مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    أخي الكريم، أظن كي تحط المؤشر لفريم 4 ساعات اكتب في المؤشر الزوايا في خات line_spacing_multiplier 2500 بدلا من 10000 هكذا تجعل المؤشر يقسم ثم يظرب السعر في 0,0004 عواضا من 0,0001 جرب هكذا وسيكون كل تمام بإذن الله.
    تحياتي
    اذا اردت استخدام فريم 5 دقائق ما الرقم المستخدم

الصورة الرمزية EGYPTIAN PROF
    EGYPTIAN PROF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

دكتور حمادة ياريت رايك فى تتبع اخر دورة للكيبل على فريم الدقيقة من القاع 1.52318 والتى قاربت على الأنتهاء

ورايك ايضا فى بداية دورة جديدة من القمة 1.53279 فى الشارت الثانى ومتابعة مع اول زاوية 36 وتحركة بشكل عشارى
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 5.gif‏   6.gif‏  

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF مشاهدة المشاركة
    دكتور حمادة ياريت رايك فى تتبع اخر دورة للكيبل على فريم الدقيقة من القاع 1.52318 والتى قاربت على الأنتهاء

ورايك ايضا فى بداية دورة جديدة من القمة 1.53279 فى الشارت الثانى ومتابعة مع اول زاوية 36 وتحركة بشكل عشارى
    مجهود جميل أخي ..

ولكني أستغرب في الشارت الثاني كيف حددت الشكل أنه عشاري وإخترت الزاوية 36 برغم أننا حتى الآن لا نعرف الزاوية التي قد ترد السعر ...!!!!

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

يا اخوان الله يرضى عليكم

مافيش حاجة اسمها فريم

بل هى دورة ارقاموممكن نضع الرقم 1000 على فريم الساعة ونتعامل معة

وممكن نضع الرقم 10000 على فريم الدايلى ونتعامل معة ايضا

بل هى مجرد اختيار فريم معين لتكبير او تصغير الشارت

طيب هاعطيكم مثال

المجنون مثلا

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	مجنون.jpg
المشاهدات:	148
الحجـــم:	147.3 كيلوبايت
الرقم:	303801
    اى ان الرقم 163 دار دورة واحدة هابطة لكى يصل الى الرقم 116

الاســـم:	مجنون 1.jpg
المشاهدات:	122
الحجـــم:	82.5 كيلوبايت
الرقم:	303802

يعنى بنسميها دورة كبرى فى نطاق كبير وليس لها علاقة باى فريم بل بالمدة التى يستغرقها السعر من الرقم 163 لكى يصل الى الرقم 116

وفى هذة الدورة الكبرى توجد دورات كثيرة صغرى

من ضمنها الرقم 1630 لكى يصل الى الرقم 1472 ولكن تكون المدة اقصر

ثم بداخل كل دورة صغرى توجد دورات اخرى اصغر

ومن ضمنها الرقم 16300 لكى يصل الى الرقم 15793 وتكون المدة اقل واقل

يعنى دورات كثيرة تتكون لكى تصل الى دورة اكبر

وعدة دورات اكبر تتكون لكى تكون دائى اكبر واكبر وهكذا

يعنى نظام تروس وليس لة علاقة بنوع الفريم

وذكرنا قبل ذلك نتفق على مبدئ عمل حتى لا نتشتت وكما لاحظتم قبل ذلك فانى وضعت الرقم 1000 على فريم الدقيقة وايضا احترم الزوج الشكل الهندسى

لانها كما ذكرت دورة ارقام فى مدد زمنية معينة وليس لها علاقىة بتقسيم الفريمات الوهمى

ارجو ان تكون وضحت الصورة

الصورة الرمزية EGYPTIAN PROF
    EGYPTIAN PROF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة
    مجهود جميل أخي ..

