صفحة 6 من 12 الأولىالأولى 123456789101112 الأخيرةالأخيرة
النتائج 76 إلى 90 من 167
    الصورة الرمزية forex dreamer
    forex dreamer غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: اليورو استرالي....هل وصل للنهايه

وبعدين ده ساعات بيتجنن..وعمل قبل كدا الف وستمته نقطه في شهر ..والشهر اللي بعده عمل 800...واللي بعده عمل الف نقطه....يعني ممكن يتجنن برده

الصورة الرمزية طه
    طه غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex dreamer مشاهدة المشاركة
    والله ياعم انا عارف انه زوج تنح....اتنح زوج علي الاطلاق....لكن يعني هياخد قد ايه يعني ويرجع
    هههههههههههه شكلك وقعت فيه
    شوف هذا الزوج انا كنت احبه وكان يطلق عليه السلحفاء لبطئ حركته لكن كرهته بسبب تدخل البنك المركزي السويسري يوم كان يلامس 1.5 او 1.51 يتدخل المركزي ويرفع الزوج يمكن 400 نقطه في شمعه ساعه ولا اربع ساعات وعملها اكثر من مره يعني اللي افتقده الزوج في شهرين يرجعه في اربع ساعات وبعدين السويسري سكت وساب الوضع واديك شايف النتيجه الفرنك اقوى من اليورو وراح في داهيه ومن فتره قال احد المحللين اللي اعرفهم هذا الزوج للبيع وكان وقتها 1.47 واهدافه بعيده طبعا هو يتكلم على الاساسي وان اماصدقته قلت مش ممكن هذا السلحفاء يهبط اكثر من كده لكن الاساسي اساسي ولا بعده تحليل
    . بالمناسبه لا تنسى الفرصه اللي قولت لك عليها تابعها كويس يمكن تكون افيد

الصورة الرمزية طائر الشمال
    طائر الشمال غير متواجد حالياً عضو نشيط

والله باين ماله نهاية ولا قاع حتى اللحظه ...

الهبوط سيد الموقف ... والمسلسل راح يطول ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طه مشاهدة المشاركة
    هههههههههههه شكلك وقعت فيه
    شوف هذا الزوج انا كنت احبه وكان يطلق عليه السلحفاء لبطئ حركته لكن كرهته بسبب تدخل البنك المركزي السويسري يوم كان يلامس 1.5 او 1.51 يتدخل المركزي ويرفع الزوج يمكن 400 نقطه في شمعه ساعه ولا اربع ساعات وعملها اكثر من مره يعني اللي افتقده الزوج في شهرين يرجعه في اربع ساعات وبعدين السويسري سكت وساب الوضع واديك شايف النتيجه الفرنك اقوى من اليورو وراح في داهيه ومن فتره قال احد المحللين اللي اعرفهم هذا الزوج للبيع وكان وقتها 1.47 واهدافه بعيده طبعا هو يتكلم على الاساسي وان اماصدقته قلت مش ممكن هذا السلحفاء يهبط اكثر من كده لكن الاساسي اساسي ولا بعده تحليل
    . بالمناسبه لا تنسى الفرصه اللي قولت لك عليها تابعها كويس يمكن تكون افيد
    بالنسبه للفرصه اللي اتكلمت عنها انا متابعها....ومع بدايه الاسبوع اللي جي ان شاء الله نشوف الدنيا هتبقي ازاي وندخل عليه باذن الله....لكن افهم من كلامك ان اليورو فرنك السعر فيه بقي علي حسب العرض والطلب...يعني مفيش تدخل....ما انا قصدي انه لو فيه تدخل يبقي هيرفع بسرعه جدا.....لكن لو للعرض والطلب يبقي الكلام فيه كلام

الصورة الرمزية طه

بالنسبه للفرصه اللي اتكلمت عنها انا متابعها....ومع بدايه الاسبوع اللي جي ان شاء الله نشوف الدنيا هتبقي ازاي وندخل عليه باذن الله....لكن افهم من كلامك ان اليورو فرنك السعر فيه بقي علي حسب العرض والطلب...يعني مفيش تدخل....ما انا قصدي انه لو فيه تدخل يبقي هيرفع بسرعه جدا.....لكن لو للعرض والطلب يبقي الكلام فيه كلام
    التدخل مش مضمون وممكن يتدخلو فجائه واحيانا بيقولو احنا بندخل لكن قبل فتره قال لي الاستاذ رمضان غنيم ان العضو اللي كان مصوت ومتخوف من ارتفاع سعر الفرنك اما اليورو هو نفسه مرتاح حاليا لسعر الفرنك مقابل اليورو مع البقيه بس وقتها كان السعر 1.48 تقريبا
    ولا تنسى يا فوركس مشاكل اوربا واليونان

