صفحة 952 من 1256 الأولىالأولى ... 45285290294294694794894995095195295395495595695795896210021052 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 14,266 إلى 14,280 من 18838
    الصورة الرمزية back door
    back door غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بيختبر القناة
    هل نبيع اليورو؟

الصورة الرمزية back door

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed elsayed مشاهدة المشاركة
    ضرب استوب بيع والدخول شراء بهدف الزيكو
    كنت انتظر شوفه هيختبر القناه ولا هيكمل لو قصدك على اليورو
    ومعوض ان شاء الله يا باشا

الصورة الرمزية back door

حبيت اشارك بس محدش ياخد على كلامى لانه ممكن يكون غلط ولو غلط صححولى ولو صح شجعونى
    اليورو اختبر القناة والشمعة الحالية لو قفلت فولنج يبقى هبوط ان شاء الله

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسيم مشاهدة المشاركة
    العفو..لكن مع برنانكي ماااحد يتوقع شي..بالتوفيق يارب
    باك
    اكيد يانسيم ....بس حوالي 90% من احاديث برنانكي بتوقع الدولار
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة razanhoran مشاهدة المشاركة
    انا بانتظار كسر 5864 للشراء و 5819 للبيع وهي ارقام مهمة على مربع التسعة الساعة (خارج المقرر) . (شرط الاغلاق)
    وارجح الارتفاع حسب طريقتنا لعدم مقدرة السعر على الاغلاق اسفل 38 فيبو البيعي الا اذا اغلق اسفل 38 ب 5 نقاط على الاقل مع عدم وجود ذيل للشمعة يوحي بضعف القوه البيعية . النظر الى اول واخر 5 دقائق كل ساعة وملاحظة السلوك السعري, انا بالجامعة لذلك لا استطيع المتابعه . فرصة تروح والا خساره لأني اتلسعت منها الشهر الماضي ههههه.
    هذه رؤية شخصية
    تمام يرزان وهى تعتبر نفس ارقام الزوايا الى شغالين عليها وهو الان فوق5864 وعامل كيل زى سيلر 4 ساعات فوق زاوية 45
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nemo2010 مشاهدة المشاركة
    مشكور اوى اخى معطى بجد انت انسان فى قمه الذوق والاحترام
    شكرا لذوقك اخي العزيز نيمو ومنورنا بالورشة والله
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxsmartsniper مشاهدة المشاركة
    انا توكلت علي الله وبعت
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedsous مشاهدة المشاركة
    الكل دخل بيع ربنا يستر اليورو ميعملش استيك زي امبارح
    ضرب استوب بيع والدخول شراء بهدف الزيكو

شباب ايه اسبابكم المقنعة حسب طريقتنا للدخول بيع يورو لاني مشايف اى حاجة عندنا قالت بيع
    كالاتي:-

(4 ساعات)

كسر الزواية ولكن اغلاق واضح وصريح اعلى السحري فلا دخول ولا بيع ولا شراء
    بيع لو كان كسر السحري كمان
    شراء لو فوق الاتنين
    وده مشموجود فلا دخول

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

(ساعة)

بعد كسر القناة وفيبو 38 تم الاغلاق الصريح فوق زاوية 45 يومي
    ففين الدخول بيع بالشكل ده
    وحتى لو بيعنا غلط لقينا الشمعة الى بعدها صاعدة وبرضوا قفلت فوق زاوية 45 فليه مخرجتوش من الاوردر مشده سلوك سعري يدل على ان ده منطقة قوية صعب كسرها

.......................................
    برجاء ربط كل شئ ببعضوا فاانا جايب الاضافات ده عشان تفلترنا الدنيا ونقدر نختار اكتر فرص محترمة الى حد ما ومفيش مشكلة اغلطوا براحتكم بس اتمنى تعرفوا اسباب الغلط عشان باذن الله متكررهاش ياشباب
    واى استفسارات انا معاكم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة c5.gif‏   c4.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة back door مشاهدة المشاركة
    حبيت اشارك بس محدش ياخد على كلامى لانه ممكن يكون غلط ولو غلط صححولى ولو صح شجعونى
    اليورو اختبر القناة والشمعة الحالية لو قفلت فولنج يبقى هبوط ان شاء الله

اسف على التاخير فى الرد .........
    .شارك واغلط براحتك فده الصح عشان تقدر تتعلم صح
    بالنسبة للشمعة فعلا عملت اعادة اختبار للقناة وشمعة فولنج
    بس (قفلت فين) فوق السحري+ فيبو 61 الشرائ فهنا لا دخول بيع الا بكسر هذه المنطقة لانها شرائية

