صفحة 1154 من 2200 الأولىالأولى ... 154654105411041144114811491150115111521153115411551156115711581159116011641204125416542154 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 17,296 إلى 17,310 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية ma7mod3
    ma7mod3 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخت انصاف طب وكسر القناة الزرقا ؟ عاليورو دولار ؟

الصورة الرمزية umaaar
    umaaar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بارك الله فيك اخت انصاف وجزاك خيرا وفيرا مبارك فيه

الصورة الرمزية ma7mod3

اعزز من بدري امتى ؟ التعزيز بيكون متوافق مع حاجة ممكن ترد السعر عشان اقدر اعزز ولحد ما عكس اكثر من 100 نقطة ما فيش حاجة فهعزز من الفايبو البرتقالي وخط القناة الحمرا وربنا ييسر ...بس مش عارف الاخت اتصاف ما جبتش سيرة كسرة القناة الزرقا هو اي نعم خروج .لكن كان متوافق مع اشارات بيع عالفريمات الاكبر ..وشكرا

الصورة الرمزية fidooo
    fidooo غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma7mod3 مشاهدة المشاركة
    اعزز من بدري امتى ؟ التعزيز بيكون متوافق مع حاجة ممكن ترد السعر عشان اقدر اعزز ولحد ما عكس اكثر من 100 نقطة ما فيش حاجة فهعزز من الفايبو البرتقالي وخط القناة الحمرا وربنا ييسر ...بس مش عارف الاخت اتصاف ما جبتش سيرة كسرة القناة الزرقا هو اي نعم خروج .لكن كان متوافق مع اشارات بيع عالفريمات الاكبر ..وشكرا
    كنت تعزز لما لقيتة اغلق داخل القناة الزرقاء عالعموم هو ممكن يرجع ينزل تانى

الصورة الرمزية ma7mod3

يا اخ فيدو ما ينفعش التعزيز يعني اني ابيع في نفس اتجاه الصفقة بتاعتي ولكن بلوت مضاعف هاقفل يا على مكسب يا على صفر ..مش اني ادخل صفقة الشراء بتاعه كسر القناة الزرقا ..اللي انا فاهمة ان التعزيز ياما بعد 50 نقطة او 70 او 120 ويكون خالف القاعدة كدا ...وبما ان لحد ال 70 نقطة ما فيش حاجة ترد السعر فانا استنيت ال 120 نقطة حد الفايبو البرتقالي عشان اعزز منه ....انا كدا فاهم التعزيز صح ولا فيه حاجة ارجو التصحيح لي ؟ وياريت تقوليلي ازاي مادخلش اصفقة زي اللي دخلتها دي تاني ؟

الصورة الرمزية جن جنا
    جن جنا غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا اخ فيدو ما ينفعش التعزيز يعني اني ابيع في نفس اتجاه الصفقة بتاعتي ولكن بلوت مضاعف هاقفل يا على مكسب يا على صفر ..مش اني ادخل صفقة الشراء بتاعه كسر القناة الزرقا ..اللي انا فاهمة ان التعزيز ياما بعد 50 نقطة او 70 او 120 ويكون خالف القاعدة كدا ...وبما ان لحد ال 70 نقطة ما فيش حاجة ترد السعر فانا استنيت ال 120 نقطة حد الفايبو البرتقالي عشان اعزز منه ....انا كدا فاهم التعزيز صح ولا فيه حاجة ارجو التصحيح لي ؟ وياريت تقوليلي ازاي مادخلش اصفقة زي اللي دخلتها دي تاني ؟
    صحيح كلامك اخي الكريم

اما بالنسبه لتفادي مثل هذه الصفقه فأعتقد إذا كانت القنوات متعاكسه على الساعه
    وكان الاتجاه العام للعمله نازل
    وتم الكسر للقناه على فيرم الساعه بدري من شمعه 1-3 لأسفل فالافضل انتظار نقطه اخرى للدخول منها
    والله اعلم

