صفحة 716 من 1608 الأولىالأولى ... 2166166667067107117127137147157167177187197207217227267668161216 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 10,726 إلى 10,740 من 24118
    الصورة الرمزية mohamed hamed
    mohamed hamed غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    عليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اجابة السؤال الاول مع انى قولتها اكتر من مرة

اى زوج او اى سلعة او اى سهم تصلح معة الطريقة

يبقى تختار زوج اللى يريحك بس اهم حاجة تعرف تظام حركتة وطبيعة ارقامة والاشكال التى يفضلها زى ماقالك ابو ريم كل زوج بيحب ميرور

معين او انماط سعرية معينة

بالنسبة لى افضل الزوج القليل فى الاسبريد - سريع الحركة يبقى اية؟

تانى حاجة يا غالى بالنسبة للدورات الرابحة والدورات الخاسرة فللاسف حتى الان لم استطع تحديدها بدقة ومازال البحث جارى

بس اللى عايزك تعرفة زى ماقولت قبل كدة فى رحلة الصعود ظل البعض يشكك فى الصعود واناااقولهم والله فية كمين عند 13420

مافيش حد صدق الا من رحم ربى وبدأ ينفرط العقد الى ان وصل الشك بالصعود الى مرحلة اليقين عندها صعد الزوج

وفى رحلة الهبوط نفس الكلام تكرربمجرد ان عكس علينا السعر بعض النقاط انهالت الاتهامات وبدأ التشكيك فى الهبوط الى ان ايقن الجميع ان الصعود هو سيد الموقف

لدرجة ان صاحبنا دكتور سمسم بدأ الشك يدب فى قلبة بفشل هذة الطريقة خلاص

وجاء ليكتب مشاركة اليأس بالنسبة لة والأمل بالنسبة لى

وقال يا جماعة انا لفيت فى كل المنتديات لاقيت كل الناس بتقول صعود الا الموضوع دة وموضع الاخ عمرو

عندها تأكدت ان الفرج قد اقترب

بالرغم من هذا الا ان هناك بعض الاخوة مقتنعبن تمام الاقتناع بهذة الطريقة وكلهم ثقة فى الله ومتأكدين من الاتجاة

لكن بالرغم من ذلك فالكثير منهم تمرجن حسابة تخيل

والذى حدث فى الصعود يحدث فى الهبوط وهكذا داوليك

تبقى متاكد من الاتجاة وداخل مع الاتجاة الا ان حسابك يضيع هذة هى الدورة الخاسرة اى انة مهما فعلت فلن تنال الا نصيبك

ارجو ان اكون قد اجبتك اجابة وافية

ولو فية عندك اسئلة تانية جهزها وان شاء الله يوم الاحد فية ويبنار هنا فى المنتدى للى عايز يطرح اى اسئلة

او اى حد عايزنا نتكلم او نشرح موضوع معين ياريت نتفق علية قبل الندوة

والله المستعان
    حبيبى ملك الزوايا فى سؤال مهم ... الويبنار ده اوبن بوفيه ولا كل واحد يجيب فطيره وعسله معاه وهو جاى

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة brain2jene مشاهدة المشاركة
    ماشي يا حبيبي شوف
    انا بحب ادخل على كذا عملة عشان عملة تعوض اي اخفاق لا سمح الله في اخرى
    بس دي محتاجة حساب يتحمل انعكاس
    تاني حاجة لازم تنوع بالمخاطرة قليلا بين الازواج وتعرف سلوكها حتى تقدر تعرف ازواج اخرى مثل دولار ين تحلله وتشتغل على اساسه على ازواجه الاساسية التانية بتكون الدقة اعلى وكمان تحترف الطريقة بشكل قوي جدا
    بس اقلك انت ممكن تطلع من زوج واحد بنقاط اكثر من النقاط اللي بتحركها بنفس اليوم يعني رايح جاي ماخد منه حصتك هههههههه
    على العموم اتمنى اني افدتك
    تحياتي
    افدت طبعا
    اى كلمة بتتكتب بتفيد
    انت اشتغلت بالطريقة ديه بعد خبرة اد ايه
    يعنى بعد كام شهر او كام سنة

