صفحة 199 من 2200 الأولىالأولى ... 991491891931941951961971981992002012022032042052092492996991199 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,971 إلى 2,985 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية waeel11
    waeel11 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: ... خبرتى ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Yaser مشاهدة المشاركة
    اهلا بيكم اخوانى ومعلش والله انا باحاول اتابع قدر الامكان
    بس هافضى باذن الله اخر الاسبوع اللى جاى زى ماقلتلكم

الباوند ارتد من فايبو يومى 161 (اللى قلنا عليه قوى جدا فى الشرح السابق) وعشان كده نزل فوق ال 130 نقطة
    بعد ما كان كسر القناة الحمرا ووصل للهدف الحد العلوى للقناة الزرقا (يعنى اخدناه شرا للهدف وبعدها بيع)
    وطبعا هو الاتجاه شرا لما كسر لفوق على ال4 ساعات، والنزول ده كان عشان يعمل اختبار للكسر على ال 4 ساعات، بس احنا ما سبناش حتى التصحيح استفدنا منه هههههه
    انا كل ما اتمناه ان الناس تبتدى تربط الحاجات كلها ببعض
    يعنى الوقتى بقينا بنقدر نعرف الاتجاه (من ال 4 ساعات)
    وندخل مع الاتجاه (من القنوات على الساعة)
    ونعرف الهدف لحد فين (من حدود القنوات)
    ونعرف الارتداد منين (من الفايبو اليومى والفايبو الجديد)
    وبنقدر نكسب بفضل الله وهو طالع وهو نازل (ولله الحمد)
    وده صلب الموضوع
    ويا رب تكون الامور وضحت، اللى كنت باتكلم عنها فى اول الموضوع، قصة التروس، وموضوع ان الناس هاتقدر تعرف الاتجاه من قبل ما يحصل، وان الناس هاتقدر تتاجر لوحدها تماما
    الموضوع النهاردة يا دوب كمّل شهر بالتمام، عشان اتفتح فى 1 مارس (كل شهر وانتم طيبين)
    طبعا ولله الحمد عدد المشاركات والمشاهدات مش بتاع شهر ولا شهرين ولا حتى سنة (والناس تقدر تشوف المواضيع المشابهة فى العدد مفتوحة امتى)
    وده ان دل مش هايدل على قوة الموضوع ، على اد ما هايدل على اهتمام الناس ومدى استفادتهم
    والحمد لله وده من فضله علينا، ان الناس خلال شهر واحد فقط (اللى متابعين معانا من الاول) بقوا افضل بمراحل وبالفعل بيكسبوا مش هزار، اتغيرت نظرتهم للسوق تماما
    وعشان كده كنت باقول الناس تدى لنفسها فترة 3 شهور قفط (فات منهم شهر اهو) عشان تتقن الاستراتيجيات قبل ما تبدا حقيقى
    واعتقد اللى جرّب شهر بانتظام هايلاقى ان ممكن يكتفى بفترة اقل كمان من ال 3 شهور لسهولة التطبيق
    واخيرا احب اقول ان ده اقل حاجة الواحد يقدر يقدمها للناس الحلوة اوى اوى دى
    وربنا يديم المحبة
    آمين

أخوكم
    د/ جمال ممدوح
    السلام عليكم ورحمة من الله وبركاته
    استاذ جمال كل يوم ونتا طيب وكل اسبوع ونتا طيب وكل شهر ونتا بخير وكل سنة يارب وعلى طوووووووووووووووووول
    ربنا يبارك بمجهودك وثمرتو بدأت تظهر من أول الموضوع وكل يوم بتزيد
    وحسناتك عند ربنا اكيد بتزيد بإذن الرحمن
    ولا يسعني إلا أن أقف لك وأنا بضرب تحية وسلام تعظيم لحضرتك وقولك ربنا يكفيك شر الدنيا ويديك كل خير في الآخرة يارب العالمين والمسلمين يارب
    ما شاء الله تبارك الله عليك وعلى علمك
    ولو امكن لو يتجمع الموضوع وبشكل مختصر ولو كنت اعرف اجمعوا ما كنت هاقصر والله
    وربنا يبارك بكل من تعب لجمع الموضوع ولو يكمل معروفه بقا عشان اناس اللي هتيجي وتلاقي العدد الضخم من المشاركات في فترة قياسية
    والسلام على خير الانام محمد صلى الله عليه وسلم
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الصورة الرمزية k-m
    k-m
    k-m غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كل شهر

