يا حبى انت مش لابس قبعة اساسا هاتضحك علينا ههههههه
ربنا يخليك والله
ده نور اللمبة اللى فى الدماغ مش انا :)
Printable View
استادي الدكتور جمال سلام الله عليك وعلى الاخوة المنورين الموضوع.. لي سؤال عند حضرتك بخصوص طريقة التبريد او التعزيز التي تتبع في إدارة صفقاتك.
الم تتعرض في بعض الاحيان اثناء فتح صفقات التبريد بدون سطوب لوس، ان منعت من دخولك المنصة من طرف الوسيط، بحجة الاخبار او الأعطال الفنية او... لان هذا التصرف من قبل الوسيط جداً مزعج وبالتالي عدم القدرة على التحكم في الصفقات...و هذا ما يدفع بالكثير من المضاربين عدم الستغناء عن ألسطوب و الهدف.
رجاء تتكرم وتشرح لينا بطريقة مفصلة عن كيفية تصرفك تجاه هاته الوضعية!!!
دكتور هل ربط الزمن مع السعر ده مؤشر ام سلوك سعرى ام فوليوم باى تايم ام ناتج من الخبره؟؟؟؟؟؟؟؟
هههههههه
شوف
انا شخصيا باتاجر على الكيبل، والكبيل فقططط
فمش هاينفع ابقى انا باعمل كده واقولك اشتغل على كذا عملة وفضة معاهم اكيد
لانى لو كنت شايف ان ده كويس كنت عملته ليا
رحلة المليون تحتوى على ال 90% ولكن مش بالشرح انما كنقط دخول وخروج
نصيحة اخيرة (غير اللى قلتهم لك فوق) ماتشتتش نفسك
وماتبصليش فى الحساب على طول.. دانا لسه جايب مارجن كول :)
بصراحة كده يا دكتور جمال من مش قادر أوصفلك إحساسي لما بكلمك بحس إن الحياة بمبي
ومليانة فلوس وإن فيه أمل كبيييييييييييييييييييييييييييير ولسة الدنيا بخير
ربنا يجزيك عنا كل خير ويديك على كل نقطة ناخدها عشر حسانات
مع الشكر مرة ثانية ليك يا دكتور جمال ( تحية من أهل طنطا )
دكتور جمال الله يجزاك كل خير على الا بتعملوا معانا علم وتوجيه وارشادات
ربنا يجعله فى ميزان حسناتك ان شاء الله
دكتورنا العزيز من سن كام بدات تشتغل فى مجال البورصة المصرية وبعدها اتجهت للفوركس ؟؟
ياخبر ياشباب ارحموا الدكتور بقى ههههههه
والله اللي يدخل الموضوع راح يلمس كمية الحب والأحترام من الاخوه والاخوات المحترمين للدكتور جمال
وخلاص بقى انت اجازه يادكتور لأخر الأسبوع ههه
لا يا حبى ماحصلتش بصراحة ولا مرة ولله الحمد
وبعدين فى الغالب انا باعمل ايه؟؟
باحط لأول اوردر التارجت بتاعه المبدئى
بحيث لا قدر الله تحت اى ظروف ما يكونش الاوردر فى الهوا
يعنى النور يقطع النت يقطع اللى يقطع يقطع
فباحط التارجت مع انى متابع تماما
ولو حسيت ان السعر هايجيب اكتر بارفعه وانا قاعد (انما مش باشيله) ولو لقيت ان كده كفاية باقفله يدوى
اما التعزيز او التبريد (مع انى مش باحب التبريد دى وخاصة فى الشتا) باكون برضة حاطط بيندينج اوردر عند النقطة اللى انا شايفها لنفس الاسباب اللى فوق
مع وضع التارجت كمان لعقد التعزيز
ومع المتابعة باقدر اعدله
فى حالة العقد الاول جاب تارجته من غير تعزيز بالغى التعزيز
وبس :)
معلش انا شخصية حريصة لأبعد الظروف
وزى ما بيقولوا اللى اتلسع من الشوربة ينفخ فى وش اللى جنبه
فانا عامل احتياطات لكل حاجة
يعنى جهاز عادى ونت عادى
وباك اب جهاز لاب توب (عشان النور لو قطع) ويو اس بى مودم (عشان لو النت قطع)
ويو اس بى مودم لل 3 شركات عشان لو واحدة فصلت
ومع كل ده باعمل اللى قلتلك عليه فوق
وانا اساسا قاعد متابع ههههه
مش موسوس
انما باشتغل بفلوس ناس كتير وماينفعش اقولهم عذر اصل الكهربا قطعت معلش :)
مجرد احتياطات امنية (بس كتيرة شوية) ههههه
الف الف شكر والله على الدعوات الجميلة
واهلا باسكندرية واهلها :)
من قبل الفوركس بسنتين يعنى من فوق ال 10 سنين (مش هاقولك عندى كام سنة هههههههه)
ياااااااااااااااه الحمد لله رب العالمين
كده اخر واحد شارك
قدرت اغطى كل المشاركات اللى فاتتنى
انام بقى وانا مستريح الضمير
وابقوا صحونى على الجمعة بالليل عشان اجهز لمقابلة السبت :)
اشوفكم على خير باذن الله
وربنا يديم المحبة والاخوّة
وشكرا لكم كلكم وسالى خاصة