على خير ان شاء الله وما قصرت
وانا الحين حطيت امر شراء من 2877 على تحليل اخونا خليل
وكذالك ابو ادم لاني اشوفهم متفقين على هذه النقطه وما حولها
Printable View
للأسف رغم كل هذه الموجة لم أستفد سوى 20% فقط ... المفروض 60% ... اليوم يوم تاريخي
مازال للهبوط بقية راح تشوفون في المستقبل اليورو بـ 1.20 .... ممكن 6 شهور أو أقل
يا جماعة ياللي توصون على الشراء .... حرام كذا
تخفيض الفائدة ليس بالخبر الهين
فمابالكم بتخفيض فائدة + برنامج لشراء الأصول
بالعربي هذا قضاء على العملة ... يعني يريدون اضعافها مهما كان ...
اي أرتداد للأعلي يعني بيع لفترة طويلة
السلام عليكم ورحمة الله تعالئ وبركاته
انا من راي اليورو دولار حقق اللو الشهري وخطوة المركزي لن تؤثر كثيرا في الوضع نحن الان بصدد كسر ترند وكسرنا ترند ولا بد ان يصحح قليلا هذه ليست دعوة للشراء لكن البيع الان فيه مخاطرة انتظار حتئ يصحح قليلا ثم بيع لذلك الانتظار للاسبوع القادم بالنسبة لي اخذت مركز شراء بعد مراكز بيع والحمدلله عوضت جزء من الخسارة هدف 1.3120 ان شاء الله خلال الغد هذه ليست دعوة لاحد للبيع ا والشراء فقط اعلام ودردشة معاكم
تقبلوا خالص تحياتي وتقديري
السلام عليكم ورحمة الله تعالئ وبركاته :)
ربنا يعوض
السعر عمل لو 2918
ياله انا توكلت على الله وقفلت الهيدج
وربنا يكرم الهدف عند الجاب 3240
هعمل هيدج تانى لو قفل ساعتين تحت 2880
وربنا يكرم
*****************
بخصوص التخفيض الفايده دراجى فاشل وتهور بالى عمله لانه كدا جاب الاخر
وقبل كدا الفايده تخفضت باكتوبر الى فات تقريبا وبعديها باسابيع اليورو كان بال4000
المهم ربنا يكرم
الله يخليك ياصحبى
ده السوق زى ماانت شايف دراجى خلص الملل بتاع اليورو فى اتجاه الهبوط
ربنا يسهل مش هتفرق ياباشا زى ماانت شايف انا بقول اغلاق تحتيها لانها فعلا منطقه ال 2880 قويه بس كمان اللو الى اتعمل 2910 مهم
ربنا يسهل
بكره يوم جديد ياهياكد هبوط انهارده ياهيلغيه واكنه محصلش
في رايي لن يصحح ابدا وسيضل نازلا حتى يستنزف كل السيولة المتوفرة عند المتاجرين ويضرب الستوبات ،لان الالاف من المتاجرين قاموا بشراء اليورو ولن يصعد الا بعد ضرب الستوبات.
الاقتصاد الامريكي في تحسن كبير جدا ، ولا امل في صعود الاورو الا بعد سنوات ،
إذا كان هناك تصحيح فلن يزيد عن بعض النقاط او قد يقوم بببعض الكروسات لضرب ستوبات للذين باعوا اليورو
هونوا عليكم أخوانى الكرام وبلاش الألفظ الضخمة بتاعت الإنهيار وهذا الذى نسمعه كثيرا يوم أفلست اليونان هبط اليورو 350 نقطه ويومها خسرت 21000 دولار وبعدها بحوالى أسبوعين صعد ال350 نقطه واكثر فبلاش الألفاظ الضخمة التى تحتمل معانى مطاطة انهيار صعود صاروخى وكل واحد يجتهد ويشتغل بطريقته وفى النهاية ما حدش يزعل كل واحد متحمل قراره سنظل نخسر ونكسب انها التجارة اخوانى
الملف المرفق 416529
ننتظر اغلاق شمعة الاسبوع COUNTER TREND اللي يعتبر دعم قوي
وبعدها الهبوط الى مناطق 1.27520 فايبو 61% وارتكاز الترند الصاعد المكسور
واليورو هابط
والله أعلم
انهردة حركة غدر بالمشترين بكرة ممكن تكون حركة غدر بالبائعين
سؤال خارج اليوم المرعب ده ، ليه الفرنك جامل اليورو بالشكل الكبير ؟