صفحة 600 من 2200 الأولىالأولى ... 10050055059059459559659759859960060160260360460560661065070011001600 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 8,986 إلى 9,000 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية ahmed5
    ahmed5 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة halmoos مشاهدة المشاركة
    انتوا عارفين ليه اليورو عمال يطلع لفوق دون فرامل؟ و بالتالي الملكي كمان عاكس عليكم؟ و أي زوج فيه كلمة يورو هتلقوه طالع لفوووووووق؟

لاني و الحمد لله واخده بيع من تحت خالص ههههههههههههه
    و طول ما أنا فاتح الصفقة هو هيفضل يطلع, و مش هينقذكم حاجة ولا هيوقف اليورو عند حده غير حاجة واحدة فقط >>>> أن أنا اخرج من الصفقة على اكبر خسارة ممكنة ههههههههه عشان اليورو يرتاح و يقف شوية و يمكن ساعتها يرجع ينزل كمان

ولا تقولي برنانكي ولا تقولي اقتصاد دول ولا حاجة من الكلام ده
    أنا سر الفوركس ههههههه

امشي عكسي تكسب دايما
    الفرانك طالع هذا يد ل على سقوط قريب لليورو

الصورة الرمزية forexssp
    forexssp غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شباب الكيوي ( النيوزرلندي دولار ) ارتد من الحد العلوي للقناة الزرقاء حوالي 6 شموع ولم يستطع كسره وعمل شموع انعكاسية على مااعتقد
    فهل هو جيد للبيع

الصورة الرمزية حكيم طارق
    حكيم طارق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

,والله ياشباب اليورو باوند ضيع علينا فرصه دخول اليورو فرنك بكل الرسوم وعلى الساعه والاربع ساعات واليوم جايب اخر القناه الزرقه ووصل الرنج اليومي يعني دخول بيع بشي رهيب رهيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wadzaman مشاهدة المشاركة
    اسمح لي اخي الكريم اوضح وجهة نظرى بخصوص اليورو اليوم وان كان هذا الحديث سيبدو كانه افتر افنت أي بعد الحدث ولكن يمكن الاستفادة منه رغم ذلك
    اولا شمعة يوم امس التي تقول عليها فولنج اوف ذا رووف صحيح هي فتحت واغلقت تحت ولذلك لونها احمر ولكن مقارنة بسلوك السعر والشمعات التي قبلها هي لا تعدو كونها شمعة فتحت واغلقت داخل جسم شمعة اليوم السابق القوية الصاعدة في ترند قوي صاعد ولم تتجاوز الهاي لليوم السابق باكثر من 16 نقطة وهي في الحقيقة تسميتها بالنسبة لنماذج الشموع اليابانية تسمى شمعة الهرمي او الحرمي وتعنى المراة الحامل وهي ايضا شمعة تنبه او تنبئ باحتمال الانعكاس ولكن تعتمد الى حد بعيد على اتجاه اغلاق الشمعة التي سوف تاتي بعدها
    ثانيا بالنسبة لشمعة الكسر الساعة 4 صباحا لو لاحظت فانها ارتدت من خط المنتصف للقناة الحمراء وهو دعم واغلقت تحت حافة القناة الزرقاء باربع نقاط فقط وهي لم تكسر اللو لكذا شمعة سابقة لها وهذه النقاط الاخيرة التي ذكرتها تقريبا ذكرها دكتور جمال بالحرف في مشاركة سابقة ناقش فيها حالة شبيهة تماما لهذه الحالة من الكسر
    الخبر الجيد يا صديقي انه في تلك الحالة كانت النتيجة رغم كل ذلك واذا تم الالتزام حرفيا بادارة مالية منضبطة وتعزيز من مناطق جيدة ايضا ستخرج بربح جيد واتمنى ايضا لك اليوم ان تخرج رابحا من اليورو
    وحاليا هو عند مقاومة قوية هى الحد العلوى للقناة الزرقاء على اليومي من الممكن ان ترده الى مسافة للاسفل ان شاء الله والله تعالى اعلم
    ننتظر ونرى .

بارك الله فيك استاذ واستاذ كبير كمان ماشاء الله عليك اخى تحياتى وتقديرى ليك

الصورة الرمزية Ahmed_vip
    Ahmed_vip غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انتوا عارفين ليه اليورو عمال يطلع لفوق دون فرامل؟ و بالتالي الملكي كمان عاكس عليكم؟ و أي زوج فيه كلمة يورو هتلقوه طالع لفوووووووق؟

لاني و الحمد لله واخده بيع من تحت خالص ههههههههههههه
    و طول ما أنا فاتح الصفقة هو هيفضل يطلع, و مش هينقذكم حاجة ولا هيوقف اليورو عند حده غير حاجة واحدة فقط >>>> أن أنا اخرج من الصفقة على اكبر خسارة ممكنة ههههههههه عشان اليورو يرتاح و يقف شوية و يمكن ساعتها يرجع ينزل كمان

ولا تقولي برنانكي ولا تقولي اقتصاد دول ولا حاجة من الكلام ده
    أنا سر الفوركس ههههههه

