صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 64
    الصورة الرمزية الاتجاه
    الاتجاه غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: كل واحد يطرح تجربته وهل استفاد من الفوركس

أخي الكريم أغلب من يتاجر في الفوركس عنده أمل أن يحقق حلمه وأن يصل إلى الطريقة المثلى لتحقيق المكاسب وأملهم بالله عز وجل قوي وأنا معهم.
    أملي بالله عز وجل أن يدلني على الطريقة وعلى نقطة ضعف السوق التي استطيع أن أحقق بها الأرباح وقد خسرت وخسرت وخسرت . حتى أن لي موضوع هنا في المنتدى أحذر من مدير محافظ قد خدعني وضيع 30% من رأس مالي في أول يوم فوضته بالحساب.!!!

أخي الكريم أنا أكتشفت نظام الربح في السوق ولله الحمد فصدقني لا تعتمد على استراتيجية ولا شيء حتى لو تدخل في أي وقت وفي أي لحظة ستربح بإذن الله هل تعرف ماهي الطريقة ؟
    هي إدارة المخاطر فقط . السوق مخاطر في مخاطر وأنت لديك حساب فلا تجعل الطمع ينسيك حجم الخسارة انتبه .
    ادخل في بداياتك بأقل من 0.25% واحسب خسارة الوقف جيدا بأن لاتتجاوز 1% من حسابك كأقصى حد كن صديق عقود المايكرو لو كان الوقف 100نقطة وحسابك 1000 دولار ادخل فقط بعقد مايكرو واحد يعني لو ضرب الوقف فقط خسارتك 10 دولارات يعني 1% من رصيد الحساب لو تتاجر بهذه الطريقة فستعطي نفسك وقت كافيا للمضاربة والتعلم ولن يطردك شبح الخوف لأن خسارتك لا تهمك وربحك جيد لو كان 1% في اليوم يعني 20% في الشهر ويفترض أن لايكون هدفك الشهري أكثر من 10% .
    الفوركس فقط إدارة مخاطر تطمح لهدف 200 دولار من واقع حساب 1000 دولار يعني احتمال أن تخسر 20% من حسابك وهذا مايجعل المضاربين يشتكون من الفوركس إنها إدارة المخاطر لايجيدونها

حينما بدأت بهذه الطريقة صرت أربح ولا أهتم بالخسارة لأن عندي فرصة كبيرة للتعلم وفرصة كبيرة لتحري الفرص فالفوركس فرصه لا تعد ولا تحصى فلا تغامر وخذها على أقل من مهلك .
    انظر لحال السوق قبل الدخول وقوة العملات وأخبارها بشكل اسبوعي وادخل بناء على قوة العملة في السوق فقط باستخدام تقنية التحليل الفني لاتستخدم التحليل الفني من دون أن تفهم قوة العملة في السوق وقوة أخبارها وهذه للأسف الكثير يتجاهلها فينظر فقط للحركة الميكانيكية للعملة دون أن يلتفت لقوة العملة في السوق.
    مثلا اليورو منذ كذا شهر وهو يعاني من أخبار سيئة ونراه قد اتجه إلى مسار هبوطي والسبب أن أخباره طيلة هذه الأشهر ضعيفة فشهية التجار له جدا ضعيفة.
    هناك موضوع لأحد الأخوان في المنتدى يتحدث عن الأسواق المشتركة جدا مهم هذا الموضوع وتمنيت أن يفتح موضوع بشكل اسبوعي يتحدث عن قوة العملات بشكل كامل والتوقعات كلها مفيدة

في النهاية أخي الكريم أنا أعترف أني لازلت أبحث عن تعديل الخسارة التي لحقت بحسابي علما أن لي سنتين متواصلتين لا أنفك عن الشارت أبدا

الصورة الرمزية markov
    markov غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وهيب العريس مشاهدة المشاركة

هل استفدت ماديا
    بصراحه ؟؟؟
    اكثر من ما توقعت بكثير .
    لم اكن اتوقع هذا القدر من النجاح .
    تحياتي ,

الصورة الرمزية engm7mad
    engm7mad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاتجاه مشاهدة المشاركة
    فلا تجعل الطمع ينسيك حجم الخسارة انتبه .
    دة اول واكبر درس اتعلمته الاسبوع دة وهو اول اسبوع متاجرة ع الحقيقي