ولكني أستغرب في الشارت الثاني كيف حددت الشكل أنه عشاري وإخترت الزاوية 36 برغم أننا حتى الآن لا نعرف الزاوية التي قد ترد السعر ...!!!!
    مرحبا بك اخى الكريم دى اول زاوية افترضها والدورة لسة فى بدايتها وعندما يصل السعر لزاوية هنشوف هترد السعر ولا لا واذ لم تردة هنغير اعدادات الزاوية هذا ما فهمتة

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

مرحبا بك اخى الكريم دى اول زاوية افترضها والدورة لسة فى بدايتها وعندما يصل السعر لزاوية هنشوف هترد السعر ولا لا واذ لم تردة هنغير اعدادات الزاوية هذا ما فهمتة
    أها .. لو كده مفيش مشاكل ..

بالتوفيق ..

هنا انتهى الشكل الخماسى بانتهاء وقت وصول السعر وايضا كسر الحد السفلى للقناة الصاعدة

الاســـم:	كيبل.jpg
المشاهدات:	144
الحجـــم:	101.9 كيلوبايت
الرقم:	303805

وعليك اختيار قاع اخر تحسب من عندة او تذهب لصورة مكبرة اخرى مثلا على فريم الساعة مع تغيير الاعدادات

وانتظار اول زاوية ترد السعر او كسر القاع الذى تحسب من عندة او هبوط السعر لكى يتخذ شكل هندسى اخر فى الصعود

الصورة الرمزية methaq
    methaq غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا بصراحه واخذ بخاطرى على الدكتور حماده لأنه بدأ بدايه ممتازه جدا واشتغل على فريم الدقيقه لكن دلوئتى انا شايفه بيشتغل على فريم اليومى
    واحنا عارفين اننا بحاجه الى سنه كامله علشان نتاكد ان صناع السوق مش حيصحوا تانى ويضربو استوباتنا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة methaq مشاهدة المشاركة
    انا بصراحه واخذ بخاطرى على الدكتور حماده لأنه بدأ بدايه ممتازه جدا واشتغل على فريم الدقيقه لكن دلوئتى انا شايفه بيشتغل على فريم اليومى
    واحنا عارفين اننا بحاجه الى سنه كامله علشان نتاكد ان صناع السوق مش حيصحوا تانى ويضربو استوباتنا
    هههههههههه

ياباشا خاطرك غالى علينا

بس والله احترت

جيت اشتغل على زوج واحد فقط الناس قالت عايزين ازواج كتير عشان نتأكد من الطريقة

جيت اشتغلت على فريم الدقيقة الناس تاهت منى ومبقيتشى ملاحق اضع الفرصة ولا ادخل الصفقة ولا اصور الشارت واشرح علية

وخفت الناس تدخل صفقات وتتلخبط الدنيا لانها مسئولية

الناس طلبت منى تحليل كامل لزوج اليورو دولار

فوضعت شارت الدايلى عشان نعرف وجهتة القادمة

بس اعتقد ان كل المقدمات بقت واضحة حاليا والامثلة كانت كثيرة والموضوع محتاج تطبيق عملى ونتعلم من كل شكل بيتكون واية سلوك السعر لما بيوصل منطقة معينة

ودى عايزة متابعة وتمرس

وربنا يعمل اللى فية الخير

الصورة الرمزية DR@GON
    DR@GON غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله
    مساء الخير للجميع دكتور لدي استفسار عن مربع 9 انت ذكرت اغلاق يومين متتاليين تحت او فوق الخطوط لمربع تسعة ندخل مع الاتجاه ارجوا ان ترى الصورة هل سلوك السعر صحيح حيث كل اغلاق ينعكس

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

اخواني من واقع خبرة وتعامل مع هذه الطريقة ، الافضل الشغل على الساعة مع تحليل الزوج تحليل كامل على الديلي حتى تكون على معرفة كاملة بحركة الزوج حتى لا يباغتك ،،، كذلك ربطها ربطا وثيقا مع مربع التسعة ومستوياته السحرية مع شوية تحليل فلكي تبقى ليلة من الف ليلة والتوفيق من الله اولا واخرا...
    تحياتي

الصورة الرمزية السديري
    السديري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

[U]الســلام عليــــكم ورحمه الله وبركاته

شاهدوا اليورو يـن

الاســـم:	1234.gif
المشاهدات:	120
الحجـــم:	17.3 كيلوبايت
الرقم:	303833

الزواية

زمن الوصول