صفحة 724 من 2200 الأولىالأولى ... 22462467471471871972072172272372472572672772872973073477482412241724 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 10,846 إلى 10,860 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية magma
    magma غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بما أننا (الأخوة المتواجدين حاليا) نعتبر الصف الأمامي في الجبهة المتحدة ضد قوات الفوركس الغاشمة ما هي مرأياتكم لليوم

شخصيا أرى مؤشرات لابأس بها على إحتمال وحصول كسر في
    النيوزلاندي دولار
    الباوند ين
    الاسترالي فرنك

الصورة الرمزية احمد 5
    احمد 5 غير متواجد حالياً موقوف

على الكيوي تكون احلى
    آخر تعديل بواسطة احمد 5 ، 21-06-2011 الساعة 02:27 AM

الصورة الرمزية احمد 5
    احمد 5 غير متواجد حالياً موقوف

تصبحون على خير

الصورة الرمزية TSX
    TSX
    TSX غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد 5 مشاهدة المشاركة
    هههههه
    كيف الأحوال اخ محمد
    اهلين أخي .. غبت عنكم اليوم .. كنت مشغول .. بس كان السوق شكله حامي عليكم ..

الصورة الرمزية halmoos
    halmoos غير متواجد حالياً عضو نشيط

شباب

هل في حل للخروج من صفقات البيع على الكابل؟ لقد ارهقتني جدا......

الصورة الرمزية barcaguy
    barcaguy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة halmoos مشاهدة المشاركة
    شباب

ان شاء الله الباوند على هبوووط
    توقيع العضو
    Plan you trade and trade your plan

الصورة الرمزية محمد2011
    محمد2011 غير متواجد حالياً موقوف

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

صباح الخير ويوم موفق للجميع ان شاء الله

الصورة الرمزية halmoos

دلوقتي الكابل على الاربع ساعات كسر الحد العلوي للقناة الحمرا و دلوقتي بيعمل اعادة اختبار, و ده مخليني فاقد الامل إن الكابل هيرجع ينزل تاني

بغض النظر عن الالتزام و حسن ادارة راس المال و الصبر و عدم الخوف و كل الكلام الجميل ده..............
    يعني أنا عامل كل ده و مستعد اصبر على الصفقة و كل حاجة, و لكن اشارات الاستراتيجية كلها بدأت توحي بالصعود و فقدان الامل في النزول تاني

علي اليومي: شمعة امس كسرت لأعلى خط النص للقناة الحمرا
    على الاربع ساعات: كسر الحد العلوي للقناة الحمرا و دلوقتي بيعمل اعادة اختبار
    على الساعة: شموع الصعود كبيرة و واضحة, اما شموع النزول فصغيرة و ضعيفة و أمامها الكثير من الدعوم (خطوط الفيبو البرتقالي و حدود القنوات السفلية و خط النص للقناة الزرقا)

فعلا محتاج اعرف ازاي نتصرف صح, و مفيش داعي للكلام اللي وقته خلص (يعني الدخول من الاول كان غلط, ابقى ركز بعد كده, ابقى بص على الاربع ساعات, ابقى اسال اخوك الصغير بعد كده.................)

خلينا عمليين و نشوف حل لادارة الأزمة دي, و أكيد كلنا هنستفيد (لأن حتى اللي بيتكلم عن اخطاء الدخول, متضمنش بكرة تدخل غلط ولا صح )

شكرا لكم جميعا

الصورة الرمزية mhd_fmq
    mhd_fmq غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شباب

انا بقول لكم معناتي في الكيبل لاربع ايام من يوم الخميس كنت شريت الكيبل بعد كسر القناة الحمراء وعكس علي السعر وعززت مره واحده وهذا الشارت لفريم الساعة

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	gbp1.gif
المشاهدات:	41
الحجـــم:	27.5 كيلوبايت
الرقم:	275256

السؤال لماذا لم اغلق الصفقة على خسارة وصبر عليها ؟
    الجواب بسبب شارت الاربع ساعات عندما كسر حد القناة الحمراء للاسفل باقي امامه حد القناة الزرقاء عززت من عنده وهذا الشارت

الاســـم:	gbp4.gif
المشاهدات:	35
الحجـــم:	23.6 كيلوبايت
الرقم:	275257

ومن هنا جوابي على الاخ الذي دخل بيع على الكيبل وعكس عليه السعر يراجع شارت الاربع ساعات ويعزز من الحد العلوي وانشاء الله بيرتد منها وهذا الشارت

الاســـم:	gbp44.gif
المشاهدات:	37
الحجـــم:	22.7 كيلوبايت
الرقم:	275258

ملاحظة لا نعزز اذا كسر السعر حد القناة الزرقاء صعود والحذر من احتمال الرررررالي

والله اعلم

الصورة الرمزية halmoos

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhd_fmq مشاهدة المشاركة
    انا بقول لكم معناتي في الكيبل لاربع ايام من يوم الخميس كنت شريت الكيبل بعد كسر القناة الحمراء وعكس علي السعر وعززت مره واحده وهذا الشارت لفريم الساعة

الاســـم:	gbp1.gif
المشاهدات:	41
الحجـــم:	27.5 كيلوبايت
الرقم:	275256

السؤال لماذا لم اغلق الصفقة على خسارة وصبر عليها ؟
    الجواب بسبب شارت الاربع ساعات عندما كسر حد القناة الحمراء للاسفل باقي امامه حد القناة الزرقاء عززت من عنده وهذا الشارت

الاســـم:	gbp4.gif
المشاهدات:	35
الحجـــم:	23.6 كيلوبايت
الرقم:	275257

ومن هنا جوابي على الاخ الذي دخل بيع على الكيبل وعكس عليه السعر يراجع شارت الاربع ساعات ويعزز من الحد العلوي وانشاء الله بيرتد منها وهذا الشارت

الاســـم:	gbp44.gif
المشاهدات:	37
الحجـــم:	22.7 كيلوبايت
الرقم:	275258

ملاحظة لا نعزز اذا كسر السعر حد القناة الزرقاء صعود والحذر من احتمال الرررررالي

والله اعلم
    جميل جدا اخي الكريم

هو ده المطلوب: حلول عملية و عن تجربة

طيب سؤال: افهم من كلام حضرتك أني لا اضع أمر بيع معلق عند حد القناة الزرقا العلوي (عشان لو السعر اغلق فوقه هيبقى راالي), يعني انتظر اغلاق الشمعة هناك و آخد قراري, صح كده؟

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

صباح الخير ياشباب
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية AbuJmel

كثر العتاب على شيء فات برأيي لايجدي
    اخواني بالامس دخلنا السوق كما تعلمنا بالاستراتيجية وقبل دخولنا كنا نتحدث عن الفرصة وكان الدكتووووووور موجود ولم يقل شيء ولم يعقب بايجاب ولا سلبية
    الجميع اصبح يقول ممن لم يدخلوا الصفقة..... الدخول خاطئ طيب انا مقدر خوفكم على اخوانكم الي فاتوا لكن لكن لكن
    الدكتور قال اذا كان في فرصة والفرصة عكس اتجاه الاربع ساعات
    ادخل بلوت قليل \واجعل هدفك صغير الكسر كان جيد والدليل ثلاث ساعات اغلاق بالاسفل لكن لم يعطي اكثر من 15 نقطه مش مهم الدكتور بستعمل التعزيز وليه التعزيز يا احباب قلبي
    اليس لانه الفرصة في الدخول الاولى راحت طيب احنا عززنا بعد 50-70 نقطه من التزم من التزم فخروجه من الصفقة سيكون صفر او بربح بسييييط جدا لكن هنا حدثت المشكلة حقا الجميع لم يلتزم هنا وانا اولكم ولكن خيرها في غيرها الصبر يجب ان يكون على بنود الاستراتيجية مع السوووق بكلية تامه
    وان شاء الله اليوم العالقين في الصفقة ربنا بكرمهم كلهم وسامحوني اخواني اذا طولت عليكم
    توقيع العضو
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية mhd_fmq
    mhd_fmq غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

جميل جدا اخي الكريم

هو ده المطلوب: حلول عملية و عن تجربة

طيب سؤال: افهم من كلام حضرتك أني لا اضع أمر بيع معلق عند حد القناة الزرقا العلوي (عشان لو السعر اغلق فوقه هيبقى راالي), يعني انتظر اغلاق الشمعة هناك و آخد قراري, صح كده؟
    نعم ننتظر ضهور اي شكل سعري يدعم الارتداد ونعزز من عنده التعزيز الاول .

وللمعلوميه هناك تعزيز ثاني وهو عند كسر القناة الزرقاء للاربع ساعات وهو حد القناة الحمراء لفريم اليومي وهاذا الشارت لفريم اليومي

الاســـم:	gbpdd.gif
المشاهدات:	30
الحجـــم:	25.0 كيلوبايت
الرقم:	275268

ولاكن انا بصراحه اقوم بلهروووب واغلق الصفقة بعد كسر القناة الاربع ساعات لانه السؤال هل انا اتحمل الانتظار للحد العلوي للقناة اليوميه وايه العمل عندما يقوم السعر ايضاً بكسر القناة الحمراء والزرقاء والقناة الحمراء للاسبوع والزرقاء والحمراء لشهر والزرقاء ولللللللل اصبح الحساب

والله اعلم

الصورة الرمزية halmoos

طيب يا اخواني

لو تتزكروا كلام دكتور جمال, كان مرة اتكلم عن حاجة هو بيعملها اسماها الصدمة

انه مثلا يدخل بلوت مني و لو عكس السعر عليه 100 نقطة مثلا يدخل بعشرة لوتات ميني و بكده لو السعر اتحرك في صالحه 10 نقاط فقط بعد انعكاس 100 نقطة فانه يستطيع الخروج بصفر في اسرع وقت

و طبعا حذر من الحكاية دي بشدة و قال انها مبنية على خبرة و احترافية عالية جدا و عايزة قلب ميت و مش أي حد يعملها الا لو واثق هو بيعمل إيه

طيب أنا بفكر ادخل تعزيز بيع من عند حوالي 1.6270 (حيث يوجد عدة مقاومات محترمة على الساعة و على الاربع ساعات) بعقد ضخم يسمحلي لو السعر ارتد 20 نقطة فقط لاسفل من عند المقاومات دي اقدر اخرج على صفر

مارأي اخواني؟؟؟

الصورة الرمزية AbuJmel

طيب يا اخواني

لو تتزكروا كلام دكتور جمال, كان مرة اتكلم عن حاجة هو بيعملها اسماها الصدمة

انه مثلا يدخل بلوت مني و لو عكس السعر عليه 100 نقطة مثلا يدخل بعشرة لوتات ميني و بكده لو السعر اتحرك في صالحه 10 نقاط فقط بعد انعكاس 100 نقطة فانه يستطيع الخروج بصفر في اسرع وقت

و طبعا حذر من الحكاية دي بشدة و قال انها مبنية على خبرة و احترافية عالية جدا و عايزة قلب ميت و مش أي حد يعملها الا لو واثق هو بيعمل إيه

طيب أنا بفكر ادخل تعزيز بيع من عند حوالي 1.6270 (حيث يوجد عدة مقاومات محترمة على الساعة و على الاربع ساعات) بعقد ضخم يسمحلي لو السعر ارتد 20 نقطة فقط لاسفل من عند المقاومات دي اقدر اخرج على صفر

مارأي اخواني؟؟؟
    اخي 6300 هو مفرق طرق اما لصعود او لهبوط لكن قبل ان يكمل صعود سوف يكون هناك ارتدادات عنيفة هذا اذا كان الزوج اصلا سيكمل صعود والله تعالى اعلم يعني انا صفقاتي الهدج اذا وصل الزوج الى هذا الرقم سوف افكها هنا واعزز ايضا
    توقيع العضو

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17