الصورة الرمزية EXPERTLIVE
    EXPERTLIVE غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاتجاه مشاهدة المشاركة
    أخي الكريم أغلب من يتاجر في الفوركس عنده أمل أن يحقق حلمه وأن يصل إلى الطريقة المثلى لتحقيق المكاسب وأملهم بالله عز وجل قوي وأنا معهم.
    أملي بالله عز وجل أن يدلني على الطريقة وعلى نقطة ضعف السوق التي استطيع أن أحقق بها الأرباح وقد خسرت وخسرت وخسرت . حتى أن لي موضوع هنا في المنتدى أحذر من مدير محافظ قد خدعني وضيع 30% من رأس مالي في أول يوم فوضته بالحساب.!!!

أخي الكريم أنا أكتشفت نظام الربح في السوق ولله الحمد فصدقني لا تعتمد على استراتيجية ولا شيء حتى لو تدخل في أي وقت وفي أي لحظة ستربح بإذن الله هل تعرف ماهي الطريقة ؟
    هي إدارة المخاطر فقط . السوق مخاطر في مخاطر وأنت لديك حساب فلا تجعل الطمع ينسيك حجم الخسارة انتبه .
    ادخل في بداياتك بأقل من 0.25% واحسب خسارة الوقف جيدا بأن لاتتجاوز 1% من حسابك كأقصى حد كن صديق عقود المايكرو لو كان الوقف 100نقطة وحسابك 1000 دولار ادخل فقط بعقد مايكرو واحد يعني لو ضرب الوقف فقط خسارتك 10 دولارات يعني 1% من رصيد الحساب لو تتاجر بهذه الطريقة فستعطي نفسك وقت كافيا للمضاربة والتعلم ولن يطردك شبح الخوف لأن خسارتك لا تهمك وربحك جيد لو كان 1% في اليوم يعني 20% في الشهر ويفترض أن لايكون هدفك الشهري أكثر من 10% .
    الفوركس فقط إدارة مخاطر تطمح لهدف 200 دولار من واقع حساب 1000 دولار يعني احتمال أن تخسر 20% من حسابك وهذا مايجعل المضاربين يشتكون من الفوركس إنها إدارة المخاطر لايجيدونها

حينما بدأت بهذه الطريقة صرت أربح ولا أهتم بالخسارة لأن عندي فرصة كبيرة للتعلم وفرصة كبيرة لتحري الفرص فالفوركس فرصه لا تعد ولا تحصى فلا تغامر وخذها على أقل من مهلك .
    انظر لحال السوق قبل الدخول وقوة العملات وأخبارها بشكل اسبوعي وادخل بناء على قوة العملة في السوق فقط باستخدام تقنية التحليل الفني لاتستخدم التحليل الفني من دون أن تفهم قوة العملة في السوق وقوة أخبارها وهذه للأسف الكثير يتجاهلها فينظر فقط للحركة الميكانيكية للعملة دون أن يلتفت لقوة العملة في السوق.
    مثلا اليورو منذ كذا شهر وهو يعاني من أخبار سيئة ونراه قد اتجه إلى مسار هبوطي والسبب أن أخباره طيلة هذه الأشهر ضعيفة فشهية التجار له جدا ضعيفة.
    هناك موضوع لأحد الأخوان في المنتدى يتحدث عن الأسواق المشتركة جدا مهم هذا الموضوع وتمنيت أن يفتح موضوع بشكل اسبوعي يتحدث عن قوة العملات بشكل كامل والتوقعات كلها مفيدة

في النهاية أخي الكريم أنا أعترف أني لازلت أبحث عن تعديل الخسارة التي لحقت بحسابي علما أن لي سنتين متواصلتين لا أنفك عن الشارت أبدا

بعد النسخ واللصق
    أنت وأنا شخصين لفكر ومبدأ واحد
    تحياتي

الصورة الرمزية 101
    101
    101 غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