امشي عكسي تكسب دايما
    يا باشا متخفش نازل اهو و ربنا يسهل

الصورة الرمزية halmoos
    halmoos غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexssp مشاهدة المشاركة
    ههههه ان شاء الله نازل اخي الكريم فقط الصبر ومادام عامل ادارة رأس مال جيدة ان شاء الله خير
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TSX مشاهدة المشاركة

هههه .. شكلك ناحس نفسك بنفسك .. يا أخي تعوذ من الشيطان .. وسمي بالرحمن .. وا ان شاء الله تطلع بربح كمان ..
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed5 مشاهدة المشاركة
    الفرانك طالع هذا يد ل على سقوط قريب لليورو
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_vip مشاهدة المشاركة

يا باشا متخفش نازل اهو و ربنا يسهل

ألف شكر اخواني على اهتمامكم, و أن شاء الله تخلص على خير

الصورة الرمزية halmoos
    halmoos غير متواجد حالياً عضو نشيط

اسمح لي اخي الكريم اوضح وجهة نظرى بخصوص اليورو اليوم وان كان هذا الحديث سيبدو كانه افتر افنت أي بعد الحدث ولكن يمكن الاستفادة منه رغم ذلك
    اولا شمعة يوم امس التي تقول عليها فولنج اوف ذا رووف صحيح هي فتحت واغلقت تحت ولذلك لونها احمر ولكن مقارنة بسلوك السعر والشمعات التي قبلها هي لا تعدو كونها شمعة فتحت واغلقت داخل جسم شمعة اليوم السابق القوية الصاعدة في ترند قوي صاعد ولم تتجاوز الهاي لليوم السابق باكثر من 16 نقطة وهي في الحقيقة تسميتها بالنسبة لنماذج الشموع اليابانية تسمى شمعة الهرمي او الحرمي وتعنى المراة الحامل وهي ايضا شمعة تنبه او تنبئ باحتمال الانعكاس ولكن تعتمد الى حد بعيد على اتجاه اغلاق الشمعة التي سوف تاتي بعدها
    ثانيا بالنسبة لشمعة الكسر الساعة 4 صباحا لو لاحظت فانها ارتدت من خط المنتصف للقناة الحمراء وهو دعم واغلقت تحت حافة القناة الزرقاء باربع نقاط فقط وهي لم تكسر اللو لكذا شمعة سابقة لها وهذه النقاط الاخيرة التي ذكرتها تقريبا ذكرها دكتور جمال بالحرف في مشاركة سابقة ناقش فيها حالة شبيهة تماما لهذه الحالة من الكسر
    الخبر الجيد يا صديقي انه في تلك الحالة كانت النتيجة رغم كل ذلك واذا تم الالتزام حرفيا بادارة مالية منضبطة وتعزيز من مناطق جيدة ايضا ستخرج بربح جيد واتمنى ايضا لك اليوم ان تخرج رابحا من اليورو
    وحاليا هو عند مقاومة قوية هى الحد العلوى للقناة الزرقاء على اليومي من الممكن ان ترده الى مسافة للاسفل ان شاء الله والله تعالى اعلم
    ننتظر ونرى .

اولا شكرا على التحليل الجميل جدا
    و زي ما الدكتور قال قبل كده في طريقتنا هنا مفيش حاجة اسمها تحليل بعد الحدث لأن مفيش حاجة شكلها هيتغير فكلامك كله صح و جميل جدا, و فعلا خلاني اخد بالي من كذا حاجة مهمة (زي حكاية شمعة الفلينج دي, عندك حق)

بس كان في اختلاف بسيط بيني و بين حضرتك على فرام الساعة

مبدئيا أنت شفت المشكلة اللي حصلت امس على منصة التراد علشان حكاية شمعة 23 اللي كانت ناقصة
    و بالتالي تقريبا اخونا معطي اعطانا لينك لمنصة comex اللي بيشتغل عليها الدكتور و فعلا كانت اصح فنقلت تحليلي كله عليها

وزي ماحضرتك شايف في الصورة المرفقة: الشمعة كسرت القناة الزرقا بقوة وأغلقت تحت الحد السفلي باكتر من 15 نقطة, كما أن اغلاق الشمعة و اللو ليها كاسر اللو لكل الاربع شمعات اللي قبلها, يعني المفروض الكسر صحيح
    بس أعتقد على منصة التراد الحكاية مختلفة و ينطبق عليها اللي قلته حضرتك

و تبقى مشكلة المنصة!!!!!

