دكتور يبدوا ان العيب في صفقة الباوند من برنامج التريد لأنه في هذه الصوره على برنامج افسكول بريطانيا لم يكسر القناة إلا إذا كانت رسمتي غير صحيحه
https://forum.arabictrader.com/attac...1&d=1300816105
Printable View
دكتور يبدوا ان العيب في صفقة الباوند من برنامج التريد لأنه في هذه الصوره على برنامج افسكول بريطانيا لم يكسر القناة إلا إذا كانت رسمتي غير صحيحه
https://forum.arabictrader.com/attac...1&d=1300816105
دكتور انا قريت المشاركة الخاصة بشرح حركة الشموع والاستيك بس مش عارفة شكل المثلث او المستطيل ده بيكون ازاى عشان اعرف لما يتكسر لفوق او لتحت فهل ممكن حضرتك توضحه بشارت كمثال لان اليومين دول ازواج الين عاملة شموع صغيرة قوى جنب بعض لكن شكل المثلث او المستطيل ده بحدده ازاى ؟
:00015:
المنصة المستخدمة افكسول
الباوند / دولار
اليومى : بعد اغلاق أمس احتمال اختبار الخط العلوى الصاعد عند 1.6376 & احتمال الارتداد من الخط السفلى للقناة الصاعدة
الأربع ساعات : اغلاق شمعة فوق الخط العلوى الصاعد مستهدفاً 1.6425 مع مراقبة الرينج اليومى " المسجل على المنصة 123 "
الساعة : عدم استطاعته اغلاق شمعة تحت الخط السفلى للقناة الصاعدة أصبح الدخول شراء من 1.6316 هدفه اختبار الخط العلوى ..... الخروج عند 1.6386 .... 70 نقطة
لم ألحق الدخول اليوم والحمد لله على كل شئ ... ولكن وددت المشاركة معكم
وبارك الله فيك يا د / جمال وجزاك الله بكل حرف تكتبه حسنة فى ميزان حسناتك إن شاء الله .....
:00012:
اعتقد كده بيع على اليورو؟؟
طب لو بيع نبيع على طول ولا من الاختبار؟..متهيألى الكسر جامد
لو حد هنا يرد عليا
شكراااالملف المرفق 265331
جمال مش موجود ليه حد يعرف
عسى المانع خير يارب
:00015:
المنصة المستخدمة افكسول
الباوند / دولار
اليومى : أمس تم اختبار الخط العلوى الصاعد مع احتمال الارتداد إلى الخط السفلى للقناة الصاعدة
الأربع ساعات : احتمال التصحيح إلى الخط العلوى للقناة الصاعدة
الساعة : مراقبة اغلاقات الساعة تحت الخط السفلى للقناة الصاعدة يصبح الدخول بيع
الهدف بمتابعة الرينج وخطوط الفيبو
:00004:
اخى العزيز
تحليك اكثر من رائع ......ولكن
فى شرح الدكتور لااستراتجية قال انو بيستخدم منصة تداول بتكون متوافقه مع توقيت مصر
بمعنى ان اليوم بينتهى الساعه 12 بليل
المنصه بتاعت حضرتك اليوم بينتهى الساعه 7 الصبح
علشان كدا الرسم بيبقى مختلف
ونستنى تاكيد مستر جمال لما يصحى
تحيااااااتى
:00015:
تمام أخى الغالى .... وهذا ما اتفق عليه د / جمال مع الأخوة فى بداية الموضوع
ولكن .... أجمل ما فى طريقة د / جمال أنها تتماشى مع أى منصة بأى توقيت وهو ما لاحظته من الفرص الموضوعة من الأخوة هنا مقارنة بالفرص على منصة افكسول التى أستعملها ...... وناقشت د / جمال فى ذلك من قبل
وكل الفرص تحقق هدفها مع اختلاف طبيعتها سواء بيع أو شراء ....
ولهذا أنوه دائماً أن المنصة المستخدمة منصة افكسول لعدم الالتباس والاختلاف
وأهم ما فى طريقة د / جمال الرينج اليومى وسلوك السعر ..... وكل منا يجتهد :00004:
الله الموفق والمستعان
شو رأيكم يا جماعة الخير في الكيبل الان ؟؟ على فريم الساعه اخترق القناتين ليصبح بيع ,,,
ممكن تأكيدكم على البيع قبل ما نتكل على الله؟
:00015:
المنصة المستخدمة افكسول
الباوند / دولار
تم الدخول بيع من سعر 1.6362 التعزيز من1.6373 حتى 1.6399
الأهداف حسب القناعة أو الرينج اليومى
1.6345 & 1.6333 & 1.6317 & 1.6292 & 1.6267
:00004:
:00015:
الأخــوة المتابعين لأزواج الـــيــن .... " خاصة مع الباوند واليورو "
أرى أن فيه الخير الكثير اليوم
نــــرجـــو الرأى والافادة بالمشاركة
:00004: