صفحة 717 من 1608 الأولىالأولى ... 2176176677077117127137147157167177187197207217227237277678171217 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 10,741 إلى 10,755 من 24118
    الصورة الرمزية حسن الهلالي
    حسن الهلالي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الاقي فين ملخص الطريقة لو سمحتم

الصورة الرمزية foxyhakers1
    foxyhakers1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hhashiesh مشاهدة المشاركة
    ايه يا عم فوكسي
    بلاش سيرة الماسونيه هنا لانلاقي عمنا توفيق عكاشه مطلعنا في الفراعين و بيقولك انا لقيت العيال الي حيخربوا مصر

وبعدين حيقولك سمسم ده بيديرها من الخارج ورائد بيبني ملاهي علشان يجند اعضاء جدد، وحامد هو مسئول التنظيم في مصر، والدكتور هو المحرك الرائيسي

وطبعا حيقولك انا عرفت كلمة السر وهي الفطير والعسل بتاع الزقازيق

ده غير طبعا المواعيد، حتلاقيه بيقول فوكسي حدد ميعاد انهيار الجنيه المصري اللي حيبقي 13-13-2013

وبراين اللي الاسم الحركي بتاعوا ابو لين هو ده المسئول عن السيوله و تمويل التنظيم
    بلاش تجيب سيرة الاهبل اللى اسم توفيق عكاشه هههههههه الله يحرقه

الصورة الرمزية foxyhakers1
    foxyhakers1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    لا ياحبيبى كل واحد يجيب فطيرة وعسلة اية

البركة فيك انت يا غالى انت متعهد الفطير والعسل والسيولة على ابو لين هو مش هيتأخر

حاول تبعت استدعاء لرائد وقولة كفاية بقى ملاهى الجو برد

وكمان شوف فوكسى فين غايب بقالة فترة
    مش غايب ولا حاجه يا دكتره كل الحكايه انى قولت اخد انهارده نوم
    انا كنت فى حالة اغماء مش نوم
    خت بالك يا دكتره النقطه 1.3252 ( لحظة ميلاد القمر ) جذبت السعر تانى ازاى وحصل نفس الشيئ اللى بيحصل كل مره السعر ياخذ العزم فى اتجاه ( الصعود ) وثم يتحرك فى الاتجاه الاخر ( الهبوط )
    وعايز برضه الفت انتباه الناس لحاجه مهمه وهى ان اى حد لو شاف الاخبار انهارده سوف يجد انه لا توجد اخبار مهمه كفيله انها تحرك السعر الحركه الكبيره بتاعت انهارده يعنى المفروض وفقا للاخبار ان انهارده يكون يوم حركته ضعيفه
    السوال اللى يطرح نفسه حاليا ليه حدثت هذه الحركه السريعه انهارده
    والاجابه بكل بساطه افتح برنامج الاقترنات الفلكيه وانت هتعرف ليه حدثت هذه الحركه السريعه
    والسؤال اللى بيطرح نفسه حاليا ( لسه فى حد مصدق انت الاخبار هى وقود الشارت )
    سبحان الله وصدق الله العظيم اذ قال (فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ)

الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foxyhakers1 مشاهدة المشاركة