الصورة الرمزية Dr.SeMSeM
    Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً عضو نشيط

عليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اجابة السؤال الاول مع انى قولتها اكتر من مرة

اى زوج او اى سلعة او اى سهم تصلح معة الطريقة

يبقى تختار زوج اللى يريحك بس اهم حاجة تعرف تظام حركتة وطبيعة ارقامة والاشكال التى يفضلها زى ماقالك ابو ريم كل زوج بيحب ميرور

معين او انماط سعرية معينة

بالنسبة لى افضل الزوج القليل فى الاسبريد - سريع الحركة يبقى اية؟

تانى حاجة يا غالى بالنسبة للدورات الرابحة والدورات الخاسرة فللاسف حتى الان لم استطع تحديدها بدقة ومازال البحث جارى

بس اللى عايزك تعرفة زى ماقولت قبل كدة فى رحلة الصعود ظل البعض يشكك فى الصعود واناااقولهم والله فية كمين عند 13420

مافيش حد صدق الا من رحم ربى وبدأ ينفرط العقد الى ان وصل الشك بالصعود الى مرحلة اليقين عندها صعد الزوج

وفى رحلة الهبوط نفس الكلام تكرربمجرد ان عكس علينا السعر بعض النقاط انهالت الاتهامات وبدأ التشكيك فى الهبوط الى ان ايقن الجميع ان الصعود هو سيد الموقف

لدرجة ان صاحبنا دكتور سمسم بدأ الشك يدب فى قلبة بفشل هذة الطريقة خلاص

وجاء ليكتب مشاركة اليأس بالنسبة لة والأمل بالنسبة لى

وقال يا جماعة انا لفيت فى كل المنتديات لاقيت كل الناس بتقول صعود الا الموضوع دة وموضع الاخ عمرو

عندها تأكدت ان الفرج قد اقترب

بالرغم من هذا الا ان هناك بعض الاخوة مقتنعبن تمام الاقتناع بهذة الطريقة وكلهم ثقة فى الله ومتأكدين من الاتجاة

لكن بالرغم من ذلك فالكثير منهم تمرجن حسابة تخيل

والذى حدث فى الصعود يحدث فى الهبوط وهكذا داوليك

تبقى متاكد من الاتجاة وداخل مع الاتجاة الا ان حسابك يضيع هذة هى الدورة الخاسرة اى انة مهما فعلت فلن تنال الا نصيبك

ارجو ان اكون قد اجبتك اجابة وافية

ولو فية عندك اسئلة تانية جهزها وان شاء الله يوم الاحد فية ويبنار هنا فى المنتدى للى عايز يطرح اى اسئلة

او اى حد عايزنا نتكلم او نشرح موضوع معين ياريت نتفق علية قبل الندوة

والله المستعان
    أنا زعلان منك على فكرة يا دكتور لاني والله ما شكيت ولا حاجة وداخل معاك بيع من بدري ، وانا بس لما عملت كدة كنت بتفقد المواقع من الملل من حركة اليورو مش اكتر لكن مقولتش انهم على حق انا اصلا مبدخلش عالمنتدى غير الموضوع هنا ،
    واسأل حامد انا بقوله ايه عالطريقة دي وانا عارف اني لما كتبت المشاركة دي كنت هتفهم كدة واسف لاني كتبتها واتفهمت غلط ،
    بس برضه انا زعلان منك

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo reem مشاهدة المشاركة
    افدت طبعا
    اى كلمة بتتكتب بتفيد
    انت اشتغلت بالطريقة ديه بعد خبرة اد ايه
    يعنى بعد كام شهر او كام سنة
    بضعة اشهر فقط ، لكن بطبعي بحب ادمج طرق اخرى من ضمنها الفلكي.
    لان اصل هذه الطريقة فلكية بحتة والله اعلم.