التدخل مش مضمون وممكن يتدخلو فجائه واحيانا بيقولو احنا بندخل لكن قبل فتره قال لي الاستاذ رمضان غنيم ان العضو اللي كان مصوت ومتخوف من ارتفاع سعر الفرنك اما اليورو هو نفسه مرتاح حاليا لسعر الفرنك مقابل اليورو مع البقيه بس وقتها كان السعر 1.48 تقريبا
    ولا تنسى يا فوركس مشاكل اوربا واليونان
    عموما انا لم اشتري ولم ابيع....لكن هو التاني شايفه فرصه...بص يا طه انا اقتنعت بحاجه....بيع من القمه واشتري من القاع وخلي اهدافك استثماريه ..(بغض النظر عن الموضوع اللي قولته امبارح طبعا))....بس الواحد لما يشتري من نقطه كويسه....وبيع من نقطه كويسه..وتكون اهدافه استثماريه ..هتكون النتايج افضل كتير....مفيش وجع دماغ ولا قلق و لامتابعه لحظيه....ولو عملنا كدا مع كل العملات بيتهيئلي النتيجه هتبقي كويسه قوي....يعني من حوالي كم شهر..لما كان اليورو دولار سعره1.5بصراحه كان نفسي ابيع واسيبه كم شهر كدا وارجع الم الشبكه....لكن الخوف ضيع فرصه كبيره قوي.....طيب..طالما ان الفرصه اتكررت هنخاف تاني ولا ايه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طائر الشمال مشاهدة المشاركة
    والله باين ماله نهاية ولا قاع حتى اللحظه ...

الهبوط سيد الموقف ... والمسلسل راح يطول ...
    هو عيب اليورو فرنك التناحه....لكن اعتقد والله اعلم ان مسلسل الهبوط اوشك علي الانتهاء

الصورة الرمزية طه

عموما انا لم اشتري ولم ابيع....لكن هو التاني شايفه فرصه...بص يا طه انا اقتنعت بحاجه....بيع من القمه واشتري من القاع وخلي اهدافك استثماريه ..(بغض النظر عن الموضوع اللي قولته امبارح طبعا))....بس الواحد لما يشتري من نقطه كويسه....وبيع من نقطه كويسه..وتكون اهدافه استثماريه ..هتكون النتايج افضل كتير....مفيش وجع دماغ ولا قلق و لامتابعه لحظيه....ولو عملنا كدا مع كل العملات بيتهيئلي النتيجه هتبقي كويسه قوي....يعني من حوالي كم شهر..لما كان اليورو دولار سعره1.5بصراحه كان نفسي ابيع واسيبه كم شهر كدا وارجع الم الشبكه....لكن الخوف ضيع فرصه كبيره قوي.....طيب..طالما ان الفرصه اتكررت هنخاف تاني ولا ايه
    صحيح كلامك لما تبيع من قمه وتشتري من قاع بس كيف تحدد القمه وكيف تحدد القاع هي دي المشكله لو في قاع سابق نقدر نقول ماشي ونتوقع دبل بوتم كمان ولو فيه قمه سابقه اوحتى قمتين نقول ماشي نبني عليها ونبيع ونقول كمان دبل توب وترابل توب كل ده ماشي انما لما الامريصل لاختراق القمم السابقه او كسر القيعان السابقه ويكون قمه اوقاع تاريخي كيف نستطيع تحديد القاع الجديد او القمه الجديده زي ما حاصل الان في اليورو استرالي او اليور فرنك فين الارض الصلبه اللي بترده الله اعلم .
    اما بالنسبه لبيعك لليور دولار من 1.5 كان عادي ممكن تبيع وكان افضل نقطه بيع انا شايفها 1.5130 لكن مين يخليك تبيع ما تدخل موضوع الا وتجد اليور رايح للـ 1.6 وغيره رايح 1.7 وغيره هل تتوقعون اليور عند الـ 2 دولار وغيره وغيره هههههههههههه فنصيحه لو حبيت تدخل على زوج انسى انك تستشير ما دام انك واثق من نفسك ولا تدخل اي موضوع يتحدث عن نفس الزوج لانك ستغير قرارك لا محااااااااااااااله .

صحيح كلامك لما تبيع من قمه وتشتري من قاع بس كيف تحدد القمه وكيف تحدد القاع هي دي المشكله لو في قاع سابق نقدر نقول ماشي ونتوقع دبل بوتم كمان ولو فيه قمه سابقه اوحتى قمتين نقول ماشي نبني عليها ونبيع ونقول كمان دبل توب وترابل توب كل ده ماشي انما لما الامريصل لاختراق القمم السابقه او كسر القيعان السابقه ويكون قمه اوقاع تاريخي كيف نستطيع تحديد القاع الجديد او القمه الجديده زي ما حاصل الان في اليورو استرالي او اليور فرنك فين الارض الصلبه اللي بترده الله اعلم .
    اما بالنسبه لبيعك لليور دولار من 1.5 كان عادي ممكن تبيع وكان افضل نقطه بيع انا شايفها 1.5130 لكن مين يخليك تبيع ما تدخل موضوع الا وتجد اليور رايح للـ 1.6 وغيره رايح 1.7 وغيره هل تتوقعون اليور عند الـ 2 دولار وغيره وغيره هههههههههههه فنصيحه لو حبيت تدخل على زوج انسى انك تستشير ما دام انك واثق من نفسك ولا تدخل اي موضوع يتحدث عن نفس الزوج لانك ستغير قرارك لا محااااااااااااااله .
    بالنسبه لليورو استرالي...القاع موجود....1.4570ان شاء الله مش هيكسره الا بعد سنه ولا اتنين بعد ما يوصل للقمه.......بالنسبه لليورو فرنك هو مش هينفع ينزل كتير عن كدا...عشان التدخلات اللي بتحصل من البنك.....بص يا طه....انا معتبر نفسي داخل صفقه زي اي صفقه ولكنها من نقطه قويه.....والمخاطره اقل بكتير علي عكس كلام الجميع

