صفحة 2156 من 2200 الأولىالأولى ... 1156165620562106214621502151215221532154215521562157215821592160216121622166 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 32,326 إلى 32,340 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية abo hamza
    abo hamza غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo hamza مشاهدة المشاركة
    شوفوا ياجماعه انا لاحظت كتير يقول شرا ويجي غيره يقول لا بيع وواحد تاني يقول لا مش واضح الافضل ننتظر انا شايف ان ده بينتج من عدم اختبار الاستراتيجيه فعليا يعني تجربتها ديمو لمده شهرين على الاقل ولازم يعمل ده بنفسه من غير مايدخل المنتدى ويتاثر برأي الاخرين ويكون دخوله المنتدى فقط لمتابعه هل من تطوير ولزياده العلم لانه من رايي ان المنتدى بيكون سبب في التشتيت وخصوصا لمن لم يختبر استراتيجيته واعتقد ان زياده على كلام الدكتور جمال الله يبارك فيه ويزيده من فضله سبحانه ان الاطمئنان للاستراتيجيه بيخلي صفقتك تزيد نسبتها يعني مع الوصول لنسبه دخول 90% من الدكتور جمال وشروط الاستراتيجيه بتكون النسبه 99% لما تطمن ليها على الديمو فلاااااااااااااازم عشان ترتاحلها تجربها ولم تعكس معاك على الديمو مره واتنين تعالى اسال لتعرف غلطك كان فين وبكده هتكون اكبر استفاده من الاستراتيجيه لكن بالاسلوب اللي بيحصل ده والله مش هتفتح ولا صفقه ومع الوقت هتقول ان الاستراتيجية فاشله مع انها من اجمل الاستراتيجيات يارب محدش يدايق من كلامي بس والله انا عايز اكبر فايده ليكم وليا معاكم طبعا فجربها مع نفسك علشان تاخد الثقه فيها هتلاقي مع الخبره بتعرف فين الدخول الصح والكسر الصح والكسر الكاذب بس على التجريبي مجرد متشوف الشروط ادخل مهما كان احساسك فالدكتور جمال قال كلمه حلوه جدا (تاجر ماترى وليس ماتظن) ولا هو خيفين تخسروا الحساب الديمو كمان هههههه
    ربنا يوفقكم جميعا واسمع انه محدش بقا يخسر ساعتها كلنا هاندي كورسات
    عايز اقول حاجه كمان نستها بالنسبه انك لما تيجي تعمل باك تيست للاستراتيجيه عشان تتاكد منها دي حاجه كويسه بس صدقني ان الشغل بايدك عليها حاجه تاني زي مثلا لما تيجي في الرياضيات ( عشان انا خريج هندسة) تقرا مساله وتعرف حلها اول ماتيجي تحلها بايدك هتلاقي نفسك بتوقف في الخطوات هتبص على الحل تاني واول متيجي تحلها بايدك هتلاقي نفسك حلتها
    بالنسبه للكورسات انا بهزر والله الدكتور جمال ده حبيبي هو مايعرفنيش بس انا بحبه لله وربنا يديم حب الناس ليه

الصورة الرمزية basuoni
    basuoni غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo hamza مشاهدة المشاركة
    شوفوا ياجماعه انا لاحظت كتير يقول شرا ويجي غيره يقول لا بيع وواحد تاني يقول لا مش واضح الافضل ننتظر انا شايف ان ده بينتج من عدم اختبار الاستراتيجيه فعليا يعني تجربتها ديمو لمده شهرين على الاقل ولازم يعمل ده بنفسه من غير مايدخل المنتدى ويتاثر برأي الاخرين ويكون دخوله المنتدى فقط لمتابعه هل من تطوير ولزياده العلم لانه من رايي ان المنتدى بيكون سبب في التشتيت وخصوصا لمن لم يختبر استراتيجيته واعتقد ان زياده على كلام الدكتور جمال الله يبارك فيه ويزيده من فضله سبحانه ان الاطمئنان للاستراتيجيه بيخلي صفقتك تزيد نسبتها يعني مع الوصول لنسبه دخول 90% من الدكتور جمال وشروط الاستراتيجيه بتكون النسبه 99% لما تطمن ليها على الديمو فلاااااااااااااازم عشان ترتاحلها تجربها ولم تعكس معاك على الديمو مره واتنين تعالى اسال لتعرف غلطك كان فين وبكده هتكون اكبر استفاده من الاستراتيجيه لكن بالاسلوب اللي بيحصل ده والله مش هتفتح ولا صفقه ومع الوقت هتقول ان الاستراتيجية فاشله مع انها من اجمل الاستراتيجيات يارب محدش يدايق من كلامي بس والله انا عايز اكبر فايده ليكم وليا معاكم طبعا فجربها مع نفسك علشان تاخد الثقه فيها هتلاقي مع الخبره بتعرف فين الدخول الصح والكسر الصح والكسر الكاذب بس على التجريبي مجرد متشوف الشروط ادخل مهما كان احساسك فالدكتور جمال قال كلمه حلوه جدا (تاجر ماترى وليس ماتظن) ولا هو خيفين تخسروا الحساب الديمو كمان هههههه
    ربنا يوفقكم جميعا واسمع انه محدش بقا يخسر ساعتها كلنا هاندي كورسات