الصورة الرمزية abo reem

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة science مشاهدة المشاركة
    اسمحلي اجاوبك اخ ابو ريم
    من خبره وقرائه كتب اداره راس المال لجميع انواع الاحتمالات سواء ...فوركس ...اوبشن.....بوكر ....المراهنات على الالعاب الرياضيه sport betting
    جميعها نصحت بتوزيع وتنويع المخاطره في الاستثمار.

ناخذ مثال
    لدينا فرص على 1 الكيبل 2 اليورو 3 الاسترالي 4 النيوزلندي

واخترنا اقوى فرصه على الكيبل تمام دخلنا ب 12 دولار وبعنا حسب الطريقه.....وفجاه اتى خبر على الكيبل رفعه 100بيب ؟؟؟؟ وباقي العملات محلك سر.
    هنا خسرنا الرهان او لعبه الاحتمالات .
    بينما لو كنت داخل الاربع فرص وعكس السعر على الكيبل والبقيه في اماكنهم راح تكون لديك امكانيه تعزيز بلوت مضاعف وانته مرتاح واول ما يرجع السعر لاول دخول تقفله على ربح بسيط وتكمل مع العقد الجديد للكيبل والعقود القديمه لباقي العملات.

اعطيك مثال في كره القدم مثلا

غدا مباريات ريال مدريد ... برشلونه .... مانجستريونايتد ....ليفربول
    انت راهنت على فوز ريال مدريد ودخلت بكل الكميه .....وهوبا خسر الريال؟؟؟؟طارت الفلوس.
    بينما لو داخل على 4 مباريات وانتهت 3 لصالحك راح تكون كاسب رهان واحد ههههههه.
    لماذا رهان واحد .......هذه لها علاقه ب الرهان نفسه ليس هنا مكانه.

لكن هذه هي النظريه بصوره عامه

على الورق انت محتاج الى 12 الف دولار فقط
    وتعمل 10 صفقات بهدف 100 وستوب مارجن للوصول الى المليون.
    على الورق سهله للغايه وفي الباك تست سهله للغايه.
    لكن الوقت والعامل النفسي اصعب من ما تتخيل او يتخيله البعض.
    ويوجد ناس عملوها ووصلوا لل 250الف في 5 صفقات فقط .
    وكرروا المحاوله مع ال12 الف وكرروا الربح |........... لكن في مره خسروا 317 الف على الباوند دولار بستوب 240بيب وكان دخولهم فوق الممتاز لكن هذا السوق.
    بعدها توقفوا عن المقامره ورجعوا للمتاجره باداره راس مال من ارباح المقامره التي عملوها ......وهدفهم السنوي 50% اي ما يعادل 3صفقات انتحاريه او مقامره التسميه التي احب ان اسميها.
    شرح وافى وممتاز
    بارك الله فيك
    بما انك اكثر خبرة منى فى الفوركس
    انا حاليا متابع الكيبل واليورو فقط
    ولتنويع المخاطر
    المفروض اتابع معاهم حاجة فيها ين مثل اليورو ين
    هل تكفى هذه الازواج الثلاثة لتويع المخاطر
    اليور دولار
    الكيبل
    اليورو ين
    ام تنصحنى بازواج اخرى من واقع خبرتك بس يكون فيها الكيبل واليورودولار

الصورة الرمزية abo reem

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة brain2jene مشاهدة المشاركة
    بضعة اشهر فقط ، لكن بطبعي بحب ادمج طرق اخرى من ضمنها الفلكي.
    لان اصل هذه الطريقة فلكية بحتة والله اعلم.
    علينا وعلى الفلك
    شكرا ياباشا

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.SeMSeM مشاهدة المشاركة
    أنا زعلان منك على فكرة يا دكتور لاني والله ما شكيت ولا حاجة وداخل معاك بيع من بدري ، وانا بس لما عملت كدة كنت بتفقد المواقع من الملل من حركة اليورو مش اكتر لكن مقولتش انهم على حق انا اصلا مبدخلش عالمنتدى غير الموضوع هنا ،
    واسأل حامد انا بقوله ايه عالطريقة دي وانا عارف اني لما كتبت المشاركة دي كنت هتفهم كدة واسف لاني كتبتها واتفهمت غلط ،
    بس برضه انا زعلان منك
    يا غالى زعلك غالى عليا والله

