صفحة 653 من 1608 الأولىالأولى ... 1535536036436476486496506516526536546556566576586596637037531153 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 9,781 إلى 9,795 من 24118
    الصورة الرمزية mohamed hamed
    mohamed hamed غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noha elahwany مشاهدة المشاركة
    طيب يا استاذ محمد انا كده افهم من كلام حضرتك اناه على فريم الاربع ساعات السعر على ماشى على زاويه 144 ووصل للزاويه 432 وظل السعر يتذبذب عندها فتره طويله وكسر الحد السفلى للقناه الصاعده فخرجنا من الشراء فى هذه الحاله ننظر للفريم الاقل من نفس المكان اى من نفس القاع الى تذبذب عنده السعر ونرسم زاويا اخرى ولا المفروض ان ده معناه ان الصعود انتهى بكسر للترند الوهمى للقناه الصاعده ونفكر فى البيع ارجو التوضيح
    الفريمات عبارة عن دورات داخل دورات بمعنى انه على فريم 4 ساعات بتاعك ده من نفس القاع انا عامله شارت يومى هتلاحظى ان سبب التذبذب والأنعكاس اللى حصل عندك على الأربع ساعات بعد وصول السعر للزاوية 432 لو بصيتى عالشارت بتاعى عاليومى هتلاقى انه وصل للفاصل الزمنى دى حاجة تانى شيىء الهدف اللى هو الزاوية 432 دى نقطة مهمة على مربع التسعة شوفتى بقى ان الفريمات مترابطة وان الطريقة دى مش اختراع لا دى اكتشاف من حركة الكون المبرمج مسبقا
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة euro4.gif‏  

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed hamed مشاهدة المشاركة
    ويا سلام بقى لو جرب الفاصل 18 شمعة رقابته فعلا هتبقى قد السمسمة
    والله يا بو حامد الشارت دة هو اللى كان مخوفنى ومارديت انزلة وكنت باكدب عينى

ودة دليل قوى على قوة الطريقة ولكن دائما الاخطاء مننا

ولكن الشطارة فى سرعة تدارك الخطأ وعدم العند

همسة

عشان خاطرى تصالح ابو ريم لانى عرفت انة زعل من ردك علية

واليوم الجمعة يوم مبارك لازم نفضل حبايب ولا نتخاصم يمكن يكون اللى بيحصل دة نتيجة التناحر اللى بيننا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    والله يا بو حامد الشارت دة هو اللى كان مخوفنى ومارديت انزلة وكنت باكدب عينى

ودة دليل قوى على قوة الطريقة ولكن دائما الاخطاء مننا

ولكن الشطارة فى سرعة تدارك الخطأ وعدم العند

همسة

عشان خاطرى تصالح ابو ريم لانى عرفت انة زعل من ردك علية

واليوم الجمعة يوم مبارك لازم نفضل حبايب ولا نتخاصم يمكن يكون اللى بيحصل دة نتيجة التناحر اللى بيننا
    والله يا دكترة شارت اليومى ده عندى من اول ما عمل القاع لكن مرضيتش انزله عشان معملش ذعر للناس تانى حاجة عشان ما يتشتتوش ويفتكروا ان أرائنا مختلفة مع بعض وهى فى الحقيقة مكملة لكن اغلب الناس لسه فى البداية وهيتفكروا ان واحد مننا بيقول صعود والتانى بيقول هبوط وانا مقدرش اعارضك ولا امشى عكسك يا باشا لأنك حبيبى والله ومن غير فطير او عسل ... بالنسبة لموضوع ابو ريم اعتقد انه يقصد محمد حسين لأنهم اتخانقوا لما محمد كتب قال انه كسب 107 نقطة قام ابو ريم قاله ده اسمه تفاخر ويا اما تقول الفرصة فى بدايتها يا اما متقولهاش خالص .. ثالثا وهو الأهم انا عمرى ما زعلت حد منى والله لكن عشان خاطرك انا بعتذر لأبو ريم ولكل واحد فى الموضوع سواء كان زعلان منى انا او من غيرى واعتقد الأخوة خلاص كلهم الحمد لله بقوا خبرة ومش محتاجين وجودى تانى وانا خلاص مش هتكلم تانى خالص ومش زعلان من اى حد والله وبحبكم كلكم