بالتوفيق ان شاء الله تعالى

الصورة الرمزية fidooo

لا انت صح اللى بتقولة وانا كنت داخل بيع زيك لليورو ولما لقيتو اغلق داخل القناة الزرقاة قفلت على كدة وعوضت الخسارة لما اشتريت الكيبل بعد لما كسر القناة الحمراء لفوق واخذت منة 40 نقطة
    وانا عن نفسى بعمل حاجة بتساعدنى فى التحليل انى بجانب الاستراتيجية دى برسم على شارت تانى الدعوم والمقاومات فقط ودة بجانب الاستراتيجية دى بشوف الصورة اوضح شوية ودلوقتى عندى الكيبل على الشارت التانى وصل الى مقاومة قوية وممكن يرجع ينزل تانى عشان كدة قفلت صفقة الشراء ونفس الحال مع اليورو عشان كدة بقولك ان فى احتمال كبير يرجع ينزل اما انك ازاى تتجنب دخول صفقة خاسرة زى دى فى الحقيقة انا ماعرفش ومعتقدش انك ممكن تتجنب الخسائر كلها يعنى لازم يكون فية خسارة (مش معقول هنفضل نكسب كل الصفقات )
    ودى صورة الشارت بتاع الدعوم والمقاومات وواضح السعر وصل مقاومة
    آخر تعديل بواسطة fidooo ، 11-08-2011 الساعة 06:01 AM

الصورة الرمزية ma7mod3

تمام يا فيدو بس احنا هنا ف الاستراتيجية المفروض ما نقفلش على خسارة ..احنا بنستخدم التعزيز عشان نعوض النقط اللي ارتدت علينا ...خط المقاومة القوي اللي عندك هو نفسه الحد العلوي للقناتين الزرقا والحمرا على الاربع ساعات على ما اعتقد ...وجميل مرونتك ف تطبيق الاستراتيجية ...ان شاء الله ما اكررش الغلطة دي تاني...شكرا لكم

الصورة الرمزية fidooo

تمام يا فيدو بس احنا هنا ف الاستراتيجية المفروض ما نقفلش على خسارة ..احنا بنستخدم التعزيز عشان نعوض النقط اللي ارتدت علينا ...خط المقاومة القوي اللي عندك هو نفسه الحد العلوي للقناتين الزرقا والحمرا على الاربع ساعات على ما اعتقد ...وجميل مرونتك ف تطبيق الاستراتيجية ...ان شاء الله ما اكررش الغلطة دي تاني...شكرا لكم
    انا عن نفسى ما بقدرش اعزز لان حسابى صغير وبضطر اقفل الصفقة على خسارة وافتح واحدة جديدة ودة اسلوبى
    وفعلا ان المقاومة بتاعتى نفس الحد العلوى للقناة بس ساعات لا تتوافق مع القنوات و بتخلينى بشوف الصورة اوضح
    ونتمنى لك التوفيق

الصورة الرمزية ayoubsamifx
    ayoubsamifx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidooo مشاهدة المشاركة
    انا عن نفسى ما بقدرش اعزز لان حسابى صغير وبضطر اقفل الصفقة على خسارة وافتح واحدة جديدة ودة اسلوبى
    وفعلا ان المقاومة بتاعتى نفس الحد العلوى للقناة بس ساعات لا تتوافق مع القنوات و بتخلينى بشوف الصورة اوضح
    ونتمنى لك التوفيق
    في مؤشر بيساعدك على رسم الدعوم و المقاومات ؟؟؟؟

الصورة الرمزية fidooo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayoubsamifx مشاهدة المشاركة
    في مؤشر بيساعدك على رسم الدعوم و المقاومات ؟؟؟؟
    فى الحقيقة انا معرفش بس انا برسم بنفسى

الصورة الرمزية ma7mod3

فعلا انت اثرت نقطة حلوة اوي هطرحها عالست انصاف واخواتنا قريبا

الصورة الرمزية ayoubsamifx
    ayoubsamifx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidooo مشاهدة المشاركة
    فى الحقيقة انا معرفش بس انا برسم بنفسى
    ممكن تساعدني بالطريقة جزاك الله الف خير

الصورة الرمزية أبو جهاد
    أبو جهاد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حاول أن لا تعتمد كسر الزرقاء بمفردها

الصورة الرمزية fidooo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayoubsamifx مشاهدة المشاركة
    ممكن تساعدني بالطريقة جزاك الله الف خير
    عزيزى انا برسم الدعوم والمقاومات القوية فى شارت لوحدها وبنظر لها من وقت لاخر عشان ممكن يكون فى حاجات مش واضحة بالاستراتيجية بتاعتنا وبتوضح اكتر مع الدعوم والمقاومات الكلاسيكية بس الاساسى عندى الاستراتيجية بتاعتنا

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17