بس انا مقولتش انك اشتكيت انا بقول ان اليأس بدأ يدب اليك من الهبوط ودة طبيعى يعنى بردو الزن على الودان امر من السحر

لما تشوف الدنيا كلها بتقول صعود اكيد انك هتتأثر وخصوصا ان تجربتك مع طريقتنا ليست بالكافية لتجعلك تثق فيها ثقة عمياء

دة حتى انا اللى عايش مع الطريقة بقالى فترة لازم اعمل استوب طالما نزلت توصية فما بالك انت

عالعموم يا غالى ولا تزعل وحقك عليا

ويابوحامد احلى طبق فطير مشلتت وشوية عسل ابيض للدكتور سمسم عشان مايزعل

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hamed مشاهدة المشاركة
    حبيبى ملك الزوايا فى سؤال مهم ... الويبنار ده اوبن بوفيه ولا كل واحد يجيب فطيره وعسله معاه وهو جاى
    لا ياحبيبى كل واحد يجيب فطيرة وعسلة اية

البركة فيك انت يا غالى انت متعهد الفطير والعسل والسيولة على ابو لين هو مش هيتأخر

حاول تبعت استدعاء لرائد وقولة كفاية بقى ملاهى الجو برد

وكمان شوف فوكسى فين غايب بقالة فترة

الصورة الرمزية nuclear2010
    nuclear2010 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مساء الخير عليكم جميعا
    كان لى سوال ليك يادكتور ايه افضل طريقه رقميه حضرتك استخدمتها وححققت مكاسب (طريقه تكون ثابته نحط اوامر شراء او بيع معلقه ) لانى جربت الطريقه اللى حضرتك كاتبها فى منتدى الجيران بتاعه مسابقه شهر يناير بس نتائجها مش كويسه اوى فا فى طريقه تانيه

الصورة الرمزية science
    science غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo reem مشاهدة المشاركة
    شرح وافى وممتاز
    بارك الله فيك
    بما انك اكثر خبرة منى فى الفوركس
    انا حاليا متابع الكيبل واليورو فقط
    ولتنويع المخاطر
    المفروض اتابع معاهم حاجة فيها ين مثل اليورو ين
    هل تكفى هذه الازواج الثلاثة لتويع المخاطر
    اليور دولار
    الكيبل
    اليورو ين
    ام تنصحنى بازواج اخرى من واقع خبرتك بس يكون فيها الكيبل واليورودولار
    خلينا نتفق على شيء اخي ابو ريم .....
    اذا حضرتك ماشيه امورك مع الكيبل واليورو فلا تتركهم بل طبق اداره صفقات فيهم يعني ضع امامك خيار التعزيز في حاله انعكاس السعر ......لان اذا دخلت على زوج اخر او ازواج اخرى راح تقلل اللوت الى ربع الكميه التي تدخلها الان او اقل ايضا....
    ----------------------------------------
    الغرض من السوق ليس عدد النقاط الرابحه
    او اين سيذهب السوق او ما هي القمه او القاع القادمه او اين الاتجاه.
    الغرض من السوق هو الربح باي وسيله كانت ووفق جدول وزمن محددين.