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

والله يا دكترة شارت اليومى ده عندى من اول ما عمل القاع لكن مرضيتش انزله عشان معملش ذعر للناس تانى حاجة عشان ما يتشتتوش ويفتكروا ان أرائنا مختلفة مع بعض وهى فى الحقيقة مكملة لكن اغلب الناس لسه فى البداية وهيتفكروا ان واحد مننا بيقول صعود والتانى بيقول هبوط وانا مقدرش اعارضك ولا امشى عكسك يا باشا لأنك حبيبى والله ومن غير فطير او عسل ... بالنسبة لموضوع ابو ريم اعتقد انه يقصد محمد حسين لأنهم اتخانقوا لما محمد كتب قال انه كسب 107 نقطة قام ابو ريم قاله ده اسمه تفاخر ويا اما تقول الفرصة فى بدايتها يا اما متقولهاش خالص .. ثالثا وهو الأهم انا عمرى ما زعلت حد منى والله لكن عشان خاطرك انا بعتذر لأبو ريم ولكل واحد فى الموضوع سواء كان زعلان منى انا او من غيرى واعتقد الأخوة خلاص كلهم الحمد لله بقوا خبرة ومش محتاجين وجودى تانى وانا خلاص مش هتكلم تانى خالص ومش زعلان من اى حد والله وبحبكم كلكم

تسلم يا غالى واتكلم براحتك ولا يهمك ومافيش حد هيزعل باذن الله هو الفطير والعسل اللى عملوا المشاكل دى كلها عايزين نعرف مين اللى بدأ

الموضوع دة

يعنى انت طلعت براءة طيب يابوحسن عشان خاطرى يا غالى تصالح ابو ريم واحنا كلنا اخوات مش شطارة لما حد يزعل اخوة

يالا بقى اجازة سعيدة ان شاء الله

واللى ربح ربنا يباركلة واللى خسر ربنا يعوض علية وكلة خير ان شاء الله

الصورة الرمزية mr_sharaf
    mr_sharaf  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا استاذ محمد اززاي يعني مش حاتتكلم تاني وانت احد الاخوه الاساسيين اللي بيساعدو الدكتور مع الاستاذ براين في تعليمنا والرد علي الاسئله ؟
    طبعا فكره انسحابك ديه مرفوضه
    واحنا بنحبك انت والاخوه والاساتذه اللي بيساعدونا

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foxyhakers1 مشاهدة المشاركة

واضح ان السوق ماثر عليك جامد يا سمسم
    وعايزك ترسم الشكل على الدايلى من القاع 1.2625
    اول زاويه 144 والزمن 18 شمعه وانت هتعرف الصعود ده ايه سببه وهينتهى امتى وانت هتتاكد ان الطريقه تكفى بمفردها بدون فلك
    طب إسمحلي أرد عليك يا غالي ..
    السوق مؤثر علينا كلنا وكلام سمسم صحيح 100% وفي الصميم ..

وياريتك كنت رفعت شارت اليومي اللي بتقول عليه قبل كده وذكرت إنك شايف إن اليورو هيغرد لغاية فوق ال3450 ، وزي ما قلنا قبل كده ما أسهل أن تكون محللاً بارعاً بعد أن يتحرك الشارت ويسير السعر لعشرات ومئات النقاط ..

الدكتور حمادة كان واضح وطلب إغلاق العقود عند كسر مثلث الحركة وهذا الكلام معناه إن الزوج ممكن يطير لفوق لو كسر المثلث وده اللي حصل ..

ده هو المختصر المفيد .. وربنا يكرمك يا دكتور .. لأن الكثيرين كسبوا بسببك ومن خسر خسر بعناده ..

الصورة الرمزية lionofegypt2020
    lionofegypt2020 غير متواجد حالياً عضو نشيط

قصدك كدة يا معلم واكيد منستغناش عنك برضو انت راجل خبرة هنا فى الورشة اكيد

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	euro.gif
المشاهدات:	42
الحجـــم:	17.2 كيلوبايت
الرقم:	310593

الصورة الرمزية foxyhakers1
    foxyhakers1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة

وياريتك كنت رفعت شارت اليومي اللي بتقول عليه قبل كده وذكرت إنك شايف إن اليورو هيغرد لغاية فوق ال3450 ، وزي ما قلنا قبل كده ما أسهل أن تكون محللاً بارعاً بعد أن يتحرك الشارت ويسير السعر لعشرات ومئات النقاط ..

الدكتور حمادة كان واضح وطلب إغلاق العقود عند كسر مثلث الحركة وهذا الكلام معناه إن الزوج ممكن يطير لفوق لو كسر المثلث وده اللي حصل ..