عموما شكرا جزيلا ليك
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Untitled.jpg‏  

الصورة الرمزية wadzaman
    wadzaman متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amreltabei مشاهدة المشاركة

بارك الله فيك استاذ واستاذ كبير كمان ماشاء الله عليك اخى تحياتى وتقديرى ليك
    مشكوور اخوي عمرو بالعكس انتم الاساتذة وحقيقة استفدت كثيرا من مشاركاتكم ومناقشاتكم واضافاتكم في هذا الموضوع

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياشباب اسف ما كنت موجود وانتم بتدخلوا الملكي
    واعتقد انكم ما شوفتوا ردي امبارح على عضو كان حيدخلوا وانقذته قبل ما يدخل
    وقولتله الى حقولكم عليه الان
    انا من اكثر الناس الى بتشتغل على الملكي (اليورو\ باوند) ومتابعة بقالي فترة كبيرة ولكن بشتغل عليه بطريقة اخري خالص وهى بالاخبار فقط
    هذه العملة لا تحترم نهائيا القنوات ولا الرينج فلا وهذا من متابعة كبيرة ممكن تحترم يوم او يومين فى الاسبوع بالكامل
    وعامة هو فيه ميزة العملة ده انوا مشكتير لما بياخد لونج بيتذبذ كتير فانا شاء الله تطلعوا عليه من نقطة البداية او بمكسب كمان
    ولكن نصيحة من اخ لاخوانه لا تعملوا على العملة ده مرة اخري بطريقة دكتور جمال
    افضل عملات فى رايي لطريقة جمال الكيبل+ يورو ين+ يورو فرنك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية wadzaman
    wadzaman متواجد حالياً عضو نشيط

اولا شكرا على التحليل الجميل جدا
    و زي ما الدكتور قال قبل كده في طريقتنا هنا مفيش حاجة اسمها تحليل بعد الحدث لأن مفيش حاجة شكلها هيتغير فكلامك كله صح و جميل جدا, و فعلا خلاني اخد بالي من كذا حاجة مهمة (زي حكاية شمعة الفلينج دي, عندك حق)

بس كان في اختلاف بسيط بيني و بين حضرتك على فرام الساعة

مبدئيا أنت شفت المشكلة اللي حصلت امس على منصة التراد علشان حكاية شمعة 23 اللي كانت ناقصة
    و بالتالي تقريبا اخونا معطي اعطانا لينك لمنصة comex اللي بيشتغل عليها الدكتور و فعلا كانت اصح فنقلت تحليلي كله عليها

وزي ماحضرتك شايف في الصورة المرفقة: الشمعة كسرت القناة الزرقا بقوة وأغلقت تحت الحد السفلي باكتر من 15 نقطة, كما أن اغلاق الشمعة و اللو ليها كاسر اللو لكل الاربع شمعات اللي قبلها, يعني المفروض الكسر صحيح
    بس أعتقد على منصة التراد الحكاية مختلفة و ينطبق عليها اللي قلته حضرتك

و تبقى مشكلة المنصة!!!!!

عموما شكرا جزيلا ليك
    صدقت اخي الحقيقة مشكلة المنصات هذه تحتاج الى حل فعلا انا ايضا بالاضافة للاسباب التي ذكرتها لك لدي في منصة البري هذه الشمعة لم تكسر حتى

الصورة الرمزية SayLar
    SayLar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صدقت اخي الحقيقة مشكلة المنصات هذه تحتاج الى حل فعلا انا ايضا بالاضافة للاسباب التي ذكرتها لك لدي في منصة البري هذه الشمعة لم تكسر حتى
    المنصعه اللي يعمل عليها الدكتور هي commex اعمل عليها وريح بالك اخي

الصورة الرمزية TSX
    TSX
    TSX غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kikooooo مشاهدة المشاركة
    المنصعه اللي يعمل عليها الدكتور هي commex اعمل عليها وريح بالك اخي
    هذا اللي سويته ..

الصورة الرمزية forexssp
    forexssp غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شو أخباركم مع الملكي اليورو باوند من اي نقطة نعزز (70 نقطة انعكاس ؟ ) وهل بعقد مضاعف ؟

الصورة الرمزية SayLar
    SayLar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TSX مشاهدة المشاركة

هذا اللي سويته ..
    تمام موفقين

الصورة الرمزية حكيم طارق
    حكيم طارق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo3ty2002 مشاهدة المشاركة
    ياشباب اسف ما كنت موجود وانتم بتدخلوا الملكي
    واعتقد انكم ما شوفتوا ردي امبارح على عضو كان حيدخلوا وانقذته قبل ما يدخل
    وقولتله الى حقولكم عليه الان
    انا من اكثر الناس الى بتشتغل على الملكي (اليورو\ باوند) ومتابعة بقالي فترة كبيرة ولكن بشتغل عليه بطريقة اخري خالص وهى بالاخبار فقط
    هذه العملة لا تحترم نهائيا القنوات ولا الرينج فلا وهذا من متابعة كبيرة ممكن تحترم يوم او يومين فى الاسبوع بالكامل
    وعامة هو فيه ميزة العملة ده انوا مشكتير لما بياخد لونج بيتذبذ كتير فانا شاء الله تطلعوا عليه من نقطة البداية او بمكسب كمان
    ولكن نصيحة من اخ لاخوانه لا تعملوا على العملة ده مرة اخري بطريقة دكتور جمال
    افضل عملات فى رايي لطريقة جمال الكيبل+ يورو ين+ يورو فرنك
    والله يااخي انا بعد مافتحت عقد والحمد لله خسرت 100 دولار رسمت على المقاومه السنويه لقيتو كاسرها الاسبوع الماضي واغلق فوقها واليوم عمل نزول كثير من اول ماكسر لحد مابلش يرتد
    عموما الحمد لله

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17