وكل سنه

وكل يوم

وكل ساعه ودقيقة وثانيه وانت بخير يادكتور

الصورة الرمزية ابو فيصل2002
    ابو فيصل2002 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الباوند ارتد من فايبو يومى 161 (اللى قلنا عليه قوى جدا فى الشرح السابق) وعشان كده نزل فوق ال 130 نقطة
    بعد ما كان كسر القناة الحمرا ووصل للهدف الحد العلوى للقناة الزرقا (يعنى اخدناه شرا للهدف وبعدها بيع)
    وطبعا هو الاتجاه شرا لما كسر لفوق على ال4 ساعات، والنزول ده كان عشان يعمل اختبار للكسر على ال 4 ساعات، بس احنا ما سبناش حتى التصحيح استفدنا منه هههههه
    وده صلب الموضوع
    ويا رب تكون الامور وضحت، اللى كنت باتكلم عنها فى اول الموضوع، قصة التروس، وموضوع ان الناس هاتقدر تعرف الاتجاه من قبل ما يحصل، وان الناس هاتقدر تتاجر لوحدها تماما
    الموضوع النهاردة يا دوب كمّل شهر بالتمام، عشان اتفتح فى 1 مارس (كل شهر وانتم طيبين)
    طبعا ولله الحمد عدد المشاركات والمشاهدات مش بتاع شهر ولا شهرين ولا حتى سنة (والناس تقدر تشوف المواضيع المشابهة فى العدد مفتوحة امتى)
    وده ان دل مش هايدل على قوة الموضوع ، على اد ما هايدل على اهتمام الناس ومدى استفادتهم
    والحمد لله وده من فضله علينا، ان الناس خلال شهر واحد فقط (اللى متابعين معانا من الاول) بقوا افضل بمراحل وبالفعل بيكسبوا مش هزار، اتغيرت نظرتهم للسوق تماما
    وعشان كده كنت باقول الناس تدى لنفسها فترة 3 شهور قفط (فات منهم شهر اهو) عشان تتقن الاستراتيجيات قبل ما تبدا حقيقى
    واعتقد اللى جرّب شهر بانتظام هايلاقى ان ممكن يكتفى بفترة اقل كمان من ال 3 شهور لسهولة التطبيق
    وربنا يديم المحبة
    آمين

أخوكم
    د/ جمال ممدوح
    مشاء الله عليك يا دكتور جمال موضوع طبعا في غاية القمة و الفائدة جعلها الله في موازين حسناتك و كما ذكرت الكتاب باين من عنوانه ففي فترة وجيزة أنظر إلى عدد المشاركات و الصفحات الله يزيد في عمرك و مالك و صحتك أخي العزيز في مؤشر الفايبو عناك خطوط عديدة و كثير و تختلط في اللون كذلك مع المؤشر الآخر الخاص بمتوسط اليوم فياليت يكون هناك تعديل للألوان و وضع قيمة الفايبو عند طرف كل خط لتسهل معرفته و معرفة قيمته و سؤال آخر كيف يتم النعامل مع هذه المستويات بشكل مختصر و لك مني جزيل الشكر و التقدير

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

ان شاء الله الاشهر القادمة اشهر خير وارباح للجميع يارب
    الله يبارك فيك دكتور
    والله يدكتور الحمد لله وبفضل طريقتك الي علمتنا ياها في ادارة راس المال ومعرفة الاتجاه انا كنت ورطان باليورو ين والحمد لله طبعا كسرت علي 250 نقطه عملت بطريقة الهدج ايضا والحمد لله خرجت بربح ممتاز ولله الحمد
    شكرا دكتور
    من لايشكر الناس لايشكر الله
    كل شهر وانت بخير يااخي الحبيب
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م . فارس مشاهدة المشاركة

اعتقد انك وضعت التمبلت في هذا الفولدر وهذا غلط :
    C:\Program Files\AL Trade 4\experts\templates

ضعه في هذا الفولدر
    C:\Program Files\AL Trade 4\templates

اما بالنسبة للتوقيت فنحن نعمل على توقيت منصة التريد وهو صحيح
    شكرا يا باش مهندس فارس لقد قمت من قبل بتجربة وضعه في كلا الملفين و لم تفلح المحاولة حيث عند إغلاق البرنامج و الرجوع مرة أخرى لا أجد التمبليت فما السبب

الصورة الرمزية sam3ds
    sam3ds غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

دكتور جمال

هذا شارت الكندي يوم 29 مارس يا ريت مشكور تعطينا رايك فيه

السعر كسر الاحمر لفوق ثم عكس
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة sam.jpg‏  

وده صلب الموضوع
    وربنا يديم المحبة
    آمين

أخوكم
    د/ جمال ممدوح
    معليش يا دكتور جما أكثرت عليك الأسئلة و الطلبات و لكن طمعا في النهل من علمك أزادك الله علما وصحة بمقارنة رسمي المرفق على الأربع ساعات و الساعة كأنني أحسست بأن هناك عدم توافق مع ماذكرت من النقاط في الكسر و البيع و الشراء فهل هناك خطاء في الرسم عندي أرجو إفادتي فأنا حائر في ذلك
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة GBP USD H1.png‏   GBP USD H4.png‏  