كلامك تمام اوى يا استاذ ابو حمزه
    انا اول ما عرفت عن الموضع دا دخلت وقريت من اول صفحه لحد الصفحه رقم 50 وبعدين قولت اشوف اخر صفحه
    لقيت حاجات غريبه بتحصل قولت اكمل قرايه ونجرب وبعدين نشوف الناس بتقول ايه فى الاخر
    ولقيت ان فى فرق كبير بين الموضوع اول ما اتفتح والحماس اللى الناس كانت فيه زى الاخ الفاضل كينجو والاخ زلينكو
    ومعاهم الاستاذ الدكتور الفاضل جمال ممدوح
    كل لما تقرا صفحه من الموضوع تفرح بالناس اللى بتشارك وبتسأل
    وبكلمة مبروك الارباح اللى كانت بتبقى فى نهاية كل يوم
    حاجه جميله
    ...........................................
    ومعلش والله انا بعتذر تانى لو كنت شتت الاعضاء
    بس انا لما لقيت الفرصه والناس هنا محتاره مابين اليورو والكيبل قولت الفت نظرهم ان فى فرصه على الدهب حسب الاستراتيجيه التانيه
    بس مجاش فى بالى ان انا كده بشتتهم

الصورة الرمزية abo hamza
    abo hamza غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basuoni مشاهدة المشاركة
    انا اول ما عرفت عن الموضع دا دخلت وقريت من اول صفحه لحد الصفحه رقم 50 وبعدين قولت اشوف اخر صفحه
    لقيت حاجات غريبه بتحصل قولت اكمل قرايه ونجرب وبعدين نشوف الناس بتقول ايه فى الاخر
    ولقيت ان فى فرق كبير بين الموضوع اول ما اتفتح والحماس اللى الناس كانت فيه زى الاخ الفاضل كينجو والاخ زلينكو
    حاجه جميله
    بس انا لما لقيت الفرصه والناس هنا محتاره مابين اليورو والكيبل قولت الفت نظرهم ان فى فرصه على الدهب حسب الاستراتيجيه التانيه
    لا ابدا مفيش زعل ولا حاجه بس الاستراتيجيه الدكتور جمال وضعها وجربها فعليا على الباوند فقط يعني مثلا اللي دخل على البوند خدله دلوقتي 30 نقطه عيزين ايه تاني فيوم متذبذب زي ده اما اليورو مثلا صاعد وهابط مش عارفين طريقه فين عشان كده مدخلوش عليه وحتى اللي دخل جتله كذا مره نقطه دخوله انه يطلع بس اهم حاجه الدخول الصح وبكده تكون مطمن ونرجع تاني نقول لازم تجربها ديمو عشان تطمن لدخولك

الصورة الرمزية Forexsawy
    Forexsawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حاجه جميله
    الموضوع ذي ماهو و عدد المشاهدات فوق المليون و لله الحمد و اذا كان في بعض الاعضاء الي هجروا الموضوع
    فدة حاجة شخصية لكل واحد .
    و لو حضرتك عندك اي سؤال اسأل و براحتك و ان شاء الله احاول اجاويك على قد معلوماتي .