بص ياباشا انا بعتمد فى شغلي اكتر حاجة على الزوايا ثم السحري ثم الفيبو ثم اخر حاجة ببصلها القنوات
    فحتى لو كاسر قنوات بس واقف قدام زاوية او سحري فلا دخول فالزوايا والسحري اقوى من القنوات حسب تجربتي وهما بيفلتروا كسر خطا للقنوات كثيرا

فخلى تركيزك الاهم على الزوايا مع السحري ثم بقية الادوات

واى استفسار احنا معاك
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة c4.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

::::: الكيبل:::::::

( 4 ساعات)

اغلاق شمعة كيل زى سيلر وهى ايضا ابتلاع فوق زاوية 45+ السحري التقاء الزاوية والسعر فوقهم الان = انفجار لاعلى ان شاء الله والله اعلم

( ساعة)

اغلاق شمعتين اعلى السحري وفيبو 38

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

لذلك ماازلت باقي فى اوردر الشراء من زاوية 45 بهدف السنتر وبستوب اسفل الزيكو 5817 والله المستعان ولا يوجد اى مبرر كما ارى للخروج من الشراء حتى الان الا اذا تم كسر زاوية 45 على 4 ساعات

هذه ليست توصية وكل شخص مسؤل عن حسابه لايف
    واذا لم يتفق تحليلي مع تحليك فلا تدخل
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة c5.gif‏   c4.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية karim yahia
    karim yahia غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ..استاذ أحمد

انا حبيت امسى عليكم ..يارب دايما بخير

الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

شباب ايه اسبابكم المقنعة حسب طريقتنا للدخول بيع يورو لاني مشايف اى حاجة عندنا قالت بيع
    كالاتي:-

(4 ساعات)

كسر الزواية ولكن اغلاق واضح وصريح اعلى السحري فلا دخول ولا بيع ولا شراء
    بيع لو كان كسر السحري كمان
    شراء لو فوق الاتنين
    وده مشموجود فلا دخول

(ساعة)

بعد كسر القناة وفيبو 38 تم الاغلاق الصريح فوق زاوية 45 يومي
    ففين الدخول بيع بالشكل ده
    وحتى لو بيعنا غلط لقينا الشمعة الى بعدها صاعدة وبرضوا قفلت فوق زاوية 45 فليه مخرجتوش من الاوردر مشده سلوك سعري يدل على ان ده منطقة قوية صعب كسرها

.......................................
    برجاء ربط كل شئ ببعضوا فاانا جايب الاضافات ده عشان تفلترنا الدنيا ونقدر نختار اكتر فرص محترمة الى حد ما ومفيش مشكلة اغلطوا براحتكم بس اتمنى تعرفوا اسباب الغلط عشان باذن الله متكررهاش ياشباب
    واى استفسارات انا معاكم
    بص ياصاحبى تاكد انى مابدخلش بيع من فراغ او احاسيس انا بشتغل بطريقتنا ده رقم 1
    رقم 2 انت المره ده كسبت الى خذلنى تحليلى على اف اكس دى دى قايلى بيع قافل تحت لزيكو ولو على السلوك السعرى فى زاويه 45 يومى الشمعه ده بالعكس بالنسبالى مشوفتهاش ارتداد انا شوفتها شمعه صاعده بظل كبير وعلى فكره من شروطها زى مانت قولتلى ان الظل يكون اكبر من جسم الشمعه وهذا تحقق الظل 11 بيب الجسم 6 بيب يعنى يعتبر الضعف غير انه كاسر الفيبو لتحت والشمعه لما ردت زى مانت بتقول ماقدرتش تقفل الشمعه فوق الفيبو والحاله بتاعت الشمعه ده على الزاويه 45 اتكررت كتير ومشيت زى مابقولك يامعطى سيل بص يوم 9 مارس نفس الشمعه على نفس الزاويه ولكن الشمعه الى بعديها فاكس نزلت ولا عملت حساب الارتداد ويوم 14 فبراير شمعه ارتداد قويه جدااا تسمى بيرسيبنج باترن لاين الى هى شمعه الساعه 18 ولكن كسرتها ولاى اعتبار وكتييير من ده ياصديقى والقصد من المناقشه تفتيح الافق والوصول الى اقل الخسائر ومعرفه اخطائنا وخصوصا انك تتكلم 100 فى 100 الصح بس فى ويندسور واول انبارح فى ناس بالضبط فى يوم 19 مارس كانت شمعه اربع ساعات اغلقت اسفل الفا والكل ساعتها قال بيييع بس اف اكس دى دى مدخلتنيش بيع ده بتشيل ده

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karim yahia مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ..استاذ أحمد

انا حبيت امسى عليكم ..يارب دايما بخير
    عليكم السلام
    اهلا اهلا ياكريم منور الورشة وشكرا لذوقك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