االخصلك رحلتي في كلمتين

الي تجمعه النمله في اسبوع تاخذه البقره في لحسه

الصورة الرمزية شرفاوى
    شرفاوى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engm7mad مشاهدة المشاركة
    دة اول واكبر درس اتعلمته الاسبوع دة وهو اول اسبوع متاجرة ع الحقيقي
    اولا ابارك للاخ المهندس محمد الذى اشعر بالحب له بدون ان اراه
    ابارك له بالحساب الجديد
    وله تهنئه على الخاص
    ثانيا لاحظت ان الاخوه الذى اكن لهم كل الاحترام المشرفين لم يدلوا بدلوهم فى الموضوع وخاصه الاستاذ الاخ الفاضل محمد العزب حيث انهم اضاءات لنا فى طريق الفوركس
    ثالثا تجربتى الشخصيه ان الفوركس عمل مثل اى عمل لابد من الالتزام بمبادئ النجاح الخاصه به كما لابد من الالتزام بمبادئ النجاح فى اى عمل اخر ومن لم يلتزم بالمبادئ فبنسبه كبيره لن ينجح فى الفوركس
    السؤال ماهى المبادئ المطلوب التزامها للنجاح ؟
    وهل انا ناجح فى الفوركس ؟
    الصراحه انا غير مرتب افكارى الان ولكن منذ فتره وضعت مسوده لسلسله نويت ان اكتبها فى المنتدى تحت عنوان " سلسله دروس التفوق والنجاح فى الفوركس "
    ووضعت بعض النقاط التى العامه التى تعلمتها بالتجربه الشخصيه وليس كلمات قرأتها فقط ولكنها التجربه والنتيجه منها وهى
    1 - اعرف الاتجاه
    2 - ضع استوب لوز
    3 - ماذا تصنع ال 30 نقطه
    4 - كيف تحدد مناطق الانعكاس
    5 - الانتظار والصبر
    وهذا كانت مسوده للموضوع وباذن الله يحتاج اضافات وشرح وبناءا عليه بعد الانتهاء من ذلك سيتم النشر فى المنتدى العامر باذن الله وهناك مبادئ وافكار كثيره منها جاء بالتجربه واخرى من خلال الاستنباط والتفكير والقراءه
    فبحق التجربه فى الفوركس تعلم الكثير واشكر صاحب الموضوع على طرحه الموضوع واشكر كل من يريد ان يعلم الناس وكل من يحب الخير للناس
    ومن ناحيه الاستفاده الماديه بعد تسع اشهر من الحساب الحقيقى تفرغ جزئى واحيانا توقف عن المتاجره لاسابيع ومن غير التدريب على الديمو لاى استراتيجيه خساره 15% من الحساب وباذن الله للحديث بقيه فى الموضوع او موضوع منفصل

الصورة الرمزية وهيب العريس
    وهيب العريس غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شرفاوى مشاهدة المشاركة
    ابارك له بالحساب الجديد
    وله تهنئه على الخاص
    ثانيا لاحظت ان الاخوه الذى اكن لهم كل الاحترام المشرفين لم يدلوا بدلوهم فى الموضوع وخاصه الاستاذ الاخ الفاضل محمد العزب حيث انهم اضاءات لنا فى طريق الفوركس
    ثالثا تجربتى الشخصيه ان الفوركس عمل مثل اى عمل لابد من الالتزام بمبادئ النجاح الخاصه به كما لابد من الالتزام بمبادئ النجاح فى اى عمل اخر ومن لم يلتزم بالمبادئ فبنسبه كبيره لن ينجح فى الفوركس
    الصراحه انا غير مرتب افكارى الان ولكن منذ فتره وضعت مسوده لسلسله نويت ان اكتبها فى المنتدى تحت عنوان " سلسله دروس التفوق والنجاح فى الفوركس "
    ووضعت بعض النقاط التى العامه التى تعلمتها بالتجربه الشخصيه وليس كلمات قرأتها فقط ولكنها التجربه والنتيجه منها وهى
    1 - اعرف الاتجاه
    2 - ضع استوب لوز
    3 - ماذا تصنع ال 30 نقطه
    5 - الانتظار والصبر
    وهذا كانت مسوده للموضوع وباذن الله يحتاج اضافات وشرح وبناءا عليه بعد الانتهاء من ذلك سيتم النشر فى المنتدى العامر باذن الله وهناك مبادئ وافكار كثيره منها جاء بالتجربه واخرى من خلال الاستنباط والتفكير والقراءه
    فبحق التجربه فى الفوركس تعلم الكثير واشكر صاحب الموضوع على طرحه الموضوع واشكر كل من يريد ان يعلم الناس وكل من يحب الخير للناس
    ومن ناحيه الاستفاده الماديه بعد تسع اشهر من الحساب الحقيقى تفرغ جزئى واحيانا توقف عن المتاجره لاسابيع ومن غير التدريب على الديمو لاى استراتيجيه خساره 15% من الحساب وباذن الله للحديث بقيه فى الموضوع او موضوع منفصل
    اشكرك اخي على مشاركتك الجميلة والفعالة واللتي يستفاد منها بشكل كبير كم كنت جميل في طرحك واسلوبك الممتع نتمنى لك التوفيق واتمنى من اخواني المشرفين والاعضاء المشاركة الفعالة اللتي يستفيد منها جميع من بالمنتدى