و مبروك للي دخل النهارة من الكسر و اخد ٣٠ نقطة في يوم كلو تذبذب و رينجو ٥٥ نقطة الى الان و دة بيثبت
    قوة الاستراتيجة .

و شكرا للدكتور جمال .

الصورة الرمزية basuoni

انا دخلت فعلا يا استاذ ابو حمزه بعد اغلاق شمعة اعادة الاختبار ( شمعة الساعه 10 )
    وكان سبب الدخول الارتداد القوى للسعر من داخل القناه الزرقاء الى خارج القناه قبل اغلاق الشمعه ب 10 دقائق واخدت 30 نقطه فعلا زى ما حضرتك بتقول
    انا بقال اكتر من شهر بقرا وبجرب وعملت باك تيست كتير للاستراتيجيه بس زىما انت قولت لازم تجربه لايف عشان الثقه والممارسه
    ........................................
    انا عارف ان الاستراتيجيه للكيبل فقط زى ما الدكتور جمال قال
    بس فى ناس كتير مجرباها هنا فى الموضوع على الدهب والكندى والاسترالى
    وكانت بتحقق معاهم نتايج عاليه جدا وكان ف ورشه هنا فى الموضوع للتجربه على العملات دى
    ........................................
    ومتشكر جدا على اهتماك بالرد يا استاذ ابو حمزه وجارى التجربه على الديمو
    ......................................
    وشكرا على النصيحه يا استاذ فوركساوى وانا اسمى بسيونى مش رايس على فكره
    .....................................
    ربنا يوفقكم ويكرمكم ويجعل ايامك كلها ارباح
    واسف على الاطاله

الصورة الرمزية basuoni

على فكره انا مش بشكك فى الاستراتيجيه يا استاذ فوركساوى
    الاستراتيجيه قويه جدا وممتعه (الواحد بيستمتع وهوا بيقرا الشارت بسهوله عن طريقها )
    وفعلا دليل على فوة الاستراتيجيه انك تدخل فى يوم زى انهارده زى ما حضرتك قولت رينجه 55 والشموع فيه طالعه نازله
    ( بس طالعه نازله داخل القناه ) بتحترمها جدا زى مايكون سحر
    ..........................

كل الفكره بأمانه واللى انا ملاحظه هنا دلوقتى هو (الاستعجال )
    الدكتور جمال كان قال فى احد المشاركات فى اول الموضوع عن استراتيجيه اسمها (استراتيجية المسطره ) لمحلها وقال للناس تدخل تقراها
    استراتيجيه جميله الصراحه هيا موجوده هنا فى المنتدى لو حد كان سمع عنها
    ............................
    يمكن انا لسه مبتدئ (بقالى 4 شهور على الديمو ) بس بحاول اتعلم
    وشكرا يا استاذ فوركساوى على ردك واهتمامك
    وشكرا طبعا للاستاذ جمال ممدوح على الموضوع الرائع وشرحه الجميل والمقدمه الجميله اللى فى الاول
    والاستراتيجيه الجميله بتاعته
    ربنا يجعلها فى ميزان حسناته ان شاء الله

الصورة الرمزية Ahmedmaths
    Ahmedmaths غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحليلي المتواضع لليورو 10 يناير
    1. الفريم اليومي توجد مقاومة قوية يعني بيع
    2. الفريم 4 ساعات السعر عند الحد العلوي للقناة الحمراء يعني بيع ولكن في نفس الوقت يلامس خط المنتصف للقناة الزرقاء من أعلى وهذا معناه شراء لذلك الصورة غير واضحة على الاربع ساعات بيع أم شراء الى أن يتم التأكيد على شارت الساعة
    3. في شارت الساعة عندما كسر السعر القناة الحمراء لأعلى ندخل شراء بلوت صغير جدا لأنه عكس اتجاه الديلي.....ولكن السعر ارتد وكسر القناة الحمراء لأسفل فندخل بيع ولكن بلوت ضعف لوت الشراء لكي يكون لوت بيع ولوت هيدح مع لوت الشراء......ننتظر تحقق هدف البيع ونغلق جميع صفقات البيع والشراء على أن يكون المحصلة مكسب مقبول أو الخروج عند أول دعم وهو خط الفيبو البرتقالي