ده هو المختصر المفيد .. وربنا يكرمك يا دكتور .. لأن الكثيرين كسبوا بسببك ومن خسر خسر بعناده ..
    اولا انا لم اضع اى شكل لاننى اخذت عهد على نفسى الا اقول رايئ على العام خوفا من ان اكون سببا لخسارة احد
    ثانيا انا قد نبهت احد الاعضاء على الخاص وقولت له احذر من اليورو فانه صاعد وقد قلت لعضو اخر ان اليورو لن يهبط قبل ان يصل 1.3433 ونبهته بهذا الشكل من قبل ان يصعد اليورو عندما كان عند 1.3180
    اما بالنسبه لمقولة ( ما أسهل أن تكون محللاً بارعاً بعد أن يتحرك الشارت ويسير السعر لعشرات ومئات النقاط .. ) فانا لم اقل لك اننى محلل
    ولم ولن اقول اى رائ لى
    واذا حدث وقلته فلا تاخذ به
    تقبل تحياتى

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foxyhakers1 مشاهدة المشاركة

اولا انا لم اضع اى شكل لاننى اخذت عهد على نفسى الا اقول رايئ على العام خوفا من ان اكون سببا لخسارة احد
    ثانيا انا قد نبهت احد الاعضاء على الخاص وقولت له احذر من اليورو فانه صاعد وقد قلت لعضو اخر ان اليورو لن يهبط قبل ان يصل 1.3433 ونبهته بهذا الشكل من قبل ان يصعد اليورو عندما كان عند 1.3180
    اما بالنسبه لمقولة ( ما أسهل أن تكون محللاً بارعاً بعد أن يتحرك الشارت ويسير السعر لعشرات ومئات النقاط .. ) فانا لم اقل لك اننى محلل
    ولم ولن اقول اى رائ لى
    واذا حدث وقلته فلا تاخذ به
    تقبل تحياتى
    في البداية ليتك تعلم أنني أحمل لك كل الود والتقدير وللجميع هنا كذلك ..
    وتعليقي قصدت به أن الإختلاف في وجهات النظر لكل زوج وإتجاهه هو امر صحي ولفائدة المجموعة ، ومرة أخرى ليتك وضعت تصور وإحتمال الصعود هنا خاصة وأن نظرتك كانت إعتماداً على فريم اليومي وهو الفريم الذي لا نركز عليه كثيراً أحياناً ..

تقبل ودي ورجاءاً لا تحمل الأمر على محمل شخصي ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionofegypt2020 مشاهدة المشاركة

هو انا كنت بحضر شنطة سفرى وماشى لكن لقيت مشاركة منك ومن مستر شرف موجهة ليا وتبقى قلة زوق منى لو مردتش عليكوا ..
    - اولا يا عم اسد ايوه هى الرسمة تمام , وثانيا انا مش خبرة ولا حاجة وزى اقل واحد مبتدىء فى الموضوع ومجرد ضيف عالدكتور حمادة ومش بحب ازعل حد وربنا يوفق الجميع للخير
    - بالنسبة لمستر شرف شكرااا على زوقك واخلاقك العالية يا باشا والبركة فى الدكترة وفيكوا وجزاك الله كل خير

الصورة الرمزية متمرجن كوول
    متمرجن كوول غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة

شهادة حق ,, الاخ فوكسي حذرني على الخاص بأن أقفل عقود البيع لليورو لأنه صاعد ,, وبالفعل قفلتها على ربح بسيط وقتها ,, ولكني دخلت أمبارح وأخذت على دماغي النهاردة.

الصورة الرمزية simba2000
    simba2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionofegypt2020 مشاهدة المشاركة

يا د حماده ويا جماعه الخير ليه مش 24 شمعه ؟
    شكرا مقدما

الصورة الرمزية mr_sharaf
    mr_sharaf  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي فوكسي ارسلت لك رساله علي الخاص وارجوك ماتزعلش من كلامي

الصورة الرمزية الزيرو

بعد إذن الدكتور ..

كلاسيكياً ..
    الأسترالي وإرتداد من ترند هابط على الأسبوعي ..
    فرصة بيع رووووووووووعة وصفقة سوينج رااااااااائعة بإذن الله ..

هل تكون بداية رحلة هبوط إلى 1.0224 كمحطة أولى ..؟؟؟

الاســـم:	Untitled.jpg
المشاهدات:	38
الحجـــم:	98.2 كيلوبايت
الرقم:	310611

الصورة الرمزية الزيرو

وهذا النيوزيليندي ..
    إرتداد من ترند هابط على الأسبوعي ..
    ولاحظوا كيف إرتدت شمعة هذا الأسبوع من مستوى فيبو 61 لتصحيح الموجة الهابطة من 8855 (الموجة الكبيرة باللون الأحمر)..
    7942 هل يكون الهدف الأول للهبوط ..؟؟

الاســـم:	Untitled.jpg
المشاهدات:	41
الحجـــم:	123.0 كيلوبايت
الرقم:	310615

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17