الصورة الرمزية engm7mad
    engm7mad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شرفاوى مشاهدة المشاركة
    ابارك له بالحساب الجديد
    وله تهنئه على الخاص
    1 - اعرف الاتجاه
    2 - ضع استوب لوز
    3 - ماذا تصنع ال 30 نقطه
    5 - الانتظار والصبر
    جزاك الله خيرا اخي شرفاوي
    وبارك الله فيك
    والله اني سعدت بمشاركتك جدا وخففت عني من الخسارة اللي حصلت الاسبوع دي
    وانا ايضا احبك في الله
    واسأل الله ان يعوضنا خيرا جميعا واخواننا الاسبوع المقبل ان شاء الله
    هيكون اختبار صعب لي
    عموما الله المستعان
    وجزاك الله خيرا مرة اخرى
    ومتفق معاك في نقاطل اللي اتكلمت عنها خاصة فيما يخص الطمع والاستعجال
    اللي من غيرهم كان ممكن اضاعف حسابي في اسبوع بدلا من اني اكون خسران نصفه
    لكن الحمد لله
    وان شاء الله خير

الصورة الرمزية remon78eg
    remon78eg غير متواجد حالياً عضو نشيط

08 رد: كل واحد يطرح تجربته وهل استفاد من الفوركس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 101 مشاهدة المشاركة
    االخصلك رحلتي في كلمتين

هوه ده فعلا اللي بيحصل تمام

واضح ان مفيش حد كسب من الفوركس
    وعلفكرة الاحصائيات كلها بتقول ان %95 خسرانين
    باين اللي بيكسبوا هما شركات الوساطة والبنوك

انا ليا شهرين بتعلم على الديمو لكن لسه مبتدتش حقيقي
    الواحد لما بييجي يكسب بيرضى ب 5 نقط او 10 نقط بالكتير ولكن لما بييجي يخسر مش بيرضى بأقل من 100 نقطة علشان يقتنع انه خسر

باين علينا لازم نعكس كل استراتيجياتنا علشان نقدر نكسب منها
    اعكس استراتيجيتي ازاي ؟ يعني لو خسرت 10 نقط اقفل واعكس ومرضاش بأقل من 100 نقطة مكسب ؟

بس ده كلام صعب يتنفذ لان السوق وهو صاعد 100 نقطة بينزل اكتر من 10 نقط كل 20 نقطة

طيب الحل ايه ؟ المفروض تكون في طريقة ترشدنا او مؤشر يرشدنا اذا كان الترند صاعد ام هابط
    بس للاسف كل المؤشرات بتبقى متأخرة شمعه يعني علبال منتأكد من الاشارة بيكون الوضع اتغير تماما واصبح معكوس في اغلب الاحيان

قريت في مرة كلمه كتبها واحد مش فاكر فين ، وعجبتني كتير وابتديت احاول اطبقها ، كان بيقول انك لو قدرت تربط المؤشرات المبكرة بحركة السوق فأنك قد توصلت الى نقطة ضعف الفوركس

وعلفكرة المؤشرات اللي بتدي اشارة مبكرة بشمعة او اتنين هي مؤشرات تعرف بالاوسكليتور وهي المؤشرات اللتي توضع اسفل الشارت مثل RSI , CCI , MACD وغيرهم ،، دول فعلا بيعطوا اشارة مبكرة عن الموفنج افريج العادي