يعني لنفرض انك تملك محفظه ب 3600 دولار ومستعد تخسرها في السوق ....لكن بشرط او وفق طريقه تقول الاتي
    الهدف اليومي 50بيب الوقف للصفقه بين 700 الى 850 بيب مهما تاخرت الصفقه يا اما الهدف 50 او المارجن ....حلو
    انا استخدم هذه الطريقه الان في الزوايا .
    هل تعلم انك تحتاج يوميا الى 50 بيب فقط وفق هذا الجدول وفي 26يوم عمل وباهداف يوميه لكي تعمل 472% ربح للمحفظه ....
    انا اوقات ادخل زوجين من الافتتاح هدف كل زوج 25بيب فقط ووقفه او مارجنه سيصبح 350 لكل زوج او 400 هههههههه.
    هذا الحساب او المحفظه لا اتاجر بها الا بهذه الطريقه ولا افتح اي صفقات عشوائيه او سكالبنج او سوينج فقط يوميا ابغى 50بيب كيف ما اعرف المهم اجيب 50بيب سواء زوج او زوجين او ثلاث ازواج واسهل منها لا توجد.
    انظر الاكسل لتعرف كم الربح بعد 26 يوم ناجح بدون تعلق وبدون مارجن
    اوقات اقوم بتحريك الوقف للدخول واطارد الزوج مادام في الاتجاه الصحيح اوتجاوز مرحله بيوم واحد وهكذا ...اوقات تذبذب احاول اصطاد 25بيب على دخولين وهكذا ...يعني بالطول بالعرض ابغى 50بيب

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	30.gif
المشاهدات:	82
الحجـــم:	115.9 كيلوبايت
الرقم:	311778

هذه هي المشكله اخي الكريم عدم وجود خطه عمل او هدف من السوق.
    فيه ناس صارلها بالسوق 3سنوات تضارب وتصارع الامواج ولا تعرف ماذا تريد من السوق .....الى ان ياتي لها المارجن طيب تقول له ليه ما سحبت ......لا يعرف الاجايه.
    تقول له كم مره سحبت ...بيقول ولا مره طيب ليه...بيقول راس مالي صغير كلها كم الف......طيب كم ترغب ان يصبح المبلغ لكي تسحب بيقول لا اعلم.
    طيب بالله ماذا تسمي هذا الشيء غير ضياع الوقت والجهد والعمر وحرق الاعصاب.؟؟؟؟؟

هذه خلاصه السوق ضع لك هدف وعند تحقيقه اسحب ارباحك وكرر المحاوله من جديد.
    انا لو منك ابقى الان في اليورو والكيبل الى ان اصل الى 20الف بعدها انوع في الازواج حبه حبه وخطوه خطوه.

شوف الان اخوك وصلت للخطوه 19 في 26يوم لان كان فيه تاخير 7 ايام بين عدم دخول يوم وانعكاسين هههههه.
    وفاضل لي 5 خطوات اكمل بها الجدول واسحب الربح وابدا من جديد . وياصابت ياخابت .
    هذا الحساب بسميه انتحاري وفق اداره راس مال واداره وقت وحرق اعصاب وزياده شيب الراس D

الاســـم:	39.gif
المشاهدات:	99
الحجـــم:	117.9 كيلوبايت
الرقم:	311780

اتمنى من جميع الاخوه تطبيق خطه عمل وهدف متاجره ب 26 او 30 او 40 صفقه المهم عندما تصل لهدفك اسحب الربح.
    -------------------------------------
    طبعا الكلام ليس للذين يمكلون حساب واحد وليس لديهم اموال اخرى للمتاجره......
    الكلام فقط للذين يملكون اموال زائده للفوركس وحابين يعملوا رحله بسيطه .
    رحله بسيطه وليست رحله مليونيه وهميه......والله الكلام علشانكم لكي لا يضيع الوقت وبالاخص حضراتكم في بدايات السوق يعني سنه او سنتين.

انا اعرف شخص سعودي يعمل مدرس قبل سنه ماكان له خطه عمل ولا شيء ...تقول قاعد يلعب لي ستيشن.... بعدها عمل خطه عمل باكسل هو صممه حسب هواه وطريقه دعوم ومقاومات فقط.... يدخل هدفه اليومي 20بيب وبدا ب 1200 ووصل الى 88الف في 6شهور وتوقف عن المتاجره والان يدرس في استراليا اقتصاد وتزوج ايضا..... الله يوفقه.
    لكن شو
    بعد سنتين متاجره لا يعرف فيها راسه من رجله وليس له هدف من السوق وكل شوي واضع الف ومعزز ومضاعف وخسران وعبي حساب مره اخرى .....الخ وعارفين نهايه المشوار الازلي
    عذرا على الاطاله اخوان.