الصورة الرمزية mohamed sallam
    mohamed sallam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الى الأخوه اللى فاهمين الأستراتيجة هل رسم القنوات صح لليورو/دولار لأنى لسه فى مرحلة التدريب على رسم القنوات والمنصه المستخدمه هى fxdd
    وشكرا على تعاونكم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة fxddh4.gif‏   fxddh1.gif‏  

الصورة الرمزية mohamed sallam
    mohamed sallam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وهذا الرسم لل gbp/usd الساعه,الأربعه/اليومى
    ولكم ودى وتقدىري
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة fxddh4.gif‏   fxddh1.gif‏   fxddhdaily.gif‏  

الصورة الرمزية ahmed5
    ahmed5 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abosalah مشاهدة المشاركة

بص يا غالى هحاول ابسطهالك

اولا انت بتفتح شارت الاربع ساعات وتشوف السعر فين وشكله ايه ؟؟ يعنى صاعد ولا نازل ولا متذبذب وتخلى بالك برضه مكان السعر من القنوات يعنى هل السعر عند اعلى القناه او عند اسفلها وعمل سلوك ارتداى مثلاً

ثانيا بتفتح شارت الساعه وتدخل مع الكسر عادى

يعنى العمليه عاوزه ممارسه ومعايشه مع حركه السعر على الفريم الاكبر ثم الدخول مع الفريم الاصغر للوصول لافضل نقطة للدخول بإذن الله

تقبل ودى

الصورة الرمزية dr.tamer
    dr.tamer غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم:
    اشكر الدكتور جمال على هذا الموضوع الرائع والذي فتح باب الربح لاخوانه العرب والمسلمين وعندي ملاحظة وهي لقد جربت ان اعمل القنوات على الاندكس لاهم العملات مثل الدولار وقد نجحت الطريقة حيث تمكنت من تاكيد الاختراق حتى قبل حدوثه على شارت العملة وانا استعمل الاندكس للدولار على عملة اليورو وسوف اقوم بشرح الطريقة لاحقا ولكني ارجو الاعضاء ان يحملو برنامج الميتا تريدر الذي يحتوي على الاندكسات http://www.mediafire.com/?mytzqamnaym
    وملاحظة اندكس الدولار وعملة اليورو دولار حيث ان رمز الاندكس للدولار هو USDLFX تجدونه من قائمة الشارتات تحت قائمة Lite Forex Index

الصورة الرمزية الحاير
    الحاير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.tamer مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم:
    اشكر الدكتور جمال على هذا الموضوع الرائع والذي فتح باب الربح لاخوانه العرب والمسلمين وعندي ملاحظة وهي لقد جربت ان اعمل القنوات على الاندكس لاهم العملات مثل الدولار وقد نجحت الطريقة حيث تمكنت من تاكيد الاختراق حتى قبل حدوثه على شارت العملة وانا استعمل الاندكس للدولار على عملة اليورو وسوف اقوم بشرح الطريقة لاحقا ولكني ارجو الاعضاء ان يحملو برنامج الميتا تريدر الذي يحتوي على الاندكسات http://www.mediafire.com/?mytzqamnaym
    وملاحظة اندكس الدولار وعملة اليورو دولار حيث ان رمز الاندكس للدولار هو USDLFX تجدونه من قائمة الشارتات تحت قائمة Lite Forex Index
    وعليكم السلام

انا حملت البرنامج بس رفض يسجلني على الديمو عن طريق المنصه

ياليت رابط التسجيل

والف شكر لك مقدما

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

فعلا لقد قمت سابقا بربط العملة بالاندكس وكانت تعطي نتائج جيدة, لكن اعتمد على العملة نفسها ووضعها اكثر من الاندكس....

الصورة الرمزية zouhirtaha
    zouhirtaha غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.tamer مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم:
    شكرا لك اخي ولكن انا لا اعرف حكايتة الاتدكس
    ارجوا منك الشرح اكتر ولك مني جزيل الشكر

الصورة الرمزية omar_94202
    omar_94202 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam3ds مشاهدة المشاركة
    دكتور جمال

هذا شارت الكندي يوم 29 مارس يا ريت مشكور تعطينا رايك فيه

السعر كسر الاحمر لفوق ثم عكس
    على منصة FXDD الدخول شراء سابق رسمتك بشمعه على فريم الساعه واعطى ربح 28 نقطه يعنى على الاقل تخرج من نقطة الدخول
    وسبب الارتداد خط منتصف القناه الحمرا على فريم اربع ساعات.
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 5.gif‏   6.gif‏  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17