مش غايب ولا حاجه يا دكتره كل الحكايه انى قولت اخد انهارده نوم
    انا كنت فى حالة اغماء مش نوم
    خت بالك يا دكتره النقطه 1.3252 ( لحظة ميلاد القمر ) جذبت السعر تانى ازاى وحصل نفس الشيئ اللى بيحصل كل مره السعر ياخذ العزم فى اتجاه ( الصعود ) وثم يتحرك فى الاتجاه الاخر ( الهبوط )
    وعايز برضه الفت انتباه الناس لحاجه مهمه وهى ان اى حد لو شاف الاخبار انهارده سوف يجد انه لا توجد اخبار مهمه كفيله انها تحرك السعر الحركه الكبيره بتاعت انهارده يعنى المفروض وفقا للاخبار ان انهارده يكون يوم حركته ضعيفه
    السوال اللى يطرح نفسه حاليا ليه حدثت هذه الحركه السريعه انهارده
    والاجابه بكل بساطه افتح برنامج الاقترنات الفلكيه وانت هتعرف ليه حدثت هذه الحركه السريعه
    والسؤال اللى بيطرح نفسه حاليا ( لسه فى حد مصدق انت الاخبار هى وقود الشارت )
    سبحان الله وصدق الله العظيم اذ قال (فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ)
    اخي الكريم انا متفق معك تماما بخصوص الفلك وعلاقته بالشارت والدورات والعسل والفطير D
    لكن
    لا تجي تقول لي ان اليوم لم يكن هناك اخبار ...... انت لو مشترك مع رويترز كان ما لحقت تشوف الشارت من كثر الاخبار .... وفيه ناس تبيع وتشتري فقط على الاخبار ....قسما بالله ولا يعرفوا شو هوه الشارت كل شغلهم اخبار في اخبار وامورهم ماشيه تمام.
    لكن انا معك الاخبار لا تحدد الاتجاه بالدقه التي نعمل بها.
    -------------------------------------
    او بصوره اصح نحن لا نعرف كيفيه التعامل مع الاخبار بصوره صحيحه
    يعني الاخبار ليست السابق 7 المتوقع 9 الحالي 10 اذن افتح يا سمسم هههههههه
    لا هذي مو اخبار هذي برامج اطفال للضحك على المبتدئين.

الاخبار والاقتصاد علم في حد ذاته

حماده سلام ضم الاسترالي فرنك للقائمه رهيب مره بصوره غير متوقعه
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	10.gif
المشاهدات:	33
الحجـــم:	28.3 كيلوبايت
الرقم:	311809

الاســـم:	20.gif
المشاهدات:	35
الحجـــم:	21.6 كيلوبايت
الرقم:	311810

الصورة الرمزية ابوعافيه المصري
    ابوعافيه المصري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي الاخبار

اشارك الاخ science
    في موضوع الاخبار وانو في ناس محترفاه (طبعا لازم نحترم كل انواع التحليل لانو كلن ميسر لما خلق له)
    يعني ممكن واحد يشتغل دايفرجنس مثلا ويعمل نتايج كبيرة والسبب بسيط انو المولى جعلو رزق من هذة الطريقه
    ارجع لموضوع الاخبار كان ليا صديق شغال متاجرة اخبار فقط بعدة برامج بتتوصل بالميتا تريدر وتحلل الاخبار من عدة مواقع مهمه بخلاف الفوركس الفاكتوري الي كلنا عارايجار السوفت وير الشهري بتاع الاخبار تقريبا 300دولار للبرنامج الواحدعلى ما اتذكر فينو وكان
    اذكرفي مرة ادرنا حساب سويا مع بروكر اسمو افاكس اوبن على ما اذكر بطريقة الاخبار الراجل حول مبلغ 2500 & الى 8200& في صفقه واحدة طبعا الوسيط طلعو ولاد حلال ووقفو الحساب نهائيا بدعوى المتاجرة بطريقه غير مشروعه(الغريب انو كان عندو راي متشدد بانو لا يعترف باي نوع من التحليل نهائيا الا الاخبار) سبحان الله رزقو كدا

الصورة الرمزية simba2000
    simba2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

عليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اجابة السؤال الاول مع انى قولتها اكتر من مرة

اى زوج او اى سلعة او اى سهم تصلح معة الطريقة

يبقى تختار زوج اللى يريحك بس اهم حاجة تعرف تظام حركتة وطبيعة ارقامة والاشكال التى يفضلها زى ماقالك ابو ريم كل زوج بيحب ميرور

معين او انماط سعرية معينة

بالنسبة لى افضل الزوج القليل فى الاسبريد - سريع الحركة يبقى اية؟

تانى حاجة يا غالى بالنسبة للدورات الرابحة والدورات الخاسرة فللاسف حتى الان لم استطع تحديدها بدقة ومازال البحث جارى