بص ياصاحبى تاكد انى مابدخلش بيع من فراغ او احاسيس انا بشتغل بطريقتنا ده رقم 1
    رقم 2 انت المره ده كسبت الى خذلنى تحليلى على اف اكس دى دى قايلى بيع قافل تحت لزيكو ولو على السلوك السعرى فى زاويه 45 يومى الشمعه ده بالعكس بالنسبالى مشوفتهاش ارتداد انا شوفتها شمعه صاعده بظل كبير وعلى فكره من شروطها زى مانت قولتلى ان الظل يكون اكبر من جسم الشمعه وهذا تحقق الظل 11 بيب الجسم 6 بيب يعنى يعتبر الضعف غير انه كاسر الفيبو لتحت والشمعه لما ردت زى مانت بتقول ماقدرتش تقفل الشمعه فوق الفيبو والحاله بتاعت الشمعه ده على الزاويه 45 اتكررت كتير ومشيت زى مابقولك يامعطى سيل بص يوم 9 مارس نفس الشمعه على نفس الزاويه ولكن الشمعه الى بعديها فاكس نزلت ولا عملت حساب الارتداد ويوم 14 فبراير شمعه ارتداد قويه جدااا تسمى بيرسيبنج باترن لاين الى هى شمعه الساعه 18 ولكن كسرتها ولاى اعتبار وكتييير من ده ياصديقى والقصد من المناقشه تفتيح الافق والوصول الى اقل الخسائر ومعرفه اخطائنا وخصوصا انك تتكلم 100 فى 100 الصح بس فى ويندسور واول انبارح فى ناس بالضبط فى يوم 19 مارس كانت شمعه اربع ساعات اغلقت اسفل الفا والكل ساعتها قال بيييع بس اف اكس دى دى مدخلتنيش بيع ده بتشيل ده
    تمام يازيزو ايوة كدة احب انا الى ينقاشني ويقولي ليه دخل من هنا عشان نطلع بدروس مستفادة
    انت اولا بتقول انه عندك على fxdd كسر اما على ويندسور فعلا مكسرش فده بتحصل زى ما انت قولت مرة هنا يغلط ومرة هنا يغلط فخلاص مشحقدر اناقشك فيها ده

بس بالنسبة لل 4 ساعات انت ليه معملتش حسابها خالص يا زيزو انت النهاردة ركزت اكتر فى الساعة وكبرت دماغك من 4 ساعات للاسف ده الغلطة الاساسية الى انا شايفها
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

تمام يازيزو ايوة كدة احب انا الى ينقاشني ويقولي ليه دخل من هنا عشان نطلع بدروس مستفادة
    انت اولا بتقول انه عندك على fxdd كسر اما على ويندسور فعلا مكسرش فده بتحصل زى ما انت قولت مرة هنا يغلط ومرة هنا يغلط فخلاص مشحقدر اناقشك فيها ده

بس بالنسبة لل 4 ساعات انت ليه معملتش حسابها خالص يا زيزو انت النهاردة ركزت اكتر فى الساعة وكبرت دماغك من 4 ساعات للاسف ده الغلطة الاساسية الى انا شايفها
    متفق معاك 100 فى 100 بس هاخد من كلامك السابق كلمتين حلوين برضوا لمراجعه كلامك السابقك لنا جميعا من ضمنهم لما تلاقى اوردر وانت مقتنع بيه ادخله ولو لقيت اسباب بسيطه تمنعك يبقى عمرنا ماهندخل اى اوردر ده اولا ثانيا اكتشفت حاجه بقه عارف ايه الى يفرق اف اكس دى دى عن ويندسور مش حركه المؤشر لا خالص فى اف اكس دى دى شمعه الاربع ساعات بتغلق قبل شمعه ويندسور بساعه يعنى انهارده شمعه الاربع ساعات عندى فى اف اكس دى دى اغلقت الساعه 3 فى ويندسور اغلقت الساعه 4 برضوا هو عيب وميزه وصدقنى انا بعد انهارده ياصديقى مش هقفل المنصتين ممكن يكون الكلام ده بالنسبه لناس كتيره مزاوله بس الاهم انك تحاول تعرف عيوب كل منصه وتتجنبها بالعكس انا شايف دمج المنصتين هيفيدنا جدااا ياصديقى

وبالمناسبه ياصديقى صحيح انا كنت داخل الاوردر وحاطط الاستوب فوق الفيبو 61 يعنى حوالى 35 بيب وبعد ضرب الاستوب دخلت باى وسيبته مفتوح لغايه دلوقتى والحمد الله عوضت خساره ال 35 بيب بتاعت انبارح وكسبان 40 بيب ده بفضل الله اذا ناتج انبارح 5 بيب موجب هع هع حلوين

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17