وانا علشان ليا خبرة سابقة في البرمجيات ، اتعلمت برمجة الميتاتريدر 4 وبحاول ادمج مؤشر RSI & MACD في مؤشر واحد لاني لاحظت ان ده بيعطي اشارة مبكرة شمعة او شمعتين عن العادي

لاحظ معايا الصورة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة RSI+MACD.jpg‏  

الصورة الرمزية Wigan
    Wigan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الرزق بيد الله

والله لو جبت ميت واحد وعلمتهم كللهم اسلوب معين هتلائى ناس كسبانة وناس خسرانه
    ف الاول والاخر مش هتاخد غير المقسوم لك

اهم شىء فى الفوركس والحياة هو " التوكل على الله وحسن الظن بالله والاعتماد على مشيئة ربنا سبحانه وتعالى

مفيش حاجة اسمها طريقك للمليون وللاسف الناس نست ان مشيئة الله قبل اى شىء
    الناس الخسرانه خسرت لان مش مقسوم ليها المكسب والكسبان مقسوم له المكسب

انا عن نفسى بكسب لما بتواضع وبستخدم البساطة الشديدة وبتوكل على الله عز وجل وبخسر لما بكون عصبى او طمعان او متاكد من المكسب

هتطمع وتتغر وتفتكر ان تقدر تعمل الف دولار اسبوعيا وكإنك تملك رزقك تأكد ان هييجى وقت تخسر كل ارباحك ، هترضى بالمقسوم لك حتى لو كان دولار واحد هتلائى ربنا فتح عليك

اول يوم ليا افتح حساب حقيقى كان تقريبا من سنة وكام شهر كسبت 250 دولار من حساب 80 $ فى يومين وبدون حتى معرف المقاومة والدعم يعنى ايه ، ببساطة شوفت الشارت وفهمت العملة رايحه فين

بعدها بقيت خسرت كتير جدا لانى تسرعت واتغريت فى نفسى وطمعت

لله الامر من قبل ومن بعد هو دا اهم حاجة

الصورة الرمزية manawi
    manawi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 101 مشاهدة المشاركة
    االخصلك رحلتي في كلمتين

الصورة الرمزية manawi

اضم صوتي للشله الخسرانه ، اول ما بدات في الفوركس كان في 2008 بعد ما شفت واحد صاحبي بيكسب و قعد يقولي ده سهل ومكسب و نانانانا ، جربت على الديمو و كانت الايام دي اليورو دولار بيطير لفوق و حولت ديمو من خمسه الاف الى 3500 ثم الى 70 الف في حوالي اسبوع او عشرة ايام كنت افتح بكل الفلوس باي لحد ما يبقاش اي فلوس تفتح اي صفقه و كنت انام و اصحى الاقي كسبان 15 الف 20 الف و هكذا، قلت الفوركس ده لذيذ اوي
    بعدين حطيت الف دولار و كانت من هنا بداية مسلسل الخساير
    افتكر كلمة قريتها ان اللي بيتاجر من غير مؤشرات زي اللي بيقامر
    trading without indicators is such gambling
    لاني كنت بتاجر كده اي حاجه و خلاص.

المهم بدات اتعلم الماكد و المؤشرات اصحابنا و اقرا استراتيجيات هنا في المتداول العربي و استراتيجيات في كل حته لحد ما قلت انا تمام كده و الحياه سهله دخلت تاني بملغ محترم و عدم الالتزام و العامل النفسي هو عدوي ، مع اول صفقه خساره زي ما يكون جيش و خلخلت صفوفه و بدأ ينهار و يهبل و بالتالي خساره اكيده

و هكذا مرات و مرات من الخساير بس الحمد لله عمري ما زعلت على خساره ابدا غير مره واحدة لسبب شخصي و بعد كده حمدت ربنا اني مكسبتش انفس السبب الخاص، لاني مقتنع بحاجه لولا الفشل لما وجد النجاح و انا و بدات احب الفشل اللي دايما بيفتح عيني على علوم جديده في كل مره بخسر فيها ، لان طول ما في فلوس في الحساب مفيش تعلم و مفيش تفكير غير اني شايل هم الفلوس دي و هافتح باي ولا سيل
    بس اهم حاجه متستسلمش للفشل !!!! خليه يقويك مش يقتلك