بس اللى عايزك تعرفة زى ماقولت قبل كدة فى رحلة الصعود ظل البعض يشكك فى الصعود واناااقولهم والله فية كمين عند 13420

مافيش حد صدق الا من رحم ربى وبدأ ينفرط العقد الى ان وصل الشك بالصعود الى مرحلة اليقين عندها صعد الزوج

وفى رحلة الهبوط نفس الكلام تكرربمجرد ان عكس علينا السعر بعض النقاط انهالت الاتهامات وبدأ التشكيك فى الهبوط الى ان ايقن الجميع ان الصعود هو سيد الموقف

لدرجة ان صاحبنا دكتور سمسم بدأ الشك يدب فى قلبة بفشل هذة الطريقة خلاص

وجاء ليكتب مشاركة اليأس بالنسبة لة والأمل بالنسبة لى

وقال يا جماعة انا لفيت فى كل المنتديات لاقيت كل الناس بتقول صعود الا الموضوع دة وموضع الاخ عمرو

عندها تأكدت ان الفرج قد اقترب

بالرغم من هذا الا ان هناك بعض الاخوة مقتنعبن تمام الاقتناع بهذة الطريقة وكلهم ثقة فى الله ومتأكدين من الاتجاة

لكن بالرغم من ذلك فالكثير منهم تمرجن حسابة تخيل

والذى حدث فى الصعود يحدث فى الهبوط وهكذا داوليك

تبقى متاكد من الاتجاة وداخل مع الاتجاة الا ان حسابك يضيع هذة هى الدورة الخاسرة اى انة مهما فعلت فلن تنال الا نصيبك

ارجو ان اكون قد اجبتك اجابة وافية

ولو فية عندك اسئلة تانية جهزها وان شاء الله يوم الاحد فية ويبنار هنا فى المنتدى للى عايز يطرح اى اسئلة

او اى حد عايزنا نتكلم او نشرح موضوع معين ياريت نتفق علية قبل الندوة

والله المستعان
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    تسلم ياغالى والله يبارك لك وفيك وكل ما يخصك ، والف شكر على ردك على
    بالنسبه للسؤال الأول:
    كنت أظن ان هناك طريقه معينه تستعملها حضرتك فحبيت الكل يستفيد منها وانا منهم
    ولكننى كنت قد حضرت ندوه فى معرض تريند السابق بالقاهره تطرق فيها أحد الأخوه لكيفيه إختيار افضل استثمار للمال (يعنى افضل واسرع عائد ربحى) هل على العملات ام الأسهم أم المعادن ثم أى زوج أفضل للإستثمار (الذى سوف يكون فيه حركه افضل وكثيره ) وذلك بإستخدام مؤشر الريلاتيف كيرف من خلال الميتاستوك وأستأذنك أحضر بعض الشارتات لشرحها لإخوانى إن سمحت

بالنسبه للسؤال الثانى
    أشكرك مقدما على طرحها حين التأكد منها.
    والله انا لا اشك فى هذه الطريقه ابدا ، بل من اشد المؤيدين لها ولا أحترم إلا هى ، وأكن لك كل الود والإحترام ولك منى دائم الدعاء الصادق طول عمرى ، فهى بإذن الله سوف تكون سبب فى نجاح الكثير منا فى الفوركس وفى حياته، وأننى كل يوم اتعلم منك الجديد والفريد ومن كافه الأعضاء المحترمين ، الذين أناشدهم بالتعاون أكثر وأكثر والتجرد الى الله عز وجل.ولك ولهم منى كل الود والإحترام
    على فكره انا كنت بشتغل بالهارمونيك واليوت وطرق أخرى وبصراحه من داخلى مكنتش بحترمهم اوى لإن الأساس الذى بنوا عليه غير واضح وقوى ، وكنت لا اعرف اى شئ عن مواضيعك لغايه بالصدفه شوفت موضوعك على العام (وده منه من الله على) ولقيت فيه اللى كنت بفكر فيه من زمان ولقيت برضه صاحب الموضوع إنسان مميز وخلوق. ، وبعتبر دى سكه خير فتحها الله لى ولإخوانى.
    انا كنت متأكد برضه من النزول ، ولكنى كنت استعرض بخبرتى الضئيله جدا جدا السيناريوهات المعاكسه ، وبفضل الله سقطت اليوت والهارمونيك وكل التخيلات امام هذه الطريقه ، معاك بإن الله على الدرب سائرين للأخر.
    والله أفضل ما كسبت من هذا الموضوع هو التعرف بك وبشخصك المميز وده مش غريب على شباب مصر، سيبك من الفوركس والأرباح.