الصورة الرمزية abo reem

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة science مشاهدة المشاركة
    خلينا نتفق على شيء اخي ابو ريم .....
    اذا حضرتك ماشيه امورك مع الكيبل واليورو فلا تتركهم بل طبق اداره صفقات فيهم يعني ضع امامك خيار التعزيز في حاله انعكاس السعر ......لان اذا دخلت على زوج اخر او ازواج اخرى راح تقلل اللوت الى ربع الكميه التي تدخلها الان او اقل ايضا....
    ----------------------------------------
    الغرض من السوق ليس عدد النقاط الرابحه
    او اين سيذهب السوق او ما هي القمه او القاع القادمه او اين الاتجاه.
    الغرض من السوق هو الربح باي وسيله كانت ووفق جدول وزمن محددين.

يعني لنفرض انك تملك محفظه ب 3600 دولار ومستعد تخسرها في السوق ....لكن بشرط او وفق طريقه تقول الاتي
    الهدف اليومي 50بيب الوقف للصفقه بين 700 الى 850 بيب مهما تاخرت الصفقه يا اما الهدف 50 او المارجن ....حلو
    انا استخدم هذه الطريقه الان في الزوايا .
    هل تعلم انك تحتاج يوميا الى 50 بيب فقط وفق هذا الجدول وفي 26يوم عمل وباهداف يوميه لكي تعمل 472% ربح للمحفظه ....
    انا اوقات ادخل زوجين من الافتتاح هدف كل زوج 25بيب فقط ووقفه او مارجنه سيصبح 350 لكل زوج او 400 هههههههه.
    هذا الحساب او المحفظه لا اتاجر بها الا بهذه الطريقه ولا افتح اي صفقات عشوائيه او سكالبنج او سوينج فقط يوميا ابغى 50بيب كيف ما اعرف المهم اجيب 50بيب سواء زوج او زوجين او ثلاث ازواج واسهل منها لا توجد.
    انظر الاكسل لتعرف كم الربح بعد 26 يوم ناجح بدون تعلق وبدون مارجن
    اوقات اقوم بتحريك الوقف للدخول واطارد الزوج مادام في الاتجاه الصحيح اوتجاوز مرحله بيوم واحد وهكذا ...اوقات تذبذب احاول اصطاد 25بيب على دخولين وهكذا ...يعني بالطول بالعرض ابغى 50بيب

الاســـم:	30.gif
المشاهدات:	82
الحجـــم:	115.9 كيلوبايت
الرقم:	311778

هذه هي المشكله اخي الكريم عدم وجود خطه عمل او هدف من السوق.
    فيه ناس صارلها بالسوق 3سنوات تضارب وتصارع الامواج ولا تعرف ماذا تريد من السوق .....الى ان ياتي لها المارجن طيب تقول له ليه ما سحبت ......لا يعرف الاجايه.
    تقول له كم مره سحبت ...بيقول ولا مره طيب ليه...بيقول راس مالي صغير كلها كم الف......طيب كم ترغب ان يصبح المبلغ لكي تسحب بيقول لا اعلم.
    طيب بالله ماذا تسمي هذا الشيء غير ضياع الوقت والجهد والعمر وحرق الاعصاب.؟؟؟؟؟

هذه خلاصه السوق ضع لك هدف وعند تحقيقه اسحب ارباحك وكرر المحاوله من جديد.
    انا لو منك ابقى الان في اليورو والكيبل الى ان اصل الى 20الف بعدها انوع في الازواج حبه حبه وخطوه خطوه.

