هو التصحيح شكله كدة مش هيحصل قريب السعر كسر الدعم ١.١٨٠٠ أنا بالنسبة ليا هيفتح بيع تحت ١.١٧٥٠ إيه رأيك ؟
Printable View
هو التصحيح شكله كدة مش هيحصل قريب السعر كسر الدعم ١.١٨٠٠ أنا بالنسبة ليا هيفتح بيع تحت ١.١٧٥٠ إيه رأيك ؟
العفو يا غالي
تشهد أسواق العملات الأجنبية "الفوركس"، في الفترة الحالية تحركات في نطاقات متوسطة ، أما زوج اليورو دولار فلقد استمرت عليه الحالة السلبية والتحرك ضمن نطاق عام هابط ويواصل زوج اليورو مقابل الدولار التحرك في مسار جانبي وضيق قرب مستويات 1.1800، وكما يظهر من خلال الرسم البياني لفترة زمنية 4 ساعات يتداول الزوج أسفل خط الترند الهابط الاساسي وبقاءه ضمن القناة السعرية الهابطة وأسفل مستويات متوسط متحرك 50-200 يوم ليدعم الإتجاه الهابط على المدى المتوسط والقصير ولقد سجل زوج اليورو دولار يوم أمس أعلى مستوى له عند 1.1870 ليسجل بعدها أدنى مستوى له عند 1.1785 ليغلق تعاملات يوم أمس الأثنين عند مستويات 1.1829.
ولقد إفتتح اليورو تعاملات هذا اليوم الثلاثاء عند مستويات 1.1829 ولقد صعد اليورو بالسوق الأسيوية اليوم الثلاثاء ليسجل أعلى مستوى له عند 1.1859 ولكن تبقى الضغوط السلبية على اليورو من البيانات الاقتصادية الضعيفة وتوقعات توسيع التحفيز في أوروبا يحد من تعظيم عمليات الارتداد ،هذا وتغيب البيانات الهامة من أوروبا عن الأجندة الاقتصادية لهذا اليوم ، ويبقى الاتجاه هابط مدعومًا ببقاءه أسفل مستويات متوسط متحرك 50-200 يوم واسفل خط الترند الهابط الأساسي وبقاءه أيضًا ضمن القناة السعرية الهابطة على المدى المتوسط والقصير.
الزبون شكله مش ناوى يصحح حتى لـ 1.1800 ده باين عليه سكران :0016:
اهلا ياباشا
يعنى مش عارف اقولك ايه صراحه
كل مابيحاول يطلع بيطلع تصريح يرجعو
اخرها انهارده بعد ماطلع لل 18
طلعت محكمه اوربيه تؤيد سياسه المركزى
راح السوق انصدم ايه ده هيعمله تيسير وراح نازل
خايف اقولك ماشى بيع يحصل صعود لتغطيه الجاب على الاقل
او حتى وقت الفايده الاوربيه وصيغه كلامه عن التيسير او بعد التيسير ترفع السعر
وربنا يكرم ان شاء الله
اخبار التجزئه بالسالب
ولسه الست المجنونه تقولك رفع فايده واجور بلسالب وتقولك فايده
حد يعرفنى على جوزها اقوله يديها علقه
السلام عليكم
تسلم يديك يا ابو ادم على المتابعة القيمة
اعتذر عن عدم وضع اي تحليل اساسي اليوم بسبب انشغالي بالعمل
مع تحياتي
ماشى
رغم الشمعة الصاروخية الصاعدة المتفائلة لليورو
مازلت اعتقد انها مجرد كمين وان الاتجاه مازال هابط
وان الصعود مش هيروح بعيد عن 1875 والله اعلى واعلم
مجرد وجهة نظر
ماااااااااااااااااااشى
وصلنا 1579 خلاص واللعب هيحلو وهترجع ايام الـ 400 بيب فى اليوم
المركزى السويسرى كسر الدعم
طبعا الفرنك تحرك بالفين بيب
وضرب الاستوب على اليورو فرنك
الدولار وقع قدام كل حاجه الا اليورو طبعا
والين نفس الحكايه شد على السوق
رغم مفروض انه اصلا ضعيف والى حصل على الفرنك يخلى الكل يهرب للفرنك ويسيب الين زى ماساب الدولار
امور استعباط