بالنسبه للويبنار

متى سيكون (الساعه كم) وهل سيكون فى نفس الموضوع ام سيكون فيديو واين الرابط له؟

بالنسبه للمواضيع التى احب ان تستعرضها بإذن الله
    (1)
    هو ان تاخد دوره كامله على الديلى (من القمه للقاع) لليورو وكيفيه تربيطها مع الأربع ساعات والساعه بطريقتنا وخصوصا عندما يصل الوقت ولم يصل السعر فى فريم الساعه مثلا ، او تحديد النقاط الفاصله والرابطه بين الفريمات
    (2)
    طرق التأكد من أن القمه/القاع اصبح حقيقى او تاريخى ويعتمد عليه
    (3)
    مثال شامل متكامل لطريقه العمل يجمع بين طريقتنا و أرقام مربع التسعه والفلكى إن أمكن

سوف ارسل لك رساله على الخاص ومنتظر ردك الكريم
    وشكرا وأرجوا أن أكون قد اطلت عليك ،
    ومن الله عليك بالفردوس ورضاه وحبه

أخوك الصغير الفقير الى الله :محمود

الصورة الرمزية raed2011
    raed2011 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لا ياحبيبى كل واحد يجيب فطيرة وعسلة اية

البركة فيك انت يا غالى انت متعهد الفطير والعسل والسيولة على ابو لين هو مش هيتأخر

حاول تبعت استدعاء لرائد وقولة كفاية بقى ملاهى الجو برد

وكمان شوف فوكسى فين غايب بقالة فترة
    هههه
    اوعو تنسوني
    كان لدي ضيف عزيز خلال اليومين الماضيات من خارج الاردن وسبحان الله تغير حالي من حالة احباط الى حالة تفائل سبحان الله يبدل من حل الى حال
    وروحت لقيت اليورو متمدمر وظل الفطير بالعسل مع اني ما بعرف شو هو فسالت احد الاصدقاء فوصفو لي فوجدت انا لدينا اكلة تشبهو وانا بموت فيها يبقى الفطير بالعسل او الحرب
    ههههههههههه

الصورة الرمزية simba2000

الله ينور يا فوكسى باشا
    سيب توفيق عكاشه فى حاله ومتخدش ذنوب على حسه

الصورة الرمزية ابوعافيه المصري
    ابوعافيه المصري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخوني ممكن فادة عن الوبنار وكيفية الاشتراك فيه ومعادو؟
    وشكرا

الصورة الرمزية simba2000

أغلى هديه لكل الإخوان
    برنامج حقيبه المسلم أخر إصدار - مكتبه إسلاميه مرئيه مسموعه شامله - اونلاين وأوفلاين