شوف الان اخوك وصلت للخطوه 19 في 26يوم لان كان فيه تاخير 7 ايام بين عدم دخول يوم وانعكاسين هههههه.
    وفاضل لي 5 خطوات اكمل بها الجدول واسحب الربح وابدا من جديد . وياصابت ياخابت .
    هذا الحساب بسميه انتحاري وفق اداره راس مال واداره وقت وحرق اعصاب وزياده شيب الراس D

الاســـم:	39.gif
المشاهدات:	99
الحجـــم:	117.9 كيلوبايت
الرقم:	311780

اتمنى من جميع الاخوه تطبيق خطه عمل وهدف متاجره ب 26 او 30 او 40 صفقه المهم عندما تصل لهدفك اسحب الربح.
    -------------------------------------
    طبعا الكلام ليس للذين يمكلون حساب واحد وليس لديهم اموال اخرى للمتاجره......
    الكلام فقط للذين يملكون اموال زائده للفوركس وحابين يعملوا رحله بسيطه .
    رحله بسيطه وليست رحله مليونيه وهميه......والله الكلام علشانكم لكي لا يضيع الوقت وبالاخص حضراتكم في بدايات السوق يعني سنه او سنتين.

انا اعرف شخص سعودي يعمل مدرس قبل سنه ماكان له خطه عمل ولا شيء ...تقول قاعد يلعب لي ستيشن.... بعدها عمل خطه عمل باكسل هو صممه حسب هواه وطريقه دعوم ومقاومات فقط.... يدخل هدفه اليومي 20بيب وبدا ب 1200 ووصل الى 88الف في 6شهور وتوقف عن المتاجره والان يدرس في استراليا اقتصاد وتزوج ايضا..... الله يوفقه.
    لكن شو
    بعد سنتين متاجره لا يعرف فيها راسه من رجله وليس له هدف من السوق وكل شوي واضع الف ومعزز ومضاعف وخسران وعبي حساب مره اخرى .....الخ وعارفين نهايه المشوار الازلي
    عذرا على الاطاله اخوان.
    تصدق ان رسالتك دى هى اللى كنت ابحث عنها
    سالت فى اكتر من منتدي عن كيفية ادارة الحساب ومحدش جاوبنى زيك
    خلال يومين الاجازة هاذاكر رسالتك هذه
    وهاعمل خطة والتزم بيها
    ولو لاقيت فيه استفسارات هاسالك لو ده مش يضايقك
    مش عارف اشكرك ازاى

الصورة الرمزية Dr.SeMSeM

يا غالى زعلك غالى عليا والله

بس انا مقولتش انك اشتكيت انا بقول ان اليأس بدأ يدب اليك من الهبوط ودة طبيعى يعنى بردو الزن على الودان امر من السحر

لما تشوف الدنيا كلها بتقول صعود اكيد انك هتتأثر وخصوصا ان تجربتك مع طريقتنا ليست بالكافية لتجعلك تثق فيها ثقة عمياء

دة حتى انا اللى عايش مع الطريقة بقالى فترة لازم اعمل استوب طالما نزلت توصية فما بالك انت

عالعموم يا غالى ولا تزعل وحقك عليا

ويابوحامد احلى طبق فطير مشلتت وشوية عسل ابيض للدكتور سمسم عشان مايزعل
    ماشي لو زعلي غالي عليك خلي الويبينار فلكي وشوفلي موضوع ال 15 بيب ده ولو اتحقق ان شاء الله خلي الفطير والعسل عندي

الصورة الرمزية abo reem

اجازة سعيدة للجميع
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

الصورة الرمزية 101
    101
    101 غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

السلام عليكم
    طالما الاجازه على وشك ان تبدء
    مطلوب من احد الفطاحله ان يضع رسمتين لليورو
    وحده من القمه 134849
    والثانيه من القاع 126240

وهل التضارب الحاصل بين الشكلين طبيعي ؟؟
    ومتى نحكم ان احد الشكلين هو المسيطر على السعر الان ؟؟

الصورة الرمزية Dr.SeMSeM

ساركوزي بيقولك احنا خلاص خرجنا من ازمة ديون منطقة اليورو بعد اجتماع يومين
    تفتكرو ده كمين جديد

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17