ملاحظة: الهيدج شرحه الدكتور جمال من قبل للتعامل مع مثل هذه الحالة لليورو اليوم

أريد رأيكم في هذا التحليل المتواضع

الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    آخر تعديل بواسطة Ahmedmaths ، 10-01-2012 الساعة 09:31 PM

الصورة الرمزية Forexsawy
    Forexsawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

على فكره انا مش بشكك فى الاستراتيجيه يا استاذ فوركساوى
    الاستراتيجيه قويه جدا وممتعه (الواحد بيستمتع وهوا بيقرا الشارت بسهوله عن طريقها )
    وفعلا دليل على فوة الاستراتيجيه انك تدخل فى يوم زى انهارده زى ما حضرتك قولت رينجه 55 والشموع فيه طالعه نازله
    ( بس طالعه نازله داخل القناه ) بتحترمها جدا زى مايكون سحر
    ..........................

زي مايكون سحر ، عجبتني الجملة دي ههههههه

الصورة الرمزية kamelfo
    kamelfo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ...هناك نقطة صادفتني اليوم وانا اتابع شارت الاسترالي دولار انا عارف انه غير معمول به في الاستراتيجية لكن قلت في نفسي لو كانت هذه الحالة في الكيبل مثلا ماهو العمل ....السعر صعد اخترق الحمراء من الداخل صعودا بحوالي 45 نقطة ثم عاد وكسرها من الاعلى هبوط فكيف نقرا هذا الكسر هل نعتمد عليه مثل الكسر العادي وهو كسر الخروج من القناة بصراحة شغلتني هذه النقطة كثير اليوم ارجو من الاخت انصاف او احد المحاربين القدامى ان يتفضلو ويشرحو لنا الامر باسفاضة اذا امكن

الصورة الرمزية faisil
    faisil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اليوم اليورو لخبطني في شمعة ال11 كسر للاعلى وفي شمعة ال12 كسر للاسف وفي شمعة 13 كسر للاعلى وفي الشمعة ال15 كسر للاسفل

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faisil مشاهدة المشاركة
    اليوم اليورو لخبطني في شمعة ال11 كسر للاعلى وفي شمعة ال12 كسر للاسف وفي شمعة 13 كسر للاعلى وفي الشمعة ال15 كسر للاسفل
    في الاسبوعين اللي فاتوا كل صفقة دخلتها خطأ كتبت السبب في توقيعي عشان مكرروش تاني

واحد من الاسباب هيا العمل على اليورو اللي في بعض الاحيان مش بيحترم القنوات

فقررت اشتغل على الباوند . بيحترم القنوات و كمان رينجه اعلى

الصورة الرمزية الحب مو كلمة
    الحب مو كلمة غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

دخلتو بيع شباب على هذا الكسر ؟؟

الصورة الرمزية حكيم طارق
    حكيم طارق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحيه طيبه للجميع السهرانين
    الكيبل تم كسر الحاجز الذي كونه البارحه وتصادف مع كسر القناه على الساعه فهو للبيع
    ومع الاربع ساعات ايظا حاجر الدعم لخط المنتصف
    والديلي خط المنتصف لم يستطع الاغلاق فوقه
    القنوات متطابقه على الساعه
    فالكسر قوي وهو للبيع

الصورة الرمزية Trend Trader
    Trend Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نعم يا اخواني الفرصة للبيع لاكن لسة منحكمش على الصفقة حتى تغلق شمعة الكسر وايضا اليورو الى الهدف المبدءي

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكيم طارق مشاهدة المشاركة
    تحيه طيبه للجميع السهرانين
    الكيبل تم كسر الحاجز الذي كونه البارحه وتصادف مع كسر القناه على الساعه فهو للبيع
    ومع الاربع ساعات ايظا حاجر الدعم لخط المنتصف
    والديلي خط المنتصف لم يستطع الاغلاق فوقه
    القنوات متطابقه على الساعه
    فالكسر قوي وهو للبيع
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحب مو كلمة مشاهدة المشاركة
    دخلتو بيع شباب على هذا الكسر ؟؟
    ان شاء الله هيبقى فيه كسر عشان ندخل بيع بقوة و خصوصا ان القناتين منطبقتين
    بس حتى الان السعر مكسرش

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17