http://www.4shared.com/rar/M3362qqm/...?cau2=403tNull

الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوعافيه المصري مشاهدة المشاركة
    اشارك الاخ science
    في موضوع الاخبار وانو في ناس محترفاه (طبعا لازم نحترم كل انواع التحليل لانو كلن ميسر لما خلق له)
    يعني ممكن واحد يشتغل دايفرجنس مثلا ويعمل نتايج كبيرة والسبب بسيط انو المولى جعلو رزق من هذة الطريقه
    ارجع لموضوع الاخبار كان ليا صديق شغال متاجرة اخبار فقط بعدة برامج بتتوصل بالميتا تريدر وتحلل الاخبار من عدة مواقع مهمه بخلاف الفوركس الفاكتوري الي كلنا عارايجار السوفت وير الشهري بتاع الاخبار تقريبا 300دولار للبرنامج الواحدعلى ما اتذكر فينو وكان
    اذكرفي مرة ادرنا حساب سويا مع بروكر اسمو افاكس اوبن على ما اذكر بطريقة الاخبار الراجل حول مبلغ 2500 & الى 8200& في صفقه واحدة طبعا الوسيط طلعو ولاد حلال ووقفو الحساب نهائيا بدعوى المتاجرة بطريقه غير مشروعه(الغريب انو كان عندو راي متشدد بانو لا يعترف باي نوع من التحليل نهائيا الا الاخبار) سبحان الله رزقو كدا
    تمام ياباشا
    شوف من يوم 23 كان فيه احد المحللين الاقتصاديين وهو صديق يقول بيع اليورو كندي ..... طيب انا سجلت ملاحظه ان اليورو كندي للبيع لكن انتظر مستوى قوي للدخول ......طبعا لما فتحت الشارت لم اجد الا دعم سابق على الويكلي قريب ب 200بيب وواصل يوم 23 24 صعود يورو كندي الى ان وصل للدعم السابق .

طبق اسلوب الاخ حماده على الشارت لاخر قمتين على الديلي .....يعني اخذت رسمتين وقلت انتظر شمعه عاكسه من هل مستوى ....وبالفعل ظهرت الشمعه العاكسه في هذا المستوى ....والجميل الكندي عمل الشمعه العاكسه عند ال1 دولار وارتد من دعم ديلي حلو جدا.
    الشارت يتكلم عربي ههههههه وكان معطي 4 ايام هبوط اخير

لما عطيت صديقي المحلل الشارت وشرحت له شوي شو قال ............................ تعرفون شو قال.
    لذلك كما تفضلت هي ارزاق واستيعاب للطريقه في المضاربه والتعود عليها
    اليك شارت اليورو كندي.

الاســـم:	00.gif
المشاهدات:	33
الحجـــم:	25.8 كيلوبايت
الرقم:	311823

الاســـم:	01.gif
المشاهدات:	31
الحجـــم:	29.4 كيلوبايت
الرقم:	311824

طيب كيف عرف ان اليورو كندي ضعيف او سيضعف قبل الهبوط بيومين.... هذه لعبتهم الاساسيين .
    وكيف عرفنا بطريقه السعر والزمن افضل منطقه للدخول .... هذه لعبتنا اهل الشارت.

طيب شو يحصل لو تجمع شخص متميز اساسيا وناجح في صفقاته مع شخص ناجح بطرق الشارت مثل السعر والزمن....
    ثق بالله راح تحصل صفقات ناجحه يحلم الجهاز المركزي للتقييس والسيطره النوعيه كشفه هههههههههه
    بالتوفيق للجميع

الصورة الرمزية sarmad66
    sarmad66 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسن الهلالي مشاهدة المشاركة
    الاقي فين ملخص الطريقة لو سمحتم
    تفضل اخي الكريم
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية Fawzi Alhamed
    Fawzi Alhamed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarmad66 مشاهدة المشاركة
    تفضل اخي الكريم
    تسلم يالغالي على أحلى هديه ملخص لموضوع الدكتور حماده
    بالفعل حليت لي معظله قراءة كامل الموضوع و اللي أصابتني بالإحباط لكثرة عدد المشاركات ما شاء الله تبارك الرحمن
    طبعا الإحباط بسبب كيف راج أقرأ كل الموضوع

الصورة الرمزية حسن الهلالي
    حسن الهلالي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarmad66 مشاهدة المشاركة
    تفضل اخي الكريم
    بارك الله فيك أخي الكريم

الصورة الرمزية Fawzi Alhamed
    Fawzi Alhamed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الان عندي سؤال اذا طبقت الطريقه على فريم ساعه و فريم يومي ايهما اقوى للإتجاه العام
    و يا دكتور ودي توضح لي نقطه مهمه على اليورو لماذا دورته ١٨٠ شمعه و كيف اعرف دورة كل زوج

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17