ومن يتهيب صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر

الصورة الرمزية طه

بالنسبه لليورو استرالي...القاع موجود...1.4570ان شاء الله مش هيكسره الا بعد سنه ولا اتنين بعد ما يوصل للقمه
    الان القاع موجود لكن قبل يومين ما كان موجوده صح
    .......بالنسبه لليورو فرنك هو مش هينفع ينزل كتير عن كدا...عشان التدخلات اللي بتحصل من البنك.....
    ليه مش حينفع ينزل اكتر من كده وايه اللي نزله لغاية كده
    بص يا طه....انا معتبر نفسي داخل صفقه زي اي صفقه ولكنها من نقطه قويه.....والمخاطره اقل بكتير علي عكس كلام الجميع

ومن يتهيب صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر
    توكل على الله يارجل وبسطه تبقى بسيطه هههههههههههههههههههههههههههههههه

الصورة الرمزية طه

اه فوركس طار اليور فرنك لحقتو ولا هرب منك

اه فوركس طار اليور فرنك لحقتو ولا هرب منك
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه........ ....ههههههههههههههههههه
    لا تعليق.....مش بقولك يا عم طه....للاسف مدخلتش...برده عشان الخوف....وخصوصا ان صفقه اليورو استرالي مفتوحه...وانا مكنتش عايز الرصيد ينكمش....لكن خيرها في غيرها...قدر الله وما شاء فعل
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة eurchf.gif‏  

الصورة الرمزية طه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه........ ....ههههههههههههههههههه
    لا تعليق.....مش بقولك يا عم طه....للاسف مدخلتش...برده عشان الخوف....وخصوصا ان صفقه اليورو استرالي مفتوحه...وانا مكنتش عايز الرصيد ينكمش....لكن خيرها في غيرها...قدر الله وما شاء فعل
    حلوه حلوه منك جدا انك مش عاوز الرصيد ينكمش ده تصرف العقلاء والسوق موجود والفرص كل يوم موجوده بس اهم حاجه الشغل يكون بامان عقد واحد بيسمح لي بـ 1000 نقطه مرونه عقدين بيسمح لي بـ 500 نقطه مرونه شوفت الفرق تصرفك سليم ولا تندم بس انا والله ما كنت اعرف ان سويسرا اعلنت اليوم عن تدخلها لان دائما ان قالو بندخل يعني بيدخلو ما فيها لعب . بالمناسبه حبيبنا اليور استرالي لو اغلق اليوم هنا باذن الله غدا بتشوف 200 نقطه فوق وقول يارب

حلوه حلوه منك جدا انك مش عاوز الرصيد ينكمش ده تصرف العقلاء والسوق موجود والفرص كل يوم موجوده بس اهم حاجه الشغل يكون بامان عقد واحد بيسمح لي بـ 1000 نقطه مرونه عقدين بيسمح لي بـ 500 نقطه مرونه شوفت الفرق تصرفك سليم ولا تندم بس انا والله ما كنت اعرف ان سويسرا اعلنت اليوم عن تدخلها لان دائما ان قالو بندخل يعني بيدخلو ما فيها لعب . بالمناسبه حبيبنا اليور استرالي لو اغلق اليوم هنا باذن الله غدا بتشوف 200 نقطه فوق وقول يارب
    يا عم علي مهله مش مستعجلين.....براحته خالص..200 نقطه 10 نقط هو هيروح فين يعني...كلها مسئله وقت..وطول ما هو حاسس انك بارد معاه...هيفرقع هو من الغيظ وهينفجر لفوووووووووووووووووووووق ان شاء الله

اليورو استرالي وقاع جديد....لتكون الشمعه الحاليه,الشمعه الخامسه عشر الهابطه دون تصحيح علي الفريم الشهري......لكن ولو...لسه معاه لحد 1800 نقطه كمان.....وربنا يدينا طوله العمر ونشوفه في السما ان شاء الله

صفحة 6 من 12 الأولىالأولى 123456789101112 الأخيرةالأخيرة