حاليا الحمد لله الحساب فيه فلوس ومفيش خسارات زي العاده، بس الان رغبتي في اكتساب العلم اكبر من اكتساب المال و الحمد لله اتعلمت حاجات كتير جداً بفكر شخصي و انا سعيد بذلك و هذه هي الخطوه رقم واحد في الاستفاده و يليها الاستفاده الماليه بمشيئة الله تعالى
    وفقكم الله

الصورة الرمزية manawi

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledraouf مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    ...............
    ونصيحتى الاتى
    عدم الدخول مباشرة الا بأوامر معلقة من السعر الحالى بمائة ل 120نقطة سواء بيع او شراء وبعقد 10او 20سنت فقط وبربح 25الى 30نقطة فقط والتركيز على زوج او زوجين فقط ولو عكس السعر ممكن نضاعف العقد 20او 40سنت من 100نقطة كتعويض .....
    خلي بالك يا خالد ان سعر الان هو ال 120 نقطه لسعر سابق و ان اي سعر نحن عليه هو 120 نقطه من سعر اخر!!
    وفقك الله و اتمنالك كل خير

الصورة الرمزية manawi

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remon78eg مشاهدة المشاركة

وعلفكرة المؤشرات اللي بتدي اشارة مبكرة بشمعة او اتنين هي مؤشرات تعرف بالاوسكليتور وهي المؤشرات اللتي توضع اسفل الشارت مثل RSI , CCI , MACD وغيرهم ،، دول فعلا بيعطوا اشارة مبكرة عن الموفنج افريج العادي

وانا علشان ليا خبرة سابقة في البرمجيات ، اتعلمت برمجة الميتاتريدر 4 وبحاول ادمج مؤشر RSI & MACD في مؤشر واحد لاني لاحظت ان ده بيعطي اشارة مبكرة شمعة او شمعتين عن العادي

لاحظ معايا الصورة
    محاوله ممتازه يا ريمون بس انا وجهت نظري ووجهة نظر كثيرين من المحترفين استعمال ال RSI & MACD للديفرجنس حيث ان هذا ما يعتبر كشف مبكر عن حالة قوة السوق
    بس غير كده الRSI & MACD قريبين جدا انهم يكونو موفنج افرج على الشارت شوف مثال في الصوره المرفقه استراتيجيه قائمه على تقاطع ال ر اس اي 14 مع خط 50 و مقابلها تقاطع موفنج 4 ema مع 14 ema ولاحظ الدايفرجنس مع شمعة القمة

الصورة الرمزية kale2010
    kale2010 غير متواجد حالياً عضو نشيط

صباح الخير

عرفت الفوركس منذ اكثر من 3 سنوات كان بالنسبه لى وقتها مثل مصباح علاء الدين فهو الذى سوف يحقق لى كل ما اتمنى دخلت هذا العالم وانا كلى رغبه بتحقيق اكبر ثروه ممكنه خسرت الكثير من الاموال علمنى الفوركس القناعه والرضا بما قسم الله لى
    عرفت ان الفوركس لا مجال فيه للهزار او اللعب فالغلطه فيه بورطه ادركت ان الفوركس مصنع للثروه وليس مجرد مبالغ هزيله لا تسمن و لاتغنى من جوع فالفوركس سوق لا يرحم وحرب لا هواده فيها وللفوز والانتصار فى الفوركس يجب ان تتسلح جيدا يجب ان تترك كل الاسلحه التقليديه (المؤشرات العاديه التى نعرفها جميعا وذلك نظرا لى اتباعها السعر مثل ظله) وتتسلح باى سلاح غير تقليدى لتحقيق الهدف ( المؤشرات القائده للسعر وهى موجوده فعلا وليست وهميه )
    اليوم انا والحمد له على الطريق الصحيح واحقق ارباح ولله الحمد

مع خالص تحياتى
    آخر تعديل بواسطة kale2010 ، 27-06-2010 الساعة 11:11 AM

صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة